uszkodzona plyta glowna

Data: 2009-10-09 16:43:53
Autor: Nateysz
uszkodzona plyta glowna
Witam,

na skutek moich kombinacji chyba uszkodzilem sobie plyte glowna- komputer przestaje sie uruchamiac juz
na samym poczatku-nie pojawiaja sie zadne komunikaty na ekranie, chodza tylko wentylatory.
Przypuszczam,ze moze to byc spowodowane tym,ze niewielka ilosc pasty termoprzewodzacej dostala sie
do zlacza procesora (Intel Core 2 Duo),niestety nie wiem jak ja usunac.

Jezeli niemozliwa jest naprawa to prosze o porade (mimo,ze to troche NTG), czy jezeli
razem z komputerem otrzymalem DVD z win vista, to po wymianie plyty glownej,
bede go mogl od nowa na tym sprzecie zainstalowac.

Jezeli nie, to czy mozliwa jest sprzedaz tego systemu operacyjnego razem z plyta glowna.

Data: 2009-10-09 18:04:33
Autor: Jacek Maciejewski
uszkodzona plyta glowna
Dnia Fri, 9 Oct 2009 16:43:53 +0200, Nateysz napisał(a):

Przypuszczam,ze moze to byc spowodowane tym,ze niewielka ilosc pasty termoprzewodzacej dostala sie
do zlacza procesora

Ta pasta nie przewodzi prądu, więc szukaj niesprawności gdzie indziej. A co
do wypłukania, to ja używam ksylenu, niestety on rozpuszcza też i plastyk
podstawek :) Może jakiś spirytus?
--
Jacek

Data: 2009-10-09 18:39:27
Autor: Nateysz
uszkodzona plyta glowna
[...]

....coz moze poprosze wiec o jakas podpowiedz- grzebalem zakladajac chlodzenie na chipset,
a ze mam tam bardzo ciasno, to zdejmowalem radiator...
pamieci RAM sa raczej ok- komputer dzialal jeszcze kilka minut przed rozebraniem obudowy

Data: 2009-10-09 19:22:36
Autor: Jacek Maciejewski
uszkodzona plyta glowna
Dnia Fri, 9 Oct 2009 18:39:27 +0200, Nateysz napisał(a):

...coz moze poprosze wiec o jakas podpowiedz-

Alkohol izopropylowy, przypomniało mi się. I szczoteczka do zębów, możesz
nią nózki procka przeczyścić. Do podstawki, o ile zachodzi potrzeba,
uzyłbym jakiegoś pędzelka. To wszystko abys miał spokojne sumienie że
niczego nie zaniedbałeś. Jak nie pomoże, to standardowe podejście. Wyciągasz płytę ze skrzyni,
zostawiasz tylko proc, moduł RAM i grafikę. Patrzysz czy się uruchamia. Jak
nie, podmieniasz części do skutku. Jak podmienisz wszystkie i dalej nie
działa to płyta na złom.
--
Jacek

Data: 2009-10-12 09:33:44
Autor: Heraklit
uszkodzona plyta glowna
Był 9 październik (piątek), gdy o godzinie 18:39 *Nateysz* w pocie czoła
naskrobał(a):

[...]
zresetuj CMOS.

--
Pozdrawiam,

[...]