używany tdi - trwało¶ć

Data: 2010-11-23 09:46:22
Autor: Andrzej
używany tdi - trwało¶ć
Witam,
Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwało¶ci można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. ¶rednio wytrzymuj± te elementy.
Jak wygl±da trwało¶ć w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
finansowych?
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Data: 2010-11-23 18:55:06
Autor: Lewis
używany tdi - trwałość
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
Witam,
Interesuje mnie zakup uĹĽywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
[...]

Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-23 18:58:43
Autor: Marek P.
używany tdi - trwało¶ć
Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

M±dre słowa

Data: 2010-11-23 23:16:17
Autor: Czarek Daniluk
używany tdi - trwało¶ć
On 23 Lis, 18:58, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
> [...]
> zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
> użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jako¶ w samym
silniku nie chce się nic zepsuć ;)
Turbina dmucha że aż miło (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po
czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem podł±czę czujnik
ci¶nienia oleju, więc będę wiedział ciut więcej o mojej jednostce.

nie wspomnę o tym, iż to 300kkm na liczniku to ja nie wierzę, a ile ma
w rzeczywisto¶ci to kto go tam wie :)

Jak przy 240kkm robiłem rozrz±d, to wzi±łem się i za pompę wody to
zdj±łem fabryczn±, rok produkcji 1998 :)

Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do
400-500kkm powinien dożyć.

Pozdrawiam !

Data: 2010-11-23 22:42:42
Autor: Lisciasty
używany tdi - trwało¶ć
On 23 Lis, 18:46, Andrzej <chrza...@wp.pl> wrote:
[...]

Zależy chyba od tego co było robione przez wła¶ciciela.
U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ¶lizgać się
sprzęgło, więc niezabawem trzeba będzie wyskoczyć z 3,5 tysiaka.
Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jaki¶ tysi±c z groszem.
Poza tym nic większego poza eksploatacj± się nie działo i nie wskazuje
żeby co¶ się miało dziać.

Pzdr.
L.

Data: 2010-11-24 08:22:15
Autor: omega_fan
używany tdi - trwało¶ć
[...]

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)

Data: 2010-11-24 01:18:49
Autor: Andrzej
używany tdi - trwało¶ć
[...]

Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami s± bardziej wrażliwe
na jako¶ć paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjn± pomp± rozdzielaczow±?
Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mog± być różnice w trwało¶ci? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?

Data: 2010-11-24 10:30:11
Autor: Lewis
używany tdi - trwałość
W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze:
[...]

Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?

Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach, niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

Data: 2010-11-24 01:43:35
Autor: Andrzej
używany tdi - trwało¶ć
Najpierw przemy¶l dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, je¶li
tak, to owszem nowsze konstrukcje s± bardziej wrażliwe, praktycznie na
wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeĽdziły w ciężkich warunkach,
niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
nadmiernie. Tylko dzi¶ znaleĽć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
zajechanym na ¶mierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedn± stronę, w skali miesi±ca
to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
samochód na dojazdy do pracy. Alternatyw± może być samochód na gaz,
ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubi± gaz"..

Data: 2010-11-24 10:57:17
Autor: Adam Szewczak
używany tdi - trwało¶ć

Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:df55bc76-e1ef-4bfc-9ef7-0c5945790072@q18g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

    Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-24 10:58:36
Autor: omega_fan
używany tdi - trwało¶ć
Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami s± bardziej wrażliwe
na jako¶ć paliwa.

Prawda, ale nie demonizowalbym tego.
Zaryzykuje stwierdzenie, ze pompki sa mniej wrazliwe niz niektore CR.

Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjn± pomp± rozdzielaczow±?

Nie warto. Przede wszystkim warto kierowac sie stanem technicznym
samochodu jako calosci.

Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mog± być różnice w trwało¶ci? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?

Zazwyczaj w mocniejszych wersjach sa mocniejsze sprzegla.
Szukaj jak najmocniejszej wersji, bo to najlepsza podstawa do dalszych
prac nad jej wzmocnieniem ;) co szczerze polecam (oczywiscie z glowa).

To napisalem ja, zadowolony uzytkownik TDI na pompowtryskiwaczach od 70
kkm, z tego 60 kkm po chiptuningu.

Data: 2010-11-24 10:57:45
Autor: pablo eldiablo
używany tdi - trwało¶ć
Andrzej <chrzan_a@wp.pl> napisał(a):
Witam,
Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
tys.
(licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
i=EA
spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
=F3
finansowych?
Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
czy 12 lat.
Jest kilka rzeczy do zrobienia - glownie dlatego, ze samochod przez ostatnie 5
lat wiecej stoi niz jezdzi...
Sam chetnie bym go zrobil dla siebie, jakby to nie byl sedan, tylko kombi.
Wiecej info pod nr 501 532 802.

pablo

Data: 2010-11-24 18:09:42
Autor: Lewis
używany tdi - trwałość
W dniu 2010-11-24 11:57, pablo eldiablo pisze:
Andrzej<chrzan_a@wp.pl>  napisaĹ‚(a):

[...]

Ile chcesz i dlaczego tak drogo ;P

Data: 2010-11-24 14:50:14
Autor: krzysiek82
używany tdi - trwało¶ć
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
1. 90km - pompa rotacyjna

aktualny przebieg według licznika ponad 300ty¶ ale pewnie kręconym, absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu. Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwało¶ci.

jedyne co było robione to wymieniane oleje,  rozrz±dy, oraz raz szklanki ale to typowa eksploatacja.

--
krzysiek82

Data: 2010-11-24 16:23:11
Autor: Lewis
używany tdi - trwałość
W dniu 2010-11-24 14:50, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
1. 90km - pompa rotacyjna

aktualny przebieg według licznika ponad 300tyś ale pewnie kręconym,
absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu.
Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwałości.

jedyne co było robione to wymieniane oleje, rozrządy, oraz raz szklanki
ale to typowa eksploatacja.

--
krzysiek82

To akurat mogę potwierdzić, u rodziców taki jeździ, przebieg 250kkm wg licznika ile rzeczywiście kto wie. Dolewka oleju z 500ml od wymiany do wymiany (12kkm) 10W40 jedyne co było robione to wymiana świec żarowych i rozrządu.

Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi "legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałość.

Data: 2010-11-24 16:26:03
Autor: krzysiek82
używany tdi - trwałość
W dniu 2010-11-24 16:23, Lewis pisze:
Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi
"legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałość.

bo nowsze mają być pozornie ekologiczne, trwałość obecnie nikogo nie interesuje. Co ciekawe odmiana AFN 110KM miewała już więcej problemów z turbiną (zmienna geometria), dwumasą, oraz trwałością głowicy. Ale w porównaniu z nowymi silnikami 2.0 PD to i tak są mega niezawodne.

--
krzysiek82

używany tdi - trwało¶ć