Data: 2011-01-27 00:16:46 | |
Autor: sth | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu. i tu mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu korbowego widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju ktora nasunieta jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co uszczelnia powierchnie miedzy walem i ta zebatka? czy scisk po skreceniu kolami pasowymi jest wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ? podobnie wyglada sprawa na walku balansowym. uszczeniacz nie chodzi po walku lecz po takiej tulejce dystansowej ktora dociska kolo pasowe do walka po skreceniu.
mam nadzieje ze Tomasz Pyra lub MarcinMJ mi odpowiedza :) lub ktos inny majacy pojecie. pozdrawiam |
|
Data: 2011-01-27 01:22:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
W dniu 2011-01-27 00:16, sth pisze:
Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu. Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową pompy simmeringiem. W każdym razie dziwne to jakieś chyba :) Masz jakieś zdjęcia? I co to za silnik? czy scisk po skreceniu Jeżeli chodzi o połączenie zębaki z kontrującym ją z drugiej strony pogrubieniem wału, to w takim wypadku powinna tam być chyba jeszcze jakaś uszczelka. Wtedy to by było szczelne, bo tak na samym połączeniu metal-metal chyba się idealnej szczelności nie uzyska w takich warunkach. |
|
Data: 2011-01-27 01:47:07 | |
Autor: sth | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową pompy simmeringiem. zdjec nie mam ale rysunek z manuala silnik to 4d56 z pajero http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot2011012701364.jpg element 33 to ta zebatka na rysunku z epc wyglada to tak: http://img233.imageshack.us/img233/9195/screenshot2011012701392.jpg ani w manualu ani w epc nie ma slowa o czymkolwiek miedzy zebatka a walem podobna sprawa z walkiem balansowym zobacz: http://img202.imageshack.us/img202/6563/screenshot2011012701414.jpg element 23373 to jest tulejka dystansowa i to po niej chodzi oszczelniacz. tutaj instrukcja jak to montowac: http://img812.imageshack.us/img812/2853/screenshot2011012701441.jpg przy demontazu nie zauwazylem zeby byl uzyty jakis klej czy cos. wszystko zeszlo leciutko. jutro to skladam i nie chcialbym za bardzo zeby mi to lało :/ nie wiem co o tym myslec w tej sytuacji. |
|
Data: 2011-01-27 02:13:30 | |
Autor: sth | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomości news:ihqfac$8dh$1inews.gazeta.pl... Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową pompy simmeringiem. tu jeszcze jeden rysunek http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot2011012702124.jpg |
|
Data: 2011-01-27 21:49:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
W dniu 2011-01-27 02:13, sth pisze:
Z tych rysunków wynika to co pisałeś. Faktycznie uszczelnienie jest między obudową a tuleja założoną na wał. Czyli szczelne musi być też połączenie tulei z wałem - sądzę że szczelność jest jakoś utrzymywana na boku tulei. Jeżeli nie ma tam użytej jakiejkolwiek uszczelki, a jest tylko ściśnięte, to widocznie ktoś wykombinował że tak będzie dobrze. Wcześniej nie spotkałem się z rozwiązaniem mającym dawać szczelność, gdzie skręcony jest metal w metal bez uszczelki, nawet jeżeli po części olejowej niby nie ma ciśnienia. |
|
Data: 2011-01-27 06:15:38 | |
Autor: MarcinJM | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:
Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na 33 nie wyglada na element pompy oleju. Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19 33 to nie wiem co moze byc. W silniku na dole nie ma cisnienia, wiec jesli tak to bylo zlozone, na styk, to powinno starczyc. Wdzialem juz takie rozwiazanie, ale nie pamietam gdzie. Na walkach moznaby sie pokusic o uszczelke z papieru, natomiast na wale to nie wiem, bo nie mam pomyslu co ta zebatka robi, aczkolwiek skoro i tak jest scisnieta kolami pasowymi, to tez mozna dac. Papier, albo najcienszy preszpan -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-27 10:25:13 | |
Autor: sth | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
33 nie wyglada na element pompy oleju. to jest Oil Pump drive shaft - naped popy oleju Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19 to nie pompa. to naped prawego walka balansowego. pompa oleju to elementy 27 (inner rotor) 28 (outer rotor) 26 dekiel. 33 napedza 26 krecac sie razem z walem korbowym. |
|
Data: 2011-01-27 09:01:21 | |
Autor: MarcinJM | |
uszczelniacze walkow, walu itd | |
W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:
http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot2011012701364.jpg Chociaz w sumie to 26,27,28 wygladaja na pompe z zazebieniem wewnetrznym. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |