vat z faktur na materialy bodowlane - dom jenorodzinny

Data: 2009-07-11 12:18:27
Autor: robercik-us
vat z faktur na materialy bodowlane - dom jenorodzinny
Witajcie
Mam kilka spraw, ale nie chcę wszystkiego poruszać w jednym wątku :-)
Zatem...

Rozpoczynam budowę domu jednorodzinnego i część tej inwestycji chcę sfinansować kredytem.
Dowiedziałem się, że niektóre banki żądają faktur na jakąś część poniesionych wydatków.

Pytania:

Czy jako osoba fizyczna nie prowadząca żadnej DG mogę jakoś odzyskać vat z tych faktur?

Czy gdybym w trakcie budowy zarejestrował DG, to czy argumentując, że będzie to siedziba firmy mogę coś na rzecz firmy z vatem zrobić? - mam na myśli oczywiście jakieś odliczenia ;-).

Czy poniesione wydatki uwidocznione na fakturach mogę chociaż w części wciągnąć jako koszty mojej ew. DG? - pracuję w domu i jest jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, że jakieś 25 proc powierzchni domu będzie przeznaczone rzeczywiście na prowadzenie DG - gabinet, gdzie tę działalność zamierzam wykonywać.

pozdr.
robercik-us

vat z faktur na materialy bodowlane - dom jenorodzinny