uszkodzenie zeba przez dentyste

Data: 2011-10-03 10:01:28
Autor:
uszkodzenie zeba przez dentyste
swego czasu (wczesnym latem) ogladajac swoje uzebienie przy pomocy
dwu luster zauwazylem ze mam minimalny 'ubytek' w przedniej dwojce
(po wewnetrznej stronie jamy ustnej), poszedlem do znajomego dentysty (wczesniej dlugo sie zastanawiajac znajac kiepska realnosc dentystyczna czy warto cos z tym robic czy lepiej jeszcze nic z tym rok czy dwa nie robic nim to sie zrobi bardziej
wogole zauwazalne )

poszedlem jednak do dentysty mowiac zeby mi za bardzo tego zeba nie
rozwiercil bo nie chce sobie pogorszyc stanu uzebienia tylko polepszyc;
dentysta rozwiercil mi zemba (mz nadmiernie mimo ze prosilem by tego
za bardzo nie ruszal) i wlozyl plombe ktora po dwu tygodniach wyleciala
(to normalne u niego); poszedlem znowu to rozwiercil mi jeszcze bardziej
i wlozyl znowu plombe - dowiercil sie chyba do miazgi bo teraz ten zupelnie
zdrowy zab bez przerwy mnie (wzglednie) lekko boli - z powodu tego rozwiercenia wlasnie - innymi slowyzamiast naprawic mikroskopijny ubytek
zepsul mi zeba

czy moge uzyskac jakies odszkodowanie - co wogole moge zrobic (dentysta wogole szczerze mowiac przesadnie profesjonalny nie jest - widac
zreszta z tego przypadku - i glownie zajmuje sie piciem duzych ilosci alkoholu)

Data: 2011-10-03 12:07:53
Autor: mvoicem
(03.10.2011 12:01), fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
[...]

za bardzo nie ruszal) [...]  (dentysta
wogole szczerze mowiac przesadnie profesjonalny nie jest - widac
zreszta z tego przypadku - i glownie zajmuje sie piciem duzych ilosci
alkoholu)

Po pierwsze: skoro jestes takim ekspertem od zębów, to czemu sam sobie nie wiercisz?

Po drugie: skoro wiesz że dentysta jest kiepski - po co do niego idziesz?

p. m.

Data: 2011-10-03 10:15:22
Autor:
mvoicem <mvoicem@gmail.com> napisał(a):
> [...]

Po drugie: skoro wiesz że dentysta jest kiepski - po co do niego idziesz?

dzieki za tego typu kretynskie wypowiedzi, nie jest to odpowiedz na moje pytanie (a w takie spontaniczne
erupcje glupoty nie ma sensu sie gmatwac, tak ze tobie podziekujemy)

(dodam ze wspomniany zab mnie nieustannie denerwuje bo plomba siedzi dosyc krzepko ale boli mnie ('wzglednie' lekko - nie jest to sotry bol tylko denerwujacy i odwracajacy uwage) w zasadzie nieustannie od trzech
miesiecy

Data: 2011-10-03 08:05:05
Autor: witek
On 10/3/2011 5:15 AM, fir@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
[...]

to idz do dentysty, tylko moze tym razem jakiegos innego.

Data: 2011-10-03 14:29:49
Autor: Emeryk
uszkodzenie zeba przez dentyste
dzieki za tego typu kretynskie wypowiedzi,

definicja kretyna (PWN): osboa ktur± boli z±b i zamiast pój¶ć do płatnego dentysty pisze posty na przypadkowe grupy

MB

Data: 2011-10-03 14:50:21
Autor: Dysiek
[...]

Masz w ogole rachunek?

Dysiek

Data: 2011-10-03 14:52:41
Autor: Emeryk
uszkodzenie zeba przez dentyste
Masz w ogole rachunek?

penwie wygrawerowany za zembie

jk

Data: 2011-10-03 16:34:00
Autor: Robert Tomasik
uszkodzenie zeba przez dentyste
Użytkownik <fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6c15o$arj$1inews.gazeta.pl...
swego czasu (wczesnym latem) ogladajac swoje uzebienie przy pomocy
dwu luster zauwazylem ze mam minimalny 'ubytek' w przedniej dwojce
(po wewnetrznej stronie jamy ustnej),

Dentyst± nie jestem. Z tego co słyszałem od różnych dentystów malutka dziurka z zewn±trz może wewn±trz być wielka. W uproszczeniu szkliwo jest bardziej odporne na kwasy, niż to co pod nim, wiec jak sie malutka dziurka zrobi, to wewn±trz się psuje, a na zewn±trz niby nic nie widać. St±d być może zachodziła konieczno¶ć rozwiercenia tego otworka więcej. Je¶l i nawet takiej konieczno¶ci nie było, to udowodnienie tego faktu po ponownym rozwierceniu zęba graniczy z cudem. A bez tego jakiekowliek roszczenia s± bezpodstawne. Mógłby¶ ewentualnie wnosić pretensje o plombę, która wypadła oraz o pobolewanie zęba, bo powinien tak zrobić, by nie bolał. S±dzę, ze i ta druga plomba jest Ľle założona i pod ni± psuje sie z±b.

Od strony praktycznej, co można zrobić:

1) Przede wszystkim poszedł bym do innego dentysty, takiego któremu plomby nie wypadaj±. Teraz pasuje tego zęba prze¶wietlić i zobaczyć, co tam się dzieje. Z jednej strony dentysta ewentualnie naprawi to, co tamten zepsuł. Dodatkowo obecny stan rzeczy zostanie utrwalony na prze¶wietleniu. No i bedzie zapis w kartotece tego drugiego lekarza-dentysty.

2) Je¶li się okaże, że dalej jest to spitolone, to złożył bym skargę do Okręgowej Izby Lekarskiej przesyłaj±c zdjęcie RTG i opisuj±c sprawę.

3) Dopiero po uznaniu przez OIL winy dentysty zapytałbym go, gdzie ma ubezpeiczenie OC (a ma prawie na pewno) i tam dochodził odszkodowania. Na pewno w wysoko¶ci usługi poprawy tego (Czyli to co weĽmie drugi dentysta), a być może jeszcze co¶ za cierpienie i utratę zdrowia.

Data: 2011-10-04 16:06:56
Autor:
Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płac±?
mysle zeby zarzadac wydania dokumentacji medycznej,
spodziewam sie ze moze odmowic, wtedy cos czytalem ze
nalezy mi sie odszkodowanie z tego tytulu odmowienia
wydania tej dokumentacji - moge chciec od dentysty
wydania xero tej dokumentacji za drobna oplata?
jak sie robi takie rzeczy? mysle zeby pojechac do nfztu
ale zbieram sie juz od dwu miesiecy bo mam daleko
i nie po drodze, zdrowego zeba mam zniszczonego
i okropnie mnie to denerwuje bo piecze mnie pod ta plomba caly czas (gwarantuje ci ze wiem co mowie ze
rozwalil mi tego zeba, nie wiem czy wiesz jak wyglada
jak psuje sie przedni zab, to byla minimalna wersja,
przy pierwszej plombie wywiercil mi juz gleboka dziure
ale jeszcze nie dowiercil sie do korzenia - wylecialo jak zwykle i przy drugim wierceniu po prostu zrobil dziure az do totalnie zdrowego korzenia) KOSZMAR

wogole mam pecha do dentystow bo inny do ktorego poszedlem
okazal sie moze troche staranniejszym ale za to totalnym gburem
- straszacym mnie fikcyjna ewentualna 'koniecznoscia' wyrwania innego zeba ktorego ten pierwszy przynajmniej bez gadania
 plombowal

Data: 2011-10-04 16:09:49
Autor:
uszkodzenie zeba przez fatalnego ddentyste
sorki za glupi tytul (przegladarka jakos mi spamietala na stale odpowiedz z innego watku)
jakis blad gazeta.usenet.pl chyba

Data: 2011-10-04 18:15:44
Autor: mvoicem
(04.10.2011 18:06), fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
[...]

Ok, czyli mamy jasno¶ć - dobry dentysta to ten, co bez gadania plombuje, za¶ ten co straszy innymi opcjami - zły.

:)

p. m.

Data: 2011-10-04 18:19:52
Autor: Robert Tomasik
Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płac±?
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4e8b3130$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z mojego punktu widzenia tak. I tak sie na tym nie znam i nic mu nie doradzę. Jak go¶ć mnie pyta rozkładajac ręce, co ma z tym zębem zrobić, to mnie szlak trafia. Przecież i tak mu nic nie doradzę.

Data: 2011-10-04 18:53:33
Autor:
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):

> Ok, czyli mamy jasno¶ć - dobry dentysta to ten, co bez gadania plombuje, > za¶ ten co straszy innymi opcjami - zły.

'innymi opcjami' te inne opcje to wyrwanie gdy te pierwsze to zab zaplombowany i ok  - to mnie wlasnie najbardziej wnerwia to podszycie
klamstwem, drugi mowi ze _trzeba_ wyrwac, dlatego nie zrobi, a ja
nie moge niby udowodnic ze nie (bo jakich argumenow moze uzyc),
gdy tymczasem ide do innego i ten plombuje i wszystko jest ok;
ten rodzaj kitu 'trzeba panu wyrwac zeba''trzeba panu uciac noge'
'nie mozemy panu dawac tego leku' 'musimy panu dawac te leki'
itp  jest jedna s najstraszliwszych odmian kitu i klamsta wobec ktorej trudno sie przeciwstawic, w sumie to pacjent powinien decydowac co najwyzej powinien zlozyc dziesiec wypracowan udowadniajacych ze dobrze wie na co jest zdecydowany (tak jak
ja uwazam ze dobrze wiem ze chce by mi tego zeba nie wyrywac
a drugiego nie rozwiercac do zywego i zdrowego korzenia ) (do diabla)

Z mojego punktu widzenia tak. I tak sie na tym nie znam i nic mu nie doradzę. Jak go¶ć mnie pyta rozkładajac ręce, co ma z tym zębem zrobić, to mnie szlak trafia. Przecież i tak mu nic nie doradzę.

nie stresuj sie, dzieki, ; wielkie dzieki ze mnie rozumiesz
bo w tym kretynskim swiecie czasem mam wrazenie ze nikt tu
(poza malymi dziecmi) czasem nie rozuie najbardziej zasadniczych rzeczy; przydalaby sie jakas porada i pomoc w dzialaniu ale pozatym
to chociaz zrozumienie mi troche pomaga w mojej smutnej
sytuacji

pzdr

Data: 2011-10-03 16:41:55
Autor: Ikselka
uszkodzenie zeba przez dentyste
Dnia Mon, 3 Oct 2011 10:01:28 +0000 (UTC), fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl
napisał(a):

czy moge uzyskac jakies odszkodowanie - co wogole moge zrobic (dentysta wogole szczerze mowiac przesadnie profesjonalny nie jest - widac
zreszta z tego przypadku - i glownie zajmuje sie piciem duzych ilosci alkoholu)

Skoro to wszystko wiedziałe¶, to po co tam szedłe¶? Dentystów jak mrówków.
--
XL

Data: 2011-10-04 15:58:03
Autor:
Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płac±?
mieszkam na prowincji i akurat tu jest tylko ten jeden dentysta - do innych musialbym jezdzic autobusami,
czekac na dworcu... Wogole to trzy plomby (na starych i potrutych zebach) zalozyl mi w miare ok (tj kazda wypadala dwa razy po drodze ale w koncu za trzecim razem trzymaja)
Natomiast danie mu do robienia zupelnie zdrowej dwojki
okazalo sie totalnym kataklizmem - uszkodzil mi totalnie
zdrowy zab bo prochniza byla naprawde minimalna, a wiertlem
teraz wywiercil mi dziure na dwa czy trzy milimetry w glab
az dowiercil sie do zdrowego korzenia ktory teraz boli, a i swiadomosc zamienienia nie bolacego zdrowego zeba
z minimalna prochnica na tego samego zdrowego zeba z wywiercona do korzenia wielka dziura i bolacego nie jest dobra - zniszczyl mi przedniego zeba bez dwuch zdan.
(Wczesniej wogole wlozyl mi do geby 'fajke' po innym
wczesniejszym pacjensie (co zauwazylem dopiero przy wyjmowaniu) a jak zwrocilem mu na to uwage to
powiedzial ze jestem uciazliwym pacjentem i ze nie bedzie mnie wogole przyjmowac (a jest publicznym dentyst na kontrakcie ) Innymi slowy totalna chamowa -
mysle zeby pojechac do nfzttu czy pisac jakies skargi
ale mam daleko i nie jest to przyjemne - z drugiej strony mz przydalaby mi sie jakas chocby moralna satysfakcja
typu wywalenie go z roboty albo odszkodowanie dla mnie
(skarg sa dziesiatki ale jakos nikt nic nie robi, ja
mam zeba zniszczonego nerwy zszargane itp)

Data: 2011-10-04 19:42:41
Autor: Bydlę
Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
On 2011-10-04 17:58:03 +0200, " " <fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

z drugiej strony
mz przydalaby mi sie jakas chocby moralna satysfakcja
typu wywalenie go z roboty

Tak, już nie mam w±tpliwo¶ci.

--
Bydlę

Data: 2011-10-04 19:41:13
Autor: Jacek
uszkodzenie zeba przez dentyste
Co się chłopie dziwisz.
Ten system tak działa, że na usługi "darmowe" z NFZ albo trzeba bardzo długo czekać, albo zrobi± bez czekania, ale za to jako¶ć woła o pomstę do nieba.
Mniej więcej podobnie jest u adwokatów - albo masz go z urzędu ale niewiele potrafi, albo płacisz i wymagasz.
Jacek

Data: 2011-10-04 19:00:46
Autor:
Jacek <niematakiegonumer@gmail.com> napisał(a):
[...]

ja sie nie dziwie, bo kiedys nie wiedzialem ale teraz juz wiem jak
sie ma stan rzeczy, ja tylko nie zgadzam sie na taki stan rzeczy,
instytucje kontrolne spia i budza sie raz na dwiescie czy trzysta przypadkow (jak mniemam), to ile chaly odchodzi w swiecie lekarzy czy urzednikow, policjantow (ale rozniez i np prokuratorow a i
sadow ) itp  to nieopisan arzecz, a mz nalezalo by sie troche wziac
i przetrzepac ich przynajmniej po kieszeniach - bo tak to im kompletnie
zwisa czy robia 'bledy' czy nie, najchetniej by po prostu pozbyli sie
problemu 'sluchania' o tym; rozchrzanil mi zab? moge mu nagwizdac,
nie widzi w tym problemu (jak sadze) musi sie tylko opedzic zebym
mu o tym nie trul i uwaza sprawe za zalatwiono - taka jest realnosc

Data: 2011-10-04 19:32:15
Autor:
  <fir@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

nie widzi w tym problemu (jak sadze) musi sie tylko opedzic zebym
mu o tym nie trul i uwaza sprawe za zalatwiono - taka jest realnosc

denerwuje mine pozatym nie tyle moze 'moja wlasne glupota'
co to ze 'zoatalem zawiedziony, dalem sie nabrac', bo pamietam jak sie zastanawialem znajac realia dentystyczne (typu masz nie wiem czy wieksza szanse ze dentysta tego rodzaju ci cos spieprzy niz naprawi ) czy ryzykowac probe poprawiania tego zeba skoro mnie nic nie boli ani nie ma wyraznej dziury czy lepiej (znajac realia odbiegajace od idealu) nic nie robic - i glupio dalem sie zamotac zeby to zaczac ludzac sie ze mi dobrze
zrobi i da sie go przypilnowac, rozwiercil do korzenia, zchrzanil zab i koniec :/ (a naprawde mnie to nieustannie niemozebnie
wnerwia, zwlaszcza ze podejrzewam ze juz przrerabane, doskonale zdrowy zab i korzen teraz by trzeba pewnie zatruc (zatruc zdrowy zab ktorego mi po prostu rozwiercil dentysta partacz na kacu,
wczesniej niby kolega (bo chodzlismy razem na ryby) a teraz wogole nie chce ze mna gadac ), nie wiem mam teraz tego uszkodzonego zeba nosic jak rane bojawa czy co? czy po prostu chodzic jako ofiara
dentystyczna? no nie moge normalnie ... :-(

Data: 2011-10-04 21:19:19
Autor: Jacek
uszkodzenie zeba przez dentyste
Wszystko pięknie, ładnie, tylko, jak udowodnisz partaczowi, że spartaczył?
Masz jakie¶ zdjęcia sprzed zabiegu, opinie biegłych itp. itd?
Nie to prawda, co prawda, tylko to, co na papierze :-(
Jacek

Data: 2011-10-04 19:48:03
Autor:
uszkodzenie zeba przez dentyste
no wiem, dlatego sam podejrzewan ze byloby trudno,

(pozatym ja sam nie mam sily przebicia i jest malo
prawdopodobne ze by mi sie udalo cos zdzialac ale
o ile sie da chcialbym sie chociaz 'zorientowac')

choc o ile prowadzi jakas dokumentacje (a musi byc raczej), to powinno byc przynejmniej odnotowane ze:

 przed zabiegiem to byl nigdy _niebolacy_ zab (z mninimalnym ubytkiem), po 'zabiegu' zas boli (bo jest rozwiercony do korzenia) i jest uszkodzony

 (i ze byl wiercony dwa razy bo plomba
 wypadla po tygodniu - a same plomby zdaje sie wstawil mi najtansze, pierwsza chyba tzw mleczna
co byc moze wogole jest nielegalne tylko oszczedzal na
materialach)

zrobienie niebolacego zena tak ze boli (i jest uszkodzony)
 nie jest raczej kego naprawiniem tylko zchrzanieniem, a to akurat mz nawet mogloby wynikac z dokumentacji
(o ile jest tam zanotowany stan zeba (nigdy nie bolacy minimalny ubytek/prochnica)  przed zabiegiem i teraz
(bolacy rozwiercony do korzenia i uszkodzony)........

jestem zly bo boli mnie lekko od wielu dni i ten bol powoduje
ze o nim mysle i sie caly czas w-wiam

Data: 2011-10-04 22:53:29
Autor: Animka
W dniu 2011-10-04 21:48, fir@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Pewnie źle tego zęba wyczyścił i teraz się zgorzek zrobił. Teraz sporo forsy będziesz musiał wydać na leczenie jak chcesz mieć nadal tego zęba.
Idz, zadzwoń, napisz skargę do NFZ!

jestem zly bo boli mnie lekko od wielu dni i ten bol powoduje
ze o nim mysle i sie caly czas w-wiam

Zamiast tu wypisywać leć do innego dentysty.

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-10-05 00:19:58
Autor: Animka
uszkodzenie zeba przez dentyste
W dniu 2011-10-04 22:53, Animka pisze:
teraz się zgorzek zrobił.

Literówka: miało byc zgorzel.

animka

Data: 2011-10-05 01:11:55
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 04 Oct 2011 22:53:29 +0200, Animka napisał(a):

Zamiast tu wypisywać leć do innego dentysty.

Ot i wła¶nie.

--
XL

Data: 2011-10-05 07:05:32
Autor:
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):
Dnia Tue, 04 Oct 2011 22:53:29 +0200, Animka napisał(a):

> Zamiast tu wypisywać leć do innego dentysty.

Ot i wła¶nie.

szczerze mowiac teraz wogole boje sie dentystow (nie bolu
przy zabiegu bo tego wcale) tylko ich chamowy, i ze cos mi
zchrzania wyrwa i po wizycie ni bedzi elepiej tylko gorzej,
ostatnio mialem pare takich doswiadczen ze za kazdym razem
zaluje ze do dentysty wogole poszedlem (z tym uszkodzeniem
przedniej dobrej dwojki to ewidentny przyklad (zaden zgorzel to zupelnie zdrowa dwojka po prostu wiertlem rozwiercony partacko
az do korzenia (to tak jakby gangsterka mnie zlapala i wywiercila
mi dziure diamentowym wiertlem w zdrowym zebie) i korzen podrazniony pod plomba) - do nfz pojde poskarzyc sie ze nie
chce mnie przyjac i dokonczyc innego zeba ktorego zaczal
(wlozyl mi tak syfiasta plombe tzw 'smierdziucha' jak mowi ze
sie czasem dusze a teraz nie chce mnie wogole przyjac bo
jestem niewygodny, pozatym o nieprzestrzeganie higieny i wlozenie
mi do geby fajki ze slina po innym pacjencie (oraz o odmowe wydania
dokumentacji bo najpewniej nie bedzie chcial wydac) Juz byla masa skarg od ludzi podobno ale i tak nikt nic nie zrobil a teraz jestem tak wnerwiony ze wolalbym zeby wywalili go z roboty (niech idzie gdzies indziej) skoro juz odpala az ttaka chamowe (jak to nie przyjmowanie, bo teraz jak mowilem jest na
kontrakcie nfz a nie chce mnie przyjac po rozwaleniu mi zeba i wlozeniu tej fajki bo twierdzi ze jestem 'uciazliwy' ) i zrobili miejsce innemu dentyscie ktory by po prostu realizowal funkcje a
nie odstawial taka bandytierke - i tak to jest jestem obrazany, wsadza mi sie do geby narzedzia ze slina po innych pacjentachh, partoli mi sie zdrowy zab, NFz czy izby
lekarskie jest daleko i mam slabo wiare (rzecznik lekarski przynajmniej
le Lule ne infolinie to fikcja i koszmar), dentystow wogole sie boje
(bo sklonni sa raczej wyrywac niz poprawiac) itd - totalny koszmar,
az trudno mi sobie wyobrazic ta sciezke 'odplaty' nalezna pokrzywdzonym (o ile ktos wie co mam na mysli)

Data: 2011-10-04 22:49:35
Autor: Animka
W dniu 2011-10-04 21:00, fir@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Jacek<niematakiegonumer@gmail.com>  napisaĹ‚(a):

Co się chłopie dziwisz.
Ten system tak działa, że na usługi "darmowe" z NFZ albo trzeba bardzo
długo czekać, albo zrobią bez czekania, ale za to jakość woła o pomstę
[...]

Zadzwoń czy napisz do Rzecznika pacjentów z NFZ.

animka