uszkodzenie skrzyni Saab 9-3

Data: 2013-01-13 21:18:55
Autor: Tomasz Pyra
uszkodzenie skrzyni Saab 9-3
Dnia Sun, 13 Jan 2013 01:45:18 +0000, go! napisał(a):

Wlasnie sfrajerzylem sprawe. Kupilem Saaba (fakt ze okazyjnie) i nie sprawdzilem go na wszystkich biegach. Auto: Saab 9-3, 2003 rok, 2.2 TD
Wszystko cacy, poza tym, ze piaty bieg wyskakuje przy najmniejszej probie dodania gazu. Czy to kolo zebate piatego biegu?

Takie rzeczy lecą parą koło+przesuwka - niewykluczone że wymiana samego
koła pomoże na jakiś czas, ale naprawdę lepiej wymienić parę.

Jest jakis mniejszy wymiar kary przy takich objawach?

Mała szansa.
Jeżeli przy wyłączonym silniku i stojącym samochodzie bieg też ma problemy
z włączaniem, to można szukać w mechanizmie wybieraka - może coś się
zgięło.
Ale myślę że blisko na 100% wieniec zazębiający koła zębatego (nie wiem czy
w tej skrzyni jest to element osobny z kołem zębatym - w niektórych jest,
ale to chyba rzadko) i zazębiająca się z nim przesuwka.

No i nie próbuj tego biegu wrzucać, bo jeszcze zabijesz synchronizator.

Data: 2013-01-13 21:40:24
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2013-01-13 21:18, Tomasz Pyra pisze:
Jeżeli przy wyłączonym silniku i stojącym samochodzie bieg też ma problemy
z włączaniem

Sorry za moze glupie pytanie, ale jak w automacie przy stojacym samochodzie i wylaczonym silniku mozna wlaczyc 5 bieg?

--
venioo

Data: 2013-01-13 21:51:59
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:40:24 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):

[...]

No to może teraz moje będzie głupie, ale tam jest automat? :)

Jakby co, to ja odpowiadałem z założeniem że tam jest skrzynia manualna.

Data: 2013-01-13 21:52:36
Autor: Maciek
[...]

Ale skad pomysl, ze autor ma automat? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-13 22:38:00
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2013-01-13 21:40, venioo@interia.pl pisze:
[...]

Aaaa, sorry, nie wiem czemu mi sie ubzduralo, ze to automat ;)

--
venioo

Data: 2013-01-15 15:27:29
Autor: go!
W dniu 2013-01-13 20:18, Tomasz Pyra pisze:

Takie rzeczy lecą parą koło+przesuwka - niewykluczone że wymiana samego
koła pomoże na jakiś czas, ale naprawdę lepiej wymienić parę.

Jak juz rogrzebia skrzynie, to wymienie komplet
Dzieki
--
go!

uszkodzenie skrzyni Saab 9-3