Data: 2013-06-23 14:41:22 | |
Autor: m4rkiz | |
uszczelniacze | |
"yuras" <jurekstep@o2.pl> wrote in message news:kq6gro$dt1$1news.task.gda.pl...
Czy tego typu wynalazki sÄ juĹź dostÄpne moĹźe na polskim rynku ? czy sÄ warte polecenia czy teĹź sÄ jakieĹ przyczyny dla ktĂłrych nie warto uĹźywaÄ ? np. drastyczna nieskutecznoĹÄ albo zmiana parametrĂłw trakcyjnych opony ... ja uzywam jakiegos zielonego lanego do detki (slime inner tube sealant) i schwalbe marathon plus, po 6 tysiacach bez jednej dziury i obsludze sprowadzajacej sie do kontroli cisnienia raz na kwartal moge polecic chociaz nie wiem czy mial szanse wogole sie przydac - moja ciekawosc nie jest wystarczajaca zeby odkrecac kola i zdejmowac opony ;) w przypadku bezdetkowcow jest jeszcze lepiej bo odpada ryzyko ze nagle detka peknie, minusem jest pewnie bajzel ktory sie robi podczas zmiany opony, chociaz jezeli zdejmujemy zuzyta to mozna zaczac od spuszczenia uszczelniacza |
|
Data: 2013-06-23 07:56:57 | |
Autor: Ignac | |
uszczelniacze | |
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 15:41:22 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
"yuras" <jurekstep@o2.pl> wrote in message news:kq6gro$dt1$1news.task.gda.pl... Nie warte są polecenia,bo nie chronią przed przebiciem tylko mają niwelować jego skutki,niestety z żadnym efektem,ponadto traktują wentyl jako dziurę,więc po roku używania i tak dętkę trzeba wyrzucić z powodu zaklejenia wentyla-do tego są świtne! Do kolegi poniżej,a propos schwalbe marathon plus-kolego masz opony z wkładką antyprzebicową i to Cię chroni przed kapciami,więc nie demonizuj,tak to każdy potafi,opona za 150 zeta. Jeśli chcesz skutecznie zapobiegać kapciom,to ze starej dowolnej dętki wycinasz równe paski o szerokości takiej jak ślad po oponie i wklejasz te paski od wewnątrz na środku opony,na całym obwodzie oczywiście, klejem butaprenem,najzwyklejszym za 3zł.Ja ma oponę 28x622 i mieszczą mi się cztery warstwy plus dętka,taniość i skuteczność rozwiązania-bez żadnych skutków ubocznych-niezwykła.Każda warstwa to 1mm.Opona może być z TPI 30,a jest antyprzebicowa jak schwalbe marathon plus. Mogę polecić z czystym sumieniem-najprostrze wynalazki są najlepsze. |
|
Data: 2013-06-24 21:25:22 | |
Autor: biodarek | |
uszczelniacze | |
W dniu 2013-06-23 16:56, Ignac pisze:
Jeśli chcesz skutecznie zapobiegać kapciom,to ze starej dowolnej dętki Ale na pewno z dowolnej dętki? Czy aby można wklejać dętki różnych producentów i do tego jeszcze je sklejać ze sobą? Można skleić pasek z Conti i Schwalbe i wkleić to do opony Maxxisa? A co z zachowaniem kompatybilności i homogeniczności? Możesz podać linka do jakichś manuali producentów tych dętek? Myślałeś może o pełnych oponach lanych z gumy? Odpadłby problem przebicia. Nawet na policyjnej kolczatce ;) -- biodarek |
|
Data: 2013-06-24 13:00:51 | |
Autor: Ignac | |
uszczelniacze | |
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 21:25:22 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
Ale na pewno z dowolnej dętki? Jeżeli te dętki dało się łatać w przeszłości butaprenem, to się świtnie nadają do tego. Cztery warstwy,które mam wklejone spisują się doskonale, na drobne kawałki szkła pochodzące z butelek,potłuczonych przez anonimowych alkoholików,wprost wysmienite. Nie mieści mi się więcej warstw ,bo koła mam 28x622,ale gdybym miał szersze,to bez kozery wsadziłbym ich 6,albo nawet 10,a co,przecież nic tak nie wkurza jak kapeć:) Jeżeli jest problem z określeniem środka opony,to trzeba przy pomocy ołóweczka i liniki wyznaczyć jej środek. |
|
Data: 2013-06-24 21:28:56 | |
Autor: JDX | |
uszczelniacze | |
On 2013-06-24 21:25, biodarek wrote:
[...] Ale na pewno z dowolnej dętki? Czy aby można wklejać dętki różnychHehe, nice one. ;-D |
|
Data: 2013-06-24 23:28:04 | |
Autor: m4rkiz | |
uszczelniacze | |
"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:16f02526-b913-4a7e-8655-e93f2937e337googlegroups.com...
Do kolegi poniżej,a propos schwalbe marathon plus-kolego masz opony totez pisze "chociaz nie wiem czy mial szanse wogole sie przydac" poprostu - jestem w sklepie, widze, kosztuje to niewiele, wlewam... bede wymienial opony to popatrze czy detka jest gdzies zielona, jak nie bedzie to najwyrazniej wkladka wystarcza i bede mogl uszczelniacz odpuscic Jeśli chcesz skutecznie zapobiegać kapciom,to ze starej dowolnej dętki wkladki antyprzebiciowe w marathonie sa mieksze niz guma opony co daje niemily efekt lekkiego 'plywania' jezeli jezdziec i rower nieco waza, mozna sie zatem skusic na wklejanie, z drugiej - nie mam zaufania do grubosci bieznika w tanich oponach a jezeli mam kupowac nieco drozsze to wezme od razu gotowe... |
|
Data: 2013-06-25 04:45:52 | |
Autor: rmikke | |
uszczelniacze | |
W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 00:28:04 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
wkladki antyprzebiciowe w marathonie sa mieksze niz guma opony co daje Jeżdżę na marathonach plus już jakieś sześć lat i nie stwierdziłem efektu. |
|
Data: 2013-06-26 15:44:34 | |
Autor: m4rkiz | |
uszczelniacze | |
"rmikke" <spamcatch@mailinator.com> wrote in message news:21cf38dd-be15-4507-abe7-4687dac5383egooglegroups.com...
wkladki antyprzebiciowe w marathonie sa mieksze niz guma opony co dajeJeżdżę na marathonach plus już jakieś sześć lat i nie stwierdziłem efektu. ja z rowerem waze pewnie ze 130, po zmianie opon ze zwyklych na marathony (rozmiary na oko te same, cisnienie nieco wieksze) na zakretach czulem sie jak by byla ledwo napompowana, teraz zauwazam efekt tylko jak przesiadam sie z drugiego roweru ze zwyklymi oponami |
|
Data: 2013-06-26 17:19:36 | |
Autor: JDX | |
uszczelniacze | |
On 2013-06-26 16:44, m4rkiz wrote:
[...] ja z rowerem waze pewnie ze 130, po zmianie opon ze zwyklych na marathonyJestem z tej samej kategorii wagowej, jeżdżę na zwykłych Silento i IMO to wszystko składa się na pływanie, tj. opona, ciśnienie ale też obręcz i szprychy. W każdym razie obecnie jeżdżę na tylnej oponce o szerokości 1,75" nabitej do 4,5atm (maksimum wg. Schwalbe) i nie odczuwam pływania. Wcześniej, gdy jeździłem na 4atm, czasami odczuwałem. |
|