uwaga na system ratalny GE Money Bank

Data: 2009-02-26 07:35:28
Autor: Olgierd
uwaga na system ratalny GE Money Bank
Dnia Wed, 25 Feb 2009 23:39:11 +0100, mariuszmo napisał(a):

W skrócie wyglada to tak, że za nieterminową wpłatę klient płaci karę 45
zł, taki jest zapis w umowie

I tu jest punkt dla Ciebie, ponieważ zastrzeżenie kary umownej w przypadku nieterminowego wykonania zobowiązania pieniężnego jest nieważne. Stosowna klauzula jest nawet wpisana w rejestr postanowień zabronionych UOKiK.

Minus dla Ciebie, że kierując do banku pismo jak poniżej, od ręki spadłeś w ich oczach do poziomu jakiegoś pieniacza. Takie rzeczy się załatwia metodycznie, nie histerycznie.
Było najpierw spytać na grupie, a później coś z tym robić.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-02-26 20:46:17
Autor: mariuszmo
[...]

Witam czas na chłodne już podsumowanie całości, tak sprawdzałem już stronę UOKiK i innne źródła i ten zapis istnieje i mam zamiar tego użyć.
Na stosunkach z tym "bankiem" już mi nie zależy, podobnie jak średnio mi zależy na kasie za kary, chcę jedynie aby ewentualni klienci mieli świadomość jak działają te bezprocentowe kredyty.
Nie sprowadzajmy, życia do absurdu kiedy bedą nami rządzić banki, klienci bedą się ich bać i jak trzeba zapłacić bo trzeba. Na takich postawach właśnie takie banki żerują a niektórzy jak widzę jeszcze je promują.
Do osób które tak głośno krzyczą, że należy dokładnie czytać umowy kredytowe, które się podpisuje to oczywiście mają rację i zgadzam się w tym w 100% tylko właśnie ludzie (w tym ja) popełniają błąd biorąc znikome "nieopocentowane" kredyty jak mój na smieszną kwotę przy zakupie niedrogich przedmiotów na raty (bo są "nieprocentowane").
Teraz kiedy się nad tym zastanowiłem rozumiem jak działa system takich "banków" i dlaczego jest to tak zorganizowane aby był tłok przy podpisywaniu umowy i klient podpisywał ją pod presją nie mając czasu i warunków na dokładną analizę bo za nim czeka kolejka która tylko się modli aby już skończył.
Nad opracowaniem zasad zapewne pracował sztab ludzi aby złapać jak najwięcej "jeleni" w tym mnie, tak jestem jeleniem :)
Nie wspominam już o tym, że podczas pytań przy podpisywaniu umowy obsługa delikatnie mówiąc lubi mijać się z prawdą.

Znów przytoczę pozytywny przykład AIG Banku, poszedłem kiedyś do nich po pożyczkę i umowę skończylem czytać kiedy przeczytalem zdanie, że w przeciągu kilku (nie pamietam ilu) dni mogę od niej odstąpić bez jakiejkolwiek konsekwencji. Nie ma tłoku, nie ma stresu, nie ma presji, podpisuje się i wieczorem w domu można dokładnie przeczytać i podjąć ostateczną decyzję.

Swoją stroną zastanawia mnie też skąd bank, z którym obecnie mam problemy miał moje dane osobowe przed podpisaniem umowy, a wiem , że miał i to łącznie z numerem telefonu.
Tu znów temat dla Ispektora Ochrony Danych Osobowych czy nie kwitnie czasem jakiś lewy handelek bazami danych. Gdy zaptytałem o ten fakt panią przy podpisywaniu umowy to stwierdziła, że musiałem być już klientem ich banku tylko że akurat mam prawie stuprocentową pewność, że nie byłem.

Co więcej przeglądając fora internetowe i szukając informacji o tym banku znalazłem informację, że GE naliczał też kary osobom, które za wcześno danego miesiąca wpłacały raty ponieważ wpłaty wg banku były nieterminowe, to już jest taki absurd, że aż się nie chce wierzyć.
Proszę oto pierwsze z brzegu:
http://www.money.pl/forum/temat,14,1317607,1464697,40,0,.html

dokładnie jak napisała pani w jednym z podanych wątków bank obławia się na niewiedzy ja też dodam, że obławia się na osobach, które podbisują w pośpiechu drobne pożyczki bo kwota jest na tyle drobna, że nie analizują umowy, później bank buduje otoczkę strachu wysyłając pisma "windykacyjne" i liczy na to, że przerażona osoba karnie bez sprzeciwu zapłaci wszystko co przyśle bank.

Data: 2009-02-26 14:38:59
Autor: witek
mariuszmo wrote:
Nie sprowadzajmy, życia do absurdu kiedy bedą nami rządzić banki,

Straszne. Czy w konstytucji jest nakaz brania kredytów.
Nie stać cię to nie masz i już.

[...]

Są. Mam pare rzeczy an nieoprocentowane raty. Wziąłem je tylko dlatego, że były nieoprocentowane. Nie widze powodu, zeby placic od razu skoro nie musze. I nie widze powodu placic odsetek. Wowczas albo płacę od razu albo nie kupuję jak mnie nie stać.

[...]

Nikt ci nie kazał tego podpisywać.
Mogłeś wziąć do domu i przyjść na nastepny dzien.

[...]

Czytaj a nie słuchaj.
Po za tym, ciekawe gdzie sie minęli z prawdą. Pewnie znowu nie potrafisz tego wykazać.

[...]

To nie wynika z z działania AIG Banku tylko z ustawy.
W twojej umowie, też tak jest napisane, a nawet miałeś wzór odstąpienia od umowy, tylko, że nie raczyłeś tego przyczytać.

[ciach reszta, bo szkoda czasu]

jednym zdaniem.

jesteś sierota, która się pieni żeby ukryć swoje nieudacznictwo bo sie nie potrafi do tego przyznać.

Data: 2009-02-26 22:31:22
Autor: mariuszmo
uwaga na system ratalny GE Money Bank

To nie wynika z z działania AIG Banku tylko z ustawy.
W twojej umowie, też tak jest napisane, a nawet miałeś wzór odstąpienia od umowy, tylko, że nie raczyłeś tego przyczytać.

tak oczywiście, konsolidacja umów, jest wzór odstąpienia wyłacznzie od karty kredytowej,
zresztą konsolidacja umów - nie bierzesz karty nie dostajesz kredytu- też jest chyba zabroniona klauzulą , choć to muszę jeszcze doczytać i sprawdzić,
Każdy naciaga rzeczywistość jak się mu podoba, pusta dyskusja,
czekaj aż  Ciebie też dopadną niekoniecznie banki, wystarczy, że kupisz produkt na którym się nie znasz, bo to nie Twoja branża i wcisną ci kit,
 ciekawe jak będziesz krzyczał na tematycznych forach.

może ja jestem sierota ale przynajniej nie jestem na usługach banku, bo jak mi sie wydaje nie bronisz ich bezinteresownie,
 ciekawe ile Ci płacą?
Równie dobrze możemy przenieść dyskusję na inny temat, w którym Ty nie jesteś specjalistą, wtedy ja się pośmieje.

Tak na marginesie dlaczego nie wypowiesz się w sprawie tego, czy bank ten stosuje zabronione przez UOKiK zapisy w umowie
a jeśli nie stosuje to uzasadnij , jakoś akurat pomijasz te kwestie.
Tak się składa, że to wzglednie cywilizowany kraj, umowa nie jest święta, istnieją jeszcze nadrzędne zapisy nad umowami, jak myślisz dlaczego poruszyłem temat afryki?

Data: 2009-02-26 15:52:08
Autor: witek
mariuszmo wrote:
zresztą konsolidacja umów - nie bierzesz karty nie dostajesz kredytu- też jest chyba zabroniona klauzulą , choć to muszę jeszcze doczytać i sprawdzić,

Coś mi się widzi, że tam jest oddzielny ptaszek do zahaczenia jak chcesz kartę.
A jeśli nawet nie, to co za problem. Wzór odstąpienia od umowy karty jest.
Było wypełnić i wysłać.
Instrukcja kiedy to zrobić też zapewne jest.

[...]

Nie będę. Widziały gały co brały. Po prostu zrezygnuję jeśli przestanie mi odpowiadać.
Tobie też tak radzę, skoro uważasz, że ci warunki nie odpowiadają.

może ja jestem sierota ale przynajniej nie jestem na usługach banku, bo jak mi sie wydaje nie bronisz ich bezinteresownie,
ciekawe ile Ci płacą?

Och, widzę, że ci się argumenty skończyły.
Nie nie płacą mi. Po prostu nie stoje na skrzyżowaniu i nie płaczę, że się zgubiłem.

Równie dobrze możemy przenieść dyskusję na inny temat, w którym Ty nie jesteś specjalistą, wtedy ja się pośmieje.

To po cholerę podpisujesz jakieś dokumenty jak nie rozumiesz co tam jest napisane.

Tak na marginesie dlaczego nie wypowiesz się w sprawie tego, czy bank ten stosuje zabronione przez UOKiK zapisy w umowie
a jeśli nie stosuje to uzasadnij , jakoś akurat pomijasz te kwestie.

Bo nigdy sie o to nie pytałeś.

Tak się składa, że to wzglednie cywilizowany kraj, umowa nie jest święta, istnieją jeszcze nadrzędne zapisy nad umowami, jak myślisz dlaczego poruszyłem temat afryki?

Tak, powinni wprowadzić ustawowy zakaz zawierania umów z osobami, które nie wiedzą co podpisują, a potem jęczą w niebogłosy,
że zostali oszukali.
Jak dla mnie koniec dyskusji, bo się temat wyczerpał, a na twój temat nie mam ochoty więcej dyskutaować.

Data: 2009-02-26 21:00:23
Autor: scream
Dnia Thu, 26 Feb 2009 20:46:17 +0100, mariuszmo napisał(a):

[...]

Dokładnie o tym samym pisałem, z tym, że mi sie nie chciało z nimi użerać.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-02-27 11:51:13
Autor: magrap
On 26 Lut, 21:00, scream <n...@podam.pl> wrote:
> [...]

> już jest taki absurd, że aż się nie chce wierzyć.

Dokładnie o tym samym pisałem, z tym, że mi sie nie chciało z nimi użerać.

NIGDY Ge Money !!!!!!
Mam kredyt w tym banku na budowę domu od 6 msc, zastawiłam również
hipotekę mojego obecnego mieszkania aby mieć lepsze zabezpieczenie
kredyty a tym samym niższe oprocentowanie. Przy umowie zapewniano mnie
że nie będzie problemu ze zwolnieniem hipoteki przy sprzedaży
mieszkania aby dokończyć budowę, że będzie można przenieść hipotekę na
dom rodziców aby zachować obecne warunki. Znalazłam kupców na
mieszkanie, przyjęłam zadatek, wystąpiłam z wnioskiem do banku o
przeniesienie hipoteki na dom rodziców którego wartość jest dwukrotnie
większa od mieszkania a bank co???  ODMOWA!!!!! Powód nie znany, bank
odmawia przeniesienia hipoteki i kropka, nie ma z kim dyskutować bo to
jest ich tylko dobra wola. Nadpłacić kredytu nie można bo zrobili
hipotekę łączną na obu nieruchomościach. Wyjście podali jedno spłacić
całość kredytu dodam w CHF po kursie 3,50zł !!! ZŁODZIEJE i jeszcze
raz ZŁODZIEJE!!!! Zadatek zgodnie z prawem muszę zwrócić kupcom w
podwójnej wysokości !!! ODRADZAM i omijać Ge Money SZEROKIM ŁUKIEM!!!!

Data: 2009-02-28 16:20:34
Autor:
[...]

Ze dwa lata temu w AIG wyglądało to tak, że przy "normalnych" ratach w kwotę kredytu wliczona była między innymi opłata przygotowawcza. Przy rezygnacji z kredytu bank tą opłatę musiałeś i tak zapłacić. Więc bezkosztowo to się nie odbywało. Podejrzewam ż ei teraz tak jest.

uwaga na system ratalny GE Money Bank