[dasię?] vbrake zamiast cantilever

Data: 2011-07-27 02:07:29
Autor: Zarazek
[dasię?] vbrake zamiast cantilever
Sz.P. spojrzeliby na tę fotę:
http://pokazywarka.pl/tytszj/

Dałoby się w tym układzie przej¶ć na vbrake bez
spawania dodatkowej przelotki do ramy lub przyklejania
uchwytu/grippera: http://tiny.pl/h5m3t   ?

Data: 2011-07-27 11:32:07
Autor: Wojciech Waga
W dniu 27.07.2011 11:07, Zarazek pisze:
Sz.P. spojrzeliby na tę fotę:
http://pokazywarka.pl/tytszj/

Dałoby się w tym układzie przej¶ć na vbrake bez
spawania dodatkowej przelotki do ramy lub przyklejania
uchwytu/grippera: http://tiny.pl/h5m3t   ?

Musisz do hamulca doci±gn±ć pancerz.Jak kawałek +/- 20cm da się tam
dołozyć pomiędzy v-brake a t± metalow± tulejkę i się oprze o ni±
stabilnie to czemu nie.

pozdr.
w.

Data: 2011-07-27 11:32:49
Autor: Adam Jurzyk
On 2011-07-27 11:07, Zarazek wrote:
Sz.P. spojrzeliby na tę fotę:
http://pokazywarka.pl/tytszj/

Dałoby się w tym układzie przej¶ć na vbrake bez
spawania dodatkowej przelotki do ramy lub przyklejania
uchwytu/grippera: http://tiny.pl/h5m3t   ?

Linkę do v-ek możesz ta¶m± do ramy przykleić. Je¶li pancerz przez to przejdzie, to jeszcze pozostanie problem czy nie będzie za mocno wygięty (może za mocno ci±gn±ć cały hamulec na praw± stronę)

Adam

Data: 2011-07-27 11:11:32
Autor: Ryszard Mikke
Adam Jurzyk <a.jurzyk@g_a_z_e_t_a.pl> napisał(a):
On 2011-07-27 11:07, Zarazek wrote:
> [...]

Linkę do v-ek możesz ta¶m± do ramy przykleić. Je¶li pancerz przez to przejdzie, to jeszcze pozostanie problem czy nie będzie za mocno wygięty (może za mocno ci±gn±ć cały hamulec na praw± stronę)

Ale to sie da wyrownac regulacja naciagu sprezyn w ramionach hamulca.

--
rmikke

Data: 2011-07-27 21:30:32
Autor: Adam Jurzyk
On 2011-07-27 13:11, Ryszard Mikke wrote:

Ale to sie da wyrownac regulacja naciagu sprezyn w ramionach hamulca.

Jak będzie mocno ci±gn±ć to nie bardzo ;) (ja lubię mieć te sprężyny tak lekko jak to możliwe)

Adam

Data: 2011-07-28 00:26:47
Autor: szaman
On 07/27/2011 09:30 PM, Adam Jurzyk wrote::

Jak będzie mocno ci±gn±ć to nie bardzo ;) (ja lubię mieć te sprężyny tak
lekko jak to możliwe)

Jest jaki¶ powód ku temu?

sz

Data: 2011-07-28 09:23:36
Autor: Adam Jurzyk
On 2011-07-28 00:26, szaman wrote:
On 07/27/2011 09:30 PM, Adam Jurzyk wrote::

Jak będzie mocno ci±gn±ć to nie bardzo ;) (ja lubię mieć te sprężyny tak
lekko jak to możliwe)

Jest jaki¶ powód ku temu?

Odwróciłbym to pytanie: dlaczego nie? Hamulec działa lżej i nic więcej.

Adam

Data: 2011-07-28 10:16:42
Autor: szaman
On 07/28/2011 09:23 AM, Adam Jurzyk wrote::

Odwróciłbym to pytanie: dlaczego nie? Hamulec działa lżej i nic więcej.

Przy v-kach bnędzie to różnica przynajmniej dla mnie nimal niezauważalna.

sz

Data: 2011-07-28 12:28:31
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-07-27 13:11, Ryszard Mikke wrote:

> Ale to sie da wyrownac regulacja naciagu sprezyn w ramionach hamulca.

Jak będzie mocno ci±gn±ć to nie bardzo ;)

Jasne, ze w pewnych granicach.

(ja lubię mieć te sprężyny tak lekko jak to możliwe)

To pewnie czesciej ode mnie masz klopoty w stylu "hamulec sie nie cofa od kola
po puszczeniu klamki". Ja tam wole pokonywac odrobinke wiekszy opor sprezyn
hamulca, niz walczyc z ciaglym szuraniem ktoregos klocka po obreczy.

--
rmikke

Data: 2011-07-28 15:50:45
Autor: Krzyś Cierpiętnik
[dasiÄ™?] vbrake zamiast cantilever
On 2011-07-27 13:11, Ryszard Mikke wrote:

Ale to sie da wyrownac regulacja naciagu sprezyn w ramionach
hamulca.

Jak będzie mocno ciągnąć to nie bardzo ;)

[...]

Ja też ustawiam te sprężyny możliwie lekko i nie mam takich kłopotów, że
się hamulec nie cofa (tylny BR-M330, cała linka w pancerzu). Wniosek:
nie umiesz ;)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-07-28 14:10:17
Autor: Ryszard Mikke
Krzy¶ Cierpiętnik <blah@blah.invalid> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:

> [...]
> od kola po puszczeniu klamki". Ja tam wole pokonywac odrobinke wiekszy
> opor sprezyn hamulca, niz walczyc z ciaglym szuraniem ktoregos klocka

Ja teĹĽ ustawiam te sprÄ&#65533;ĹĽyny moĹĽliwie lekko i nie mam takich kĹ&#65533;opotĂłw, ĹĽe
siÄ&#65533; hamulec nie cofa (tylny BR-M330, caĹ&#65533;a linka w pancerzu). Wniosek:
nie umiesz ;)

Ale czego nie umiem, klamki puscic?

Jak wrocilem po tygodniu na rowerze, podciagnalem troche przedni hamulec (w
sensie, ze linke skrocilem, zeby szybciej lapal) i okazalo sie, ze nie chce
sie cofac. Rozebranie i odsyfienie pomoglo.

Z tym, ze im lzej sa ustawione te sprezyny, tym mniej syfu potrzeba, zeby
przestaly cofac...

--
rmikke

Data: 2011-07-28 23:35:44
Autor: szaman
On 07/28/2011 03:50 PM, Krzyś Cierpiętnik wrote::

Ja też ustawiam te sprężyny możliwie lekko i nie mam takich kłopotów, że
się hamulec nie cofa (tylny BR-M330, cała linka w pancerzu). Wniosek:
nie umiesz ;)

Nawet jak masz hamulec usyfiony błotem?

sz

Data: 2011-07-29 16:25:09
Autor: Krzyś Cierpiętnik
szaman wrote:
[...]

Hmm, no dobra. Mam błotniki i slicki, więc nie wiem. Z błotem
pośniegowym sobie radził...

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-07-29 20:26:25
Autor: szaman
On 07/29/2011 04:25 PM, Krzyś Cierpiętnik wrote::

Nawet jak masz hamulec usyfiony błotem?

Hmm, no dobra. Mam błotniki i slicki, więc nie wiem. Z błotem
pośniegowym sobie radził...

Hmm.dawno błotników nie miałem, moze faktycznie pomagają.

sz

Data: 2011-07-27 14:49:42
Autor: Zachu
W dniu 27-07-11 11:07, Zarazek pisze:
Sz.P. spojrzeliby na tę fotę:
http://pokazywarka.pl/tytszj/

Dałoby się w tym układzie przej¶ć na vbrake bez
spawania dodatkowej przelotki do ramy lub przyklejania
uchwytu/grippera: http://tiny.pl/h5m3t   ?

Da, mam tak± sam± ramę ;)
Zamieniasz linkę od przedniej przerzutki z link± od hamulca.

--
Zachu

Data: 2011-07-27 16:26:14
Autor: Publius
W dniu 2011-07-27 11:07, Zarazek pisze:
Sz.P. spojrzeliby na tę fotę:
http://pokazywarka.pl/tytszj/

Dałoby się w tym układzie przej¶ć na vbrake bez
spawania dodatkowej przelotki do ramy lub przyklejania
uchwytu/grippera: http://tiny.pl/h5m3t   ?

A nie można pu¶cić na całej długo¶ci linki w pancerzu i pouczepiać j± np. zipami? Moja rama przewiduje tylko tak± możliwo¶ć prowadzenia linki tylnego hamulca, na wierzchu na górze ramy id± tylko te od przerzutek.

Karol

Data: 2011-07-27 19:36:09
Autor: ToMasz
[...]

Dało by się, ale taka czy inna rama niczego nie zmienia. Musisz zastosować pancerz na całej długo¶ci linki, od klamki do fajki.
Sprawa druga: po co? Czekaj± Cię 2 hamulce +2 klamki do V. (metalowe=2x15zł+20zł=50) Może wystarczyło by kupić jeden tylny porz±dny hamulec cantilever? Taniej wyjdzie.

ToMasz

PS najtaniej wyjdzie umyć, potem przeszlifować obręcz i klocki

Data: 2011-07-27 21:50:54
Autor: Gawel
Dnia 27-07-2011 o 11:07:29 Zarazek <zavrat@interia.pl> napisał(a):

Sz.P. spojrzeliby na tę fotę:
http://pokazywarka.pl/tytszj/

Dałoby się w tym układzie przej¶ć na vbrake bez
spawania dodatkowej przelotki do ramy lub przyklejania
uchwytu/grippera: http://tiny.pl/h5m3t   ?

Mialem identyczny uklad w swojej starej ramie. Ucialem kawalek tej  metalowej tulei przy ramie tak aby linka przechodzila przez nia tak prosto  jak sie da i normalnie za tuleja wstawilem kawalek pancerza jak to  normalnie powinno byc. Dzialalo jak zloto, no prawie ;)

--
pzdr
Gawel

[dasię?] vbrake zamiast cantilever