vfr 1200T - krotkie info

Data: 2009-07-15 14:47:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
vfr 1200T - krotkie info
Jasio wydusił z siebie te słowy:

-biegami zmienianymi przyciskiem, co jest możliwe dzięki zastosowaniu
dwóch sprzęgieł. I nie jest to napęd CVT jak w skuterze, tylko
skrzynia biegów. Działa to tak, że jedno ze sprzęgieł odpowiada za
pracę parzystych a drugie za nieparzystych biegów. W ten sposób można
mieć zapięte jednocześnie dwa biegi, a dzięki dwóm sprzęgłom napęd
przenoszony jest tylko na jeden. Nie wiem czy jasno przekazałem tę
myśl. :/ Cała trudność, według artykułu, na zaprojektowaniu takiego
układu polegała na zaprojektowaniu komputera, który przewidzi czy
chcemy wrzucić bieg niższy czy wyższy.

brzmi nieźle .. bo, tak na marginesie, zasada dzialania tego jest taka jak w skrzyni DSG Volkswagena, jesli więc ktoś mial przyjemność jechania automatem DSG VW .. to moze mu pomoże w odgadnięciu jak to działa (i jakie jest fajne)

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

vfr 1200T - krotkie info