Data: 2017-08-28 10:33:53 | |
Autor: robot | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 2017-08-27 o 00:22, decore-meble pisze:
WitamJa mam prosto. Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet. |
|
Data: 2017-08-28 18:31:19 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:
Ja mam prosto. - duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki - napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach - duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania du..pą po asfalcie - siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury i pewnie wiele innych TG |
|
Data: 2017-08-28 18:42:55 | |
Autor: J.F. | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze: Ja mam prosto. - duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki Dyskusyjne. Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach. - napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz byćjednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc. Poza tym spod stoku to z gory, odjechac latwiej, gorzej na dojezdzie. Osobowy tez mozna kupic 4x4, tyle ze ... przyda sie raz na rok, albo i rzadziej, a wiecej palil bedzie caly rok :-) - duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne Te zalete doceniam. - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowaniadu..pą po asfalcie Naprawde ? Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze byc problem. Duzy bagaznik to w kombi :-) - siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba niezbyt duza. - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi Zwykle kola sobie IMO radza dobrze. - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury No, mialbym watpliwosci. Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie. Ale co sie przy tym zaleje i jakies bedzie mialo skutki za pare miesiecy ... J. |
|
Data: 2017-08-28 21:08:09 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki Suv to nie rajdówka, pewnie zależy od marki, ale nie ma tragedii. Lepiej siedzieć w suvie przy czołówce na naszych drogach niż w fokusie kombi. Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik, wajchę załączająca 4x4 lub robi to elektronika. - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowaniadu..pą po asfalcie Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń) 2x1,2m i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów. Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba niezbyt duza. Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się jakbyś szorował du..pą po asfalcie. - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie to czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach. Wkurzające garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają". No, mialbym watpliwosci. Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w zwykłej osobówce nie uświadczysz. TG |
|
Data: 2017-08-28 21:38:26 | |
Autor: J.F. | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik, wajchę załączająca 4x4 lub robi to elektronika. Kolega chcial CX-5, tam jedna wersja jest 2WD .. - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowaniadu..pą po asfalcie Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń) 2x1,2m i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów. No fakt, myslalem raczej o rodzinnych wakacjach i rozlozonych fotelach. Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba niezbyt duza.Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się jakbyś szorował du..pą po asfalcie. Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ? Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie to czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach. Wkurzające garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają".- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogiZwykle kola sobie IMO radza dobrze. Hm, jezdzilem jeszcze na 155 R13, i nie bylo problemow. No, sierra jakos tak niepewne wrazenie sprawiala, ale IMO to nie na skutek rozmiaru opon, tylko ten typ/ta sztuka tak miala. No, mialbym watpliwosci. Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w zwykłej osobówce nie uświadczysz. Akurat mialem niedawno nieprzyjemnosc ... IMO - rozbryzgi mimo oslon beda duze. A glebszej kaluzy oslony nie powstrzymaja - silnika to nie zatrzyma, ale potem czlowiek uslyszy "a bo we fiacie to alternatory czesto pękaja". J. |
|
Data: 2017-08-29 20:18:27 | |
Autor: Shrek | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 28.08.2017 o 21:38, J.F. pisze:
Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ? Jest duża. Ja w Accordzie dupą trę po asfalcie i zastanawiam się czasem jakie to bezmózgi wyprzedzają bez widoczności. Dopiero potem uswiadamiam sobie, że niektórzy widzą więcej;) Shrek |
|
Data: 2017-08-30 10:51:59 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Nieprawda z tym szorowaniem dupa. Jak wsiadam do mastera to chwile chce ruszac z jedynki a jak potem do osobowego to znowu chwile chce ruszc z dwojki.
|
|
Data: 2017-08-30 21:06:49 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu .08.2017 o 19:51 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
Nieprawda z tym szorowaniem dupa. Jak wsiadam do mastera to chwile chce ruszac z jedynki a jak potem do osobowego to znowu chwile chce ruszc z dwojki. Bo jeździsz tym masterem 5km na tydzień. Zrób z 3kkm w miesiącu i przesiedź się do osobówki. W Twoim trybie do niczego się nie zdążysz przyzwyczaić. TG |
|
Data: 2017-08-29 14:28:47 | |
Autor: robot | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 2017-08-28 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze: Duży i ciężki może byc kazdy samochód. I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką. - napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach Są również osobówki 4x4. Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa. To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na srebrnym kolorze mniej widać brud. - duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo jak wszyscy inni. Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na spowalniaczach. - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania du..pą po asfalcie Duża osobówka tez ma dużą ładowność. Chyba że do malutkiego suwa też można tak dużo cementu wrzucić. - siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność Tu się zgadzam. - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami? Bo takie też są. - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury Tu nie wiem co powiedzieć. Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży. Ile metrów pod wodą można suwem "brodzić"? |
|
Data: 2017-08-29 16:55:14 | |
Autor: Cavallino | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 29-08-2017 o 14:28, robot pisze:
W dniu 2017-08-28 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze: Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne.... |
|
Data: 2017-08-29 21:34:17 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne.... Ja mam i stwierdzam, że tak samo jak obniżanie zawieszenia do codziennego użytku nie ma najmniejszego sensu jak nie wiesz co robisz, tak polecanie Kowalskiemu byle większego prześwitu, to wyrządzanie mu niedźwiedziej przysługi. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-08-30 19:10:11 | |
Autor: Cavallino | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 29-08-2017 o 21:34, Mateusz Bogusz pisze:
Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne.... No nie wiem, ja do ceeda miałem jedno zastrzeżenie - mega mały prześwit. Dlatego nie kupiłem następnego, tylko suva, a potem crossovera. |
|
Data: 2017-08-29 17:34:10 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu .08.2017 o 14:28 robot <adresfalszywy@onet.pl> pisze:
Duży i ciężki może byc kazdy samochód. Średni suv jest większy i cięższy od średniej osobówki. Średnia masy i długości z 10 losowych suwów będzie większa od średniej masy i długości z 10 losowych osobówek. Są również osobówki 4x4. Większość suwów ma napęd 4x4 jako podstawa lub opcja, większość osobówek nie ma nawet w opcji 4x4. Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo jak wszyscy inni. Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard. Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum. - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury A wielu w reno clio zostało. Taki XC90 nawet nie zauważył, że jest jakiś problem. "Zazwyczaj" jest tutaj słowem kluczem. TG |
|
Data: 2017-08-29 18:30:47 | |
Autor: Cavallino | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 29-08-2017 o 17:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to z większym profilem. 19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być. |
|
Data: 2017-08-30 07:22:07 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to z większym profilem. Może i udają, ale raczej się nie spotyka dużych suwów (pow 2,5t) na 17-tkach z dużymi balonami. Takie opony to raczej w terenówkach. Jak zerkam na felgi to zazwyczaj mają 19-22" TG |
|
Data: 2017-08-30 19:11:28 | |
Autor: Cavallino | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 30-08-2017 o 07:22, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Bo taki suv jest nim tylko z nazwy. Za ciężki żeby miał jakiekolwiek własności terenowe. |
|
Data: 2017-08-30 21:23:47 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu .08.2017 o 19:11 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Bo taki suv jest nim tylko z nazwy. Za ciężki powiadasz? - co powiesz na GLS'a? 585KM, 760Nm - ponad 2,5t. http://www.test.auto.pl/news/juz-nie-gl-a-gls-najwyzsza-wydajnosc-na-drodze-i-w-terenie/ "Egzemplarze wyposażone w opcjonalny pakiet Off-Road Engineering mają też przydatny w wymagających warunkach terenowych tryb OFF-ROAD+, który współpracuje z przekładnią redukcyjną i blokadą centralnego dyferencjału. Możliwości GLS-a na nieutwardzonych nawierzchniach dodatkowo zwiększa zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z regulowanym prześwitem (maksymalnie 306 mm) i głębokością brodzenia do 600 mm." W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście). TG |
|
Data: 2017-08-31 10:52:49 | |
Autor: RadoslawF | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 2017-08-30 o 21:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Bo taki suv jest nim tylko z nazwy. Że nikt go nigdy w terenie nie widział a kosztuje prawie 800 tysięcy. Najtańszy waży tyle samo, koni ma o połowę mniej, kosztuje też połowę przykładowego. I też właściciele z asfaltu nie zjeżdżają. SUV to auto udające terenówkę a jego najbardziej używana właściwość terenowa (u nas) to pokonywanie krawężników. A to co podałeś to SUV dla bogatszej klienteli. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-31 18:56:35 | |
Autor: Cavallino | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu 30-08-2017 o 21:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .08.2017 o 19:11 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: To samo. W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście). Pierwsze błotko i zapadają się w nim, nawet tam, gdzie Duster na fabrycznych oponach przejedzie bez problemów. |
|
Data: 2017-08-31 20:02:03 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Thu, 31 Aug 2017 18:56:35 +0200, w <oo9f43$thr$1@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): > W tej klasie jest kilka podobnych klocków, które radzą sobie całkiem > dobrze w terenie (jak na Suvy oczywiście). Chyba to w Automaniaku był test takich terenówek -- takie "2,5t, full electronic" grzęzły pierwsze -- najdalej zajechała Panda 4x4. |
|
Data: 2017-09-01 01:30:57 | |
Autor: Iguan_007 | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
On Friday, September 1, 2017 at 4:03:08 AM UTC+10, rad...@konto.pl wrote:
Chyba to w Automaniaku był test takich terenówek -- takie "2,5t, full I wcale mnie to nie dziwi - bo w prawdziwym terenie waga sie naprawde liczy.. Bardziej niz te 500 koni. Pozdrawiam, Iguan -- Tu i tam: https://sites.google.com/site/iguan007/ |
|
Data: 2017-08-29 21:31:42 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard. Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-08-30 00:34:31 | |
Autor: Bolko | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 21:31:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to > rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard. No właśnie lepiej się prowadzi 1 tone w zakręcie gdy jest na wysokości 20 czy 50 cm od jezdni? I zawsze mnie zastanawiało dlaczego zwykłym mogę zakręcić "prawie" w miejscu w porównaniu z takim L200 czy Rangerem. |
|
Data: 2017-08-30 10:26:53 | |
Autor: J.F. | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oo4ff1$vfg$1@node1.news.atman.pl...
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard. Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w okolicy 20cm z czegoś wynika. Z wielkosci kol. A kola z wielkosci samochodu. No i jeszcze w cywilizowanych swiatach dorogi dostosowuje sie do samochodow, a u nas trzeda sie dostosowac do drog :-) J. |
|
Data: 2017-09-02 16:05:38 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe | |
Z wielkosci kol. Rosomak jest duży, ma duże koła, ale wcale nie jedzie się w nim porównywalnie wygodnie co w mniejszej osobówce na mniejszych kołach. Ale ja tam się nie znam :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|