uszkodzony WD

Data: 2015-04-12 21:46:03
Autor: platformowe głupki
uszkodzony WD
czy to możliwe, żeby instalka Windws XP spowodowała awarię dysku twardego WD SATA?

zainstalowałem windowsa, po czym próbuję uruchamiać, a kompiuter zawiesza sie na wykrywaniu dysku przez BIOS, pisze, że widzi dysk i na tym tak wisi...

pomoże Ktoś?

Data: 2015-04-12 21:59:50
Autor: platformowe g³upki
uszkodzony WD
podpi±³em dysk do innego kompa przez USB i dzia³a, jest OK...

czemu mi na starej p³ycie do Pentium 4 wisi na BIOSie?

mo¿e to byc jaki¶ problem z kompatybilno¶ci±?

Data: 2015-04-12 22:15:45
Autor: platformowe g³upki
uszkodzony WD
za³o¿y³em zworkê na 5-6 ale nic to nie pomog³o...

Data: 2015-04-12 22:33:23
Autor: platformowe g³upki
uszkodzony WD
W dniu 2015-04-12 o 22:15, platformowe g³upki pisze:
za³o¿y³em zworkê na 5-6 ale nic to nie pomog³o...

modele to WD10EARS i P4i48

Data: 2015-04-13 09:02:10
Autor: 666
uszkodzony WD
Animka.

-- -- -
pomoże Ktoś?

Data: 2015-04-13 10:07:07
Autor: sandman
uszkodzony WD
W dniu 2015-04-13 o 09:02,  666 pisze:
Animka.

-- -- -
pomoże Ktoś?

10/10 :D

--
sandman

Data: 2015-04-13 11:08:13
Autor: januszek
uszkodzony WD
platformowe głupki napisa?(a):

[...]

pomoże Ktoś?

To nowy dysk czy już wcześniej działał? Jaką masz płytę główną?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-04-13 13:31:01
Autor: platformowe głupki
uszkodzony WD
pisałem: modele to WD10EARS i P4i48

instalowałem 10x slackware, ale mi się nie udało,

wczoraj podkusiło mnie zainstalować Win XP,

pierwszy etap instalki przeszedł, a po reboocie

zwisa na BIOSie...

dysk wyjąłem i podpiąłem po USB - działa...

Data: 2015-04-13 14:17:05
Autor: januszek
uszkodzony WD
platformowe głupki napisa?(a):

pisałem: modele to WD10EARS i P4i48

Ta płyta to do muzeum... ;) Ktora wersja BIOS?

Windows XP o ile pamiętam nie zawiera sterownikow do portow SATA i trzeba je wgrac w trakcie instalacji (F6). Może zapytaj na grupie o XP?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-04-13 16:20:13
Autor: platformowe głupki
uszkodzony WD
to był SP3, widział dysk sata, więc stery ma...

poza tym na tej starej płycie winda ma wszystkie stery...

Data: 2015-04-13 18:09:44
Autor: JoteR
uszkodzony WD
"januszek" napisał:

pisałem: modele to WD10EARS i P4i48

Ta płyta to do muzeum... ;) Ktora wersja BIOS?

Windows XP o ile pamiętam nie zawiera sterownikow do portow SATA

AFAIR akurat ten kontroler jest obsługiwany przez instalator XP.
Troll po prostu zepsuł sobie bootsector nieudaną próbą instalacji Linucha ;->

JoteR

Data: 2015-04-13 18:23:34
Autor: platformowe głupki
uszkodzony WD
moja rada, naucz się czytać, a nie tylko oglądać tuska w tvnie...

Data: 2015-04-13 18:27:41
Autor: \(c\)RaSz
uszkodzony WD
Użytkownik "januszek" napisał w
news:slrnminjv2.1glc.januszekgimli.mierzwiak.com ...
: platformowe głupki napisa?(a):
:
: > (...)
:
: Windows XP o ile pamiętam nie zawiera sterownikow do portow SATA i
: trzeba je wgrac w trakcie instalacji (F6).
:

Win XP obsługuje SATA, przynajmniej u mnie, a nie pamiętam abym robił jakieś wygibasy ze sterownikami, więc to raczej nie to. Zresztą z opisu kolegi P. G. wynika, że problem wyskakuje jeszcze w trakcie obróbki poleceń BIOS-owych, więc to tu trzeba szukać źródła. Może należy wgrać nową wersję BIOS-u? Ale zapewne instalka pogmerała jedynie w jego ustawieniach, no bo podobno przed nią, to jednak dysk działał?
A czy jeśli każesz kompowi bootować z innego niż HDD nośnika, z innym OS-em, czy też jego inną wersją, to czy nadal zajdzie opisane zjawisko?

Reasumując: trzeba sprawdzić BIOS.

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-04-13 18:32:47
Autor: platformowe głupki
uszkodzony WD
kasowałem cmos,
bios jest najnowszy... nie wiem może trzeba by jeszcze raz zflaszować...
ale nie wiem jak...

Data: 2015-04-13 18:38:53
Autor: platformowe głupki
uszkodzony WD
po odpięciu dysków (pozostaje flop i dvd) płyta wstaje...
tylko po podpięciu dysku się zawiesza...

o zapodam fotos... na tym wisi...

http://zsyp.eu/smieci/asrock-pad.jpg

uszkodzony WD