Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

Data: 2017-08-28 10:33:53
Autor: robot
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 2017-08-27 o 00:22, decore-meble pisze:
Witam


walcze sam ze soba zeby nie wpakowac sie w suva - podoba mi sie cx5 2.0 ben- i szukam argumentow na "nie", alternatywa ma byc c-max w dieslu lub B klasa. Oba 3-4 letnie.

Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

Data: 2017-08-28 18:31:19
Autor: Tomasz Gorbaczuk
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:


Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być  jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach
- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne
- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania  du..pą po asfalcie
- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność
- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi
- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") -  jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na  "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury

i pewnie wiele innych

TG

Data: 2017-08-28 18:42:55
Autor: J.F.
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:
Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

Dyskusyjne.
Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach.

- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być
jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach

Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Poza tym spod stoku to z gory, odjechac latwiej, gorzej na dojezdzie.

Osobowy tez mozna kupic 4x4, tyle ze ... przyda sie raz na rok, albo i rzadziej, a wiecej palil bedzie caly rok :-)

- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne

Te zalete doceniam.

- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
du..pą po asfalcie

Naprawde ?
Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze byc problem.
Duzy bagaznik to w kombi :-)

- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność

Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba niezbyt duza.

- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.

- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") -  jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na  "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury

No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.

Ale co sie przy tym zaleje i jakies bedzie mialo skutki za pare miesiecy ...

J.

Data: 2017-08-28 21:08:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:


- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

Dyskusyjne.
Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach.

Suv to nie rajdówka, pewnie zależy od marki, ale nie ma tragedii.
Lepiej siedzieć w suvie przy czołówce na naszych drogach niż w fokusie  kombi.


Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w  przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik, wajchę  załączająca 4x4 lub robi to elektronika.


- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
du..pą po asfalcie

Naprawde ?
Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze byc  problem.
Duzy bagaznik to w kombi :-)

Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń) 2x1,2m  i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów.


Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba  niezbyt duza.

Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się  jakbyś szorował du..pą po asfalcie.


- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.

Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie to  czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach. Wkurzające  garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają".


No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.

Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w  zwykłej osobówce nie uświadczysz.


TG

Data: 2017-08-28 21:38:26
Autor: J.F.
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik, wajchę  załączająca 4x4 lub robi to elektronika.

Kolega chcial CX-5, tam jedna wersja jest 2WD ..

- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
du..pą po asfalcie

Naprawde ?
Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze byc  problem.
Duzy bagaznik to w kombi :-)

Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń) 2x1,2m  i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów.

No fakt, myslalem raczej o rodzinnych wakacjach i rozlozonych fotelach.

Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba  niezbyt duza.
Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się  jakbyś szorował du..pą po asfalcie.

Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?

- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi
Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.
Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie to  czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach. Wkurzające  garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają".

Hm, jezdzilem jeszcze na 155 R13, i nie bylo problemow.

No, sierra jakos tak niepewne wrazenie sprawiala, ale IMO to nie na skutek rozmiaru opon, tylko ten typ/ta sztuka tak miala.

No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.

Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w  zwykłej osobówce nie uświadczysz.

Akurat mialem niedawno nieprzyjemnosc ... IMO - rozbryzgi mimo oslon beda duze.

A glebszej kaluzy oslony nie powstrzymaja - silnika to nie zatrzyma, ale potem czlowiek uslyszy "a bo we fiacie to alternatory czesto pękaja".

J.

Data: 2017-08-29 20:18:27
Autor: Shrek
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 28.08.2017 o 21:38, J.F. pisze:

Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?

Jest duża. Ja w Accordzie dupą trę po asfalcie i zastanawiam się czasem jakie to bezmózgi wyprzedzają bez widoczności. Dopiero potem uswiadamiam sobie, że niektórzy widzą więcej;)


Shrek

Data: 2017-08-30 10:51:59
Autor: Zenek Kapelinder
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Nieprawda z tym szorowaniem dupa. Jak wsiadam do mastera to chwile chce ruszac z jedynki a jak potem do osobowego to znowu chwile chce ruszc z dwojki.

Data: 2017-08-30 21:06:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu .08.2017 o 19:51 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

Nieprawda z tym szorowaniem dupa. Jak wsiadam do mastera to chwile chce  ruszac z jedynki a jak potem do osobowego to znowu chwile chce ruszc z  dwojki.


Bo jeździsz tym masterem 5km na tydzień. Zrób z 3kkm w miesiącu i  przesiedź się do osobówki. W Twoim trybie do niczego się nie zdążysz  przyzwyczaić.

TG

Data: 2017-08-29 14:28:47
Autor: robot
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 2017-08-28 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:


Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.

- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach

Są również osobówki 4x4.
Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na srebrnym kolorze mniej widać brud.

- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne

Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo jak wszyscy inni.
Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na spowalniaczach.

- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania du..pą po asfalcie

Duża osobówka tez ma dużą ładowność. Chyba że do malutkiego suwa też można tak dużo cementu wrzucić.

- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność

Tu się zgadzam.

- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi

Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
Bo takie też są.

- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury


Tu nie wiem co powiedzieć.
Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.
Ile metrów pod wodą można suwem "brodzić"?

Data: 2017-08-29 16:55:14
Autor: Cavallino
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 29-08-2017 o 14:28, robot pisze:
W dniu 2017-08-28 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:


Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.

- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki

Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.

- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach

Są również osobówki 4x4.
Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na srebrnym kolorze mniej widać brud.

- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne

Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo jak wszyscy inni.
Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na spowalniaczach.

Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

Data: 2017-08-29 21:34:17
Autor: Mateusz Bogusz
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

Ja mam i stwierdzam, że tak samo jak obniżanie zawieszenia do codziennego użytku nie ma najmniejszego sensu jak nie wiesz co robisz, tak polecanie Kowalskiemu byle większego prześwitu, to wyrządzanie mu niedźwiedziej przysługi.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-08-30 19:10:11
Autor: Cavallino
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 29-08-2017 o 21:34, Mateusz Bogusz pisze:
Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....

Ja mam i stwierdzam, że tak samo jak obniżanie zawieszenia do codziennego użytku nie ma najmniejszego sensu jak nie wiesz co robisz, tak polecanie Kowalskiemu byle większego prześwitu, to wyrządzanie mu niedźwiedziej przysługi.

No nie wiem, ja do ceeda miałem jedno zastrzeżenie - mega mały prześwit.
Dlatego nie kupiłem następnego, tylko suva, a potem crossovera.

Data: 2017-08-29 17:34:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu .08.2017 o 14:28 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:


Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką..

Średni suv jest większy i cięższy od średniej osobówki. Średnia masy i  długości z 10 losowych suwów będzie większa od średniej masy i długości z  10 losowych osobówek.

Są również osobówki 4x4.
Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.

Większość suwów ma napęd 4x4 jako podstawa lub opcja, większość osobówek  nie ma nawet w opcji 4x4.

Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i  dziurach tak samo jak wszyscy inni.

Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to  rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
Bo takie też są.

Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.


- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość  brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej  kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury


Tu nie wiem co powiedzieć.
Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.

A wielu w reno clio zostało. Taki XC90 nawet nie zauważył, że jest jakiś  problem. "Zazwyczaj" jest tutaj słowem kluczem.

TG

Data: 2017-08-29 18:30:47
Autor: Cavallino
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 29-08-2017 o 17:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
Bo takie też są.

Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.

Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to z większym profilem.
19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

Data: 2017-08-30 07:22:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to  z większym profilem.
19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

Może i udają, ale raczej się nie spotyka dużych suwów (pow 2,5t) na  17-tkach z dużymi balonami.
Takie opony to raczej w terenówkach.
Jak zerkam na felgi to zazwyczaj mają 19-22"

TG

Data: 2017-08-30 19:11:28
Autor: Cavallino
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 30-08-2017 o 07:22, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to z większym profilem.
19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.

Może i udają, ale raczej się nie spotyka dużych suwów (pow 2,5t) na 17-tkach z dużymi balonami.

Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Data: 2017-08-30 21:23:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu .08.2017 o 19:11 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Za ciężki powiadasz? - co powiesz na GLS'a?
585KM, 760Nm - ponad 2,5t.

http://www.test.auto.pl/news/juz-nie-gl-a-gls-najwyzsza-wydajnosc-na-drodze-i-w-terenie/

"Egzemplarze wyposażone w opcjonalny pakiet Off-Road Engineering mają też  przydatny w wymagających warunkach terenowych tryb OFF-ROAD+, który  współpracuje z przekładnią redukcyjną i blokadą centralnego dyferencjału.  Możliwości GLS-a na nieutwardzonych nawierzchniach dodatkowo zwiększa  zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z regulowanym prześwitem (maksymalnie  306 mm) i głębokością brodzenia do 600 mm."

W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem  dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście).

TG

Data: 2017-08-31 10:52:49
Autor: RadoslawF
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 2017-08-30 o 21:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Za ciężki powiadasz? - co powiesz na GLS'a?
585KM, 760Nm - ponad 2,5t.

Że nikt go nigdy w terenie nie widział a kosztuje prawie
800 tysięcy.
Najtańszy waży tyle samo, koni ma o połowę mniej, kosztuje
też połowę przykładowego. I też właściciele z asfaltu nie
zjeżdżają.

SUV to auto udające terenówkę a jego najbardziej używana
właściwość terenowa (u nas) to pokonywanie krawężników.
A to co podałeś to SUV dla bogatszej klienteli.


Pozdrawiam

Data: 2017-08-31 18:56:35
Autor: Cavallino
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu 30-08-2017 o 21:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 19:11 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Bo taki suv jest nim tylko z nazwy.
Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe.

Za ciężki powiadasz? - co powiesz na GLS'a?
585KM, 760Nm - ponad 2,5t.

To samo.


W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście).

Pierwsze błotko i zapadają się w nim, nawet tam, gdzie Duster na fabrycznych oponach przejedzie bez problemów.

Data: 2017-08-31 20:02:03
Autor: radekp@konto.pl
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Thu, 31 Aug 2017 18:56:35 +0200, w <oo9f43$thr$1@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem > dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście).

Pierwsze błotko i zapadają się w nim, nawet tam, gdzie Duster na fabrycznych oponach przejedzie bez problemów.

Chyba to w Automaniaku był test takich terenówek -- takie "2,5t, full
electronic" grzęzły pierwsze -- najdalej zajechała Panda 4x4.

Data: 2017-09-01 01:30:57
Autor: Iguan_007
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
On Friday, September 1, 2017 at 4:03:08 AM UTC+10, rad...@konto.pl wrote:

Chyba to w Automaniaku był test takich terenówek -- takie "2,5t, full
electronic" grzęzły pierwsze -- najdalej zajechała Panda 4x4.

I wcale mnie to nie dziwi - bo w prawdziwym terenie waga sie naprawde liczy.. Bardziej niz te 500 koni. Pozdrawiam, Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2017-08-29 21:31:42
Autor: Mateusz Bogusz
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-08-30 00:34:31
Autor: Bolko
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 21:31:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to > rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika.

No właśnie lepiej się prowadzi 1 tone w zakręcie gdy jest na wysokości
20 czy 50 cm od jezdni?

I zawsze mnie zastanawiało dlaczego zwykłym mogę zakręcić
"prawie" w miejscu w porównaniu z takim L200 czy Rangerem.

Data: 2017-08-30 10:26:53
Autor: J.F.
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo4ff1$vfg$1@node1.news.atman.pl...
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.

Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika.

Z wielkosci kol.
A kola z wielkosci samochodu.

No i jeszcze w cywilizowanych swiatach dorogi dostosowuje sie do samochodow, a u nas trzeda sie dostosowac do drog :-)

J.

Data: 2017-09-02 16:05:38
Autor: Mateusz Bogusz
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Z wielkosci kol.
A kola z wielkosci samochodu.

No i jeszcze w cywilizowanych swiatach dorogi dostosowuje sie do samochodow, a u nas trzeda sie dostosowac do drog :-)

Rosomak jest duży, ma duże koła, ale wcale nie jedzie się w nim porównywalnie wygodnie co w mniejszej osobówce na mniejszych kołach. Ale ja tam się nie znam :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona