uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)

Data: 2011-03-02 09:14:08
Autor: Albercik
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
by艂o? nie by艂o?
http://www.tvn24.pl/-1,1694503,0,1,gdyby-sie-nie-zatrzymali-- odpadlyby-kola,wiadomosc.html

wersja skr贸cona jak by si臋 po艂ama艂o
http://tiny.pl/hdmjj

chodzi o Policyjne alfy..

Data: 2011-03-02 10:04:59
Autor: Wampir Energetyczny
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 02-03-2011 09:14, Albercik pisze:
[...]

"no kurwa rence", za 20k pln. ile kosztowaly przerobki, a ile beda kosztowaly naprawy po tych przerobkach?

Data: 2011-03-02 10:07:37
Autor: fuen
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
"no kurwa rence", za 20k pln. ile kosztowaly przerobki, a ile beda kosztowaly naprawy po tych przerobkach?

a to, to ju偶 zmartwienie dostawcy tych pier艣cieni dystansuj膮cych

Data: 2011-03-02 10:18:22
Autor: Wampir Energetyczny
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 02-03-2011 10:07, fuen pisze:
"no kurwa rence", za 20k pln. ile kosztowaly przerobki, a ile beda
kosztowaly naprawy po tych przerobkach?

a to, to ju偶 zmartwienie dostawcy tych pier艣cieni dystansuj膮cych

o, a tego to juz nie wiemy.

Data: 2011-03-02 10:11:28
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
U偶ytkownik "Wampir Energetyczny" <administratorinternetu@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

"no kurwa rence", za 20k pln. ile kosztowaly przerobki, a ile beda kosztowaly naprawy po tych przerobkach?

20 z艂/za ko艂o.
Wystarczy za艂o偶y膰 zim贸wki na alusy kt贸re zapewne te偶 dostali razem z letnimi i po sprawie.
Sami sobie kretynizmy wymy艣lili, to usuni臋cie kretynizm贸w powinno i艣膰 z kasy autora tego pomys艂u.

Data: 2011-03-02 10:08:17
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
U偶ytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ikku8g$tac$1node2.news.atman.pl...
[...]

I ju偶 wiemy o co chodzi艂o ze stalowymi felgami - po porstu ustawili przetarg (tyle 偶e nie wypali艂o):

"Gdyby nie dystanse w alfach romeo, przetarg wygra艂by Opel Insignia, bo to t臋 mark臋 faworyzowa艂 przetarg. Z analizy specyfikacji zam贸wienia wynika, 偶e tylko ten model bez konieczno艣ci ingerowania w mocowanie k贸艂 czy inne elementy spe艂nia艂 wszystkie warunki - m.in. konieczno艣膰 montowania zimowych k贸艂 na stalowych felgach."

Data: 2011-03-02 11:32:58
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia 2011-03-02 10:08,  *Cavallino* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
I ju wiemy o co chodzi硂 ze stalowymi felgami - po porstu ustawili
przetarg (tyle 縠 nie wypali硂):

"Gdyby nie dystanse w alfach romeo, przetarg wygra砨y Opel Insignia, bo
to t mark faworyzowa przetarg. Z analizy specyfikacji zam體ienia
wynika, 縠 tylko ten model bez konieczno禼i ingerowania w mocowanie k蟪
czy inne elementy spe硁ia wszystkie warunki - m.in. konieczno舵
montowania zimowych k蟪 na stalowych felgach."

Z tym ustawieniem (przynajmniej z tego powodu) to chyba nie jest takie oczywiste - nie znam innej marki samochod體 z klasy 秗edniej, do kt髍ych nie ma stalowych felg.
Widzia kto warunki przetargu? ch阾nie bym poczyta.

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Wcale si nie dziwi, 縠 woleli by Insigni - 砤dniejszy, mocniejszy i lepszy samoch骴 bez dw骳h zda :)
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-02 11:35:47
Autor: Czyzyk
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

--

Dobrze,ze dales na koncu zdania emota bo jeszcze bym uwierzyl ;)

pozdr

Data: 2011-03-02 11:39:40
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia 2011-03-02 11:35,  *Czyzyk* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
PS.
Wcale si nie dziwi, 縠 woleli by Insigni - 砤dniejszy, mocniejszy i
lepszy samoch骴 bez dw骳h zda :)

Dobrze,ze dales na koncu zdania emota bo jeszcze bym uwierzyl ;)

Ja to ca砶iem powa縩ie napisa砮m - a emotikonka to dla podkre秎enia radochy jaka daje Insignia :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-02 11:52:35
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa w wiadomo禼i news:ikl6pc$muc$2news.onet.pl...
[...]

No to masz jakie zboczenie zawodowe i brak umiej阾no禼i obiektywnego spojrzenia na rzeczywisto舵.

Data: 2011-03-02 14:22:43
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia 2011-03-02 11:52,  *Cavallino* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

[...]

Czemu zboczenie? - ja pracownikiem Opla nie jestem :)
A spojrzenie oczywi禼ie jest jak najbardziej subiektywne (je秎i chodzi o wygl眃).

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-02 14:35:44
Autor: Czyzyk
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

[...]

O to to - "subiektywne" ;)

pozdr

Data: 2011-03-02 15:04:59
Autor: Kamil
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
On 02/03/2011 10:52, Cavallino wrote:
[...]

Napisal etatowy piewca pochwal na czesc Kia...

Kamil

Data: 2011-03-02 12:22:53
Autor: krzyss
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 11:32, Mirek Ptak pisze:

[...]

http://przetargi.policja.pl/portal/zp/1090/49259/51Ctr09MK.html?search=142022

Wszystko ladnie opisane, i alfa oferowala drugi komplet aluskow w cenie, ale nasi sa uparci :-)

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-03-02 12:27:38
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisa w wiadomo禼i news:4d6e288d$1news.home.net.pl...
[...]

No w砤秐ie - czyli problemu z dystansami nie ma.
Wystarczy zdj辨 te ko砤, za硂縴 opony na oryginalne aluski i jazda.
Cho z drugiej strony - im wi阠ej ich si porozbija tym lepiej.

Data: 2011-03-02 12:42:10
Autor: krzyss
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 12:27, Cavallino pisze:

No w砤秐ie - czyli problemu z dystansami nie ma.
Wystarczy zdj辨 te ko砤, za硂縴 opony na oryginalne aluski i jazda.
Cho z drugiej strony - im wi阠ej ich si porozbija tym lepiej.

Problem jest, bo przez glupie wymysly sa felgi stalowe i dystanse..
No i ja jednak wole zeby Policja sie nie zabijala, ktos musi nas za morde trzymac...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-03-02 12:50:53
Autor: kml
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

U縴tkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisa w wiadomo禼i news:4d6e2d13$1news.home.net.pl...

Problem jest, bo przez glupie wymysly sa felgi stalowe i dystanse..
No i ja jednak wole zeby Policja sie nie zabijala, ktos musi nas za morde trzymac...

Tak samo i jak s眃y, kt髍e m體i 縠 ratusz nie musi podawa komu zapewnia umowy zlecenia i o dzie硂. Za morde trzeba ludzi trzyma tylko dobrze by by硂 gdyby trzymaj眂y co sob reprezentowa.

kml

Data: 2011-03-02 13:09:24
Autor: krzyss
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 12:50, kml pisze:

Tak samo i jak s眃y, kt髍e m體i 縠 ratusz nie musi podawa komu
zapewnia umowy zlecenia i o dzie硂. Za morde trzeba ludzi trzyma tylko
dobrze by by硂 gdyby trzymaj眂y co sob reprezentowa.

A po co mi to wiedziec, przeciez wiadomo ze to znajomi kr髄ika !

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-03-02 16:17:17
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Wed, 02 Mar 2011 13:09:24 +0100,  krzyss wrote:
[...]

Lepszych znajomych to chyba jednak ma Alfa. Ciekawe - czysty przypadek ze sie tak wstrzelili z cena, czy mieli
jednak dokladne informacje :-)

A swoja droga - w zestawieniu ofert ACM Mari wystepuje z kwota ponad
20 mln zl. A potem sie z tego robi 15 840 ..

J.

Data: 2011-03-02 13:44:24
Autor: Przemek V
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Mar 2, 4:17爌m, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Wed, 02 Mar 2011 13:09:24 +0100, 爇rzyss wrote:

>A po co mi to wiedziec, przeciez wiadomo ze to znajomi kr lika !

Lepszych znajomych to chyba jednak ma Alfa.
Ciekawe - czysty przypadek ze sie tak wstrzelili z cena, czy mieli
jednak dokladne informacje :-)

By砤 dogrywka elektroniczna i licytowali w d蟪 a Opel wymi阫.
Zreszt w tej dogrywce by硑 bardzo konkretne redukcje w por體naniu do
cen zg硂szonych na papierze. Kiedy to wszystko wyguglowa砮m - by硂 na
jakiej stronie policyjnej w潮cznie z pismami b砤galnymi od Alfy 縠by
mog硑 by aluminiowe ko砤 a nie stalowe.

Data: 2011-03-02 13:48:40
Autor: Przemek V
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Mar 2, 10:44爌m, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:
.. Kiedy to wszystko wyguglowa砮m - by硂 na
jakiej stronie policyjnej w潮cznie z pismami b砤galnymi od Alfy 縠by
mog硑 by aluminiowe ko砤 a nie stalowe.

W砤秐ie tej do kt髍ej link jest w tym w眛ku... uuups.

Data: 2011-03-03 08:14:54
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia 2011-03-02 22:44,  *Przemek V* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
Lepszych znajomych to chyba jednak ma Alfa.
>  Ciekawe - czysty przypadek ze sie tak wstrzelili z cena, czy mieli
>  jednak dokladne informacje:-)
By砤 dogrywka elektroniczna i licytowali w d蟪 a Opel wymi阫.

No ale to Pol-Mot wymi阫, a nie Opel. Oferta Opla by砤 dopiero 4, czy pi眛a.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-02 23:52:59
Autor: Przemek V
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Mar 3, 8:14燼m, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2011-03-02 22:44, *Przemek V* napisa , a mnie co podkusi o, eby
odpisa :

> By a dogrywka elektroniczna i licytowali w d a Opel wymi k .

No ale to Pol-Mot wymi k , a nie Opel. Oferta Opla by a dopiero 4, czy
pi ta.

Ju nie pami阾am - chodzi o zasad. Ci昕ko uwa縜, tak jak tu
niekt髍zy pisz, 縠by by硂 co ustawione je秎i kilka marek spe硁ia硂
warunki a na koniec by砤 dogrywka elektroniczna pomi阣zy nimi i
wybrano najta駍z. Natomiast cyrk z felgami pokazuje, 縠 specyfikacja
nie by砤 przemy秎ana a na etapie post阷owania komu zabrak硂 jaj 縠by
zinterpretowa korzystnie. Prawdopodobnie kapn阬i si po pierwszym
pi秏ie ale chcieli unikn辨 dwuletniego procesu odwo砤wczego jednej z
przegranych firm, 縠 warunki si zmieni硑 w trakcie, itp, itd.

Data: 2011-03-03 09:06:38
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
On Wed, 2 Mar 2011 23:52:59 -0800 (PST),  Przemek V wrote:
[...]

Alez byla - tak chcieli :-)

[...]

po to przeciez sa pytania, dwa razy zmieniali te warunki - ale
nieistotnie.

no coz - widac jakie sie kryja pulapki - no chce sie miec szybkie
auto, ale nie bedzie zbyt szybkie, bo nie ma zimowek z taka
homologacja.

J.

Data: 2011-03-10 10:29:33
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
U縴tkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:52115dfd-c053-42ff-9113-b24e5980e45fs18g2000prg.googlegroups.com...
On Mar 3, 8:14 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:
> [...]

Ju nie pami阾am - chodzi o zasad. Ci昕ko uwa縜, tak jak tu
niekt髍zy pisz, 縠by by硂 co ustawione je秎i kilka marek spe硁ia硂

Pytanie raczej jest pod kogo by硂 ustawiane:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9229506,Policyjny_przetarg_ze_wskazaniem___DGP___Wiemy__kto.html

Data: 2011-03-17 09:09:35
Autor: Rychu
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 2011-03-10 10:29, Cavallino pisze:
Pytanie raczej jest pod kogo by硂 ustawiane:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9229506,Policyjny_przetarg_ze_wskazaniem___DGP___Wiemy__kto.html

Haha... nie ma to jak sugerowanie, 縠
"waga pojazdu gotowego do drogi z kompletem pasa縠r體
(o秏iu policjant體) nie mo縠 przekroczy 3,5 tony."
to ustawianie przetargu. Redaktor chyba z tych, co
nie wiedz co znacz te literki w PJ.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-03-17 09:31:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
uwaga na odpadaj拧ce ko艂a:)
On 2011-03-17, Rychu <ryszard@activTRZY.pl> wrote:

[...]

No to dawaj, kt髍e literki w PJ maj co wsp髄nego z mas pojazdu z
kompletem pasa縠r體. (Od razu podkre秎: DMC to nie to)

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-03-17 13:32:04
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
On Thu, 17 Mar 2011 09:31:25 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-03-17, Rychu <ryszard@activTRZY.pl> wrote:
[...]

A co ? Bardzo rozsadny wymog, jesli chce sie miec auto do przewozu 8
pasazerow. Zreszta zaloze sie ze spelniony przez prawie wszystkie
dostawczaki. No chyba ze gdzies w SIWZ dopisano ze pasazer wazy 136kg.

Bardziej by mozna psioczyc na ten tylny naped, ale moze z
doswiadczenia wiedza ze czasem tych 8 pasazerow musi wysiasc i pchac.

J.

Data: 2011-03-17 13:40:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
uwaga na odpadaj職ce ko鲁a:)
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A co w nim jest rozs眃nego?

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-03-17 15:27:50
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On Thu, 17 Mar 2011 13:40:59 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No chyba nie chcesz zeby gazety pisaly "kolejny nieudolny przetarg w
policji - mialy bys samochody do przewozu 8 osob, a mozna tylko 7".
Albo jakis zbuntowany kierowca wyciagnal wage , odmowil przewozu i
jeszcze mu musisz pochwale dac.

Policja szuka samochodu do przewozenia 8 ludzi z wyposazeniem i chce
zeby do tego wystarczylo PJ kat B. I nie wydaje sie to jakims
straszliwym wymogiem. Transit ma cos 1.5t ladownosci, to chyba da sie
wstawic 8 foteli, szyby, i jeszcze zostanie 150kg na pasazera.

J.

Data: 2011-03-17 15:50:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jak ma wystarczy kategoria B to samoch骴 musi mie DMC 3500kg, a nie
wa縴 3500kg z o秏ioma pasa縠rami.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-03-17 16:30:24
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Policja szuka samochodu do przewozenia 8 ludzi z wyposazeniem i chce
zeby do tego wystarczylo PJ kat B.

Jak ma wystarczy kategoria B to samoch骴 musi mie DMC 3500kg, a nie
wa縴 3500kg z o秏ioma pasa縠rami.

Ale tez musi z 8 pasazerami wazyc mniej niz 3500kg i mniej niz wynosi
DMC.

J.

Data: 2011-03-17 16:40:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

I z baga縠m, i z paliwem, i... i od tego jest homologacja.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-03-17 16:53:02
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On Thu, 17 Mar 2011 16:40:40 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A policja moze miec w d* homologacje i wymagac zeby pojazd byl zdolny
do wygodnego przewozu 8 chlopa po 110kg i 1.90, w umundurowaniu,
kamizelkach kulodpornych i z bronia - bez przekroczenia przepisow i
homologacji.

J.

Data: 2011-03-17 20:09:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jak tylko zaczn p砤ci z w砤snych prywatnych pieni阣zy to niech sobie
nawet basenu w 秗odku 縴cz.

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-03-17 21:00:22
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On Thu, 17 Mar 2011 20:09:03 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No i tu wpadles we wlasne sidla, bo jakby tak kupili "homologowany na
8 pasazerow" a potem sie okazalo ze nie mozna ich przewiezc zgodnie z
przepisami, to owszem - moglibysmy napisac ze powinni z wlasnej pensji
zaplacic.

Przy czym to powyzej to nie sa zadne fanaberie, tylko po prostu
normalne wymogi sluzby.

J.

Data: 2011-03-17 22:01:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
uwaga na odpadaj?ce ko?a:)
On 2011-03-17, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A guzik, wtedy winny by砨y urz眃 wystawiaj眂y homologacj.

Przy czym to powyzej to nie sa zadne fanaberie, tylko po prostu
normalne wymogi sluzby.

Normalne wymogi to: kierowca plus o秏iu pasa縠r體 plus 砤dunek,
kategoria B, przyspieszenie do setki nie wi阫sze ni ile tam.

Fanaberie: samoch骴 z o秏ioma pasa縠rami ma wa縴 do 3,5t[1], moc
powy縠j 164KM, maksymalny moment powy縠j 340Nm, zimowe ko砤 stalowe o
秗ednicy 17 cali wraz z letnimi aluminiowymi 17''.

Przecie doskonale sobie zdajesz spraw, 縠 tak szczeg蟪owe wymagania,
kt髍e spe硁ia tylko jeden pojazd na rynku s tylko i wy潮cznie
obchodzeniem ustawy o zam體ieniach publicznych. Obchodzeniem wp硑waj眂ym
na koszt zakupu...

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2011-03-02 13:09:02
Autor: krzyss
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 12:57, Cavallino pisze:

Problem jest, bo przez glupie wymysly sa felgi stalowe i dystanse..
No i ja jednak wole zeby Policja sie nie zabijala, ktos musi nas za
morde trzymac...

Masochista?

Nie, ale pomysl sobie co by bylo jak by tej policji nie bylo...
Ja wiem ze nie jest dobrze, ale trzeba pamietac ze zawsze moze byc gorzej !

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-03-02 13:14:06
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisa w wiadomo禼i news:4d6e335e$1news.home.net.pl...
[...]

Tej z radarem?
Nic by nie by硂, mniej by si p砤ci硂 za pr阣ko舵.
Inne przewiny i tak ich nie interesuj.

Data: 2011-03-02 15:05:29
Autor: Kamil
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
On 02/03/2011 12:14, Cavallino wrote:
[...]

No i kazdy Cavallino moglby zapieradalac 160 przez wioske, raj normalnie.

Kamil

Data: 2011-03-03 08:36:10
Autor: Andrzej wa
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 02.03.2011 16:05, Kamil pisze:

Tej z radarem?
Nic by nie by硂, mniej by si p砤ci硂 za pr阣ko舵.
Inne przewiny i tak ich nie interesuj.

No i kazdy Cavallino moglby zapieradalac 160 przez wioske, raj normalnie.

Niby dlaczego? Postawi wi阠ej fotoradar體 i podnie舵 grzywny za
drastyczne przekroczenia. I uzale縩i je od dochod體.

Szybko musia砨y sprzeda samoch骴 ;->

Data: 2011-03-03 10:42:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 2011-03-02 13:14, Cavallino pisze:
U偶ytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Nic by nie by艂o, mniej by si臋 p艂aci艂o za pr臋dko艣膰.
Inne przewiny i tak ich nie interesuj膮.

A ja wczoraj widzia艂em jak zgarn臋li za to, za co sam bym ch臋tnie kul臋 w 艂eb pakowa艂 - za przelatywanie na p贸藕nopomara艅czowym/czerwonym. Zawodnik b臋d膮c ~50m od skrzy偶owania z zapalaj膮cym si臋 pomara艅czowym, zamiast hamowa膰, wdepn膮艂 gaz i polecia艂 ju偶 na czerwonym. Oni za nim i zapinaj膮c wyjca.
I bardzo mnie to cieszy - bo olewanie 艣wiate艂 staje si臋 coraz wi臋ksz膮 plag膮 we Wroc艂awiu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-03 11:02:51
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
U偶ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

[...]

Dok艂adnie o to chodzi - 偶eby wreszcie zaj臋li si臋 tym, co wa偶ne.

Data: 2011-03-02 15:18:04
Autor: Rafa Grzelak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
krzyss wrote:

Nie, ale pomysl sobie co by bylo jak by tej policji nie bylo...
Ja wiem ze nie jest dobrze, ale trzeba pamietac ze zawsze moze byc
gorzej !

Zapomniales emota.

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-03-02 15:24:42
Autor: Kamil
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
On 02/03/2011 15:18, Rafa Grzelak wrote:
krzyss wrote:

[...]

Zaczniesz sie golic, wyrosniesz ze skejterskich ciuchow, zaczniesz rozumiec jak dziala spoleczenstwo, to wroc.

Kamil

Data: 2011-03-02 15:27:51
Autor: The_EaGle
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 12:42, krzyss pisze:

Problem jest, bo przez glupie wymysly sa felgi stalowe i dystanse..
No i ja jednak wole zeby Policja sie nie zabijala, ktos musi nas za
morde trzymac...

M體 za siebie. Ja bez policji nikomu no縜 pod 縠bro za nic nie w硂筷 - gwarantuje ci. Gro糱a madatu czy do縴wocia nie ma dla mnie znaczenia to wynika z mojej empatii. Nikt mnie za morde nie musi wi阠 trzyma.

Policja a szczeg髄nie drogowa jest mi PO NIC potrzebna. Mandaty to kolejny podatek od najbardziej zamo縩ej grupy spo砮cze駍twa - w砤禼icieli samochod體.

  Widzia砮 gdzie dane gdzie im wi阠ej policji tym mniej wykrocze?
Bo ja widz co odwrotnego im wi阠ej policji TYM WI蔆EJ wykrocze i za to policjanci otrzymuj premie. Przecie to chore...

Pozdrawiam
Rafa

Data: 2011-03-02 20:11:33
Autor: krzyss
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 15:27, The_EaGle pisze:

[...]

Prawo jest po to zeby go przestrzegac, ale u nas sie dyskutuje. Ciekawe ze jak za granica dostaniesz mandat 500Eur to juz tak nie dyskutujesz i zgadzasz sie z jego wymiarem.

Pojezdzisz troche po roznych krajach to zrozumiesz ze przepisy sa po to zeby ich przestrzegac.

A co do noza... ty nie wlozysz, ale znajdzie sie pieciu takich co tobie wsadza, bo nikt ich nie sciga.

PS. Sam nie jestem swiety i czasem sie wsciekam ale zaciskam zeby placze i place...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-03-04 09:17:16
Autor: RadekNet
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 02.03.2011 20:11, krzyss pisze:
[...]

E tam ;) Jeszcze przed naszym wejsciem do Uni jechalem z Wloch z przeladowana (nieswiadomie) przyczepa. Austryjak na granicy mnie zwazyl i syplal jakims mandatem z kosmosu (no, na nasze polskie przyziemne zarobki). Skonczylo sie chyba na 60e ;) Z kazdym mozna negocjowac :)

Pzdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-02 20:42:40
Autor: Artur Ma秎眊
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 15:27, The_EaGle pisze:
(...)
Policja a szczeg髄nie drogowa jest mi PO NIC potrzebna.

Poniewa ogranicza dowolno舵 i wymusza stosowanie si do zapis體
prawa, kt髍e obowi眤uje wszystkich?

Mandaty to
kolejny podatek od najbardziej zamo縩ej grupy spo砮cze駍twa -
w砤禼icieli samochod體.

ROTFL - w砤禼iciele samochod體 to najbardziej zamo縩a grupa
spo砮cze駍twa. Do tego jaka prze秎adowana...

Data: 2011-03-02 23:49:51
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]
To czemu p砤czesz, 縠 p砤cisz?

Policja a szczeg髄nie drogowa jest mi PO NIC potrzebna. Mandaty to
kolejny podatek od najbardziej zamo縩ej grupy spo砮cze駍twa -
w砤禼icieli samochod體.
A mo縠sz si zdziwi - s tacy, co latami je縟勘 i to przebywaj sporo kilometr體 nie p砤c眂...
Wystarczy trzyma si regu - czyli nie wychyla si...

Widzia砮 gdzie dane gdzie im wi阠ej policji tym mniej wykrocze?
Bo ja widz co odwrotnego im wi阠ej policji TYM WI蔆EJ wykrocze i za
to policjanci otrzymuj premie. Przecie to chore...
Oczywi禼ie - statystyka nie k砤mie, tylko logika troszk szwankuj眂a ;)
Zadanie powinno brzmie:
"Bo ja widz co odwrotnego im wi阠ej policji TYM WI蔆EJ UJAWNIONYCH wykrocze ..."

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-03-03 14:33:57
Autor: Jakub Witkowski
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 15:27, The_EaGle pisze:

Bo ja widz co odwrotnego im wi阠ej policji TYM WI蔆EJ wykrocze i za to policjanci otrzymuj premie. Przecie to chore...

A przecie likwidacja policji, oraz na wszelki wypadek przepis體
najskuteczniej ograniczy liczb wykrocze. I najtaniej ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa縩e,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz甓ci

Data: 2011-03-03 14:07:50
Autor: Kamil
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
On 03/03/2011 13:33, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Nie zapominajmy o HWDP I JP na 97% (bo troche sie boje).

Kamil

Data: 2011-03-03 14:37:16
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa w wiadomo禼i news:iko5c5$1p4u$1news2.ipartners.pl...
[...]

Kto wie, w krajach arabskich to si w miar sprawdza. ;-)

Data: 2011-03-02 13:12:15
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

No w砤秐ie - czyli problemu z dystansami nie ma.
Wystarczy zdj辨 te ko砤, za硂縴 opony na oryginalne aluski i jazda.

Jest problem, co roku trzeba op砤ca z w砤snej kasy /komendy/ przek砤dki opon na ko砤ch, a tak jest to na g硂wie kierowcy odpowiedzialnego za pojazd. /zawsze mo縠 ko砤 sam przerzuci, opon ju raczej sam nie da rady/

Data: 2011-03-02 13:15:43
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa w wiadomo禼i news:4d6e3418$0$2502$65785112news.neostrada.pl...

No w砤秐ie - czyli problemu z dystansami nie ma.
Wystarczy zdj辨 te ko砤, za硂縴 opony na oryginalne aluski i jazda.

Jest problem, co roku trzeba op砤ca z w砤snej kasy /komendy/ przek砤dki opon na ko砤ch,

K蟪 za darmo te si nie zmieni.

a tak jest to na g硂wie kierowcy odpowiedzialnego za pojazd. /zawsze mo縠 ko砤 sam przerzuci,

Tak bez wywa縠nia do aut je縟勘cych ponad 200?

Data: 2011-03-02 14:03:20
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Zmieni, zmieni, nie taki us硊gi robi眞arsztaty policji 'po znajomo禼i'

a tak jest to na g硂wie kierowcy odpowiedzialnego za pojazd. /zawsze mo縠 ko砤 sam przerzuci,

Tak bez wywa縠nia do aut je縟勘cych ponad 200?

Jak sobie jednostka zap砤ci to b阣zie mia砤 wywa縪ne, jak nie to albo kierowca sobie to 'za砤twi' albo je糳zi tak jak ma.

Data: 2011-03-02 14:07:39
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa w wiadomo禼i news:

Tak bez wywa縠nia do aut je縟勘cych ponad 200?

Jak sobie jednostka zap砤ci to b阣zie mia砤 wywa縪ne, jak nie to

Jak sobie za砤twi wywa縠nie, to niech za砤twi i wymian gumy.

albo kierowca sobie to 'za砤twi' albo je糳zi tak jak ma.

To nie jego sprz阾, 縠by sobie je糳zi jak mu si chce.
Ma by porz眃nie serwisowany, albo nie kupowa.

Data: 2011-03-02 14:21:22
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

Tak bez wywa縠nia do aut je縟勘cych ponad 200?

Jak sobie jednostka zap砤ci to b阣zie mia砤 wywa縪ne, jak nie to

Jak sobie za砤twi wywa縠nie, to niech za砤twi i wymian gumy.

To nie problem kierowcy tylko 'oszcz阣no禼i' w policji.

albo kierowca sobie to 'za砤twi' albo je糳zi tak jak ma.

To nie jego sprz阾, 縠by sobie je糳zi jak mu si chce.

No w砤snie, nie jego wiec co go obchodz oszcz阣no禼i w policji i brak kasy na zmiany opon na felgach 2x w roku.

Data: 2011-03-02 13:21:12
Autor: LEPEK
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 13:12, BaX pisze:

Jest problem, co roku trzeba op砤ca z w砤snej kasy /komendy/ przek砤dki
opon na ko砤ch, a tak jest to na g硂wie kierowcy odpowiedzialnego za
pojazd. /zawsze mo縠 ko砤 sam przerzuci, opon ju raczej sam nie da rady/

Rozumiem, 縠 losowo wybrany (funkcjonariuszy jest wi阠ej ni samochod體 i nie ma "odpowiedzialnego za" konkretny jeden) policjant raz na p蟪 roku siada z podno秐ikiem i kluczem do k蟪 sam je zmieni? A potem jeszcze instaluje system na kompie, maluje biuro, stawia p硂t... Funkcjonariusz drog體ki ma inne obowi眤ki, ni samemu grzeba przy samochodzie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-02 14:01:58
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Nie rozumiesz bo kierowcy s przypisani do konkretnych samochod體. W dodatku nie znam kierowcy radiowozu /w og髄e policjanta/ kt髍y nie mia by uk砤d體 w warsztatach i takie wymiany k蟪 maj 'za friko' ale to odbywa si 'po znajomo禼i'. Gdyby by硂 to na g硂wie odpowiedzialnego w jednostce za ca硂舵 pojazd體 nie odby硂 by si to po znajomo禼i ale kto by musia za to zap砤ci. /w domy秎e konkretna jednostka/ A tak by musia硂 by gdyby chodzi硂 o przek砤dki opon na felgach, a nie przek砤dki k蟪 w ca硂禼i.

Data: 2011-03-03 10:42:35
Autor: LEPEK
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 14:01, BaX pisze:

[...]

Nie za bardzo nad笨am za twoj sk砤dni zdania, ale czy twierdzisz, 縠 przek砤dki ca硑ch k蟪 by硑by za darmo? Mo縠sz wyja秐i czemu?

Pozdr,

Data: 2011-03-03 11:39:33
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

[...]

Bo, w ramach kolejnych 'uzasadnionych' oszcz阣no禼i odpowiedzialny za flote w danej jednostce zrzuci to na g硂we kierowcy do kt髍ego jest przypisany pojazd jako czynno禼i wchodz眂e w sk砤d obs硊gi. I  teraz albo kierowca 'znajdzie sobie' zaprzyja糿iony warsztat kt髍y mu to zrobi, albo zrobi to sam. /dok砤dnie w taki sam spos骲 jak sam b阣zie musia zmieni ko硂 na drodze jak z砤pie kapcia/ W policji zarabia si na oszcz阣nosciach, tzn. zarabiaj Ci na g髍ze od wykazywania ile zaoszcz阣zili, nie ci na dole kt髍zy s smuszani do oszcz阣zania.

Data: 2011-03-03 12:02:32
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Thu, 3 Mar 2011 11:39:33 +0100,  BaX wrote:
[...]

A latwiej sie zaprzyjaznic jesli to tylko zmiana kol a nie opon :-)

Jest jeszcze mozliwosc ze maja tam jakis "garaz" z obsluga, bo inaczej
to znow rachunek co pol roku za "wywazenie kol" wydaje sie zasadny.

J.

Data: 2011-03-03 12:30:00
Autor: BaX
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
[...]

No to staram si od pocz眛ku niekt髍ym uzmys硂wi.

Data: 2011-03-03 12:36:25
Autor: LEPEK
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 11:39, BaX pisze:

[...]

Po pierwsze to jest legitymizacja patologii. Bezp砤tnie nie znaczy za darmo. W zamian "zaprzyja糿iony warsztat" b阣zie oczekiwa innych zlece, ju p砤tnych (czy to od samego policjanta, czy od policji, czy od os骲 trzecich - narajonych przez owego policjanta). W efekcie kto za te wymiany zap砤ci. Mechanizm identyczny, jak przy wzywaniu lawet do wypadk體 przez policjant體 (laweciarz odpala policjantowi dol za sztuk).

/dok砤dnie w taki sam spos骲 jak sam b阣zie musia
zmieni ko硂 na drodze jak z砤pie kapcia/

Ale wymiana czterech k蟪 w czasie s硊縝y, kiedy to policjant ma pracowa, a nie grzeba przy samochodzie to g硊pota. Czym innym jest naprawa awarii w drodze.

W policji zarabia si na
oszcz阣nosciach, tzn. zarabiaj Ci na g髍ze od wykazywania ile
zaoszcz阣zili, nie ci na dole kt髍zy s smuszani do oszcz阣zania.

Ale z drugiej strony maj s硊pki skuteczno禼i, wykrywalno禼i i jakich innych wska糿ik體, kt髍e by dramatycznie spad硑, gdyby co drugi policjant zajmowa si obs硊g floty pojazd體.

Pozdr,

Data: 2011-03-03 12:59:50
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)

[...]

Tak to dzia砤硂, dzia砤 i b阣zie dzia砤. Sam pozna砮m bardzo solidnego mechanika i laweciarza za razem w砤秐ie z polecenia znajomych policjant體.

[...]

Nie w czasie s硊縝y ale w czasie 'przygotowania do s硊縝y i obs硊gi pojazdu s硊縝owego'. Zg砤sza wyjazd do warsztatu lub 'obs硊ge pojazdu' i tyle. Jak to si m體i, 'konia to jebie' , w policji nadgodzin nie p砤c. Ca砤 reszta pojazd體 kt髍e nie wymagaj startu natychmiastowego po wezwaniu ma czas na wiele rzeczy, a tym bardziej na takie pierdo硑 jak wymiana k蟪.

[...]

Hehehe, by spad硑? Policjant nie kopie row體, 縠 rozliczaj go po 8h z d硊go禼i wykopanej dziury. Po za tym radiowozy to nie tylko te kt髍y lataj za piratami ale ca砤 reszta innych pojazd體, kt髍e czasami podczas 8h wi阠ej stoj ni je縟z wi阠 maj czas na po秝i阠enie 1h na wymiane k蟪. Po za tym, je縠li jednostka chce zaoszcz阣zi na p砤tnej wymianie k蟪 to niestety musi da ciche przyzwolenie na wymiane w godzinach pracy i tyle. W najgorszym razie radiow髗 nie wyjedzie na letnich gumach na 秐ieg bo nie mo縠.

Data: 2011-03-03 13:22:12
Autor: LEPEK
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 12:59, BaX pisze:

Tak to dzia砤硂, dzia砤 i b阣zie dzia砤. Sam pozna砮m bardzo solidnego
mechanika i laweciarza za razem w砤秐ie z polecenia znajomych policjant體.

W taki spos骲, to my si zbli縜my bardziej do Nigerii, ni Australii :/
Policjant ma by policjantem, a nie przedstawicielem handlowym zaprzyja糿ionych warsztat體.

Hehehe, by spad硑? Policjant nie kopie row體, 縠 rozliczaj go po 8h z
d硊go禼i wykopanej dziury.

Ale nie siedzi zwykle bezczynnie - kr阠眂 kluczem przy ko砤ch nie wykona innych rzeczy w tym samym czasie.

Po za tym radiowozy to nie tylko te kt髍y
lataj za piratami ale ca砤 reszta innych pojazd體, kt髍e czasami
podczas 8h wi阠ej stoj ni je縟z wi阠 maj czas na po秝i阠enie 1h na
wymiane k蟪.

Pojazdy mo縠 i maj czas. Policjanci nie powinni.

Po za tym, je縠li jednostka chce zaoszcz阣zi na p砤tnej
wymianie k蟪 to niestety musi da ciche przyzwolenie na wymiane w
godzinach pracy i tyle.

I tak piel阦nuje si patologie...
Szef jednostki policjantom "mie zmienione za darmo i ju", policjant pojedzie do "zaprzyja糿ionego warsztatu", a jak zatrzyma szefa "zaprzyja糿ionego warsztatu" na bani, to go pu禼i, bo jak przyjdzie do zmiany opon... R阫a r阫 myje :/

Pozdr,

Data: 2011-03-03 14:17:52
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Lepiej na tym wychodzi, jak na wchodzeniu w dupe tym nad sob.

Hehehe, by spad硑? Policjant nie kopie row體, 縠 rozliczaj go po 8h z
d硊go禼i wykopanej dziury.

Ale nie siedzi zwykle bezczynnie - kr阠眂 kluczem przy ko砤ch nie wykona innych rzeczy w tym samym czasie.

No je縠li uwa縜my za prac patrole prewencyjne kt髍e np. kr阠 si po okolicy szukaj眂 sobie zaj阠ia to ok. :))) W bardzo wielu przypadkach praca policjanta polega na "BYCIU" w okre秎onym rejonie w okre秎onych godzinach. Tyle. Przecie, nie 禼iga on przest阷c體 przez 8h s硊縝y.

[...]

Patrz wy縠j, bardzo cz阺to praca polega na, no w砤秐ie, na niczym. Policjant jest i to jest jego praca.

Po za tym, je縠li jednostka chce zaoszcz阣zi na p砤tnej
wymianie k蟪 to niestety musi da ciche przyzwolenie na wymiane w
godzinach pracy i tyle.

I tak piel阦nuje si patologie...

Taa, tylko 縠 nie takie rzeczy ten 秝iat widzia. :)

Data: 2011-03-03 14:24:57
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
U縴tkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa w wiadomo禼i news:4d6f9551$0$2458$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wiesz, chyba nie zauwa縜sz, 縠 zdanie policjant體 na jakikolwiek temat nie bardzo nas obchodzi.
Masz wskazane, 縠 naszym (kierowc體, podatnik體) zdaniem powinno to si odbywa inaczej i tyle.

A 縠 oni sobie wymy秎ili w砤sne patologie, to 縜den argument, a wr阠z pow骴 縠by to wytyka i krytykowa.

Data: 2011-03-03 16:06:01
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Po Twojemu? Raczej nas KIEROWC覹 to nie zainteresuje.

A 縠 oni sobie wymy秎ili w砤sne patologie, to 縜den argument, a wr阠z pow骴 縠by to wytyka i krytykowa.

Oczywi禼ie.

Data: 2011-03-03 20:19:45
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Po Twojemu?

Nie - po prostu nie po policyjnemu.
Ka縟y kto si udzieli w tym w眛ku mia na ten temat identyczne zdanie na temat w砤禼iwego sposobu serwisowania zabawek za ponad 100 tys z, czy zada policjanta na s硊縝ie, inne ni Ty - wi阠 jest to raczej do舵 powszechne przekonanie.

Data: 2011-03-04 10:19:25
Autor: BaX
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Gdzie chyba straci砮 w眛ek, ja nie ocenia砮m i nie popiera砮m dzia砤nia policji tylko opisywa砮m jakimi kryteriami si kieruj i dlaczego wybieraj眂 akurat tak wersj.

Data: 2011-03-04 10:38:48
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Odnios砮m inne wra縠nie, nie tylko ja zreszt, zw砤szcza kiedy uparcie nie chcia砮 przyzna Lepkowi, 縠 to patologia, wydawa硂 mi si, 縠 bronisz ich sposobu dzia砤nia.
Ciesz si, je秎i si myli砮m.

Data: 2011-03-03 21:59:19
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 12:36, LEPEK pisze:
[...]

Widocznie kierownictwo policji uwa縜 prac mechanika do zmiany k蟪 za bardziej warto禼iow ni prac policjanta.
Przy takim podej禼iu rozs眃ne wydaje si 縠 policjant zamiast zajmowa si bezsensown prac policjanta w ko馽u zrobi co po縴tecznego i zmieni ko砤 :)

Data: 2011-03-04 01:36:32
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Thu, 03 Mar 2011 21:59:19 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

No ale dochodzi VAT :-)

Poza tym dojazd do mechanika tez kosztuje, a dwoch policjantow zmieni
4 kola w szybszym czasie niz dojazd. I nie zuzyja przy tym benzyny :-)

J.

Data: 2011-03-02 14:55:16
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia 2011-03-02 12:22,  *krzyss* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

[...]

Troch poczyta砮m, ale w 縜dnym wypadku nie wychodzi, 縠 przetarg by ustawiony pod Insigni, co dziennikarze pr骲uj sugerowa.
Wymagana d硊go舵 jest wyra糿ie mniejsza ni Insigni, moc silnika te (te uzyteczne dla Policji zaczynaj si w Oplu od 220 KM, a wymagane jest minimum 197 KM - dok砤dnie tyle ile ma silnik 2.2 TDCI Forda :) ), felgi stalowe dostarcza zar體no Opel jak i Ford do Mondeo I VW do Passata. Za to w Oplu gniazdo zapalniczki nie podaje napi阠ia po wyj阠iu kluczyka, konieczna wi阠 by by砤 przer骲ka.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-02 15:07:06
Autor: Kamil
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
On 02/03/2011 13:55, Mirek Ptak wrote:
[...]

To wogole jakies idiotyczne wymaganie. Rozumiem wymagac stosunku moc/masa albo osiagow, ale 197KM w jednym aucie zerwie czapki, w innym, bedzie sie dostojnie toczyc.

Kamil

Data: 2011-03-02 16:10:28
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Wed, 02 Mar 2011 14:55:16 +0100,  Mirek Ptak wrote:
[...]

No i jakos sie udalo znalezc az 7 pojazdow spelniajacych wymagania.
A insygnia to chyba nie jest "najtansze w swojej klasie" ?

Zaciekawilo mnie pytanie 25
"samochod homologowano z oponami letnimi o indeksie W czyli do
270km/h. Nie wystepuja opony zimowe o takim indeksie. Czy dopuszcza
sie zimowki o indeksie H 210km/h". -Nie. indeks ma byc zgodny ze swiadectwem homologacji.

do pewnego stopnia zrozumiale, auto 200KM pewnie przekracza 210km/h,
zimowki powinny byc odpowiednie. Moze by wystarczyly 240km/h.
Ale ciekaw jestem jak to sie skonczylo - znalazly sie odpowiednie
zimowki, czy zbyt szybkie auta zostaly wykluczone :-)

J.

Data: 2011-03-03 14:32:31
Autor: NieLubieSpamu
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
> [...]

Wszystko ladnie opisane, i alfa oferowala drugi komplet aluskow w cenie,

Co wiecej potem oferowali jeszcze 2 dodatkowe alufelgi gratis, a oni dalej
uparcie chcieli stalowki. Mieliby 240 alufelg w zapasie gdyby rozwalili te
uzywane w autach. Chyba takiej ilosci felg by nie rozwalili wiec duzo lepszy
biznes niz sie upierac na stalowki. Decyzja zupelnie bez sensu.

Data: 2011-03-02 14:27:58
Autor: Gregorius
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 2011-03-02 10:08, Cavallino pisze:

[...]

I to jest w艂a艣nie k#^&a skandal a nie, 偶e Alfa da艂a dystanse. Wszyscy wiedz膮, 偶e przetarg by艂 ustawiony, wiedza te偶 pod kogo ale udaj膮, 偶e by艂o wszystko lege artis.

Alfa wesz艂a z ni偶sz膮 cen膮 i spierdzieli艂a koronkowo ustawiony deal to teraz j膮 czo艂gaj膮.

--
Gregorius

Data: 2011-03-02 14:31:11
Autor: masti
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia pi臋knego Wed, 02 Mar 2011 14:27:58 +0100 osobnik zwany Gregorius
wystuka艂:

[...]

jakby ich chcieli wyrzuci膰 toby ich wywalili za dystanse bez homologacji. A pu艣cili.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-03-02 15:22:06
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia 2011-03-02 14:27,  *Gregorius* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
[...]

I to jest w砤秐ie k#^&a skandal a nie, 縠 Alfa da砤 dystanse. Wszyscy
wiedz, 縠 przetarg by ustawiony, wiedza te pod kogo ale udaj, 縠
by硂 wszystko lege artis.

Pod kogo by ustawiony? - bo ta notka z TVN24.pl znaczy dok砤dnie nic.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-02 15:29:03
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
[...]

Tak dodatkowo - ofert z硂縴砤 Skoda x2, Renault Polska, Opel x2 i jaki Ramet z Czech (nie wiem, czym handluj, ale mo縠 by to Skoda po raz trzeci :) ) - wszystkie marki maj stal體ki bez kombinacji. Maj je tez inne marki, kt髍e w przetargu nie startowa硑, ale mog硑 (VW, Ford z tych co mi si chcia硂 szuka).

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-02 14:32:59
Autor: Waldek Godel
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
Dnia Wed, 02 Mar 2011 15:29:03 +0100, Mirek Ptak napisa(a):

[...]

Powstaje ciekawe pytanie jakie te stal體ki od Citroena dali (bo czyta砮m 縠
wla秐ie takowe zainstalowali na dystansach).
Dowcip polega na tym, 縠 wi阫sze "stal體ki" u Citroena od 10 lat s de
facto alufelgami (z tych samych stop體 co alusy), tylko maj wygl眃
stal體ek. Nawet dosy s硑nna akcja serwisowa by砤, bo kt髍a partia mia砤
mikrop阫ni阠ia.
Jak si oka縠, 縠 kto im to wykopie, to jeszcze uniewa縩i przetarg, Alfa
pop硑nie, a kraw昕niki dostan swoje wymarzone Insignie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz眃 mo縠 zrobi dla ciebie.

Data: 2011-03-02 16:08:13
Autor: mister
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 14:27, Gregorius pisze:
I to jest w砤秐ie k#^&a skandal a nie, 縠 Alfa da砤 dystanse. Wszyscy
wiedz, 縠 przetarg by ustawiony, wiedza te pod kogo ale udaj, 縠
by硂 wszystko lege artis.

gowno wiedza, zamiast gadac bzdury poczytaj warunki i wyniki przetargu. w przetargu wystartowali dealerzy opla, skody/vw, renault i wlasnie alfy/fiata. wszyscy spelniali warunki zapisane w ogloszeniu, a jedynym kryterium byla najnizsza cena.

wyniki przedstawily sie tak:
1. ACM Mari-Car Poznan /Fiat/
2. POL-MOT Warszawa /Skoda, Fiat/
3. CARSED Siedlce /Skoda, VW/
4. Mucha Katowice /Opel/
5. Auto 痮liborz Warszawa /Opel, Chevrolet, Saab/
6. Renault Polska Warszawa /Renault/

Data: 2011-03-02 13:50:08
Autor: Przemek V
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
On Mar 2, 4:08爌m, mister <b...@emaila.com> wrote:
> [...]

w przetargu wystartowali dealerzy opla, skody/vw, renault i wlasnie
alfy/fiata. wszyscy spelniali warunki zapisane w ogloszeniu, a jedynym

5. Auto oliborz Warszawa /Opel, Chevrolet, Saab/
6. Renault Polska Warszawa /Renault/

A ceny Opla i Alfy by硑 tak blisko bo po z硂縠niu ofert pisemnych by砤
dogrywka elektroniczna. Mo縩a sprawdzi ile zeszli z cen w licytacji -
pami阾am, 縠 by硑 to dosy konkretne kwoty.

Data: 2011-03-02 18:32:10
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 2011-03-02 09:14, Albercik pisze:
[...]

Z tego co rozumiem to zastosowano nie dystanse, a tzw. konwertery.

Bo dystans to wytoczony kr膮偶ek z otworami na przestrza艂 i prawd臋 m贸wi膮c tego si臋 raczej nie da zrobi膰 藕le.

Natomiast te konwertery to faktycznie wymys艂 szata艅ski - to pier艣cienie przykr臋cane zamiast ko艂a, 艣rubami o rozstawie samochodu, nast臋pnie do nich przykr臋ca si臋 felg臋 o innym rozstawie 艣rub.
Tu obrazek:
http://img355.imageshack.us/img355/8901/zaciskmw5.jpg
S膮 takie kt贸re nawet zmieniaj膮 liczb臋 艣rub z 4 na 5.

Normalnie skr臋cone ko艂o, to skr臋cone na przestrza艂 felga, ewentualny dystans, tarcza hamulcowa i piasta.

A u偶ywanie takich konwerter贸w to zwyk艂e dziadostwo.
Bo nie ma tak 偶e "nie istniej膮" stalowe felgi w danym rozmiarze.
Istniej膮 wszystkie we wszystkich rozmiarach - zw艂aszcza jak si臋 chce tego kupi膰 600 sztuk.

Tyle 偶e pewnie sprzedawca mia艂 doj艣cie do jakiej艣 stalowej taniochy zalegaj膮cej w jakim艣 magazynie i wyliczy艂 偶e taniej mu b臋dzie dorobi膰/kupi膰 do tego dziadowsk膮 przej艣ci贸wk臋 ni偶 zam贸wi膰 felgi takie jak maj膮 by膰.

Data: 2011-03-02 20:05:27
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
On Wed, 02 Mar 2011 18:32:10 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
Z tego co rozumiem to zastosowano nie dystanse, a tzw. konwertery.
Bo dystans to wytoczony kr笨ek z otworami na przestrza i prawd m體i眂 tego si raczej nie da zrobi 糽e.

A srub pozniej nie urywa ? Bo one wtedy kiepsko podparte, ale moze to
naprawde na tarcie pracuje.

Natomiast te konwertery to faktycznie wymys szata駍ki - to pier禼ienie przykr阠ane zamiast ko砤, 秗ubami o rozstawie samochodu, nast阷nie do nich przykr阠a si felg o innym rozstawie 秗ub.

A swoja droga to ciekaw jestem jak to sie ma do homologacji.

Bo nie ma tak 縠 "nie istniej" stalowe felgi w danym rozmiarze.
Istniej wszystkie we wszystkich rozmiarach - zw砤szcza jak si chce tego kupi 600 sztuk.

No nie wiem - 600 sztuk to moze byc za malo zeby uruchamiac produkcje
na konkretny ET.
Tyle 縠 pewnie sprzedawca mia doj禼ie do jakiej stalowej taniochy zalegaj眂ej w jakim magazynie i wyliczy 縠 taniej mu b阣zie dorobi/kupi do tego dziadowsk przej禼i體k ni zam體i felgi takie jak maj by.

Ale przeciez stalowe jakie by nie byly to nie powinny byc drogie.
No chyba ze juz i tak na tych samochodach zarabia po 1000zl.

J.

Data: 2011-03-02 21:01:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:kv4tm69rhhfpqnbnneuvfdg1it6j7gkvqi4ax.com...

A srub pozniej nie urywa ? Bo one wtedy kiepsko podparte, ale moze to
naprawde na tarcie pracuje.

秗uba podparta jest tak samo, dlaczego mialoby sie to zmienic.
Zmienia sie za to d硊go舵 sruby i tu pojawia sie problem.
Generalnie sruby trzeba dorabia - wiec problem nie w podparciu 秗uby, a w tym, z czego i jak j wykonano. Najprawdopodobniej toczono, tylko z czego i jak...

Je秎i kto zastosuje odpowiedni materia, uwzgl阣niaj眂y zmiane d硊go舵i i wytoczy t 秗ube z odpowiedni dok潮dno禼i i szybko禼i ... to nie ma problemu. Gorzej, jak kto we糾ie byle jaki pr阾 i wytoczy to ma硂 precyzyjnie w dodaku w po秔iechu...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-03 00:43:27
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 2011-03-02 20:05, J.F. pisze:
[...]

Chyba jednak na tarcie.

Nawet w seryjnych samochodach szpilka potrafi by do舵 d硊ga. Same dystanse te si stosuje nawet w seryjnych samochodach. O motorsporcie nie wspominaj眂, a jednak nic si nie urywa.

[...]

Za to powinni dowody rejestracyjne sami sobie pozabiera, bo podobno ko砤 wystaj poza obrys pojazdu.
A homologacja zapewne o takiej ewentualno禼i w og髄e nie wspomina.

Dochodzi jeszcze jedna sprawa.
Samoch骴 z dystansami zaczyna si prowadzi do舵 ci昕ko - szarpie kierownic, mocno ci眊nie w koleinach, a ostro hamuj眂 na zakr阠ie kiedy sobie bark ze stawu wypchn背em.

[...]

ET to akurat mo縩a za砤twi normalnymi dystansami.

W zasadzie istotne 縠by si zgadza砤 ilo舵 秗ub.
Nawet jak rozstaw si troch r罂ni, to mo縩a od biedy u縴 秗ub p硑waj眂ych - rozwi眤anie mo縠 do mnie nie przemawia, ale na pewno lepiej ni jakie konwertery.

[...]

I tak jakie felgi da musieli, wi阠 nie wiem ile mo縩a zaoszcz阣zi kupuj眂 jakiekolwiek felgi w stosunku do kupienia w砤禼iwych.

Data: 2011-03-03 09:42:33
Autor: Marcin Stankiewicz
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia Thu, 03 Mar 2011 00:43:27 +0100, Tomasz Pyra na pl.misc.samochody
napisa(a):

I tak jakie felgi da musieli, wi阠 nie wiem ile mo縩a zaoszcz阣zi kupuj眂 jakiekolwiek felgi w stosunku do kupienia w砤禼iwych.

Problem podobno w tym, 縠 do tego modelu, dedykowane stalowe felgi w
勘danym rozmiarze nie istniej w przyrodzie. Dlatego kombinowali z
konwerterami.

m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Naprawd niebezpieczny cz硂wiek nigdy nie grozi."

Data: 2011-03-03 12:30:42
Autor: Vlad The Ripper
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Problem podobno w tym, 縠 do tego modelu, dedykowane stalowe felgi w
勘danym rozmiarze nie istniej w przyrodzie. Dlatego kombinowali z
konwerterami.

Tak si nad tym zastanawiam i nie mog poj辨, czemu nie za硂縴li mniejszych felg i opon o wi阫szym profilu? Du縪 taniej by wysz硂. Z 15 lat temu do auta klasy D zak砤da硂 si fabrycznie stalowe felgi 14 cali, komu to przeszkada硂? Dzi 16 cali jest standardem w kompaktach, a do klasy D przewa縩ie 18'' ju pakuj.

Data: 2011-03-03 11:34:29
Autor: Waldek Godel
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:30:42 +0100, Vlad The Ripper napisa(a):

[...]

Zapewne w SIWZ by podany rozmiar k蟪, zeby udupi konkurencj.

Data: 2011-03-03 12:39:09
Autor: Albercik
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 03.03.2011 12:34, Waldek Godel pisze:
[...]

Na szybko przejrza砮m specyfikacje i pytania do niej, nie zauwa縴砮m tam informacji o rozmiarze.
I te si zastanawia砮m nad tym parciem na 17''. Mo縧iwe rozwi眤anie 縠 16'' nie wejdzie ze wzgl阣u na rozmiar tarczy.

Data: 2011-03-03 14:05:05
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia 2011-03-03 12:34,  *Waldek Godel* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
> [...]
>  przewa縩ie 18'' ju pakuj.
Zapewne w SIWZ by podany rozmiar k蟪, zeby udupi konkurencj.

:) - nie by

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-03 19:24:00
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
On Thu, 3 Mar 2011 11:34:29 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Nie byl. A powinien byc - polskie drogi, minimalna wysokosc profilu
opony 100 mm i maksymalna cena za felge 200zl :-)

Za to mozliwe ze ich zabilo "zimowki zgodne z homologacja", a uto
homologowane na jakims dupnym rozmiarze.

J.

Data: 2011-03-03 18:58:01
Autor: Waldek Godel
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
Dnia Thu, 03 Mar 2011 19:24:00 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Podobno mia硑 by stal體ki na zim, a ta Alfa - zn體 podobno - stal體ek nie
ma wcale
Z drugiej strony nie wierz, 縠 nic innego fiatowskiego nie pasowa硂,
siakie scudo czy takie tam.

Zreszt.. skoro ju o tym my秎, to zajrza砮m, co jest mozliwe. Ot罂 Alfa
159 je糳zi na felach 17, 18 i 19 cali. Wi阠 wzi阬i najta駍ze mo縧iwe. No
dobrze.
Teraz rozmiar. Zgodnie z konfiguratorem felgi-opony.com alusy maj mie 5
秗ub z roztawem 110 mm.
Rozmiar felgi 8.0x17
Przegl眃am wszystkie felgi citroenowskie i nic sensownego nie umiem
znale兼. Po pierwsze zdecydowana wi阫szo舵 jest na 4 秗uby.
Od osob體ek te nieliczne na 5 秗ub, 秗uby maj rozstaw 5x98. Od
dostawczak體 5x108. Czyli dystanse musia硑by by adapterami 秗ub,
kompletnie bez sensu.

痚by by硂 jeszcze bardziej bez sensu, stalowe felgi do 159 s, bez
problemu, co prawda szesnastki:
http://www.felgi-opony.com/konfigurator_felg_stalowych.php?rok=09.05-&step=4&marka=Alfa+Romeo&model=159%2F159+Sport+Wagon

Z drugiej strony niby tylko maksymalnie do 2.2 Kt髍 wersj ma policja? 2.2 czy V6? Ale V6 teoretycznie powinna by na
felgach 19", wi阠 zn體 nic si nie zgadza, jaka kompletna paranoja.

Data: 2011-03-04 06:10:22
Autor: Seba
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
Dnia Thu, 3 Mar 2011 18:58:01 +0000, Waldek Godel napisa(a):

Zreszt.. skoro ju o tym my秎, to zajrza砮m, co jest mozliwe. Ot罂 Alfa
159 je糳zi na felach 17, 18 i 19 cali.

AR 159 wyposa縜na by砤 tak縠 w 16` ko砤, tak縠 takie felgi s dost阷ne.
Policja dosta砤 auta z silnikiem 1750 TBi - w standardzie wyposa縜nym w
ko砤 17`. 3.2 V6 nie ma ju w ofercie.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-03-04 22:54:34
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
W dniu 2011-03-04 06:10, Seba pisze:
[...]

Tylko pytanie czy wszystkie wersje silnikowe.
Bo 1.8 TBi ma przedni tarcz 330mm.
A np. 1.9 JTDM 8V ju tarcz 305mm.

A od tego b阣zie zale縠 co si mie禼i, a co nie.

Data: 2011-03-11 20:39:02
Autor: Seba
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
Fri, 04 Mar 2011 22:54:34 +0100, *Tomasz Pyra* napisa(a):

Zreszt.. skoro ju o tym my秎, to zajrza砮m, co jest mozliwe. Ot罂 Alfa
159 je糳zi na felach 17, 18 i 19 cali.

AR 159 wyposa縜na by砤 tak縠 w 16` ko砤, tak縠 takie felgi s dost阷ne.

Tylko pytanie czy wszystkie wersje silnikowe.

Oczywi禼ie nie. Pisa砮m ju Ci o tym przecie.

Bo 1.8 TBi ma przedni tarcz 330mm.

Dlatego tutaj minimum to 17`

A np. 1.9 JTDM 8V ju tarcz 305mm.

A do tego silnika minimum to 16`

A od tego b阣zie zale縠 co si mie禼i, a co nie.
Przy wi阫szych hamulcach (330 mm - stosowano je m.in do 1750 Tbi, 2.4
JTDm, 3.2 JTS) 16` si nie mieszcz. Oczywi禼ie pisz o standardowych,
cywilnych - wspomina砮 co Tomek o wyczynowych modelach felg, kt髍e s
jako specjalnie konstruowane a縠by przy mniejszym rozmiarze jednak
ogarn辨 du縠 hamulce, ale ja o takich do AR 159 nie s硑sza砮m.

Sebastian S.

Data: 2011-03-04 08:45:36
Autor: Mirek Ptak
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
Dnia 2011-03-03 19:58,  *Waldek Godel* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
Kt髍 wersj ma policja? 2.2 czy V6? Ale V6 teoretycznie powinna by na
felgach 19", wi阠 zn體 nic si nie zgadza, jaka kompletna paranoja.

1.8 Turbo. Poza tym wydaje mi si, 縠 nie ma ju 159 z silnikiem 2.2 i v6 (przynajmniej w PL).

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-03-03 12:34:57
Autor: Marcin Stankiewicz
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:30:42 +0100, Vlad The Ripper na pl.misc.samochody
[...]

Bo w specyfikacji sta硂 tak a nie inaczej ;-)

Du縪 taniej by wysz硂.

Niekoniecznie. Czasem opona o wi阫szym rozmiarze, ale popularnym, jest
ta駍za od mniejszej, mniej popularnym ;-)

Dzi 16 cali jest standardem w kompaktach, a do klasy D przewa縩ie 18'' ju pakuj.

Trakcja, Panie, trakcja ;-). A na serio to wymagania bezpiecze駍twa rosn,
wi阫sze hamulce trzeba gdzie upcha, itd. poza tym - 砤dniej wygl眃a.

m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Pchla: Owad co zszed na psy. Tuwim Julian"

Data: 2011-03-03 18:42:38
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 12:30, Vlad The Ripper pisze:
[...]

Dzi samochody s du縪 ci昕sze i maj mocne silniki.
Wymaga to stosowania du縴ch tarcz hamulcowych kt髍e z kolei wymagaj du縪 miejsca wewn眛rz felgi.

Data: 2011-03-03 18:49:36
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 09:42, Marcin Stankiewicz pisze:
[...]

Je縠li te 17" alu to standardowe felgi, to 16" stal體ka powinna wej舵.
Bo stal體ki w 秗odku maj wi阠ej miejsca ni typowe alufelgi.
No chyba 縠 te 17" to ju jakie takie z profilem sportowym 縠by mie禼i wielkie hamulce, no to mo縠 by gorzej.

Tarcze tam s 330mm czyli 13", nie wiadomo tylko jaki du縴 jest zacisk.

Data: 2011-03-03 19:12:24
Autor: Seba
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia Thu, 03 Mar 2011 18:49:36 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

Tarcze tam s 330mm czyli 13", nie wiadomo tylko jaki du縴 jest zacisk.

Ca硂舵 zestawu hamulcowego jest tak du縜, 縠 16` felga nie podejdzie. Ja
mam inny silnik ani縠li dosta砤 Policja (chocia mocowo zbie縩y) i
producent (w sensie instrukcji pojazdu) jasno zaznacza, i w moim aucie
mniejsze felgi ani縠li 17` nie zadzia砤j - w praktyce oznacza to, 縠 po
prostu hamulce si nie mieszcz (co sprawdzi砮m ubieg砮j jesieni
staraj眂 si zmie禼i fabryczne ko砤 16` od innej 159). --
Pozdrawiam,
Sebastian S.
http://wroclaw.fotopolska.eu

Data: 2011-03-03 19:59:35
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 19:12, Seba pisze:
[...]

Ale s modele felg kt髍e maj wi阠ej miejsca wewn眛rz - w砤秐ie po to 縠by si mie禼i硑 hamulce.

S nawet specjalne (ale to ju drogie), takie 15" kt髍e wchodz tam gdzie normalnie trzeba 17" - do rajd體 szutrowych, gdzie 15" to wym骻 regulaminowy i 縠by nie wymienia hamulc體 zak砤da si takie dziwne felgi.

Data: 2011-03-03 20:36:46
Autor: Marcin Stankiewicz
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
Dnia Thu, 03 Mar 2011 19:59:35 +0100, Tomasz Pyra na pl.misc.samochody
napisa(a):

Ale s modele felg kt髍e maj wi阠ej miejsca wewn眛rz - w砤秐ie po to 縠by si mie禼i硑 hamulce.

A ja my秎, 縠 ten przetarg ze strony wygranej firmy obs硊giwa硑 osoby
zdecydowanie bardziej bieg砮 w tym co Alfa mo縠 mie a co nie, i nasze
gdybanie mo縩a o kant sto硊 ...

Zreszt - jak zwykle okaza硂 si, 縠 to wszystko g體no prawda, bo panowie
wjechali na kraw昕nik i rozwalili t felg, a nie 縠 ko硂 prawie odpad硂 bo
si odkr阠i硂. --
m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Ignoranci s wszechstronni."

Data: 2011-03-03 20:47:39
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
On Thu, 3 Mar 2011 20:36:46 +0100,  Marcin Stankiewicz wrote:
A ja my秎, 縠 ten przetarg ze strony wygranej firmy obs硊giwa硑 osoby
zdecydowanie bardziej bieg砮 w tym co Alfa mo縠 mie a co nie, i nasze
gdybanie mo縩a o kant sto硊 ...

I wymyslili dystanse ?
Zreszt - jak zwykle okaza硂 si, 縠 to wszystko g體no prawda, bo panowie
wjechali na kraw昕nik i rozwalili t felg, a nie 縠 ko硂 prawie odpad硂 bo
si odkr阠i硂.

Zdjecia z wypadkow pokazuja raczej ze mozna pogiac wahacze i rame, a
felga sie nie urwie.

J.

Data: 2011-03-03 21:49:34
Autor: Marcin Stankiewicz
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
Dnia Thu, 03 Mar 2011 20:47:39 +0100, J.F. na pl.misc.samochody napisa(a):

Zdjecia z wypadkow pokazuja raczej ze mozna pogiac wahacze i rame, a
felga sie nie urwie.

Ale ona si nie urwa砤 :)

http://moto.onet.pl/1639034,1,policja-zapewnia-alfy-sa-bezpieczne,artykul.html?node=2

m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Nie wskrzesi racja zguby. Fredro Aleksander"

Data: 2011-03-03 23:35:36
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
U縴tkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisa w wiadomo禼i news:t1sja2l1ad7i$.1tq1rp0pda7e$.dlg40tude.net...
[...]

Dobre, dobre.
Niech 縴je polskie dziennikarstwo.
痑dne k砤mstwo nie jest z砮, 縠by zrobi zly pr.

Data: 2011-03-04 01:27:53
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
On Thu, 3 Mar 2011 23:35:36 +0100,  Cavallino wrote:
http://moto.onet.pl/1639034,1,policja-zapewnia-alfy-sa-bezpieczne,artykul.html?node=2

Dobre, dobre.
Niech 縴je polskie dziennikarstwo.
痑dne k砤mstwo nie jest z砮, 縠by zrobi zly pr.

Ale czemu na jednym zdjeciu jest felga stalowa, a na drugim alusy na
sniegu ? :-)

J.

Data: 2011-03-04 08:48:28
Autor: Marcin Stankiewicz
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
Dnia Fri, 04 Mar 2011 01:27:53 +0100, J.F. na pl.misc.samochody napisa(a):

Ale czemu na jednym zdjeciu jest felga stalowa, a na drugim alusy na
sniegu ? :-)

"W KWP w Kielcach wszystkie u縴tkowane alfy romeo 159 maj opony za硂縪ne
na felgi aluminiowe."

W sumie to mog砮 jeszcze si zapyta dlaczego w artykule o AR s zdj阠ia
Lancii, Kia, VW i innych. W tak serio macie k硂pot ze zrozumieniem tekstu czytanego, czy udajecie
durni體 ? Bo je秎i to drugie, to wychodzi Wam mistrzowsko ...

m.stankiewicz na pomara馽zka [ czyli orange ].pl
"Takt jest muzyk duszy. Daniel Anita"

Data: 2011-03-04 09:21:59
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
On Fri, 4 Mar 2011 08:48:28 +0100,  Marcin Stankiewicz wrote:
[...]

No ale czemu w KWP Kielce Alfy jezdza na alusach, skoro zimowki
dostarczono na stalowych ? :-P

A na drugim to patrz na rejestracje - albo jeszcze na podworku
dealera, albo swiezo po dostawie.

J.

Data: 2011-03-04 10:24:55
Autor: Cavallino
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1381n69abhrg9g0r5h33a31skjs1pn5g254ax.com...
[...]

Wida kilku ludzi w Kielcach ma wi阠ej oleju pod kopu潮.

Data: 2011-03-04 22:50:44
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
W dniu 2011-03-04 09:21, J.F. pisze:

No ale czemu w KWP Kielce Alfy jezdza na alusach, skoro zimowki
dostarczono na stalowych ? :-P

Gdybym mia je糳zi na ko砤ch umocowanych na taki patent, to bym chyba z w砤snej pensji od縜硂wa i sfinansowa przek砤danie opon, po to 縠by je糳zi na alufelgach przykr阠onych do samochodu, a nie stal體kach przykr阠onych do jakiego dystansu :)

Data: 2011-03-05 09:41:34
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj?ce ko砤:)
On Fri, 04 Mar 2011 22:50:44 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Nie po to ktos w centrali zdecydowal ze zima jezdzimy na stalowych
felgach, zeby w terenie gliny zakladaly alusy :-P

Mozesz jezdzic, ale na wlasnych felgach :-)

J.

Data: 2011-03-03 21:33:28
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj筩e ko砤:)
W dniu 2011-03-03 20:36, Marcin Stankiewicz pisze:
[...]

To by硑 zapewne osoby bardzo bieg砮, ale w marketingu i wybra硑 rozwi眤anie najta駍ze.
Zapewne wysz硂 縠 taniej kupi za 150z tani felg i go niej za 20z najta駍zy dystans ni np. za 200z tak felg jaka powinna by.

600 sztuk k蟪 i g硊pie 30z oszcz阣no禼i na jednym daje w sumie 18000z, co przy bardzo ostrej konkurencji mo縠 okaza si nawet decyduj眂e.

Zreszt - jak zwykle okaza硂 si, 縠 to wszystko g體no prawda, bo panowie
wjechali na kraw昕nik i rozwalili t felg, a nie 縠 ko硂 prawie odpad硂 bo
si odkr阠i硂.

Nie zmienia faktu, 縠 w celach oszcz阣no禼iowych zdecydowano na jakie wie-tunerskie rozwi眤anie.
W dodatku jest to rozwi眤anie raczej nieprzewidziane w homologacji, czyli z ni niezgodne - pomijaj眂 縠 pono im te ko砤 wylaz硑 poza obrys.

Data: 2011-03-03 21:40:06
Autor: J.F.
uwaga na odpadaj歝e ko砤:)
On Thu, 03 Mar 2011 21:33:28 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

premia niezla, ale czy przy 600szt nie mozna zbic ceny o 15-20% ?
W dodatku jest to rozwi眤anie raczej nieprzewidziane w homologacji, czyli z ni niezgodne - pomijaj眂 縠 pono im te ko砤 wylaz硑 poza obrys.

Cos nie bardzo w to wierze - a letnie nie wychodzily ? Chyba ze dystanse dali zeby sruby dopasowac, a cienszych nie bylo.

J.

Data: 2011-03-03 21:49:49
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj锟絚e ko艂a:)
W dniu 2011-03-03 21:40, J.F. pisze:

W dodatku jest to rozwi膮zanie raczej nieprzewidziane w homologacji,
czyli z ni膮 niezgodne - pomijaj膮c 偶e pono膰 im te ko艂a wylaz艂y poza obrys.

Cos nie bardzo w to wierze - a letnie nie wychodzily ?

Letnie nie wychodz膮, bo nie ma potrzeby u偶ywania tego dystansu, bo rozstaw 艣rub jest prawid艂owy.
Taki dystans z konwerterem to te偶 cienki nie mo偶e by膰, bo musi by膰 mocny. A najta艅sza opcja konwertera to b臋dzie zapewne grubszy kr膮偶ek z gorszego materia艂u.
Jak do艂o偶yli po 20mm albo i wi臋cej z ka偶dej strony to zapewne ko艂a wysz艂y.

Chyba ze dystanse dali zeby sruby dopasowac, a cienszych nie bylo.

No jedynie tak膮 opcj臋 rozwa偶am.
Zwyk艂ych przelotowych dystans贸w potrzebnych do dopasowania ET felgi raczej nie da si臋 藕le zrobi膰 i takie dystanse 藕r贸d艂em problem贸w by膰 nie powinny.

Data: 2011-03-03 02:24:54
Autor: to
uwaga na odpadaj眂e ko砤:)
begin Tomasz Pyra
[...]

Jest dok艂adnie na odwr贸t i dlatego przy wi臋kszych grubo艣ciach nie stosuje si臋 ju偶 dystans贸w przelotowych, nawet je艣li rozstaw 艣rub jest taki sam. Po prostu konieczno艣膰 zastosowania d艂u偶szych 艣rub przy dystansach przelotowych mocno os艂abia konstrukcje (du偶o d艂u偶sza d藕wignia). Dystanse przelotowe stosuje si臋 w艂a艣ciwie tylko przy ma艂ej grubo艣ci (kilka, najwy偶ej kilkana艣cie mm), bo wtedy po prostu nie da艂oby si臋 zrobi膰 innych.

Dziadostwem s膮 natomiast dystansy kt贸re zmieniaj膮 rozstaw w taki nieszcz臋艣liwy spos贸b, 偶e 艣ruby wypadaj膮 bardzo blisko siebie. Zwykle dzieje si臋 tak je艣li nast臋puje zmiana w rodzaju 4 <-> 5 艣rub + jaki艣 niekorzystny rozstaw.

Data: 2011-03-03 18:41:19
Autor: Tomasz Pyra
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 2011-03-03 03:24, to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

Spotka艂em si臋 z takim rozwi膮zaniem tylko tam gdzie auto wyposa偶one jest fabrycznie w kr贸tkie szpilki, a w艂a艣ciciel chce rozwi膮zanie "plug & play" kt贸re sam sobie zamontuje bez konieczno艣ci wymieniania oryginalnych szpilek.

Wtedy do oryginalnych szpilek przykr臋ca dystans i do niego felg臋.

Oczywi艣cie da si臋 taki element zrobi膰 dobrze, je偶eli u偶yje si臋 materia艂贸w odpowiedniej wytrzyma艂o艣ci i s膮 takie rzeczy w sprzeda偶y.

A konieczno艣膰 stosowania w takim przypadku du偶o lepszych materia艂贸w pokazuje wad臋 rozwi膮zania.
Bo dystans przelotowy mo偶e by膰 wykonany w zasadzie z czegokolwiek, jest 艣ciskany 艣rubami, a pracuje ciernie na 艣cinanie w p艂aszczy藕nie w kt贸rej jest bardzo mocny.

Po prostu konieczno艣膰 zastosowania d艂u偶szych 艣rub przy dystansach
przelotowych mocno os艂abia konstrukcje (du偶o d艂u偶sza d藕wignia).

D藕wignia jest dok艂adnie taka sama, bo zale偶y od grubo艣ci dystansu, a nie d艂ugo艣ci 艣ruby.

Data: 2011-03-04 10:29:13
Autor: BaX
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
[...]

Tu si臋 mylisz, widzia艂em za艂o偶one dystanse kt贸re po przejechaniu dos艂ownie 100m nadawa艂y si臋 do 艣mieci. Felga 艣cie艂a ten zewn臋trzny pier艣cie艅 na dystansie na kt贸rym jest osadzona. Nie by艂a to wina ani felgi, ani monta偶u, po za艂o偶eniu innych lepszych dystans贸w wszystko by艂o ok.

Data: 2011-03-03 10:29:27
Autor: Jacek
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
Tak to jest, jak zamiast rozumu stosuje si臋 przepisy (ustawa o zam贸wieniach publicznych plus wynikaj膮ce z tego patologie z ustawianiem przetarg贸w).
Jacek

Data: 2011-03-03 10:29:47
Autor: Rychu
uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)
W dniu 2011-03-02 09:14, Albercik pisze:
chodzi o Policyjne alfy..

Mia艂em okazj臋 spotka膰 wczoraj tak膮 w 艁omiankach...
dym z czterech otwor贸w z niej lecia艂 :)

No i z ciekawo艣ci wpu艣ci艂em ich przed siebie, wyje偶d偶ali
z parkingu pod sklepem chyba. Tak si臋 w korku przejecha艂em
za nimi jakie艣 500 metr贸w. Kamerka z ty艂u ustawiona lekko na
przeciwny pas pewnie mnie zarejestrowa艂a.

Przez chwil臋 by艂o lu藕no i panowie sobie z dw贸jki strzelili ze
sprz臋g艂a, to z 10 km/h niemal od razu mieli 60 km/h :]

Potem sobie skr臋cili na DK7 w kierunku P艂o艅ska...

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

uwaga na odpadaj膮ce ko艂a:)