uszkodzona sonda lambda ?

Data: 2010-11-10 12:36:40
Autor: GR
uszkodzona sonda lambda ?

Zapewne niektórzy z Was mieli do czynienia z w/w wynalazkiem.
Podpiąłem mojego yarisa pod diagnostykę i okazało się, że uszkodzona
jest grzałka sondy. Trochę mi się to gryzie ponieważ nie zauważyłem
żadnego duszenia się silnika, nie wzrosło mi spalanie, nie robiłem
analizy spalin, ale może warto ?

jeżeli w duższym czasie nie widać zmiany w zachowaniu silnika to może
nie jest prawdą, że jest uszkodzona sonda. Może po prostu w logach
pojawiła sie informacja o błędzie sondy.
Czasem sie tak zdarza jak jest błędny odczyt, po skasowaniu logów,
należy sprawdzić czy bląd się powtórzy.
Gdyby była uszkodzona sonda to komputer inaczej dobierałby dawkę paliwa
i inaczej sterował pracą silnika, byłoby to z pewnością widoczne
podczas pracy, a już na pewno da się zauważyć przy tankowaniu.
Ja bym dokładnie sprawdził tą diagnozę..
Zawszę radzę, żeby przy takiej kontroli auta via komputer
zapisać sobie logi na pendraka i trzymać.
Czasami jak się robi ponownie kompletną analize logów,
to lepiej zobaczyć jak wygladały logi wcześniej..
pozdr.
Gr

uszkodzona sonda lambda ?