Data: 2010-11-23 09:46:22 | |
Autor: Andrzej | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Witam,
Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw. Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys. (licznik nie cofnięty). Jakiej trwało¶ci można osprzętu można się spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki, koło dwumasowego. Ile tys. ¶rednio wytrzymuj± te elementy. Jak wygl±da trwało¶ć w poszczególnych wersjach silnikowych: 1. 90km - pompa rotacyjna 2. 110 - pompa rotacyjna 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó finansowych? Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam |
|
Data: 2010-11-23 18:55:06 | |
Autor: Lewis | |
używany tdi - trwałość | |
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
Witam, Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-11-23 18:58:43 | |
Autor: Marek P. | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien M±dre słowa |
|
Data: 2010-11-23 23:16:17 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
używany tdi - trwało¶ć | |
On 23 Lis, 18:58, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
> Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jako¶ w samym silniku nie chce się nic zepsuć ;) Turbina dmucha że aż miło (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem podł±czę czujnik ci¶nienia oleju, więc będę wiedział ciut więcej o mojej jednostce. nie wspomnę o tym, iż to 300kkm na liczniku to ja nie wierzę, a ile ma w rzeczywisto¶ci to kto go tam wie :) Jak przy 240kkm robiłem rozrz±d, to wzi±łem się i za pompę wody to zdj±łem fabryczn±, rok produkcji 1998 :) Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do 400-500kkm powinien dożyć. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-11-23 22:42:42 | |
Autor: Lisciasty | |
używany tdi - trwało¶ć | |
On 23 Lis, 18:46, Andrzej <chrza...@wp.pl> wrote:
Witam, Zależy chyba od tego co było robione przez wła¶ciciela. U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ¶lizgać się sprzęgło, więc niezabawem trzeba będzie wyskoczyć z 3,5 tysiaka. Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jaki¶ tysi±c z groszem. Poza tym nic większego poza eksploatacj± się nie działo i nie wskazuje żeby co¶ się miało dziać. Pzdr. L. |
|
Data: 2010-11-24 08:22:15 | |
Autor: omega_fan | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys. Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze wytrzymac i 2 x tyle. Tarcze, klocki sprawdz. Turbosprezarka powinna byc OK. O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil. Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu, sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero dobrze dotarty samochod ;) |
|
Data: 2010-11-24 01:18:49 | |
Autor: Andrzej | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeliSłyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami s± bardziej wrażliwe na jako¶ć paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i szukać silnika z tradycyjn± pomp± rozdzielaczow±? Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami mog± być różnice w trwało¶ci? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe w słabszej wersji może dłużej wytrzymać? |
|
Data: 2010-11-24 10:30:11 | |
Autor: Lewis | |
używany tdi - trwałość | |
W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze:
Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeliSłyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach, niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-11-24 01:43:35 | |
Autor: Andrzej | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Najpierw przemy¶l dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, je¶liDojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedn± stronę, w skali miesi±ca to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały samochód na dojazdy do pracy. Alternatyw± może być samochód na gaz, ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubi± gaz".. |
|
Data: 2010-11-24 10:57:17 | |
Autor: Adam Szewczak | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:df55bc76-e1ef-4bfc-9ef7-0c5945790072@q18g2000vbm.googlegroups.com... Najpierw przemy¶l dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, je¶liDojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedn± stronę, w skali miesi±ca Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi. PZDr Adam |
|
Data: 2010-11-24 10:58:36 | |
Autor: omega_fan | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami s± bardziej wrażliwe Prawda, ale nie demonizowalbym tego. Zaryzykuje stwierdzenie, ze pompki sa mniej wrazliwe niz niektore CR. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i Nie warto. Przede wszystkim warto kierowac sie stanem technicznym samochodu jako calosci. Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami Zazwyczaj w mocniejszych wersjach sa mocniejsze sprzegla. Szukaj jak najmocniejszej wersji, bo to najlepsza podstawa do dalszych prac nad jej wzmocnieniem ;) co szczerze polecam (oczywiscie z glowa). To napisalem ja, zadowolony uzytkownik TDI na pompowtryskiwaczach od 70 kkm, z tego 60 kkm po chiptuningu. |
|
Data: 2010-11-24 10:57:45 | |
Autor: pablo eldiablo | |
używany tdi - trwało¶ć | |
Andrzej <chrzan_a@wp.pl> napisał(a):
Witam, Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11 czy 12 lat. Jest kilka rzeczy do zrobienia - glownie dlatego, ze samochod przez ostatnie 5 lat wiecej stoi niz jezdzi... Sam chetnie bym go zrobil dla siebie, jakby to nie byl sedan, tylko kombi. Wiecej info pod nr 501 532 802. pablo -- |
|
Data: 2010-11-24 18:09:42 | |
Autor: Lewis | |
używany tdi - trwałość | |
W dniu 2010-11-24 11:57, pablo eldiablo pisze:
Andrzej<chrzan_a@wp.pl> napisał(a): Ile chcesz i dlaczego tak drogo ;P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-11-24 14:50:14 | |
Autor: krzysiek82 | |
używany tdi - trwało¶ć | |
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
1. 90km - pompa rotacyjna aktualny przebieg według licznika ponad 300ty¶ ale pewnie kręconym, absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu. Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwało¶ci. jedyne co było robione to wymieniane oleje, rozrz±dy, oraz raz szklanki ale to typowa eksploatacja. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-11-24 16:23:11 | |
Autor: Lewis | |
używany tdi - trwałość | |
W dniu 2010-11-24 14:50, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze: To akurat mogę potwierdzić, u rodziców taki jeździ, przebieg 250kkm wg licznika ile rzeczywiście kto wie. Dolewka oleju z 500ml od wymiany do wymiany (12kkm) 10W40 jedyne co było robione to wymiana świec żarowych i rozrządu. Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi "legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałość. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-11-24 16:26:03 | |
Autor: krzysiek82 | |
używany tdi - trwałość | |
W dniu 2010-11-24 16:23, Lewis pisze:
Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi bo nowsze mają być pozornie ekologiczne, trwałość obecnie nikogo nie interesuje. Co ciekawe odmiana AFN 110KM miewała już więcej problemów z turbiną (zmienna geometria), dwumasą, oraz trwałością głowicy. Ale w porównaniu z nowymi silnikami 2.0 PD to i tak są mega niezawodne. -- krzysiek82 |
|