uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera

Data: 2013-01-22 10:45:48
Autor: Andrzej Lawa
uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
Ave!

"Zdolny" młodziak dostał dysk SATA, kontroler PATA/SATA i polecenie
zgrania obrazu dysku przy pomocy odpalonego z płyty linuxa live.

"Zdolny" wziął kontroler (wyraźnie jest to karta PCI - ze śledziem i
wszystkim) po czym podłączył kontroler PATA na płycie (stara, SATA nie
miała) do tego kontrolera a dysk do SATA na kontrolerze (i liczył, że
zadziała).

W sumie dawno tego kontrolera nie używałem, ale teraz przy próbie startu
przy podłączonym dysku nie może wczytać BIOS... i kostka z BIOS ma na
sobie jakąś taką plamkę, której wcześniej chyba nie widziałem.

Stąd podejrzenie, że to skutek działania zdolniachy. Ale żeby dymek z
BIOS poszedł? Ciekawe...

Data: 2013-01-22 05:54:10
Autor: Swift
uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
Według mnie, bardzo dziwne, że akurat "poszedł" BIOS od tej operacji.
Skoro płyta stara, to sprawdził bym baterię. Wszystkie napięcia zasilacza także.
PP

Data: 2013-01-22 14:56:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.01.2013 14:54, Swift pisze:
Według mnie, bardzo dziwne, że akurat "poszedł" BIOS od tej operacji.
Skoro płyta stara, to sprawdził bym baterię. Wszystkie napięcia zasilacza także.

Nie chce się wczytać BIOS tej karty PCI :)

Płyta jako taka startuje - tylko kontroler na PCI już nigdzie nie działa.

Data: 2013-01-22 16:05:01
Autor: Q
uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
Płyta jako taka startuje - tylko kontroler na PCI już nigdzie nie działa.

To plytka a nie plyta (glowna)? - teraz jasne.

Data: 2013-01-22 16:03:38
Autor: Q
uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
Skoro płyta stara, to sprawdził bym baterię. Wszystkie napięcia zasilacza także.

Bo co?
Bo jak bateria slaba, albo wyjeta to sie komputer nie odpali?
Przestan.

Data: 2013-01-23 14:00:20
Autor: Mrzafka
uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera
I byś się zdziwił.
Też się kiedyś zdziwiłem, kiedy stary komp z P233MMX
z zasiłką AT (nie ATX) nie chciał wstać.
Poodłączałem wszystko, inny zasilacz i nic.
Dopiero tknęło mnie, aby sprawdzić baterię.
Miała poniżej 1V. Po wymianie ruszył z kopyta.
I co?
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2013-01-23 14:22:24
Autor: M1SLQ
[...]

I to, że pewnie potrzebny był reset CMOS, który zrobiłeś wyciągając baterię :)

Data: 2013-01-23 14:43:12
Autor: Mrzafka
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:50ffe414$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przy takim napięciu baterii miał permanentny reset.
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2013-01-23 22:36:03
Autor: Q
[...]

Ostatnio (tydzien temu?) pchnalem za 8.99zl kompa P233 MMX
podkrecony do 250 MHz, z 128+256MB SDRAM
(widzial tylko 2*128MB), z dyskiem 700MB,
kartami (AGP, PCI, ISA) i wyobraz sobie,
ze bateria tam nie byla zmieniana od 1997/1998 roku
i co sie wylaczylo kompa to trza bylo ustawiac date i czas.
Komp wstawal.
I co teraz? :)

Data: 2013-01-25 07:11:58
Autor: Mrzafka
Użytkownik "Q" <no@spam.org> napisał w wiadomości news:kdpl52$obn$1node2.news.atman.pl...
[...]

Płyta płycie nierówna...
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2013-02-01 18:22:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Jan 2013, Q wrote:

ze bateria tam nie byla zmieniana od 1997/1998 roku
i co sie wylaczylo kompa to trza bylo ustawiac date i czas.
Komp wstawal.
I co teraz? :)

  Teraz stwierdzamy, że na tej płycie było równoległe zasilanie
CMOS z zasilania płyty :)
  Prawie zawsze jest... ale to nie znaczy że zawsze.
  Dodatkowy opornik i dioda plus ścieżka (która może być
kłopotliwa) razy milion płyt... wiesz ile to pieniędzy?
  ;)

pzdr, Gotfryd

uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera