uzywane rowery w PL i za granica

Data: 2014-04-22 21:03:47
Autor: PeJot
uzywane rowery w PL i za granica
W dniu 2014-04-22 20:31, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale rower???? Rower, o ile jezdzi to tak moralnie sie nie starzeje.
Ale ostatnio przegladalem niemiecki e-bay.
I tam faktycznie sporo calkiem fajnych uzywanych rowerow w cenie
kilkanascie- kilkadziesiat euro.
To sam juz nie wiem.
Niemcy nie potrafia liczyc swoich pieniedzy???
Przeciez nawet biorac pod uwage niemieckie koszty robocizny, moga oni
sobie nieduzym kosztem doprowadzic te rowery do stanu niemal idealnego...

Jeśli ktoś ma 3, 4, 6 itd. rowerów i właśnie ma ochotę i kasę na najnowszy model, to co ma zrobić ze starszymi ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-04-22 21:46:48
Autor: Titus Atomicus
In article <lj6eem$qhs$1@news.mm.pl>, PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote:

> [...]

Jeśli ktoś ma 3, 4, 6 itd. rowerów i właśnie ma ochotę i kasę na najnowszy model, to co ma zrobić ze starszymi ?

Sprzedac za pol ceny nowego.
A nie za 1/100.
Poza tym - chyba przeceniasz bogactwo Niemcow.
--
TA

Data: 2014-04-22 12:57:39
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 21:46:48 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]

> Jeśli ktoś ma 3, 4, 6 itd. rowerów i właśnie ma ochotę i kasę na > najnowszy model, to co ma zrobić ze starszymi ?

Niektórzy próbują, ale kto to kupi? Za pół ceny można kupić model
sprzed paru lat w stanie "wsiąść i jechać". A jak w rower trzeba
włożyć trochę kasy i wysiłku, to już musisz znaleźć nabywcę, który
będzie umiał ocenić, ile tej kasy i wysiłku trzeba włożyć, co znacznie
ogranicza rynek, bo jeszcze trzeba taki rower obejrzeć przed zakupem,
czyli musi dodatkowo być blisko. A za śmieszną kasę, to ktoś weźmie
nawet z założeniem, że najwyżej odda na złom.

Data: 2014-04-22 22:27:44
Autor: Titus Atomicus
uzywane rowery w PL i za granica
In article <39c107d9-72f8-4999-8bd5-d4efc8d45325@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> [...]

czyli musi dodatkowo być blisko. A za śmieszną kasę, to ktoś weźmie
nawet z założeniem, że najwyżej odda na złom.

No ale ja mowie o rowerach, ktore nowe warte sa minimum 1000 EUR.
Kategoria - luksusowy miejski cruiser.
Na gieldach (Lodz czy Slomczyn) chodza po 200zl.
Owszem, wymagaja wlozenia 3xtyle. Dla hobbysty.
Te rowery kupowane sa w stanie jaki jest jako zamienniki rowerow marketowych. Taki klient i tak nie widzi roznicy (a na pewno nie wlozy w rower 3x tyle ile za niego zaplacil, bo uwaza ze za 600 moze kupic 3 takie rowery).
Tak czy siak, w Niemczech doprowadzenie takiego roweru do porzadku kosztowaloby mniej wiecej tyle samo.
--
TA

Data: 2014-04-22 22:27:30
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-22 21:46, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Sprzedac za pol ceny nowego.

Doskonały pomysł. Kupisz wszystkie używane rowery w DE? Bo Niemcy
ich nie chcą. Podobnie jak nie chcą 15-letnich Golfów, ale te
akurat schodzą w Polsce doskonale :).

A nie za 1/100.
Poza tym - chyba przeceniasz bogactwo Niemcow.

Zarobki 3.5x większe.
Nieruchomości - względem zarobków - kosztują mniej więcej tyle co
w Polsce.
Całą reszta kosztuje mniej więcej tyle co u nas (bezwzględnie).

Nikt nie mówi, że Niemcy to jest jakiś bajecznie bogaty naród,
ale porównanie z Polakami wygląda jak wygląda.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-23 06:30:33
Autor: PeJot
W dniu 2014-04-22 21:46, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Jeśli ktoś ma 3, 4, 6 itd. rowerów i właśnie ma ochotę i kasę na
najnowszy model, to co ma zrobić ze starszymi ?

Sprzedac za pol ceny nowego.

A jak nie ma chętnych za 1/2 ?

A nie za 1/100.

A dlaczego nie ?

Poza tym - chyba przeceniasz bogactwo Niemcow.

No wiesz, Niemiec raczej nie uważa roweru za synonim bogactwa.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-23 06:36:41
Autor: Titus Atomicus
uzywane rowery w PL i za granica
In article <lj7flb$lu3$1@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

> Sprzedac za pol ceny nowego.

A jak nie ma chętnych za 1/2 ?

Wszyscy kupuja nowe?
Nie wierze.

> A nie za 1/100.

A dlaczego nie ?

Bo nie.

> Poza tym - chyba przeceniasz bogactwo Niemcow.

No wiesz, Niemiec raczej nie uważa roweru za synonim bogactwa.
Chyba nie zrozumiales przeslania.
Sadze ze kupno roweru za 1000 EUR to jednak powazny wydatek. Nawet dla Niemcow.
--
TA

Data: 2014-04-23 06:49:26
Autor: PeJot
W dniu 2014-04-23 06:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Nie wszyscy, ale większość. Gdyby było inaczej, istniałby spory rynek używek, ale w innych cenach.

Sadze ze kupno roweru za 1000 EUR to jednak powazny wydatek. Nawet dla
Niemcow.

Fakty są przeciw Twojemu rozumowaniu.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-23 14:55:54
Autor: Titus Atomicus
uzywane rowery w PL i za granica
In article <lj7gom$35c$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

> Sadze ze kupno roweru za 1000 EUR to jednak powazny wydatek. Nawet dla

Fakty sa takie ze na niemieckich, wiedenskich, czy londynskich ulicach smigaja z reguly mocno zuzyte rowery, a nie nowki prosto ze sklepu.

--
TA

Data: 2014-04-23 22:45:22
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-23 14:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Fakty sa takie ze na niemieckich, wiedenskich, czy londynskich ulicach
smigaja z reguly mocno zuzyte rowery, a nie nowki prosto ze sklepu.

No to jeżdżą na złomach, a nowe sobie kupują jako ozdoby balkonów
(bo kwiatki trzeba podlewać). Co Ci to przeszkadza?

Z jednej strony zauważasz, że Niemcy "bez walki" pozbywają się starych
rowerów. Z drugiej, że jednak na nich jeżdżą.
Mniejsza o fakty... już nawet Twoje 2 tezy się nie bardzo spotykają.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-24 06:35:42
Autor: PeJot
W dniu 2014-04-23 14:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Fakty sa takie ze na niemieckich, wiedenskich, czy londynskich ulicach
smigaja z reguly mocno zuzyte rowery, a nie nowki prosto ze sklepu.

Bo jedne rowery służą do używania, a te drugie do posiadania :)

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-24 16:32:34
Autor: Titus Atomicus
uzywane rowery w PL i za granica
In article <lja4au$e01$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

> smigaja z reguly mocno zuzyte rowery, a nie nowki prosto ze sklepu.

Bo jedne rowery służą do używania, a te drugie do posiadania :)

Znaczy, chcesz powiedziec, ze oni wszyscy maja przynajmniej dwie pary dedykowanych rowerow?
--
TA

Data: 2014-04-25 06:26:40
Autor: PeJot
W dniu 2014-04-24 16:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Nie wiem czy wszyscy, ale z pewnością mają po kilka rowerów na głowę i nikt nie narzeka że nie ma gdzie trzymać.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-23 07:10:05
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-23 06:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Wszyscy kupuja nowe?
Nie wierze.

No ale w co nie wierzysz?

Ponownie odsyłam do rynku samochodów, który jest dobrze opisany.

Wielu NiemcĂłw kupuje nowe samochody za 30+ tys. EUR, a Ty nie
możesz zrozumieć, że rower za 1000 EUR też. A przecież rower
w DE jest niezwykle popularnym środkiem transportu (o czym
mało kto pamięta, bo kojarzą się tak głównie kraje skandynawskie).

Może po prostu Niemcy są zbyt poważni i ułożeni życiowo, żeby jeździć
po jezdni na rdzewiejącym 20-letnim składaku :).

A nie za 1/100.

A dlaczego nie ?

Bo nie.

:D

Chyba nie zrozumiales przeslania.
Sadze ze kupno roweru za 1000 EUR to jednak powazny wydatek. Nawet dla
Niemcow.

Ale rower to poważny przedmiot, więc wykładają poważną kasę. Przecież
nie mĂłwimy o zabawce dla dziecka tylko o normalnym pojeĹşdzie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-25 15:47:30
Autor: Ignac