Data: 2009-06-29 13:46:34 | |
Autor: Piotr Wozniacki | |
utrata środka trwałego, ew. wypłata ubezpiecze nia | |
"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message news:h24uq0$l10$1nemesis.news.neostrada.pl... Witam OK, może zbytnio skomplikowałem swoje pytanie poprzez wprowadzenie niewiadomej, jaką jest (będzie) zachowanie PZU... Ale jak się likwiduje środek trwały, który uległ totalnemu zniszczeniu z przyczyn losowych, to chyba ktos tu wie? Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2009-06-29 14:43:04 | |
Autor: Maddy | |
utrata środka trwałego, ew. wyp łata ubezpieczenia | |
Piotr Wozniacki pisze:
Likwidacja środka trwałego na skutek jego całkowitego zniszczenia nie ma wpływu na VAT. Nie ma znaczenia czy dostaniesz ubezpieczenie czy nie. Jeżeli dostaniesz odszkodowanie, to będzie ono Twoim przychodem z działalności w dniu kiedy pieniądze wpłyną Ci na konto. Nie musisz robić żadnych korekt. Warto jednak dobrze zniszczenie udokumentować. Ubezpieczyciel likwidując szkodę zrobił na pewno jakiś protokół z oględzin. Przyda się w razie czego do udowodnienia, że nie oddałeś tego czegoś szwagrowi tylko faktycznie uległo zniszczeniu. Dobrze jest zrobić zdjęcia "szczątków" i dołączyć opis okoliczności zniszczenia. Za 3-4 lata możesz zapomnieć jak to dokładnie było. Lepiej mieć to na papierze. Jak masz ewidencję ŚT na papierze to przy tym środku trwałym piszesz 'zlikwidowano' i data likwidacji.Komputerowe ewidencje mają opcję "likwidacja". I to zasadniczo wszystko jeśli chodzi o rytuały. Maddy -- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność *** Magdalena "Maddy" Wołoszyk JID maddy@esi.com.pl GG: 5303813 |
|