uwaga - lapanka w W-wie

Data: 2016-10-03 00:22:11
Autor: Titus Atomicus
uwaga - lapanka w W-wie
Witam,
Dzisiaj W-wie w okolicach ronda de Gaulle'a bylem swiadkiem dwoch zatrzyman rowerzystow. Z tego, co widzialem, jeden przypadek dotyczyl przjezdu po pasach.
Ciekawe za jadacych po chodnikach sie nie czepiaja...
--
TA

Data: 2016-10-03 10:00:48
Autor: ąćęłńóśźż
uwaga - lapanka w W-wie
Dobra zmiana Paszczaka, ch... ich mać.
Przepis o przejeździe rowerem przez pasy (zebrę) powinien być zmieniony, np. nie szybciej niż 6 km/h.
Podobnie o jeździe rowerem po chodniku.
Tu i tam powinien byc dozwolony przejazd z fotelikiem dziecięcym (oczywiście po pasach powoli jak napisałem), analogicznie do "towarzyszenia" małemu rowerzyście.
Nie można narazać dziecka (w foteliku) na jazdę po jezdni i zagapienie sie jakiegoś kierowcy.

-- -- -

Data: 2016-10-03 10:07:17
Autor: atm
uwaga - lapanka w W-wie
On 03.10.2016 10:00,  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Przy okazji, zapytam - bo kwestia jest dla mnie zagadkowa. Niedawno w mojej okolicy postawiono sporo wypozyczalni rowerow. Widze, ze ok 90% z tych pojazdow porusza sie po chodnikach pomimo, ze lokalne ulice to w wiekszosci osiedlówki, jedna nieco bardziej obciazaona ale daaaleka od arterii w centrum. Tacy rowerzysci wola sie miajac z pieszymi, pokonywac "tysiac" kraweznikow przecinek chodnika niz poruszac sie jako normalny uczestkich ruchu... Czy te rowery nie sa dopuszczone do poruszania sie w ruchu drogowym? ;/

Data: 2016-10-04 03:37:48
Autor: Rowerex
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu poniedziałek, 3 października 2016 10:07:21 UTC+2 użytkownik atm napisał:
> [...]
>

> -- -- -

Przy okazji, zapytam - bo kwestia jest dla mnie zagadkowa.

Rozwiązanie zagadki: kultura społeczna.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-10-04 08:07:56
Autor: Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Mon, 3 Oct 2016 10:00:48 +0200,  ąćęłńóśźż napisał(a):

np. nie szybciej niż 6 km/h.

Producenci rowerowych prędkościomierzy z homologacją by się na pewno
ucieszyli.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-10-04 08:37:37
Autor: Liwiusz
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-04 o 08:07, Maciek pisze:
Dnia Mon, 3 Oct 2016 10:00:48 +0200,  ąćęłńóśźż napisał(a):

np. nie szybciej niż 6 km/h.

Producenci rowerowych prędkościomierzy z homologacją by się na pewno
ucieszyli.

Z jakiego powodu?

A sam przepis o "6" jest w polskich warunkach niebezpieczny, ponieważ niepotrzebnie rozróżnia sytuację z 5,8 i 6,2. Wystarczyłby zapis "z prędkością idącego pieszego".

--
Liwiusz

Data: 2016-10-04 03:45:28
Autor: Rowerex
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu wtorek, 4 października 2016 08:37:41 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

A sam przepis o "6" jest w polskich warunkach niebezpieczny, ponieważ niepotrzebnie rozróżnia sytuację z 5,8 i 6,2. Wystarczyłby zapis "z prędkością idącego pieszego".

Nie będzie żadnej zmiany w tym przepisie przez następne dziesięciolecia. Więc po co dyskutować?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-10-04 13:39:44
Autor: Liwiusz
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-04 o 12:45, Rowerex pisze:
[...]

Prorok?
Bo to grupa dyskusyjna.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-05 11:14:41
Autor: Rowerex
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu wtorek, 4 października 2016 12:39:49 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> Nie będzie żadnej zmiany w tym przepisie przez następne dziesięciolecia. Więc
> po co dyskutować?

Prorok?
Bo to grupa dyskusyjna.

A może plotkarska? To zacznijmy plotki, np.: "nie ma prawa do aborcji bez praw rowerzystów", "handel w niedzielę, a prawa rowerzystów", "rozwiązanie sporu wokół TK wyłącznie przy jednoczesnym zapewnieniu praw rowerzystom", "prawa rowerzystów lekiem na kryzys finansów publicznych", "program rządowy rower+", "prawa rowerzystów zakończą wojnę w Syrii", "superwulkan Yellowstone nie zniszczy życia na Ziemi dzięki nowym prawom dla rowerzystów", "naukowcy dowiedli, że Wszechświat nie skurczy się do osobliwości, wtedy i tylko wtedy gdy zapewnimy prawa rowerzystom"  ;-) Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-10-07 12:53:54
Autor: isn't he?
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-05 o 20:14, Rowerex pisze:

[...]

Trying too hard.

isn't he?

Data: 2016-10-06 22:18:08
Autor: __Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Tue, 4 Oct 2016 03:45:28 -0700 (PDT) Rowerex <rowerex@op.pl> napisał:

Nie będzie żadnej zmiany w tym przepisie przez następne dziesięciolecia. Więc po co dyskutować?

LOL, następny "moderator". Jak się nie podoba to możesz nie czytać.

Data: 2016-10-04 09:36:43
Autor: ąćęłńóśźż
uwaga - lapanka w W-wie
W Twojej dzielnicy sami emeryci o laseczkach, a moim sąsiadem jest Korzeniowski.

-- -- -
Wystarczyłby zapis "z prędkością idącego pieszego".

Data: 2016-10-04 11:16:55
Autor: Liwiusz
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-04 o 09:36,  ąćęłńóśźż pisze:
W Twojej dzielnicy sami emeryci o laseczkach, a moim sąsiadem jest Korzeniowski.

Mało mnie interesuje twoje życie prywatne.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-05 23:54:05
Autor: Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Tue, 4 Oct 2016 08:37:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

Z jakiego powodu?

A sam przepis o "6"

No przeca ja o tym.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-10-06 08:04:40
Autor: Liwiusz
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-05 o 23:54, Maciek pisze:
Dnia Tue, 4 Oct 2016 08:37:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

Z jakiego powodu?

A sam przepis o "6"

No przeca ja o tym.

Z jakiego powodu sugerujesz, że z przepisu o "6" mają się cieszyć producenci homologowanych liczników, i od razu wyjaśnij, dlaczego z przepisu "100cm odstępu od rowerzysty" nie cieszą się producenci homologowanych miarek.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-07 12:00:06
Autor: Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Thu, 6 Oct 2016 08:04:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

Z jakiego powodu sugerujesz, że z przepisu o "6" mają się cieszyć producenci homologowanych liczników,

Bo na przejściu można złapać mandat, a jak się będziesz kłócić, że Twój
licznik pokazywał 4 km/h, to Ci powiedzą, że nie ma hmologacji i wskazania
ma niedokładne.

i od razu wyjaśnij, dlaczego z przepisu "100cm odstępu od rowerzysty" nie cieszą się producenci homologowanych miarek.

Widocznie nie odkryli niszy jeszcze ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-10-07 10:45:32
Autor: masti
uwaga - lapanka w W-wie
Maciek wrote:

[...]

od kiedy licznik rowerowy wymaga homologacji?

Data: 2016-10-07 13:55:44
Autor: Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Fri, 7 Oct 2016 10:45:32 -0000 (UTC), masti napisał(a):

od kiedy licznik rowerowy wymaga homologacji?

Poddaje się.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-10-10 19:00:07
Autor: Prot Ogenes
uwaga - lapanka w W-wie
On 2016-10-07 13:55, Maciek wrote:
Dnia Fri, 7 Oct 2016 10:45:32 -0000 (UTC), masti napisał(a):

od kiedy licznik rowerowy wymaga homologacji?

Poddaje się.

:-))))))))))))))))))))))))

Data: 2016-10-07 17:18:54
Autor: ąćęłńóśźż
uwaga - lapanka w W-wie
Czuję przez skórę, że wymaga i CE i podlega pod tę dyrektywe od ołowiu, a wifi to juz w ogóle ma przechlapane.

-- -- -
od kiedy licznik rowerowy wymaga homologacji?

Data: 2016-10-07 12:07:50
Autor: Liwiusz
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-07 o 12:00, Maciek pisze:
[...]

I opony też homologowane? I obręcze? Żaden powszechnie stosoawany licznik nie będzie ci gwarantował pewności pomiaru w takiej dokładności, ergo: żaden producent liczników się nie będzie cieszył, bo nikt tego nie będzie kupował.

i od razu wyjaśnij, dlaczego z
przepisu "100cm odstępu od rowerzysty" nie cieszą się producenci
homologowanych miarek.

Widocznie nie odkryli niszy jeszcze ;)

Idź, odkryj, sprzedawaj jak świeże bułeczki. Albo lepiej sprzedawaj świeże bułeczki :)

--
Liwiusz

Data: 2016-10-07 05:57:29
Autor: Rowerex
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu piątek, 7 października 2016 12:08:00 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

I opony też homologowane? I obręcze? Żaden powszechnie stosoawany licznik nie będzie ci gwarantował pewności pomiaru w takiej dokładności, ergo: żaden producent liczników się nie będzie cieszył, bo nikt tego nie będzie kupował.

Zapominasz o sile marketingu :) Trzeba udowodnić, w sposób mniej lub bardziej prawdziwy, że posiadanie jakiegoś "homologowanego" gadżetu daje dużą pewność np. uniknięcia mandatu, bo jakiś sąd uznał jego wskazania za podstawę do uchylenia mandatu. Do tego porządna kampania reklamowa i pójdzie....

> Widocznie nie odkryli niszy jeszcze ;)

Idź, odkryj, sprzedawaj jak świeże bułeczki. Albo lepiej sprzedawaj świeże bułeczki :)

Bułki są nieopłacalne, no chyba że będzie to bułka przeciwbólowa i przeciwstresowa, przed spożyciem której należy się skonsultować z lekarzem lub farmaceutą - dostępna w aptece bez recepty :) W sumie hmmm... można by homologowane liczniki sprzedawać w aptekach, z gratisowym opakowaniem leku o nazwie "Niep...dol" ;-)

A poważniej - wg PoRD kierowca powinien umieć ocenić odległości 1m (wyprzedzanie) i 5m (zatrzymanie się w tunelu o ile pamiętam) - skoro przepis prawa podaje odległości w jednostkach miary SI, to jak autorzy tych przepisów wyobrażają sobie ich przestrzeganie i sprawdzenie tego czy w danym miejscu, czy w danym zdarzeniu drogowym są lub były przestrzegane?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-10-07 15:25:46
Autor: Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Fri, 7 Oct 2016 12:07:50 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Ja pierniczę. Jest takie powiedzenie o ironii wyskakującej z krzaków...

Wyjaśniam, że kpię sobie z wyimaginowanej, aczkolwiek całkiem
prawdopodobnej sytuacji, kiedy to ktoś wpada na wpisanie do PoRD
ogrniaczenia prędkości przejazdu rowerem przez przejście dla p. do 6 km/h  i dochodzi np. do potrącenia pieszego z uszkodzeniem ciała. Pieszy mówi, że
rowerzysta pędził, a rowerzysta pokazuje licznik...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-10-07 16:24:04
Autor: komandir
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-07 o 15:25, Maciek pisze:
[...]

E, tam licznik.
Tarcza tachografu!

-- -

Data: 2016-10-07 18:38:28
Autor: Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Fri, 7 Oct 2016 16:24:04 +0200, komandir napisał(a):

E, tam licznik.
Tarcza tachografu!

O, to to!

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

-- -

Data: 2016-10-04 09:35:38
Autor: ąćęłńóśźż
uwaga - lapanka w W-wie
Zdarza się widzieć znaki drogowe z ograniczeniem prędkości do 5 km/h lub 10 km/h - czy to zgodnie z kodeksem, czy raczej wynalazki różnych administratorów dróg?

-- -- -
Producenci rowerowych prędkościomierzy z homologacją by się na pewno ucieszyli.

Data: 2016-10-04 07:46:54
Autor: masti
uwaga - lapanka w W-wie
ąćęłńóśźż wrote:

Zdarza się widzieć znaki drogowe z ograniczeniem prędkości do 5 km/h lub 10 km/h - czy to zgodnie z kodeksem, czy raczej wynalazki różnych administratorów dróg?

formalnie zgodne, zwłaszcza że to zwykle stoi na terenie prywatny.
Sensu nie ma żadnego bo nie ma prędkościomierza, który w tych zakresach
cokolwiek sensownego pokazuje.

Data: 2016-10-11 07:43:26
Autor: J.F.
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Mon, 3 Oct 2016 10:00:48 +0200,  ąćęłńóśźż napisał(a):
Dobra zmiana Paszczaka, ch... ich mać.
Przepis o przejeździe rowerem przez pasy (zebrę) powinien być zmieniony, np. nie szybciej niż 6 km/h.

Pieszy na przejsciu powinien isc wolniej, bo inaczej grozi mu kolizja
z samochodem.

J.

Data: 2016-10-16 21:31:36
Autor: __Maciek
uwaga - lapanka w W-wie
Tue, 11 Oct 2016 07:43:26 +0200 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
napisał:

Przepis o przejeździe rowerem przez pasy (zebrę) powinien być zmieniony, np. nie szybciej niż 6 km/h.
Pieszy na przejsciu powinien isc wolniej, bo inaczej grozi mu kolizja
z samochodem.

Że co?

Data: 2016-10-17 16:36:26
Autor: Piotr aka dracorp
uwaga - lapanka w W-wie
Dnia Sun, 16 Oct 2016 21:31:36 +0200, __Maciek napisał(a):

Pieszy na przejsciu powinien isc wolniej, bo inaczej grozi mu kolizja z
samochodem.

Że co?
Jak to że co? A kto powoduje kolizję? No pieszy przecież.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-10-18 10:00:20
Autor: ąćęłńóśźż
uwaga - lapanka w W-wie
Że mamy debilnych projektantów ruchu drogowego.
P0lak nie potrafi niestety.
Na większości znanych mi skrzyzowań w okolicy najpierw jest czerwone dla wszystkich przez 1-2 minuty (to ten czas, kiedy matka projektanta dużo zarabia na najbliższym rogu), a później nagle zielone jednocześnie dla pieszych i zielona strzałka w prawo.

-- -- -
Że co?

Data: 2016-10-03 21:58:24
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
uwaga - lapanka w W-wie
W dniu 2016-10-03 o 00:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Witam.

Może dlatego, że chodnik kosztuje 50 zł a pasy 200 zł ;-)

Seco

uwaga - lapanka w W-wie