uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?

Data: 2010-07-06 20:48:54
Autor: Fantom
uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?
Witam
Kupilem przez serwis aukcyjny uzywana kuchenke. No i kurier przywiozl mi w paczce jej szczatki. Oczywiscie reklamacje do firmy kurierskiej zlozylem i czekam.
Ale mam pytanie : kto jest teraz startny ? Bo ja nie mam kasy ani kuchenki, a sprzedawca ma kase. Czy ta reklamacja dotyczy jakby mnie ? Kto dostanie kase po uznaniu reklamacji (sprzedawa ?) ? Kto bedzie w plecy w razie odrzucenia reklamacji (ja ?) ?
Po prostu zastanawiam sie, czy czasami sprzedawca nie powinien mi oddac kasy i czekac na rozwiazanie reklamacji.

Fantom
ps. Na moje oko to 90 % winy jest kuriera i 10 % sprzedajacego (srednio spakowana).

Data: 2010-07-07 08:11:26
Autor: Andrzej Lawa
uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?

Po prostu zastanawiam sie, czy czasami sprzedawca nie powinien mi oddac
kasy i czekac na rozwiazanie reklamacji.

Zdecydowanie nie.

Patrz: artykuły 544 i 545 Kodeksu Cywilnego.

Generalnie towar jest uznany za wydany kupującemu w chwili nadania
przesyłki i od tej pory wszelkie jego uszkodzenia to sprawa między
odbiorcą a przewoźnikiem. Chyba że udowodnisz, że złe opakowanie było
przyczyną uszkodzenia albo uszkodzenie miało miejsce przed nadaniem.

Fantom
ps. Na moje oko to 90 % winy jest kuriera i 10 % sprzedajacego (srednio
spakowana).

A twojej ni dudu? Ubezpieczenie przesyłki zamówiłeś?

Data: 2010-07-09 14:40:59
Autor: Fantom
[...]

No czy na pewno do konca tak jest ? Jedyna osoba ktora moze zlozyc reklamacje jest ... nadawca. Ja zrobilem z przewoznikiem tylko protokol zniszczen.
A co w przypadku gdy np nadawca takiej reklamacji nie zlozy ??

Fantom
ps. Na moje oko to 90 % winy jest kuriera i 10 % sprzedajacego (srednio
spakowana).

A twojej ni dudu? Ubezpieczenie przesyłki zamówiłeś?

Wartosc przesylki miesci sie w ubezpieczeniu ktore jest zawarte w cenie przesylki.

Fantom

uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?