usztywnienie poduszki silnika

Data: 2011-11-01 16:43:16
Autor: uciu
usztywnienie poduszki silnika
Witam, chciałbym zrobić co¶ podobnego u siebie

http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123654918-Stiffen-your-Mazda-3-rear-engine-mount-for-4&daysprune=365

Pomimo sprawnych poduszek silnik ewidentnie za bardzo "się rusza" - poza tym zauważyłem, że te same poduszki s± w 1,4 i 2.0??? Najbardziej wkurza to podczas jazdy w korku, gdzie co chwile wachluje się 0-1,1-2 - wtedy najbardzij to czuć w poł±czeniu za ruszaniem z mał± ilo¶ci± gazu.

Nie chciałbym jednak używac żywicy epoksydowej a czego¶ bardziej elastycznego.

Polećcie jaki¶ klej, którym mógłbym zalać otwory w poduszce.

Może jaki¶ silikon? ale czy on nie bedzie za długo schn±ł?

Może jako¶ zalać to gum± - jak±? czego szukać na googlach?

Dzieki:)

--
-- -
adam uttecht

Data: 2011-11-01 18:09:47
Autor: .Peeter
"uciu" wrote:
Może jaki¶ silikon? ale czy on nie bedzie za długo schn±ł?

Jako user Mazdy 3, zaznajomiony z problemem gówniano¶ci poduszek
silnika w tym aucie, naczytałem się na forum mazdaspeed, że ludzie
radz± sobie z tym za pomoc± silikonu. Nie wiem ile to schnie i na
ile pomaga, ale temat jest na pewno do znalezienia na forum.

Ja się za to będę brał dopiero na wiosnę, przez zimę jako¶ przeżyję.
Pewnie pójdzie do wymiany prawa poduszka boczna (ta olejowa) i jaka¶
rzeĽba z tyln±.

Póki co nauczyłem się mięciusio zmieniać biegi. :-)

Ale fakt, denerwuje to w korkach...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-11-01 18:52:59
Autor: uciu
usztywnienie poduszki silnika
Póki co nauczyłem się mięciusio zmieniać biegi. :-)

Ale fakt, denerwuje to w korkach...

ja już też to opanowałem ale szkoda sprzęgła bo dłużej trzeba je przytrzymać.

Dałem dzi¶ poduche te¶ciowi bo ma znajomego, który zajmuje się gumowaniem (napeawa ta¶moci±gów, jakie¶ rolki kopalniane, regenaeracji kółek itp). Ma to jutro zobaczyć i zaproponowac czym to wypełnić by nie było na sztywno a trochę elastycznie:-)

Aha u mnie chodzi o 5tke ale konstrukcja poduszki ta sam...

uciu:)

Data: 2011-11-01 19:40:22
Autor:
usztywnienie poduszki silnika
Witam serdecznie.

[...]
Od silikonu lepszy będzie np. FixAll Soudala.
W przeciwieństwie do tego pierwszego ma wła¶ciwo¶ci klej±ce i doskonale trzyma
się podłoża.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-11-01 21:09:31
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-11-01 16:43, uciu pisze:
[...]

Klej poliuretanowy do szyb - do wklejania szyb samochodowych w uszczelki.
Dostępny w tubach do pistoletów (takich samych jak silikony itp.)

Taki klej po utwardzeniu staje się po prostu gum± o całkiem dobrych wła¶ciwo¶ciach na różne takie silentbloki (spokojnie wytrzymuje nawet w tulejach zawieszenia).

Jeżeli zaklejasz dziury w poduszce nie zapomnij o dokładnym odtłuszczeniu całej gumy.
Jak wypełnisz nim duże dziury to schnie do¶ć długo - na tak± większ± poduszkę spokojnie zarezerwuj sobie weekend na schnięcie.

Data: 2011-11-01 21:51:32
Autor: uciu
[...]

o, i to może być dobry pomysł;-)

dzięki;)
uciu

Data: 2011-11-01 21:56:36
Autor: .Peeter
"uciu" wrote:
Klej poliuretanowy do szyb - do wklejania szyb samochodowych w uszczelki.
Dostępny w tubach do pistoletów (takich samych jak silikony itp.)

o, i to może być dobry pomysł;-)

Podsuwany też w podawanym przez Ciebie w±tku:
"best thing is 3m windshield urethane"

Koniecznie daj znać jak to wyszło, mnie też to czeka i chętnie poznam
kolejn± opinię. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-11-01 21:58:50
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-01 21:56, .Peeter pisze:

Koniecznie daj znać jak to wyszło, mnie też to czeka i chętnie poznam
kolejnÄ… opiniÄ™. :-)

Koniecznie koniecznie! Też jestem bardzo ciekaw efektu, jak będzie zadowalający zrobię taki zabieg u siebie.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-02 01:36:11
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-11-01 21:58, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-01 21:56, .Peeter pisze:

Koniecznie daj znać jak to wyszło, mnie też to czeka i chętnie poznam
kolejnÄ… opiniÄ™. :-)

Koniecznie koniecznie! Też jestem bardzo ciekaw efektu, jak będzie
zadowalajÄ…cy zrobiÄ™ taki zabieg u siebie.

Ja takiego kleju używałem już nie raz i za każdym razem działało doskonale.

Tylko tak jak już pisałem - kleić trzeba na dokładnie oczyszczoną i odtłuszczoną gumę. Element poprawiany najlepiej sobie do tego wymontować.
Potem dość długo schnie (myślę że na grubość około 1cm/dobę, albo i trochę mniej).

Data: 2011-11-02 12:39:41
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-02 01:36, Tomasz Pyra pisze:
[...]

trochÄ™ mniej).

A powiedz jaki był efekt akustyczny? Nagle wszystkie dźwięki ze skrzyni przeniosły się na budę czy nie miało to większego znaczenia?

U siebie zachodziłem w głowę jak utwardzić poduszki skrzyni bo nie ma dostępnych poliuretanowych a wymiana wszystkich na nowe ale zwykłe gumowe nie dała zadowalającego rezultatu.
Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-02 21:59:14
Autor: 'Tom N'
Lewis w <news:j8ra60$cvl$2news.onet.pl>:

[...]
zadowalaj±cy zrobię taki zabieg u siebie.
Ja takiego kleju używałem już nie raz i za każdym razem działało doskonale.
Tylko tak jak już pisałem - kleić trzeba na dokładnie oczyszczon± i
odtłuszczon± gumę. Element poprawiany najlepiej sobie do tego wymontować.
Potem do¶ć długo schnie (my¶lę że na grubo¶ć około 1cm/dobę, albo i
trochę mniej).

A powiedz jaki był efekt akustyczny? Nagle wszystkie dĽwięki ze skrzyni przeniosły się na budę czy nie miało to większego znaczenia?

U siebie zachodziłem w głowę jak utwardzić poduszki skrzyni bo nie ma dostępnych poliuretanowych a wymiana wszystkich na nowe ale zwykłe gumowe nie dała zadowalaj±cego rezultatu.
Martwię się jedynie o możliwo¶ć okrutnego hałasu po takiej operacji.

Skoro w głowę i kwestia hałasu, to sugeruje na wprost, że klejem w kanały
słuchowe powiniene¶...

MSPANC

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-11-03 09:42:05
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-02 21:59, 'Tom N' pisze:
[...]

słuchowe powinieneś...

MSPANC

Taniej wyjdzie stopery kupić ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-02 22:57:14
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-11-02 12:39, Lewis pisze:
[...]

Dźwięki?

Usztywnianie poduszek powoduje przenoszenie drgań na budę, ale raczej nie towarzyszą temu dźwięki - no chyba że poduszka już taka kompletnie urwana i po prostu zespół lata w niej luzem i jedna część łomocze o drugą.

Dźwięki to się chyba ewentualnie mogą przenosić jak się zespół napędowy wiesz na uniballach, ale wtedy to drgania już są takie, że wszystkie gwinty w samochodzie muszą być na klej, bo inaczej się samochód sam rozkręci :)

U siebie zachodziłem w głowę jak utwardzić poduszki skrzyni bo nie ma
dostępnych poliuretanowych a wymiana wszystkich na nowe ale zwykłe
gumowe nie dała zadowalającego rezultatu.

W samochodach wrażliwych na stan poduszek, poduszki to najlepiej kupować w ASO, bo zamiennik to już będzie trochę inna guma, trochę inna sztywność i albo będzie przenosić za duże drgania, albo z kolei silnik będzie się telepał i szybko urwie poduszkę.

Niestety - pogoń za ekonomią, bardzo niskie obroty biegu jałowego przy jak najlżejszym kole zamachowym i okazuje się że poduszki muszą być ściśle wystrojone. W niektórych samochodach przy poduszkach znajdują się nawet ciężarki doważające i to takie po góra kilkaset gram.

Obawiam się że za pomocą kleju wiele nie zwojujesz, ale oczywiście można spróbować :)

Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

Raczej się to skończy masażem pleców na wolnych obrotach :)

Data: 2011-11-03 09:41:42
Autor: Lewis
W dniu 2011-11-02 22:57, Tomasz Pyra pisze:
[...]

No nie wiem, kiedyś u znajomego w audi wymieniliśmy poduszki na zamiennik toprana bo akurat na szybko chciał wymienić urwane stare poduszki to hałas i drgania były takie, że autem nie szło jechać. Po wymianie na używany oryginał jak ręką odjął.

Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

Raczej się to skończy masażem pleców na wolnych obrotach :)

Skoro będą drgania to pewnie będzie hałas, auto to puszka jak pudło rezonansowe :P

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-11-02 00:56:11
Autor: to
usztywnienie poduszki silnika
begin uciu
Pomimo sprawnych poduszek silnik ewidentnie za bardzo "siÄ™ rusza" - poza
tym zauważyłem, że te same poduszki są w 1,4 i 2.0??? Najbardziej wkurza
to podczas jazdy w korku, gdzie co chwile wachluje siÄ™ 0-1,1-2 - wtedy
najbardzij to czuć w połączeniu za ruszaniem z małą ilością gazu.

Czyli nie są sprawne. Zmień na sprawne, problem zniknie. To, że poduszka nie jest popękana i ma kształt zbliżony do sprawnej wcale NIE OZNACZA, że jest sprawna.

Nie chciałbym jednak używac żywicy epoksydowej a czegoś bardziej
elastycznego.

Polećcie jakiś klej, którym mógłbym zalać otwory w poduszce.

Można zalać klejem do szyb, ale to jest opcja do jakichś niskobudżetowych wydumek czy strucli KJS-owych, a nie do normalnego auta używanego na co dzień.

Data: 2011-11-02 12:36:26
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-02 01:56, to pisze:
Polećcie jakiś klej, którym mógłbym zalać otwory w poduszce.

Można zalać klejem do szyb, ale to jest opcja do jakichś niskobudżetowych

Dziwne - i ani słowa o wężu gumowym?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-11-02 16:43:48
Autor: .Peeter
"to" wrote:
Czyli nie są sprawne. Zmień na sprawne, problem zniknie. To, że poduszka
nie jest popękana i ma kształt zbliżony do sprawnej wcale NIE OZNACZA, że
jest sprawna.

Akurat tylna poduszka silnika w Mazdach z silnikiem LF słynie ze swojej
badziewności i kiepskiej sztywności już po wyjęciu z pudełka. Ten typ
tak ma po prostu. W amerykańskim sklepie znalazłem fajne poliuretanowe
usztywniacze tej właśnie poduszki. Gdyby poduszka sama z siebie była
dobrej jakości, takich gadżetów by nikt nie produkował.

Pozdrawiam
..Peeter

usztywnienie poduszki silnika