utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

Data: 2017-08-26 15:22:34
Autor: decore-meble
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Witam

walcze sam ze soba zeby nie wpakowac sie w suva - podoba mi sie cx5 2.0 ben- i szukam argumentow na "nie", alternatywa ma byc c-max w dieslu lub B klasa. Oba 3-4 letnie.

Moze ktos zwas pokusil sie lub widzial jakies porownanie dotyczace kosztow utrzymania takich samochodow np. do przebiegu 100 tys km? Bylbym wdzieczny tez za sensowne przemyslenia NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.

dzieki

Data: 2017-08-26 17:41:38
Autor: Bolko
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.

Taka moda.
Może przykład z dupy ale:

Na jakimś rowerowym forum przeczytałem że ucieczka pojedynczego zawodnika
w płaskim terenie od peletonu nie ma sensu bo taki zawodnik musi włożyć
w jazdę o ok 40% wiecej energii niż zawodnik który jest w "środku" peletonu.
Tak że ty tego nie czujesz ale twoja kieszeń na stacji to czuje.
I druga sprawa hałas w środku z tym związany. Co mnie osobiście samego wkurza.

Przy wysiadaniu masz upieprzone spodnie od progów.

Wysoki środek cieżkości co powoduje że na zakrętach jest średnio.
Przynajmniej w cmax.

Data: 2017-08-27 18:09:57
Autor: Cavallino
W dniu 27-08-2017 o 02:41, Bolko pisze:

[...]

A to już zależy od modelu.
Taki Peugeot 3008 ma dłuższe drzwi, które osłaniają progi, wskutek czego te się nie brudzą.

Data: 2017-08-27 00:43:31
Autor: gobo
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Hej,
mam ten sam dylemat. W ciagu 2-3 tygodni musze kupic auto i waham sie pomiedzy suvem, a zwykla osobowka. Codziennie siedze na Allegro i ogladam oferty. Mam strasznie mieszane uczucia. Podobaja mi sie SUVy, ale chyba takiego auta nie potrzebuje. Czarna magia:)
Piotr

Data: 2017-08-27 10:36:08
Autor: Akarm
W dniu 2017-08-27 o 00:43, gobo pisze:

W ciagu 2-3 tygodni musze kupic auto i waham sie pomiedzy suvem, a zwykla osobowka.

Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą to wskazany jest SUV. Jeśli ze wsią nie masz nic wspólnego, to kupujesz samochód do jazdy szosą. Tak jest racjonalnie.
Podobnie jest nawet z rowerami. Do jazy terenowej są inne, do jazdy szosowej też inne.
Nie rozumiem wydumanych dylematów.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-08-27 02:10:50
Autor: Iglo
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Na drodze dojazdowej po której latem zwykła osobówką nie dajesz rady i "potrzebujesz" suva to zimą nic poza pełnoprawną terenówką nie da rady. To "potrzebujesz suva" to moda na wygląd terenowy bez większości wad terenówki na asfaltach. Oczywiście wyższe krawężniki czy jakieś minimalnie głębsze koleiny łatwiej suvem, to fakt. Koszty utrzymania minimalnie większe że względu na "prestiż" tego segmentu, najważniejsza wersja silnikowa żeby na minę nie wpaść.

Data: 2017-08-27 11:00:43
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2017-08-27 o 10:36, Akarm pisze:

[...]

Tyle było walki o niskie zużycie paliwa, promocja małych miejskich
łatwych do zaparkowania samochodzików, a tu nagle srrrru, wahadło się
odwróciło i nagle jako miejskie jednoosobowe kobiece autko dla dojazdu
do biura najmodniejsze jest coś w stylu X5...

Nie rozumiem tego.

   MJ

Data: 2017-08-27 11:38:48
Autor: Akarm
W dniu 2017-08-27 o 11:00, Michał Jankowski pisze:

nagle jako miejskie jednoosobowe kobiece autko dla dojazdu
do biura najmodniejsze jest coś w stylu X5...

Nie rozumiem tego.

Przecież nie wszyscy pochodzą z miasta.
Wieśniacy też maja prawo dojechać do cywilizacji.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-08-28 13:35:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:onu1p4$msu$1@news.agh.edu.pl...
[...]

Jakbys zobaczyl wroclawskie krawezniki, to bys zrozumial :-)
Wroclawskie dziury na szczescie coraz mniejsze.

A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ... vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...

J.

Data: 2017-08-28 18:36:13
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 13:35 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ...  vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...

Teraz nowe auta same parkują - pokazujesz mu guzikiem, że chcesz się tu  wcisnąć a on sam kreci kierownicą i parkuje.  Inna sprawa, że ten asystent  potrzebuje trochę więcej miejsca niż zaprawiony w boju driver - ale dla  niedzielnego kierowcy wynalazek pierwsza klasa.

TG

Data: 2017-08-29 06:44:37
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 13:36:26 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

> [...]

A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ... vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...

Na codzień jeżdżę pickupem L200, często żony citroenem c8 (van), czasem pajero, a czasem osobówkami - i najwygodniej mi się parkuje... L200 i pajero, bo mają największe lusterka ;-)
W zimie dla odmiany L200 lub pajero, bo wjeżdżają w największe zaspy ;-)
W wąskich miejscach - c8, bo ma z tyłu odsuwane drzwi, można przejść do tyłu i wysiąść bez otwierania przednich na szerokość ;-)
Przy złej pogodzie - L200 lub pajero, bo są wysokie, mają duże progi na które można stanąć i dać dalekiego susa nad kałużami ;-)
pablo

Data: 2017-08-27 18:06:01
Autor: radekp@konto.pl
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Sun, 27 Aug 2017 10:36:08 +0200, w <59a2847a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą to wskazany jest SUV.

C5 hydro wystarczy :)

Data: 2017-08-28 13:03:54
Autor: Poldek
W dniu 2017-08-27 o 18:06, radekp@konto.pl pisze:
[...]

C5 - nie ma takiego samochodu do kupienia jako nowy.

Data: 2017-08-28 17:57:04
Autor: radekp@konto.pl
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

Już wszystkie wymietli? Szkoda.

Data: 2017-08-27 10:33:29
Autor: Poldek
W dniu 2017-08-27 o 00:22, decore-meble pisze:
[...]

Też przez to właśnie przechodzę i po ciężkich analizach wyszło mi, że Golf Variant 2017 FL to jest samochód "realny" dla mnie. Czyli dobrze jeździ, pomieści 2+1 z bagażami i na takiego mnie stać. Jedyne co mnie jeszcze powstrzymuje od potwierdzenia zakupu, to brak koloru - nie wiem dlaczego wraz z FL zniknął kolor Pacific Blue, a te co są mi się nie podobają.
SUV byłby droższy i poza tym, że to SUV to nic by mi nie dał. Nie mieszkam na wsi, sporadycznie wyjeżdżam poza asfalt.

Data: 2017-08-27 18:09:00
Autor: Cavallino
W dniu 27-08-2017 o 00:22, decore-meble pisze:
[...]

Opony dwa razy droższe, paliwo jakieś +20%, przeglądy podobnie.
Trochę drożej jest, ale bez szału.

Data: 2017-08-28 10:33:53
Autor: robot
[...]

Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

Data: 2017-08-28 18:31:19
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:

Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być  jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach
- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne
- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania  du..pą po asfalcie
- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność
- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi
- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") -  jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na  "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury

i pewnie wiele innych

TG

Data: 2017-08-28 18:42:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:
Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

Dyskusyjne.
Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach.

- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być
jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach

Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Poza tym spod stoku to z gory, odjechac latwiej, gorzej na dojezdzie.

Osobowy tez mozna kupic 4x4, tyle ze ... przyda sie raz na rok, albo i rzadziej, a wiecej palil bedzie caly rok :-)

- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne

Te zalete doceniam.

- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
du..pą po asfalcie

Naprawde ?
Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze byc problem.
Duzy bagaznik to w kombi :-)

- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność

Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba niezbyt duza.

- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.

- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") -  jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na  "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury

No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.

Ale co sie przy tym zaleje i jakies bedzie mialo skutki za pare miesiecy ...

J.

Data: 2017-08-28 21:08:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

Dyskusyjne.
Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach.

Suv to nie rajdówka, pewnie zależy od marki, ale nie ma tragedii.
Lepiej siedzieć w suvie przy czołówce na naszych drogach niż w fokusie  kombi.

Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w  przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik, wajchę  załączająca 4x4 lub robi to elektronika.

[...]

Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń) 2x1,2m  i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów.

Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba  niezbyt duza.

Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się  jakbyś szorował du..pą po asfalcie.

- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.

Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie to  czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach. Wkurzające  garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają".

No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.

Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w  zwykłej osobówce nie uświadczysz.

TG

Data: 2017-08-28 21:38:26
Autor: J.F.
[...]

Kolega chcial CX-5, tam jedna wersja jest 2WD ..

[...]

No fakt, myslalem raczej o rodzinnych wakacjach i rozlozonych fotelach.

Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba  niezbyt duza.
Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się  jakbyś szorował du..pą po asfalcie.

Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?

[...]

Hm, jezdzilem jeszcze na 155 R13, i nie bylo problemow.

No, sierra jakos tak niepewne wrazenie sprawiala, ale IMO to nie na skutek rozmiaru opon, tylko ten typ/ta sztuka tak miala.

No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.

Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w  zwykłej osobówce nie uświadczysz.

Akurat mialem niedawno nieprzyjemnosc ... IMO - rozbryzgi mimo oslon beda duze.

A glebszej kaluzy oslony nie powstrzymaja - silnika to nie zatrzyma, ale potem czlowiek uslyszy "a bo we fiacie to alternatory czesto pękaja".

J.

Data: 2017-08-29 20:18:27
Autor: Shrek
W dniu 28.08.2017 o 21:38, J.F. pisze:

Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?

Jest duża. Ja w Accordzie dupą trę po asfalcie i zastanawiam się czasem jakie to bezmózgi wyprzedzają bez widoczności. Dopiero potem uswiadamiam sobie, że niektórzy widzą więcej;)

Shrek

Data: 2017-08-30 10:51:59
Autor: Zenek Kapelinder
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Nieprawda z tym szorowaniem dupa. Jak wsiadam do mastera to chwile chce ruszac z jedynki a jak potem do osobowego to znowu chwile chce ruszc z dwojki.

Data: 2017-08-30 21:06:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 19:51 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Nieprawda z tym szorowaniem dupa. Jak wsiadam do mastera to chwile chce  ruszac z jedynki a jak potem do osobowego to znowu chwile chce ruszc z  dwojki.

Bo jeździsz tym masterem 5km na tydzień. Zrób z 3kkm w miesiącu i  przesiedź się do osobówki. W Twoim trybie do niczego się nie zdążysz  przyzwyczaić.

TG

Data: 2017-08-29 14:28:47
Autor: robot
[...]

Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.

- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach

Są również osobówki 4x4.
Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na srebrnym kolorze mniej widać brud.

- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne

Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo jak wszyscy inni.
Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na spowalniaczach.

- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania du..pą po asfalcie

Duża osobówka tez ma dużą ładowność. Chyba że do malutkiego suwa też można tak dużo cementu wrzucić.

- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność

Tu się zgadzam.

- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
Bo takie też są.

- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury

Tu nie wiem co powiedzieć.
Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.
Ile metrów pod wodą można suwem "brodzić"?

Data: 2017-08-29 16:55:14
Autor: Cavallino
W dniu 29-08-2017 o 14:28, robot pisze:
[...]

Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

Data: 2017-08-29 21:34:17
Autor: Mateusz Bogusz
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

Ja mam i stwierdzam, że tak samo jak obniżanie zawieszenia do codziennego użytku nie ma najmniejszego sensu jak nie wiesz co robisz, tak polecanie Kowalskiemu byle większego prześwitu, to wyrządzanie mu niedźwiedziej przysługi.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-08-30 19:10:11
Autor: Cavallino
[...]

No nie wiem, ja do ceeda miałem jedno zastrzeżenie - mega mały prześwit.
Dlatego nie kupiłem następnego, tylko suva, a potem crossovera.

Data: 2017-08-29 17:34:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 14:28 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:

Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką..

Średni suv jest większy i cięższy od średniej osobówki. Średnia masy i  długości z 10 losowych suwów będzie większa od średniej masy i długości z  10 losowych osobówek.

Są również osobówki 4x4.
Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.

Większość suwów ma napęd 4x4 jako podstawa lub opcja, większość osobówek  nie ma nawet w opcji 4x4.

Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i  dziurach tak samo jak wszyscy inni.

Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to  rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
Bo takie też są.

Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.

[...]

A wielu w reno clio zostało. Taki XC90 nawet nie zauważył, że jest jakiś  problem. "Zazwyczaj" jest tutaj słowem kluczem.

TG

Data: 2017-08-29 18:30:47
Autor: Cavallino
[...]

Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to z większym profilem.
19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

Data: 2017-08-30 07:22:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to  z większym profilem.
19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

Może i udają, ale raczej się nie spotyka dużych suwów (pow 2,5t) na  17-tkach z dużymi balonami.
Takie opony to raczej w terenówkach.
Jak zerkam na felgi to zazwyczaj mają 19-22"

TG

Data: 2017-08-30 19:11:28
Autor: Cavallino
[...]

Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Data: 2017-08-30 21:23:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2017 o 19:11 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Za ciężki powiadasz? - co powiesz na GLS'a?
585KM, 760Nm - ponad 2,5t.

http://www.test.auto.pl/news/juz-nie-gl-a-gls-najwyzsza-wydajnosc-na-drodze-i-w-terenie/

"Egzemplarze wyposażone w opcjonalny pakiet Off-Road Engineering mają też  przydatny w wymagających warunkach terenowych tryb OFF-ROAD+, który  współpracuje z przekładnią redukcyjną i blokadą centralnego dyferencjału.  Możliwości GLS-a na nieutwardzonych nawierzchniach dodatkowo zwiększa  zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z regulowanym prześwitem (maksymalnie  306 mm) i głębokością brodzenia do 600 mm."

W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem  dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście).

TG

Data: 2017-08-31 10:52:49
Autor: RadoslawF
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Za ciężki powiadasz? - co powiesz na GLS'a?
585KM, 760Nm - ponad 2,5t.

Że nikt go nigdy w terenie nie widział a kosztuje prawie
800 tysięcy.
Najtańszy waży tyle samo, koni ma o połowę mniej, kosztuje
też połowę przykładowego. I też właściciele z asfaltu nie
zjeżdżają.

SUV to auto udające terenówkę a jego najbardziej używana
właściwość terenowa (u nas) to pokonywanie krawężników.
A to co podałeś to SUV dla bogatszej klienteli.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-31 18:56:35
Autor: Cavallino
[...]

To samo.

W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście).

Pierwsze błotko i zapadają się w nim, nawet tam, gdzie Duster na fabrycznych oponach przejedzie bez problemów.

Data: 2017-08-31 20:02:03
Autor: radekp@konto.pl
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Thu, 31 Aug 2017 18:56:35 +0200, w <oo9f43$thr$1@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

Pierwsze błotko i zapadają się w nim, nawet tam, gdzie Duster na fabrycznych oponach przejedzie bez problemów.

Chyba to w Automaniaku był test takich terenówek -- takie "2,5t, full
electronic" grzęzły pierwsze -- najdalej zajechała Panda 4x4.

Data: 2017-09-01 01:30:57
Autor: Iguan_007
On Friday, September 1, 2017 at 4:03:08 AM UTC+10, rad...@konto.pl wrote:

Chyba to w Automaniaku był test takich terenówek -- takie "2,5t, full
electronic" grzęzły pierwsze -- najdalej zajechała Panda 4x4.

I wcale mnie to nie dziwi - bo w prawdziwym terenie waga sie naprawde liczy.. Bardziej niz te 500 koni. Pozdrawiam, Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2017-08-29 21:31:42
Autor: Mateusz Bogusz
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-08-30 00:34:31
Autor: Bolko
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 21:31:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to > rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika.

No właśnie lepiej się prowadzi 1 tone w zakręcie gdy jest na wysokości
20 czy 50 cm od jezdni?

I zawsze mnie zastanawiało dlaczego zwykłym mogę zakręcić
"prawie" w miejscu w porównaniu z takim L200 czy Rangerem.

Data: 2017-08-30 10:26:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo4ff1$vfg$1@node1.news.atman.pl...
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika.

Z wielkosci kol.
A kola z wielkosci samochodu.

No i jeszcze w cywilizowanych swiatach dorogi dostosowuje sie do samochodow, a u nas trzeda sie dostosowac do drog :-)

J.

Data: 2017-09-02 16:05:38
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Rosomak jest duży, ma duże koła, ale wcale nie jedzie się w nim porównywalnie wygodnie co w mniejszej osobówce na mniejszych kołach. Ale ja tam się nie znam :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe