utrata prawa do wykonywania zawodu programisty

Data: 2010-09-15 11:28:40
Autor: jivanmuktaWYTNIJTO
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
Jestem analfabetą jeśli chodzi o prawo i mam takie pytanie:
Czy programista komputerowy może utracić prawo do wykonywania zawodu? Kiedy?
Programy komputerowe to skomplikowane wytwory które zwykle mają błędy bo trudno
jest napisać dobry program. Nie mniej jednak powinna być jak sądzę jakaś
odpowiedzialność w tym zawodzie...

Data: 2010-09-15 06:17:22
Autor: witek
On 9/15/2010 4:28 AM, jivanmuktaWYTNIJTO@poczta.onet.pl wrote:
[...]

zeby cos utracic to najpierw trzeba to miec.

Data: 2010-09-15 13:22:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-15 13:17, witek pisze:
[...]

   Sugerujesz, że nie miał prawa wykonywania zawodu programisty?

--
Liwiusz

Data: 2010-09-15 11:38:45
Autor: Gizayer
[...]

aby utracić jakieś prawo do wykonywania zawodu to trzeba chyba wcześniej je nabyć.
Sprawdz może najpierw listę zawodów które wymagają takiego prawa.
Np lekarz, kierowca itd

Pozdr.

Data: 2010-09-15 12:27:04
Autor: niusy.pl
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty

Użytkownik "Gizayer" <Gizayer@nospam.pl>

Z urodzeniem "nabywasz"

Data: 2010-09-15 12:36:52
Autor: Maddy
W dniu 15-09-2010 12:27, niusy.pl pisze:

UĹźytkownik "Gizayer" <Gizayer@nospam.pl>

[...]

Jak tak postawimy sprawę, to z urodzeniem nabywa się prawo do wszystkiego, co nie wymaga dodatkowych aktów "nabycia".

Czyżby z tego można wyciągnąć wniosek, że prawo do obierania śliwek ze skórki przed jedzeniem (taka moja fanaberia) można mi odebrać?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-15 12:50:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-09-15 12:36, Maddy pisze:
Czyżby z tego można wyciągnąć wniosek, że prawo do obierania śliwek ze
skórki przed jedzeniem (taka moja fanaberia) można mi odebrać?

Czyżbyś nie słyszała np. o zakazie zbliżania się do komputerów dla
przestępców konmputerowych?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-15 12:58:04
Autor: Maddy
[...]

W Polsce?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-15 13:48:03
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-09-15 12:58, Maddy pisze:
[...]

Nawet jeśli nie w Polsce, to jednak można, więc twoje kpiny i
wnioskowanie logiczne są błędne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-15 13:04:16
Autor: =Marcos=
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
Czyżbyś nie słyszała np. o zakazie zbliżania się do komputerów dla
przestępców konmputerowych?

Chyba nie w Polsce :)

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-09-15 13:36:31
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ja słyszałem. Oraz o winie orzekanej przez 12 ludzi z łapanki.

I co z tego?

Data: 2010-09-15 13:30:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.09.2010 12:36, Maddy pisze:

Czyżby z tego można wyciągnąć wniosek, że prawo do obierania śliwek ze
skórki przed jedzeniem (taka moja fanaberia) można mi odebrać?

W pewnym sensie tak. Np. pozbawiając ciebie życia. Pozbawienie wolności
czy ubezwłasnowolnienie też może dać taki sam skutek: siedzisz w
więzieniu, a ja, jako wredny naczelnik, nie będę zamawiał śliwek ;->

Data: 2010-09-15 13:44:03
Autor: Liwiusz
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
W dniu 2010-09-15 12:36, Maddy pisze:

Czyżby z tego można wyciągnąć wniosek, że prawo do obierania śliwek ze
skórki przed jedzeniem (taka moja fanaberia) można mi odebrać?

   Jakby była taka potrzeba (budĹźetowa), to czemu nie? Skoro moĹźna odebrać prawo do wlewania pewnego (własnego) płynu do pewnego (własnego) zbiornika, albo moĹźna zakazać jeĹźdĹźenia rowerem.

   A uzasadnić byłoby łatwo - np. śliwki ze skĂłrką 0% VAT, śliwki bez skĂłrki - 22% VAT, kto domowym sposobem przerabia, ten oczywiście jest przestępcą skarbowym.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-15 17:05:16
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

W dniu 2010-09-15 12:36, Maddy pisze:

> Czyżby z tego można wyciągnąć wniosek, że prawo do obierania
> śliwek ze skórki przed jedzeniem (taka moja fanaberia) można mi
> odebrać?

Jakby była taka potrzeba (budżetowa), to czemu nie? Skoro można
odebrać prawo do wlewania pewnego (własnego) płynu do pewnego
(własnego) zbiornika, albo można zakazać jeżdżenia rowerem.

A uzasadnić byłoby łatwo - np. śliwki ze skórką 0% VAT, śliwki
bez skĂłrki - 22% VAT, kto domowym sposobem przerabia, ten
oczywiście jest przestępcą skarbowym.

Hm... znaczy że jak sobie kupię śliwek po nowym vacie 5% jako
żywność nieprzetworzoną, zrobię z nich marmoladę (która jest
ovatowana 7%) to jestem przestępcą skarbowym i powienem odprowadzić
te 2 procent vatu? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-15 19:07:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-15 19:05, Massai pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

   Jeśli przepis by tak stanowił. Tak samo jak nie moĹźesz sobie wlać paliwa do baku tylko dlatego, Ĺźe ma "nie ten VAT".

--
Liwiusz

Data: 2010-09-17 01:36:08
Autor: kogutek
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty

> Hm... znaczy Ĺźe jak sobie kupiÄ&#65533; Ĺ&#65533;liwek po nowym vacie 5% jako
> ĹźywnoĹ&#65533;Ä&#65533; nieprzetworzonÄ&#65533;, zrobiÄ&#65533; z nich marmoladÄ&#65533; (ktĂłra jest
> ovatowana 7%) to jestem przestÄ&#65533;pcÄ&#65533; skarbowym i powienem odprowadziÄ&#65533;
> te 2 procent vatu? ;-)

   JeĹ&#65533;li przepis by tak stanowiĹ&#65533;. Tak samo jak nie moĹźesz sobie wlaÄ&#65533; paliwa do baku tylko dlatego, Ĺźe ma "nie ten VAT".

-- Liwiusz
Źle tłumaczysz i zły przykład. Może sobie nalać paliwo z innym VATem, tylko nie
wolno tego robić. I jak złapią to kara jest nie za to ze nalał tylko że robił
coś czego nie było wolno robić. Podstawową zasadą jest nie dać się złapać.  --

Data: 2010-09-17 07:15:18
Autor: SQLwiel
kogutek pisze:
[...]

No to skoro sprowokowałeś -
Mówi się coraz więcej o samochodach elektrycznych (akumulatorowych) i
szokująco (10-krotnie) niższych kosztach energii do nich.

Czy naprawdę sądzicie, że gdy tych elektrycznych zacznie być znacząco
dużo, to ten gang bandytów nie obłoży prądu do samochodów akcyzą taką,
że się Wam odechce?
Ciekawe tylko jak będą znakować te dżule (amperogodziny) w akumulatorze,
żeby je odróżnić od tych pociągniętych z żarówki w garażu... ;)
Nie ma zmiłuj... można zrobić każdą przetwornicę i dolutować każdą
wtyczkę ;)

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-17 07:43:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-17 07:15, SQLwiel pisze:
kogutek pisze:
[...]

   Wszystko da się zrobić, przynajmniej telewizja dla idiotów będzie mogła robić programy o "mafiach prądowych" ładujących samochody "nieopodatkowanym prądem", tak jak teraz się mówi o "mafii paliwowej", "nielegalnym alkoholu", "papierosach z przemytu", "sprzedaży bez kasy fiskalnej" (tak jakby to było czymś złym moralnie) i nawet wydawałoby się inteligentni ludzie nie widzą w tym nic absurdalnego.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-17 10:35:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-17 07:43, Użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Po co mafia, każdy z garażem będzie mógł sobie naładować "tanim"
prądem. Tyle że dzisiaj samochód na akumulatory jest droższy
od klasycznego, ma mniejszy zasięg na jednym "tankowaniu"
i sprzedawcy nie informują ile będzie kosztowała wymiana
baterii akumulatorowej po kilku latach eksploatacji.
Po podliczeniu wszystkich kosztów może sie okazać że taniej
i wygodniej będzie klasycznym spalinowcem.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-17 10:47:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-17 10:35, RadoslawF pisze:

Po co mafia, każdy z garażem będzie mógł sobie naładować "tanim"
prądem. Tyle że dzisiaj samochód na akumulatory jest droższy

   To się zrobi odpowiednie zabezpieczenia na wtykach w samochodzie, aby nie mógł, a potem będzie się ścigać na kontrolach drogowych przestępców, co to mają ślady "zasilania bokiem".

[...]

   Na ile jest to faktyczna nieopłacalność ekonomiczna, a na ile działanie lobby spalinowego, aby jednak nie powstało nic opłacalnego?

--
Liwiusz

Data: 2010-09-17 12:59:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-17 10:47, Użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Nie potrzeba zasilania bokiem, momentalnie powstanie kilka
firm które będą produkować takie wtyczki i sprzedawać.
Zasada będzie podobna jak na rynku tuszy do drukarek.

[...]

Z punktu widzenia człowieka z wykształceniem technicznym stawiam
na nieopłacalność i na nieefektywność takiego pojazdu a nie na lobby.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-17 13:03:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-17 12:59, RadoslawF pisze:

Nie potrzeba zasilania bokiem, momentalnie powstanie kilka
firm które będą produkować takie wtyczki i sprzedawać.

Jasne, że tak, ale to już będzie "mafia prądowa".

Zasada będzie podobna jak na rynku tuszy do drukarek.

   Trafniejszą analogią jest produkcja narkotyków (też można, też się produkuje, i też jest nielegalne).

--
Liwiusz

Data: 2010-09-17 16:34:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-17 13:03, Użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Nie wiadomo czy będzie nielegalne. W przypadku rynku tuszy
do drukarek da sie jakoś obejść prawa patentowe i sprzedawać
swój produkt sporo taniej.
A nie bardzo wierzę aby sejm wprowadzał zakaz produkcji
i sprzedaży wtyczek do ładowania samochodów z porównywalnymi
restrykcjami jak np. broń palną i amunicję do niej.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-17 16:44:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-17 16:34, RadoslawF pisze:
[...]

   Ależ tu nie chodzi o jakieś śmieszne prawa prywatnych podmiotów. Tu chodzi o dziurę budżetową. W celu ochrony budżetu zasadne jest nawet strzelanie do podatników.

A nie bardzo wierzę aby sejm wprowadzał zakaz produkcji
i sprzedaży wtyczek do ładowania samochodów z porównywalnymi
restrykcjami jak np. broń palną i amunicję do niej.

   Dowód z własnej niewiedzy/niewiary nie jest wiele warty. Spójrz na inne zwykłe przedmioty, wykluczone z użytku - np. antyradary, koguty sygnalizacyjne, niektóre pieczęcie itd.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-18 00:01:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-17 16:44, Użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

W tym przypadku moja niewiara miała rację. Wymienione przez ciebie
przedmioty wolno posiadać, znajdują sie w legalnym obrocie,
zabronione jest tylko ich używanie w pewnych warunkach.
Jeśli tak zrobią z końcówkami przewodów to sobie obywatel
legalnie kupi i nielegalnie podepnie. Tyle że "waadza" tego podpięcia nie będzie miała jak sprawdzić i ewentualnie za nie ukarać.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 13:34:23
Autor: Alek
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał

[...]

Już dziś są przepisy dotyczące przedmiotów służących do popełniania przestępstw.

Data: 2010-09-18 16:36:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-18 13:34, Użytkownik Alek napisał:

[...]

A skąd wiesz że ładowanie samochodu prądem bez akcyzy będzie
przestępstwem a nie wykroczeniem ?

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 18:05:23
Autor: Alek
[...]

Bo w sprawie uszczupleń podatkowych państwo się nie szczypie :)

Data: 2010-09-17 15:20:27
Autor: gacek
RadoslawF wrote:
Z punktu widzenia człowieka z wykształceniem technicznym stawiam
na nieopłacalność i na nieefektywność takiego pojazdu a nie na lobby.

Poza tym to 'lobby' nie jest wcale takie zjednoczone, gdyby wszystko wskazywało na to, że technologia elektryczna jest lepsza to BP by chciało być przed shellem, itd.

gacek

Data: 2010-09-18 13:32:50
Autor: Alek
[...]

Tyle że na oryginalnych tuszach chcą zarabiac firmy a na prądzie z ekstra akcyzą - państwa. Zdajesz sobie sprawę z dysproporcji siły?

Data: 2010-09-18 16:37:57
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-18 13:32, Użytkownik Alek napisał:

[...]

Ale dostęp do prądu ma każdy obywatel, państwo nie będzie
tego w stanie kontrolować, zwłaszcza jak ładowanie będzie
się odbywało w zamkniętym garażu.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 18:06:23
Autor: Alek
[...]

Ale będzie próbowało.

Data: 2010-09-19 02:50:53
Autor: mvoicem
(09/18/2010 04:37 PM), RadoslawF wrote:
[...]

Tak też pewnie mówiono o bimbrownictwie i akcyzie na alkohol.

A koniec końców alkohol kupuje się głównie w sklepie a nie produkuje samemu.

p. m.

Data: 2010-09-19 10:52:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-19 02:50, Użytkownik mvoicem napisał:

[...]

Są środowiska gdzie kupuje się tylko w przypadku spodziewanych
gości do których brak zaufania, na własny użytek stosuje się
własne wyroby.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-09-20 11:08:10
Autor: Massai
RadoslawF wrote:

> produkuje  samemu.

Są środowiska gdzie kupuje się tylko w przypadku spodziewanych
gości do których brak zaufania, na własny użytek stosuje się
własne wyroby.  :-)

To zaufanie działa w obydwie strony.

Wiesz, mam w szafie taki litr bimbru. Prawie nietknięty. Dostałem od
jakiegoś pseudoznajomego.

I jakoś nie mam do niego na tyle zaufania żeby to wypić.

Prawie nietknięty, bo ostatnio użyłem żeby odczyścić płytki przed
przyklejeniem na przyssawki półeczki w łazience. Które to odczyszczanie
i tak gucio dało.
Ba, nawet dwustronna taśma klejąca, która lepi się jak szatan do
wszystkiego - nie dała rady. Druciana półeczka obciążona siatkową myjką
się odrywa.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-20 14:00:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-20 13:08, Użytkownik Massai napisał:
RadoslawF wrote:

[...]

Nie dziwie się, ale przy okazji potwierdzasz istnienie
grupy która nie zawsze zadowala się tylko alkoholem
kupionym w sklepie.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-09-18 13:30:49
Autor: Alek
utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

  Na ile jest to faktyczna nieopłacalność ekonomiczna, a na ile działanie lobby spalinowego, aby jednak nie powstało nic opłacalnego?

Jeśli możliwe jest działanie lobby spalinowego to możliwe byłoby też powstanie lobby elektrycznego.

Data: 2010-09-19 09:19:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-18 13:30, Alek pisze:
[...]

  I pewnie działają, co nie znaczy, że owe lobby są jednakowo silne.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-17 11:06:04
Autor: Andrzej Kłos
SQLwiel pisze:
[...]

"prąd" już jest obłożony akcyzą

Ciekawe tylko jak będą znakować te dżule (amperogodziny) w akumulatorze,
żeby je odróżnić od tych pociągniętych z żarówki w garażu... ;)

nic nie trzeba będzie rozróżniać, zwiększą akcyzę za każdy "prąd", potem, ew. (ewentualnie, bo jeszcze nie wiadomo w jakim celu, i czy jest to konieczne) będą zwracać 75% akcyzy za prąd zużyty do celów domowych, w przeliczeniu na metry, i osobodni, do tego trzeba będzie powołać Agencję Rządową do Spraw Liczenia Akcyzy, nowe etaty, "konkursy", będzie się kręcić

andy_nek

Data: 2010-09-17 07:45:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-17 01:36, kogutek pisze:

[...]

   Rozłóżmy zatem powyższy nonsens na czynniki pierwsze:

- mogę lać paliwo z innym vatem
- ale nie mogę tego zrobić
- jak złapią, to kara nie jest za to, że lałem
- tylko za to, czego nie wolno robić, czyli za to, że lałem.

Czy coś jeszcze ma Pan do dodania równie mądrego?

--
Liwiusz

Data: 2010-09-18 19:18:47
Autor: Papo5murpfs
Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
[...]

normalnie logika prawnika jak w mordę stszelił, ha ha ha:O)
szeroka kariera pszed nim otforem:O)

Data: 2010-09-17 09:35:42
Autor: Gotfryd Smolik news

Liwiusz wrote:

   JeĹ&#65533;li przepis by tak stanowiĹ&#65533;. Tak samo jak nie moĹźesz sobie wlaÄ&#65533;
paliwa do baku tylko dlatego, Ĺźe ma "nie ten VAT".

--
Liwiusz

[BTW: pobugiłem się w obrazie cytowania, ale nie wnikam czyja to "zasługa"]

Źle tłumaczysz i zły przykład. Może sobie nalać paliwo z innym VATem, tylko nie
wolno tego robić.

  Przyjęto.

I jak złapią to kara jest nie za to ze nalał
tylko że robił coś czego nie było wolno robić.

  Czyli za to że nalał. (Tak, kara jest ZA TO - za "zmianę przeznaczenia",
nie za "zużycie", bo to "przeznaczenie" jest opodatkowane)

  Ustal może sam ze sobą czy polemizujesz czy się zgadzasz, bo trudno się czyta.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-16 14:44:11
Autor: P.H.

Użytkownik <jivanmuktaWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7d75.00000208.4c9091c8newsgate.onet.pl...
[...]

widzę że kompletnie nie wiesz na czym polega praca programisty
zacznij od googlania n/t "cykl wytwórczy oprogramowania", "cykl życia projektu", "cykl życia systemu"

utrata prawa do wykonywania zawodu programisty