vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣niki z ty艂u

Data: 2010-10-18 09:23:59
Autor: BartekK
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣niki z ty艂u
Witam
Zaobserwowany fakt - w oplach z ty艂u (w tylnych drzwiach) fabryczne g艂o艣niki graj膮 fatalnie, jak radio safari-5, w膮skie pasmo, cicho itd.
Gdy graj膮 wszystkie g艂o艣niki, to a偶 tak tego nie s艂ycha膰, ale jak fader da si臋 na ty艂 - to nagle radio gra jak radiobudzik za 29z艂...
Oczywi艣cie chodzi o "zwyk艂y zestaw g艂o艣nik贸w" z radiem fabrycznym opla (blaupunkt car300, cdr40 opera) a nie systemy bose, z soobwoferem itp.
Pacjenci - wcze艣niej 2 szt Omegi, Vectra C.

Obecnie wkurza mnie to troszk臋 w Vectrze C kombi. Prz贸d gra bardzo dobrze (jak na zestaw fabryczny).
Pytanie - czy kto艣 usi艂owa艂 poprawi膰 sytuacj臋 i zmienia艂 (tylko) g艂o艣niki z ty艂u, i czy to pomog艂o (czy mo偶e wzmacniacz wbudowany w radiu daje tak fatalny d藕wi臋k na ty艂)?
Pytanie2 - jakie lepsze g艂o艣niki wejd膮 do vectry C kombi 2007 w tylne drzwi, bez 偶adnych modyfikacji zewn臋trznych (czyli tylko ewentualny dystans/przej艣ci贸wka do mocowania)? (chodzi mi o 艣rednic臋, g艂臋boko艣膰 z magnesem, ew. konkretny model jaki艣 to sobie sprawdz臋)

Data: 2010-10-18 10:03:39
Autor: J_K_K
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣niki z ty艂u
U偶ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9gt1e$4cd$1mx1.internetia.pl...
Witam
Zaobserwowany fakt - w oplach z ty艂u (w tylnych drzwiach) fabryczne g艂o艣niki graj膮 fatalnie

Na dzie艅 dobry - brak tweeter'贸w.

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-18 10:52:38
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-18 10:03, J_K_K pisze:
Zaobserwowany fakt - w oplach z ty艂u (w tylnych drzwiach) fabryczne
g艂o艣niki graj膮 fatalnie
Na dzie艅 dobry - brak tweeter'贸w.
Co nie zmienia faktu braku bas贸w poni偶ej 300Hz, i og贸lnej g艂o艣no艣ci jak z kom贸rki. Miejsce na gwizdki jest, do艂o偶y si臋, chyba 偶e jakie艣 alternatywne g艂o艣niki w miejsce orygina艂u b臋d膮 "dwutorowe" z wysokotonowym na 艣rodku.
To samo by艂o w Omegach, z przodu g艂o艣niki tak na oko 16cm + gwizdki na g贸rze, graj膮ce ca艂e pasmo bardzo dobrze, z ty艂u 13cm bez gwizdk贸w, graj膮ce jak radiobudzik.
Nie wierz臋 偶e akurat specjalnie z艂o艣liwie by robili 13cm g艂o艣nik kt贸ry przenosi tylko 艣rodek pasma, skoro inni producenci potrafi膮 zrobi膰 13cm graj膮cy 艂adnie, a ten sam producent potrafi zrobi膰 16cm graj膮cy bardzo 艂adnie.

Data: 2010-10-18 09:21:06
Autor: Myjk
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣nitpIHogdHnFgnU
2010-10-18 10:52:38 BartekK

Nie wierz臋

Poczytaj troch臋 o Car Audio. Ja w M6 (BOSE) mam dok艂adnie tak samo jak u Ciebie. Prz贸d gra "dobrze", a g艂o艣niki w tylnych drzwiach ledwo graj膮, bo s膮 zwyczajnie "skr臋cone". Po prostu "scena" jest budowana pod kierowc臋 i tyle. Tylne g艂o艣niki to taki troch臋 uk艂on dla tylnych siedze艅,
ewentualnie pod h艂yt martekingowy vel 8 g艂o艣nik贸w.

PS w M6 z systemem BOSE s膮 gwizdki, ale zamontowano w nich jakie艣 tanie chi艅skie filtry, przez co strasznie s艂abo graj膮. Trzeba kupi膰 co艣 porz膮dnego (za 2 z艂/szt.) i po wymianie automagicznie zaczynaj膮 gra膰 o niebo lepiej. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-18 11:31:10
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-18 11:21, Myjk pisze:
[...]

Czyli musz臋 zapi膮膰 oscyloskop+analizator widma i obejrze膰 jak wygl膮da sygna艂 na tylnych g艂o艣nikach, czy to system audio/radio to psuje, bo wtedy sama wymiana g艂o艣nik贸w niewiele da, trzeba by da膰 dodatkowy wzmacniacz + regeneracja sygna艂u (pfuj) albo wzmacniacz goniony sygna艂em z przednich g艂o艣nik贸w (ju偶 lepiej, ale gdzie wtedy fader)

[...]
Bandyci i marketoidy ;/ jak jeszcze cz艂owiek popatrzy ile za to si臋 dop艂aca w nowym aucie, to tylko strzeli膰 (drzwiami)

Data: 2010-10-18 09:40:00
Autor: Myjk
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣n=9VVEYtOD9CP2FXdHBJSG9nZEhuRmduVT0/PQ=
2010-10-18 11:31:10 BartekK

[...]

Je艣li chcesz co艣 poprawi膰, to przede wszystkim musisz wyg艂uszy膰
przednie drzwi, w drugiej kolejno艣ci dorzuci膰 gwizdki (o ile ich nie
ma -- skoro jest miejsce, to mog膮 by膰, a 藕le gra膰), w trzeciej
kolejno艣ci wymieni膰 przednie g艂o艣niki na co艣 lepszego. Ty艂 w
og贸le zostawi膰  w spokoju, chyba 偶e lubisz kierowa膰 z tylnych
siedze艅. :P Czwarty krok, to podmiana wzmacniacza i ew. dodanie SUBa,
a trzecia wywalenie w og贸le jednostki centralnej na rzecz czego艣
"lepszego". Nie wiem jak w Oplu V, ale w Mazdach6 sama jednostka
centralna daje dobry dzwi臋k, wystarczy RCA wyci膮gn膮膰 i da膰 lepszy
wzmacniacz. Oryginalny wzmacniacz BOSE daje niestety 2 omy -- ani pod
to g艂o艣nik贸w znale藕膰, ani wysterowa膰 sensownie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-18 15:35:49
Autor: BartekK
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣n =?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP2FXdHBJSG9nZEhuRmduVT0/P
W dniu 2010-10-18 11:40, Myjk pisze:
2010-10-18 11:31:10 BartekK

[...]

Oj nie czytasz ze zrozumieniem chyba.
Przednie g艂o艣niki graj膮 ZAJEBI艢CIE (nawet wg kolegi audiofaszysty zbocze艅ca). S膮 gwizdki na g贸rze, niskie tony s膮 naprawd臋 艂adne, przy u偶ywanych przeze mnie g艂o艣no艣ciach - nie potrzeba subwoofera, nawet na ustawieniu neutralnym (eq p艂aski, basy 0, treble 0) gra bardzo 艂adnie i nie chc臋 tego zmienia膰.
Kszta艂t pasma, poziom zniekszta艂ce艅 itp ca艂kowicie mi pasuje. Osi膮galny poziom g艂o艣no艣ci - wystarczy艂by, nie potrzebuje nic wi臋cej z przodu.

W dodatku auto jest dobrze wyg艂uszone, jest to wersja OPC, wn臋trze drzwi jest pokryte pianko-asfaltem od wewn膮trz, s膮 piankowe wyt艂umienia, wszystkie elementy typu ci臋gna itp maj膮 t艂umiki (po otwarciu tapicerki drzwi od razu wida膰 偶e jest inaczej ni偶 w go艂ej vectrze).

Ale z ty艂u z dzwi臋kiem jest du偶o gorzej. Pasa偶erowie z ty艂u mi narzekaj膮 "we藕 zr贸b g艂o艣niej" a ja ju偶 mam z przodu g艂o艣no w sam raz, wr臋cz 藕le si臋 rozmawia. A gdy zrobi臋 g艂o艣niej i poprawi臋 faderem - to si臋 s艂ucha膰 nie da.
Prosty test faderem:
50% ty艂/prz贸d - siedz膮c z przodu gra ok, ale z ty艂u jest cicho i marnie, praktycznie mo偶na nie zauwa偶y膰 偶e tam co艣 gra na dole drzwi.
100% front, 0% ty艂 - prz贸d gra pi臋knie, siedz膮c z przodu nie s艂ycha膰 r贸偶nicy
0% front, 100% ty艂 - nagle robi si臋 cicho, przyt艂umione, bez bas贸w, wysokich te偶 mniej, jak przez telefon prawie ;)

Data: 2010-10-19 08:12:06
Autor: Myjk
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣n=Q=
2010-10-18 15:35:49 BartekK

Oj nie czytasz ze zrozumieniem chyba.

Czytam. Po prostu nie jest dla mnie logiczne to co piszesz. Albo chcesz z pasa偶erami s艂ucha膰
muzyki (wtedy rozkr臋casz), albo chcecie rozmawia膰
(wtedy wy艂膮czasz). Nie da si臋 tego sensownie po艂膮czy膰.

PS w ustawieniach masz skok tylko o 50%? :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-19 11:10:03
Autor: BartekK
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣n =?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AyRlhkS=?UTF-8?B?UT09Pz0=
W dniu 2010-10-19 10:12, Myjk pisze:
Czytam. Po prostu nie jest dla mnie logiczne
to co piszesz. Albo chcesz z pasa偶erami s艂ucha膰
muzyki (wtedy rozkr臋casz), albo chcecie rozmawia膰
(wtedy wy艂膮czasz). Nie da si臋 tego sensownie po艂膮czy膰.
No to ja nie rozumiem co chcesz mi przekaza膰, czy:
1) obecnie to co mam jest idealne i na lepiej nie mam liczy膰, nie da si臋 po艂膮czy膰 s艂uchania muzyki w przyzwoitej jako艣ci z ty艂u i przodu, i rozmawiania
2) musze wymieni膰 wszystko, w艂膮cznie z przodem kt贸ry gra dobrze, oraz radiem i doda膰 wzmacniacz i subwoofer
?

PS w ustawieniach masz skok tylko o 50%? :P
Nie, poda艂em przyk艂ad przy ustawieniach kra艅cowych. Co z tego 偶e mam skok o powiedzmy 5%, skoro granie tylnych g艂o艣nik贸w jest s艂yszalne dopiero gdy ustawi臋 jakie艣 15%/85%, a szerokopasmowy prz贸d gra wtedy tak cicho, ze po偶ytek z jego szerokiego pasma ju偶 jest w og贸le zatracony.

Wydawa艂o mi si臋 偶e zada艂em proste pytanie:
- czy kto艣 wymieni艂 tylne g艂o艣niki, i sama wymiana poprawi艂a sytuacje (o ewentualnym dodaniu/sprawdzeniu gwizdk贸w z ty艂u ju偶 wiem)
- je艣li tak, to jakie g艂o艣niki (rozmiar lub model)

Data: 2010-10-19 10:09:30
Autor: Myjk
vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣n=9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF5Umxoa1MEJKU0c5blpFaHVSbWR1VlQwL1A=Pz09P1VURi04P0I/VVQwOVB6MD0=?
2010-10-19 11:10:03 BartekK

> [...]
> (wtedy wy艂膮czasz). Nie da si臋 tego sensownie po艂膮czy膰.
No to ja nie rozumiem co chcesz mi przekaza膰, czy:

Wcze艣niej nic nie pisa艂e艣 o zadowalaniu pasa偶er贸w,
st膮d nieporozumienie.

[...]

Wymiana tylnych g艂o艣nik贸w nic nie da, tam po prostu idzie za ma艂o pr膮du.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-18 11:01:47
Autor: bratPit[pr]
[...]

pewnie nie maj膮 tweeterk贸w u g贸ry drzwi,
wymie艅 fabryczne g艂o艣niki w choler臋 na jakie艣 zestawy odseparowane MacAudio czy Hertza i b臋dzie to jako艣 gra艂o,

brat

vectra C (og贸lnie opel) - marne g艂o艣niki z ty艂u