uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Data: 2009-12-14 11:47:49
Autor: Maciej S.
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?
Witam,

Spadł mi szklany dezodorant na umywalkę ceramiczna, powstał odprysk z linijnym pęknięciem tak jak na zdjęciu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70aedd3e0b137fe8.html

Jak to naprawić, są jakieś zestawy, możecie coś polecić?
Czy iść do Castoramy i popytać gości?

MS

Data: 2009-12-14 13:02:45
Autor: Prawusek
"Maciej S." <macius@cyberia.pl> wrote in message
[...]

Wziąć wymiary i typ oraz producenta - może trafi się nawet taka sama, albo
wymienić na inną.

Data: 2009-12-14 13:33:30
Autor: Maciej S.
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Wziąć wymiary i typ oraz producenta - może trafi się nawet taka sama, albo
wymienić na inną.

Nie mam czasu się w to bawić - nie ma innych metod bardziej na łatwiznę?

MS

Data: 2009-12-14 14:57:48
Autor: Prawusek

"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message
Maciej S. wrote:

> Nie mam czasu się w to bawić - nie ma innych metod bardziej na
> łatwiznę?

wstawić miskę ;-)

Może golić się w kuchni, myć nad wanną lub w brodziku, albo wykopsać
umywalkę za 3 kilo i kupić nową za 300 zetów. Może też poszerzyć szczelinę i
wypełnić na świeżo Ośmiorniczką.

Data: 2009-12-14 14:13:57
Autor: Jackare
Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hg554p$ghv$1news.onet.pl...

Jak to naprawić, są jakieś zestawy, możecie coś polecić?
Czy iść do Castoramy i popytać gości?

Da sie i to dość prosto. Naprawa przez wymianę. Umywalki. Poważnie.
--
Jackare

Data: 2009-12-14 18:00:17
Autor: Maciej S.
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Da sie i to dość prosto. Naprawa przez wymianę. Umywalki. Poważnie.
-- Jackare

Dlaczego nie można zastosować róznych naprawiaczy do akrylu? Bo to ceramika?
Ta szczelina mi specjalnie nie przeszkadza - naprawiając miałem jedynie na myśli głównie efekt kosmetyczny.
Co do wymiany umywalki - dam radę to zrobić sam (o hydraulice wiem że jest)? W sencie podłączenia umywalki do spływu.
I jak to wymienić - rozwalić, zdjąć z szafki?

MS

Data: 2009-12-14 18:05:54
Autor: Boombastic

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hg5qv1$np4$1news.onet.pl...

[...]

Tymczasowo możesz to nawet zalać klejem typu super glue jak ci wygląd nie przeszkadza. A umywalka jest pewnie osadzona na jakiejś uszczelce lub silikonie, więc trzeba pewnie podciąć lub próbować ją podnieść z szafki.
Podłączenie jest proste.

Data: 2009-12-15 06:40:59
Autor: basti78
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał
Dlaczego nie można zastosować róznych naprawiaczy do akrylu? Bo to ceramika?

no popatrz, to nie takie skomplikowane ;)))

skoro jest pęknięcie, zapewne również zacznie Ci się do tego sączyć woda, zaciekac, gdzies tam sie sobie zbierac, grzybek zacznie sie robic

ale klej klej ;))) bedzie dobrze ;)))

--

Sebastian

Data: 2009-12-15 08:06:32
Autor: Jackare
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Dlaczego nie można zastosować róznych naprawiaczy do akrylu? Bo to ceramika?
Sam sobie odpowiedziałeś.

Ta szczelina mi specjalnie nie przeszkadza - naprawiając miałem jedynie na myśli głównie efekt kosmetyczny.
To ją wymień bo ten efekt kosmetyczn będzie jak leczenie syfa pudrem. Przy pęknięciu miski umywalki może dojść do jej całkowitego pęknięcia w trybie nagłym, zwłaszcza jeżeli potraktuje się ją gorącą wodą. Umywalka jest wypalana i występują w niej znaczne naprężenia.

Co do wymiany umywalki - dam radę to zrobić sam (o hydraulice wiem że jest)? W sencie podłączenia umywalki do spływu.
I jak to wymienić - rozwalić, zdjąć z szafki?

Dasz radę pod warunkiem, że nie masz dwóch lewych rąk i masz narzędzia. Jeżeli nie masz i sama myśl o wykonaniu takich prac powoduje u Ciebie bezsenność wezwij kogoś kto się tym zajmuje. Za demontaż i montaż umywalki z jej uszczelnieniem do ściany zapłacisz od 50 do 120 zł . Jeżeli nie masz narzędzi i materiałów, masz szansę wydać na nie około 40-80 zł (klucz/szczypce rozstawne "żabka", wkrętaki, klucz kilka kluczy do śrub (mocowanie baterii), silikon sanitarny, taśma do osadzenia na szafce, kołki do ściany, uszczelka lub dwie do syfonu, mogą być potrzebne nowe wężyki do baterii.).
Może być potrzebna wiertarka udarowa i wiertła z widią jeżeli nowa umywalka nie będzie identyczna jak stara
Instalator zrobi ci to maksymalnie w godzinę.
--
Jackare

Data: 2009-12-15 11:28:28
Autor: Maciej S.
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Użytkownik "Jackare" <j@sp.de.uk.pl> napisał w wiadomości news:hg7chu$3gl$1achot.icm.edu.pl...

Dzięki za najbardziej pomocną odpowiedź - chyba dotarło do mózgownicy :))

MS

Data: 2009-12-15 06:38:06
Autor: basti78
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał
Spadł mi szklany dezodorant na umywalkę ceramiczna, powstał odprysk z linijnym pęknięciem tak jak na zdjęciu:

jesli mniej "zabawy" jest dla Ciebie z rzeźbą w G czyli klejeniem i łataniem tego pęknięcia, co da zapewne pięęęęęęękny efekt, no chyba ze tez sobie poszkliwisz i wypalisz to potem, ale to pikus - od czego suszarka albo domowy piekarnik......... co skończy się i tak na wymianie ;)

niz kupic nową miskę, co jest JEDYNYM rozwiązaniem tego problemu poza jakimiś wydumkami

to ja juz nie wiem ;)))

poza tym ja to w ogóle widzę mało o świecie wiem, bo nie znałem slowa "linijny" - czyli, ze co? to pękniecie zaczeło lnieć? umywalka zyje !!! ;)

lepiej idź do Casotramy "popytaj gości" - to lepiej niż wróżka ;)))

--

Sebastian

Data: 2009-12-15 11:27:23
Autor: Maciej S.
[...]

Nie musisz byś sarkastyczny :))

Nie pomyślałem że takie małe pęknięcie może naruszyć konstrukcję umywalki i jej wytrzymałość, o grzybie jakoś też nie pomyślałem.
Jeśli tak jest jak piszecie to rzeczywiście chyba ją wymienię. Muszę popytać hydraulików, bo z doświadczenia wiem że do tak małej roboty to ciężko kogoś znaleźć za rozsądne pieniądze (do 100 zł).

Co do typu - muszę znaleźć taką samą? Czy może być tylko wymiarami zbliżona?

MS

Data: 2009-12-15 11:59:26
Autor: Jackare
Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hg7oab$7hg$1news.onet.pl...

[...]

Patrz przede wszystki na to by była dopasowana do szafki, czyli nie kupuj kwadratowej umywalki do szafki z półokrągłym wycięciem, nie kupuj umywalki wpuszczanej jeżeli masz taką stojącą na szafce itd.
Skąd jesteś ?
--
Jackare

Data: 2009-12-15 17:48:05
Autor: Maciej S.
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?
Skąd jesteś ?
-- Jackare

Kielce. Ale dam sobie jakoś radę :))

MS

Data: 2009-12-15 18:10:27
Autor: Prawusek

> Skąd jesteś ?
> -- > Jackare

Kielce. Ale dam sobie jakoś radę :))

MS

Blacharz od blachary?

Data: 2009-12-16 15:08:20
Autor: Maciej S.
uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?

Blacharz od blachary?

????

Data: 2009-12-15 12:14:01
Autor: Prawusek
> [...]

> poza tym ja to w ogóle widzę mało o świecie wiem, bo nie znałem slowa
> "linijny" - czyli, ze co? to pękniecie zaczeło lnieć? umywalka zyje !!!
;)

> [...]

kogoś
znaleźć za rozsądne pieniądze (do 100 zł).

Co do typu - muszę znaleźć taką samą? Czy może być tylko wymiarami

    Jak kupiona z szafkę trzeba taką samą, albo następną kupić z szafką o
podobnych wymiarach, abu większych przeróbek nie robić. W takim przypadku,
gdy otwory będą w tych samych miejscach wystarczy uszkodzoną odkręcić od
ściany (nie od szafki) i następną przykręcić. Robota nie jest przyjemna,
gdyż dostęp jest jak do Werbińskiego, co to czarne podniebienie ma...

Data: 2009-12-17 12:38:02
Autor: P.H.
[...]

ze 4 miesiące już wymieniam swoją po podobnym wypadku, tyle że z większym pajączkiem. są rysy ale nie cieknie, więc pewnie jeszcze ze 3 miesiące poczekam...

uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?