uszkodzenie zeba przez dentyste

Data: 2011-10-03 16:34:00
Autor: Robert Tomasik
uszkodzenie zeba przez dentyste
Użytkownik <fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j6c15o$arj$1inews.gazeta.pl...
swego czasu (wczesnym latem) ogladajac swoje uzebienie przy pomocy
dwu luster zauwazylem ze mam minimalny 'ubytek' w przedniej dwojce
(po wewnetrznej stronie jamy ustnej),

Dentystą nie jestem. Z tego co słyszałem od różnych dentystów malutka dziurka z zewnątrz może wewnątrz być wielka. W uproszczeniu szkliwo jest bardziej odporne na kwasy, niż to co pod nim, wiec jak sie malutka dziurka zrobi, to wewnątrz się psuje, a na zewnątrz niby nic nie widać. Stąd być może zachodziła konieczność rozwiercenia tego otworka więcej. Jeśl i nawet takiej konieczności nie było, to udowodnienie tego faktu po ponownym rozwierceniu zęba graniczy z cudem. A bez tego jakiekowliek roszczenia są bezpodstawne. Mógłbyś ewentualnie wnosić pretensje o plombę, która wypadła oraz o pobolewanie zęba, bo powinien tak zrobić, by nie bolał. Sądzę, ze i ta druga plomba jest źle założona i pod nią psuje sie ząb.

Od strony praktycznej, co można zrobić:

1) Przede wszystkim poszedł bym do innego dentysty, takiego któremu plomby nie wypadają. Teraz pasuje tego zęba prześwietlić i zobaczyć, co tam się dzieje. Z jednej strony dentysta ewentualnie naprawi to, co tamten zepsuł. Dodatkowo obecny stan rzeczy zostanie utrwalony na prześwietleniu. No i bedzie zapis w kartotece tego drugiego lekarza-dentysty.

2) Jeśli się okaże, że dalej jest to spitolone, to złożył bym skargę do Okręgowej Izby Lekarskiej przesyłając zdjęcie RTG i opisując sprawę.

3) Dopiero po uznaniu przez OIL winy dentysty zapytałbym go, gdzie ma ubezpeiczenie OC (a ma prawie na pewno) i tam dochodził odszkodowania. Na pewno w wysokości usługi poprawy tego (Czyli to co weźmie drugi dentysta), a być może jeszcze coś za cierpienie i utratę zdrowia.

Data: 2011-10-04 16:06:56
Autor:
Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
mysle zeby zarzadac wydania dokumentacji medycznej,
spodziewam sie ze moze odmowic, wtedy cos czytalem ze
nalezy mi sie odszkodowanie z tego tytulu odmowienia
wydania tej dokumentacji - moge chciec od dentysty
wydania xero tej dokumentacji za drobna oplata?
jak sie robi takie rzeczy? mysle zeby pojechac do nfztu
ale zbieram sie juz od dwu miesiecy bo mam daleko
i nie po drodze, zdrowego zeba mam zniszczonego
i okropnie mnie to denerwuje bo piecze mnie pod ta plomba caly czas (gwarantuje ci ze wiem co mowie ze
rozwalil mi tego zeba, nie wiem czy wiesz jak wyglada
jak psuje sie przedni zab, to byla minimalna wersja,
przy pierwszej plombie wywiercil mi juz gleboka dziure
ale jeszcze nie dowiercil sie do korzenia - wylecialo jak zwykle i przy drugim wierceniu po prostu zrobil dziure az do totalnie zdrowego korzenia) KOSZMAR

wogole mam pecha do dentystow bo inny do ktorego poszedlem
okazal sie moze troche staranniejszym ale za to totalnym gburem
- straszacym mnie fikcyjna ewentualna 'koniecznoscia' wyrwania innego zeba ktorego ten pierwszy przynajmniej bez gadania
 plombowal

Data: 2011-10-04 16:09:49
Autor:
uszkodzenie zeba przez fatalnego ddentyste
sorki za glupi tytul (przegladarka jakos mi spamietala na stale odpowiedz z innego watku)
jakis blad gazeta.usenet.pl chyba

Data: 2011-10-04 18:15:44
Autor: mvoicem
(04.10.2011 18:06), fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
[...]

Ok, czyli mamy jasność - dobry dentysta to ten, co bez gadania plombuje, zaś ten co straszy innymi opcjami - zły.

:)

p. m.

Data: 2011-10-04 18:19:52
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e8b3130$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z mojego punktu widzenia tak. I tak sie na tym nie znam i nic mu nie doradzę. Jak gość mnie pyta rozkładajac ręce, co ma z tym zębem zrobić, to mnie szlak trafia. Przecież i tak mu nic nie doradzę.

Data: 2011-10-04 18:53:33
Autor:
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):

> Ok, czyli mamy jasność - dobry dentysta to ten, co bez gadania plombuje, > zaś ten co straszy innymi opcjami - zły.

'innymi opcjami' te inne opcje to wyrwanie gdy te pierwsze to zab zaplombowany i ok  - to mnie wlasnie najbardziej wnerwia to podszycie
klamstwem, drugi mowi ze _trzeba_ wyrwac, dlatego nie zrobi, a ja
nie moge niby udowodnic ze nie (bo jakich argumenow moze uzyc),
gdy tymczasem ide do innego i ten plombuje i wszystko jest ok;
ten rodzaj kitu 'trzeba panu wyrwac zeba''trzeba panu uciac noge'
'nie mozemy panu dawac tego leku' 'musimy panu dawac te leki'
itp  jest jedna s najstraszliwszych odmian kitu i klamsta wobec ktorej trudno sie przeciwstawic, w sumie to pacjent powinien decydowac co najwyzej powinien zlozyc dziesiec wypracowan udowadniajacych ze dobrze wie na co jest zdecydowany (tak jak
ja uwazam ze dobrze wiem ze chce by mi tego zeba nie wyrywac
a drugiego nie rozwiercac do zywego i zdrowego korzenia ) (do diabla)

Z mojego punktu widzenia tak. I tak sie na tym nie znam i nic mu nie doradzę. Jak gość mnie pyta rozkładajac ręce, co ma z tym zębem zrobić, to mnie szlak trafia. Przecież i tak mu nic nie doradzę.

nie stresuj sie, dzieki, ; wielkie dzieki ze mnie rozumiesz
bo w tym kretynskim swiecie czasem mam wrazenie ze nikt tu
(poza malymi dziecmi) czasem nie rozuie najbardziej zasadniczych rzeczy; przydalaby sie jakas porada i pomoc w dzialaniu ale pozatym
to chociaz zrozumienie mi troche pomaga w mojej smutnej
sytuacji

pzdr

--

uszkodzenie zeba przez dentyste