v-brake do skladaka

Data: 2018-05-17 02:11:58
Autor: Titus Atomicus
v-brake do skladaka
Witam
Kiedys juz o to pytalem. Musze wymienic v-brejka w przednim kole mojego skladaka.
Kolo jest 16 cali. Po zamontowaniu pierwszego lepszego hamulca okazuje sie ze ramiona/szczeki jakos mocno odstaja na zewnatrz (w stanie spoczynku).
Znaczy albo obrecz za szeroka albo widelec za waski.
Czy sa jakies dedykowane hamulce do malych kol?
Znalazlem jakies tektro mini:
http://allegro.pl/tektro-mini-v-brake-do-przelaj-cyclocross-trekking-i692
5643454.html
Ale pisza ze to do trekkinga i crossa.
W czym to mini sie tu przejawia?
--
TA

Data: 2018-05-17 00:39:55
Autor: Ignac
v-brake do skladaka
W dniu czwartek, 17 maja 2018 02:12:01 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Znalazlem jakies tektro mini:
http://allegro.pl/tektro-mini-v-brake-do-przelaj-cyclocross-trekking-i692

W czym to mini sie tu przejawia?

Że krótkie jest ramie dźwigni- 85mm, ja mam 110.
Przez to skuteczność hamulców jest gorsza, nie kupuj tego.
Lepiej zamieść fotę tych posiadanych szczęk, żeby było widać jak one współpracują z tą obręczą!

Data: 2018-05-18 01:36:52
Autor: Titus Atomicus
v-brake do skladaka
In article <27a5d1b3-4ace-425d-bf9d-6f2dfa854d4b@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> [...]

Lepiej zamieść fotę tych posiadanych szczęk, żeby było widać jak one współpracują z tą obręczą!
Te, co zalozylem wygladaja tak::
https://photos.app.goo.gl/5pPDeuHI1AiTcEMu2
Poprzednie mi sie zapodzialy, ale mialy te ramiona proste i w stanie spoczynku byly rownolegle.
--
TA

Data: 2018-05-18 00:39:16
Autor: Ignac
v-brake do skladaka
W dniu piątek, 18 maja 2018 01:36:59 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Te, co zalozylem wygladaja tak::
https://photos.app.goo.gl/5pPDeuHI1AiTcEMu2
Poprzednie mi sie zapodzialy, ale mialy te ramiona proste i w stanie spoczynku byly rownolegle.

Kolega Maciek Ci wyjaśnił w czym problem.

Ja tylko dodam, odkręć całkiem klocek hamulcowy zdejmij z jego trzpienia
wszystkie te dystanse, ustaw tą dźwignię mniej więcej pionowo, lub tak
jak Ci podpowiada estetyka i włóż do tego podłużnego otworu dźwigni trzpień
klocka, a jego stopkę dociśnij palcami do obręczy koła i widzisz wtedy jaki
dystans trzeba dołożyć między dźwignią i klockiem.
Jako dystansu można użyć zwykłych podkładek o grubości 0,5 mm.
Ponadto obręcz musi być prosta-wycentrowana i klocek w stanie swobodnym
powinien znajdować się od obręczy w odleglości -0,5-1 mm.

Prawdopodobnie pomyliły Ci się dystanse, te szersze powinny być na zewnątrz, a te węższe od środka.

Data: 2018-05-18 13:16:15
Autor: cytawa
v-brake do skladaka
Ignac pisze:

Prawdopodobnie pomyliły Ci się dystanse, te szersze powinny być na zewnątrz,
a te węższe od środka.

Ja czesciej daje szersze od srodka. Wszystko zalezy od serokosci obreczy i gemetrii  piwotow. (odleglosci os siebie i osi piasty)

Jan Cytawa

Data: 2018-06-15 00:36:22
Autor: Titus Atomicus
v-brake do skladaka
Witam,
Dziekuje wszystkim za uwagi i porady.
Po zamianie podkladek jest lepiej, aczkowiek tez wciaz dziwnie.
Musze znalezc te oryginalne hamulce i pomierzyc.
--
TA

Data: 2018-05-18 08:56:24
Autor: Maciek
v-brake do skladaka
Te, co zalozylem wygladaja tak::
https://photos.app.goo.gl/5pPDeuHI1AiTcEMu2
Poprzednie mi sie zapodzialy, ale mialy te ramiona proste i w stanie
spoczynku byly rownolegle.

Masz założone grubsze podkładki od wewnętrznej strony a cieńsze od strony nakrętki. Przez to ramię bardziej odstaje.

https://youtu.be/zGiXl30GpKE?t=2m34s

Zmień stronami podkładki od klocka i zobacz jak będzie.

Jeżeli nie udałoby się w ten sposób uzyskać zadowalającego efektu, zawsze można tą grubszą podkładkę zeszlifować pod wymagany wymiar.

Data: 2018-05-18 09:38:32
Autor: ń
v-brake do skladaka
Ale klocek hamulcowy powinien uderzać (w momencie styku, czyli mówiąc matematycznie: styczna do toru ruchu klocka po okręgu wokół osi pivotów) pod kątem prostym o bok obręczy i m.in. temu służy regulacja.

-- -- -
Masz założone grubsze podkładki od wewnętrznej strony a cieńsze od strony nakrętki. Przez to ramię bardziej odstaje. Zmień stronami podkładki od klocka i zobacz jak będzie. Jeżeli nie udałoby się w ten sposób uzyskać zadowalającego efektu, zawsze można tą grubszą podkładkę zeszlifować pod wymagany wymiar.

Data: 2018-05-18 06:31:58
Autor: qrt
v-brake do skladaka
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world Wrote in message:
[...]

Mini v są to hamulce do rowerów przełajowych  mające zastępować canti. Są przeznaczone do pracy z klamkami szosowymi. Albo ogólnie z
 klamkami do canti. Ten problem który masz to jest natury tylko estetycznej czy ma
 jakieś konsekwencje praktyczne?

--

v-brake do skladaka