utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)

Data: 2010-03-29 20:17:25
Autor: Dawid
utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)
Witam W niedziele udezyl we mnie motorem i szkoda bedzie naprawiana z tytulu ubezpieczenia PZU.Szkoda niby minimalna (zderzak dow ymiany i klapa do malowania) ale auto traci na wartosci z powodu szkody (malowane itp). Jak wygląda sprawa rekompensaty z tego tytułu od ubezpieczyciela?? Wycyztalem ze jest to mozliwe tylko jak to sie ma w praktyce.

Data: 2010-03-29 21:11:10
Autor: Jotte
utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)
W wiadomości news:hoqqrm$avt$1news.onet.pl Dawid
<dawid32@wytnijto.poczta.onet.pl> pisze:

[...]
W praktyce to IMO bez szans.
Ubezpieczyciel odmówi.
Pozostaje pójść do sądu i tam przyglądać się starciu jego i twoich rzeczoznawców.
Oni mają więcej pieniędzy...

--
Jotte

Data: 2010-03-29 23:11:22
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:hoqu6n$u6n$1news.dialog.net.pl...
[...]

Toteż można pomyśleć o skarżeniu cywilnie sprawcy. Jest podobno jakieś orzeczenie Sądu Najwyższego na ten temat. Mnie to też interesuje, ale jak dotąd nie znalazłem.

Data: 2010-03-30 09:25:25
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

Toteż można pomyśleć o skarżeniu cywilnie sprawcy. Jest podobno jakieś
orzeczenie Sądu Najwyższego na ten temat. Mnie to też interesuje, ale
jak dotąd nie znalazłem.

Z drugiej strony jeśli tak funkcjonalne jak i kosmetyczne uszkodzenia
zostały naprawione - jak wykażesz utratę wartości, skoro wszystko działa
i nie widać, że coś się zdarzyło, hmm?

Data: 2010-03-30 09:42:06
Autor: Dawid
[...]

Według mnie jest to oczywiste auto jest po kolizji malowane, i zmieniony tylni zderzak (nie fabryczne) a że auto ma 7 m-c to jest duza utrata wartości)

Data: 2010-03-30 09:55:03
Autor: qwerty
utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)
Użytkownik "Dawid" <dawid32@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hosa0g$1o9$1@news.onet.pl...
Według mnie jest to oczywiste auto jest po kolizji malowane, i zmieniony tylni zderzak (nie fabryczne) a że auto ma 7 m-c to jest duza utrata warto?ci)

Może spróbuj napisać e-maila do programu turbo kamera (tvn turbo). Rok temu poruszali taki sam temat. Ubezpieczyciel nie chciał wypłacić za zmniejszoną wartość samochodu. Nie pamiętam jak się to skończyło.

Data: 2010-03-30 12:02:02
Autor: Andrzej Lawa
Dawid pisze:

Według mnie jest to oczywiste auto jest po kolizji malowane, i zmieniony

Według ciebie. Teraz przekonaj o tym sąd.

tylni zderzak (nie fabryczne) a że auto ma 7 m-c to jest duza utrata wartości)

Malowanie jak malowanie - chociaż jak dobrze zrobione, to nie będzie
różnicy.

Ale zderzak?? Wymieniony na NOWY??

Chyba "ociupinkę" przesadzasz.

Data: 2010-03-30 12:12:04
Autor: Ariusz
Andrzej Lawa pisze:
Dawid pisze:

[...]

Masz dwa samochody identyczne identyczny rocznik, model, kilometry,..., niczym się nie różnią tylko tym, że jeden po kolizji z wymienionymi rzeczami ale nic nie widać tylko sprzedawca informuje Cię, że jego samochód był po kolizji i ma wymienione kilka rzeczy -
Cena obu samochodów identyczna - KTÓRY WYBIERASZ ?

Nie widzę przesady w tym, że ktoś chce odszkodowanie za obniżenie wartości.

Ariusz

Data: 2010-03-30 12:43:25
Autor: Andrzej Lawa
Ariusz pisze:

[...]

Zależy - jaka kolizja i co wymienione.

Przykład: rozwalone drzwi i nic innego. Wstawione nowe drzwi. Biorę ten
z nowszymi drzwiami :D

Data: 2010-03-30 15:35:39
Autor: Ariusz
Andrzej Lawa pisze:
Ariusz pisze:

[...]

Chyba mieszkasz nie w Polsce - widziałeś kiedyś idealną naprawę?
Bo ja niestety nie widziałem.
Jak są drzwi uszkodzone to i z pewnością zawiasy mogły ucierpieć, to że nie widać nie znaczy, że tak nie jest. Zawsze przy okazji nawet drobnej kolizji może dojść do "obrażeń wewnętrznych", które wyjdą dopiero po czasie.

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że będziesz wolał zamiast bezwypadkowego samochodu taki po wypadku. No chyba, że samochód stary i nowe drzwi nie mają śladu rdzy a stare się sypią ale chodzi o samochód nowy (7 miesięcy)

Ariusz

Data: 2010-03-30 18:34:08
Autor: Jotte
utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)
W wiadomości news:hosuoc$t4s$1news.onet.pl Ariusz
<ariuszn@poczta.onet.pl> pisze:

[...]
To nawet nie o to chodzi. Elementy nadwozia w fanryce malowane są przez komputerowo sterowane automaty.
Jest to bardzo równa powłoka lakiernicza, Istnieją fabryczne normy dotyczące tej grubości w poszczególnych obszarach bryły nadwozia.
Lakiernik nawet malując fabrycznie nowy, oryginalny element (z fabrycznym zabezpieczeniem antykorozyjnym) tak równo powłoki nie położy, bo robi to ręcznie. Wykrycie naprawy, a więc zmniejszenie wartości z powodu uszkodzenia jest banalne do wykonania prostym czujnikiem grubości lakieru.
Kupując tak młode uzywane auto tylko naiwniak nie przeprowadzi takiej kontroli.

--
Jotte

Data: 2010-04-07 17:12:23
Autor: kam
W dniu 2010-03-29 23:11, Robert Tomasik pisze:
Toteż można pomyśleć o skarżeniu cywilnie sprawcy. Jest podobno jakieś
orzeczenie Sądu Najwyższego na ten temat. Mnie to też interesuje, ale
jak dotąd nie znalazłem.

a po co orzeczenie SN? art.415 kc nie wystarczy?

KG

Data: 2010-04-07 19:04:04
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "kam" <k@k.pl> napisał w wiadomości news:hpi71v$kga$1news.onet.pl...
[...]

Mnie wystarczy, ale sądowi podobno nie zawsze.

Data: 2010-04-09 16:01:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 7 Apr 2010, kam wrote:

[...]

  Nie, zdecydowanie nie.
  Na pewno potrzebny jest jeszcze art.361.2, z pytaniem czy owe "korzyści"
nie powstają aby dopiero w momencie sprzedaży auta :) (i chyba na to
potrzebne jest jakieś "wsparcie").

pzdr, Gotfryd

utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)