Data: 2011-07-19 22:48:11 | |
Autor: M1SLQ | |
utrudniony rozruch | |
Czym może być spowodowany problem z rozruchem zimnego silnika objawiający się tym, że niechętnie zaskakuje (po kilkukrotnym uruchomieniu rozrusznika) i przez pierwsze kilkadziesiąt sekund pracuje tak, jakby miał za chwilę zgasnąć (dławi się, pracuje bardzo nierówno)?
Po tym czasie obroty na chwilkę wzrastają do 2,5 tys. i spadają do wielkości typowej dla pracy jałowej: 1 tys. Od tego momentu silnik pracuje idealnie, równo. Problem dawniej występował wyłącznie w niskich temperaturach (-15 stopni), później się nasilał i teraz jest praktycznie za każdym razem po ostygnięciu silnika. Gdy silnik jest gorący, sytuacja taka nie występuje. Wydaje mi się, że pierwszy raz pojawił się minionej zimy po zatankowaniu gorszego paliwa. pacjent to benzynowy K7J (renault). Dotychczasowe działania polegały na wymianie świec, kabli WN, oleju z filtrem (5W30) i filtra powietrza. Dziękuję za wszystkie sugestie i wskazówki. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-07-19 23:38:57 | |
Autor: Jacek | |
utrudniony rozruch | |
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4e25ed93$0$3507$65785112news.neostrada.pl...
Czym może być spowodowany problem z rozruchem zimnego silnika objawiający się tym, że niechętnie zaskakuje (po kilkukrotnym uruchomieniu rozrusznika) i przez pierwsze kilkadziesiąt sekund pracuje tak, jakby miał za chwilę zgasnąć (dławi się, pracuje bardzo nierówno)? jakie spaliny ma gdy już odpali? gdy zakopci na biało, to moze być uszczelka pod głowicą. Jacek |
|
Data: 2011-07-20 00:10:14 | |
Autor: M1SLQ | |
utrudniony rozruch | |
jakie spaliny ma gdy już odpali? Bezbarwne, chyba że jest zimno na tyle, że para wodna się zaczyna skraplać. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-07-21 11:01:20 | |
Autor: Ryszard G. | |
utrudniony rozruch | |
[...]
Czym może być spowodowany problem z rozruchem zimnego silnika objawiający się tym, że niechętnie zaskakuje (po kilkukrotnym uruchomieniu rozrusznika) i przez pierwsze kilkadziesiąt sekund pracuje tak, jakby miał za chwilę zgasnąć (dławi się, pracuje bardzo nierówno)? Potwierdzam, że prawdopodobna uszczelka pod głowicą, pomierz sobie ciśnienie sprężania. pzdr., R.G. |