vga czy hdmi

Data: 2011-09-03 15:52:55
Autor: adam
vga czy hdmi
Witam,
Chce kupic monitor zewnetrzny do netbooka 12''. Komputer posiada oba zlacza, jednak ceny monitorow ze zlaczem HDMI sa zdecydowanie wyzsze.
Czy warto doplacac? Nie zalezy mi na ogldaniu filmow HD a jedynie na wiekszym ekranie przy codziennej pracy - internet, zdjecia etc.
Dzieki, pozdrawiam
Adam

Data: 2011-09-03 16:16:21
Autor: Tomaszek
vga czy hdmi
W dniu 2011-09-03 15:52, adam pisze:
[...]

Różnicę przy podłączeniu na VGA widać. Obraz jest trochę rozmyty ( wygładzania czcionek nie musisz używać ) U mnie dodatkowo kabel analogowy zbierał zakłócenia co było widać w postaci okazjonalnie pojawiającego się drobnego "śniegu" Jak rozumiem netbook nie ma złącza DVI-D?

Data: 2011-09-03 16:44:53
Autor: qwerty
vga czy hdmi
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3td0a$3bc$1@news.onet.pl...
[...]

Przecież może kupić monitor z DVI, a użyć wyjścia HDMI w netbooku.

Data: 2011-09-03 17:53:14
Autor: adam
vga czy hdmi

[...]
Witam ponownie,
Netbook ma wyjscie VGA i HDMI, niestety DVI nie posiada,
Pozdrawiam
Adam

Data: 2011-09-03 23:50:51
Autor: Maciej Bojko
vga czy hdmi
On Sat, 3 Sep 2011 17:53:14 +0200, "adam" <adabi@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

Przejściówka HDMI-DVI kosztuje cztery złote.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-09-03 19:25:20
Autor: m4rkiz
vga czy hdmi
adam wrote:
[...]

do rozdzielczosci wiekszych niz WXGA raczej warto, a zanim cokolwiek kupisz
najlepiej przetestuj czy sygnal analogowy w tym netbooku jest przyzwoity

Data: 2011-09-03 21:06:25
Autor: nom
vga czy hdmi

Użytkownik "adam" <adabi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j3tbff$srp$1news.onet.pl...
Witam,
Chce kupic monitor zewnetrzny do netbooka 12''. Komputer posiada oba zlacza, jednak ceny monitorow ze zlaczem HDMI sa zdecydowanie wyzsze.
Czy warto doplacac?

Kup monitor z wejściem DVI, ceny są porównywalne z monitorami z wejściem D-SUB. Do DVI podepniesz się kabelkiem HDMI->DVI. Monitor z DVI jest przyszłościowy, podpniesz pod niego w zasadzie każdy nowszy sprzęt, np. tuner DVB-T, tuner satelitarny itp.

Data: 2011-09-03 21:17:17
Autor: Mateusz
vga czy hdmi
Użytkownik nom napisał:

tuner DVB-T, tuner satelitarny itp.

konsole do gier :D

Data: 2011-09-04 13:49:50
Autor: adam
vga czy hdmi

[...]

Dziekuje za wszelkie porady, kupuje ze zlaczem DVI.
Wybralem model:
http://allegro.pl/monitor-lcd-iiyama-e2008hdd-b1-gw-36m-c-0-bad-pix-i1787322222.html

Czy to dobry wybor? Jak juz wczesniej wspominalem, glowne zastosowanie to rozszerzenie netboka czyli internet, zdjecia itd.
Pzdr
Adam

Data: 2011-09-04 14:00:41
Autor: Tom01
vga czy hdmi
W dniu 04.09.2011 13:49, adam pisze:
Czy to dobry wybor? Jak juz wczesniej wspominalem, glowne zastosowanie
to rozszerzenie netboka czyli internet, zdjecia itd.

Zdjęcia? Na monitorze za 400 zł? :)
Pomijając że zwyczajny komfort patrzenia to też Science Fiction. Generalnie obraz będzie takiej samej klasy jak na netbooku, czyli żadnej.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2011-09-04 14:08:11
Autor: qwerty
vga czy hdmi
Użytkownik "Tom01"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e636869$0$2484$65785112@news.neostrada.pl...
Zdjęcia? Na monitorze za 400 zł? :)
Pomijając że zwyczajny komfort patrzenia to też Science Fiction. Generalnie obraz będzie takiej samej klasy jak na netbooku, czyli żadnej.

Czekamy na propozycję za 2000 zł. :)

Data: 2011-09-04 15:52:10
Autor: Tom01
vga czy hdmi
W dniu 04.09.2011 14:08, qwerty pisze:
Czekamy na propozycję za 2000 zł. :)

To czekajcie. :)

Napisałem to co napisałem dlatego, że być może wątkotwórca nie wie w co zamierza wywalić pieniądze pakuje. To sygnalizacja problemu a nie oferta handlowa.

Data: 2011-09-04 14:46:55
Autor: Andrzej Libiszewski
vga czy hdmi
W dniu 2011-09-04 14:00, Tom01 pisze:
[...]

Nie każdy potrzebuje do zdjęć monitora za 2k+ zł

--
Andrzej Libiszewski

Data: 2011-09-04 15:53:08
Autor: Tom01
vga czy hdmi
W dniu 04.09.2011 14:46, Andrzej Libiszewski pisze:
Nie każdy potrzebuje do zdjęć monitora za 2k+ zł

Określenie "do zdjęć" determinuje pewne cechy, których w monitorach za 400 zł po prostu nie ma.

Data: 2011-09-04 15:59:14
Autor: Andrzej Libiszewski
vga czy hdmi
W dniu 2011-09-04 15:53, Tom01 pisze:
W dniu 04.09.2011 14:46, Andrzej Libiszewski pisze:
Nie każdy potrzebuje do zdjęć monitora za 2k+ zł

Określenie "do zdjęć" determinuje pewne cechy, których w monitorach za
400 zł po prostu nie ma.

Nie determinuje, dopóki nie zapytasz co i w jakim celu pytający ze zdjęciami zamierza robić.

--
Andrzej Libiszewski

Data: 2011-09-04 20:00:27
Autor: Tom01
vga czy hdmi
W dniu 04.09.2011 15:59, Andrzej Libiszewski pisze:
Nie determinuje, dopóki nie zapytasz co i w jakim celu pytający ze
zdjęciami zamierza robić.

Faktycznie poczyniłem założenie, że nie będzie ich tylko kopiować z karty pamięci. ;)

Data: 2011-09-04 22:38:42
Autor: Sergiusz Rozanski
vga czy hdmi
Dnia 04.09.2011 Tom01 <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał/a:
[...]

Więc pewnie w netbooku ma mały ekranik zapewne 1360x768 w 13" i to do
zdjęć jest trochę mało aby choćby wygodnie pracować z kadrowaniem.
Tu i tu ma LCD więc nie chodzi o wady CRT (geometria - a właściwie
jej brak, kolory - a właściwie ich brak - rozogniskowanie itd a czym
większy tym gorzej).
Jasność w laptopach to raczej coś niewielkiego, w dużych monitorach jest
z tym stanowczo lepiej.
Więc do zdjęć jak najbardziej zewnętrzny monitor, nawet za 400zł będzie
lepszy niĹź laptop.
Rozumiem że ktoś potrzebuje monitora za 2k aby mieć ślicznie skalibrowane
kolory, cóż że później to zdjęcie ktoś wiesza w oświetleniu niebieskiego
neonu ;) lub ogląda pod 'żarówką energooszczędną' i kolory szlag trafia.

Data: 2011-09-04 14:48:56
Autor: adam
vga czy hdmi

Zdjęcia? Na monitorze za 400 zł? :)
Pomijając że zwyczajny komfort patrzenia to też Science Fiction. Generalnie obraz będzie takiej samej klasy jak na netbooku, czyli żadnej.

Jasne, kazdy posiadacz aparatu cyfrowego ma rowniez stacje robocza za 5k zeby obciac i przygotowac zdjecia do wydrukowania.
Pzdr
Adam

Data: 2011-09-04 16:22:15
Autor: qwerty
vga czy hdmi
Użytkownik "adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3vs3g$7ae$1@news.onet.pl...
Jasne, kazdy posiadacz aparatu cyfrowego ma rowniez stacje robocza za 5k zeby obciac i przygotowac zdjecia do wydrukowania.
Oraz każdy posiadacz aparatu cyfrowego posiada tak naprawdę lustrzankę co najmniej 5 obiektywami oraz robi tylko w RAW.

Data: 2011-09-04 16:53:23
Autor: z
vga czy hdmi
Tom01 pisze:
  > Zdjęcia? Na monitorze za 400 zł? :)
Pomijając że zwyczajny komfort patrzenia to też Science Fiction. Generalnie obraz będzie takiej samej klasy jak na netbooku, czyli żadnej.

Każdy nawet stary TN jest dla mnie dużo lepszy niż to co się wkłada do laptopów. Raz że kąty dużo lepsze a dwa matowa matryca.
Wątkotwórcy to pewnie wystarczy.

Data: 2011-09-05 00:30:23
Autor: dziobu
vga czy hdmi
Dnia 9/4/2011 4:53 PM, Użytkownik z napisał:
Tom01 pisze:
> [...]

Każdy nawet stary TN jest dla mnie dużo lepszy niż to co się wkłada do
laptopów. Raz że kąty dużo lepsze a dwa matowa matryca.

- nie każdemu niewielkie kąty przeszkadzają
- nikt nie pisał że te 10" ma błyszczące
- mam podobną iiyamę (E1908WS); szczerze powiem że nawet do samego przeglądania zdjęć to ona się zdecydowanie nie nadaje. Netbooka z tak kiepską matrycą nie widziałem. A oprócz tego to monitor całkiem fajny ;)

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2011-09-05 06:35:29
Autor: adam
vga czy hdmi
 - mam podobną iiyamę (E1908WS); szczerze powiem że nawet do samego
przeglądania zdjęć to ona się zdecydowanie nie nadaje. Netbooka z tak kiepską matrycą nie widziałem. A oprócz tego to monitor całkiem fajny ;)

Wiec jaki monitor w podobnej cenie?
Dlaczego Twoj nie nadaje sie do zdjec?
Pzdr
Adam

Data: 2011-09-05 08:15:18
Autor: Artur\(m\)
vga czy hdmi

Użytkownik "dziobu" <xxxxxxxx@xxxx.xx> napisał w wiadomości news:j40u5u$l90$1news.onet.pl...

[...]

Należysz do podobnej grupy ludzi, którzy układają kable
głośnikowe na podpórkach, aby słyszeć lepiej?

Artur(m)

Data: 2011-09-05 10:51:37
Autor: dziobu
vga czy hdmi
Dnia 9/5/2011 8:15 AM, Użytkownik Artur(m) napisał:

Należysz do podobnej grupy ludzi, którzy układają kable
głośnikowe na podpórkach, aby słyszeć lepiej?

Nie. Należe do grupy ludzi która kupuje sprzęt patrząc na parametry i funkcje, a nie na cenę.

A imho monitor nie nadaje się do zdjęć, bo nie ma kolorów (obok stoi dość ładny 17" i róznice widze codziennie). Czarnego brak. Zielony i czerwony są przebarwione. Biały jest żółty.
Większość zdjęć wygląda na nim jak pociągnięte pastelami, a niektóre są wręcz brzydkie (nocne niebo wychodzi mało kontrastowe i szare, zachód słońca z ostrą czerwienią wygląda jakby był malowany jednym kolorem).

Żeby nie było - kupiłem go bo to było najtańsze 19" z 1680x1050. A do pisania tekstu kolory nie mają znaczenia.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2011-09-05 11:08:34
Autor: z
vga czy hdmi
dziobu pisze:
[...]

Rozumiem że włożyłeś trochę wysiłku i nie pozostawiłeś na ustawieniach fabrycznych. Nie mam na myśłi kalibracji tylko "kręcenie gałkami"

Data: 2011-09-05 11:28:04
Autor: dziobu
vga czy hdmi
Dnia 9/5/2011 11:08 AM, Użytkownik z napisał:

Rozumiem że włożyłeś trochę wysiłku i nie pozostawiłeś na ustawieniach
fabrycznych. Nie mam na myśłi kalibracji tylko "kręcenie gałkami"

Owszem. Na ustawieniach fabrycznych było jeszcze gorzej ;)

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2011-09-05 12:29:28
Autor: Tom01
vga czy hdmi
W dniu 05.09.2011 08:15, Artur(m) pisze:
Należysz do podobnej grupy ludzi, którzy układają kable
głośnikowe na podpórkach, aby słyszeć lepiej?

Audio-voodoo a rozróżnianie rzeczy których tylko niewidomy nie widzi to nieco inna skala. ;)

Data: 2011-09-05 14:41:11
Autor: kamil
vga czy hdmi
On 05/09/2011 07:15, Artur(m) wrote:

[...]

A ty zapewne do tych, którzy kupią plastikową wieżę Sunny na bazarze, postawią kolumny na szklanym stoliku i śmieją się z sąsiada, bo głupi wydał 10 razy więcej, a nie ma nawet 100000W?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-05 10:11:23
Autor: z
vga czy hdmi
dziobu pisze:
  > - nie każdemu niewielkie kąty przeszkadzają

No to jesteśmy z innej bajki :-)
Dla mnie niewielkie kąty = scyzoryk się otwiera.

- nikt nie pisał że te 10" ma błyszczące

Fakt

- mam podobną iiyamę (E1908WS); szczerze powiem że nawet do samego przeglądania zdjęć to ona się zdecydowanie nie nadaje. Netbooka z tak kiepską matrycą nie widziałem.

Ale co konkretnie?

Data: 2011-09-05 14:38:59
Autor: kamil
vga czy hdmi
On 04/09/2011 13:00, Tom01 wrote:
W dniu 04.09.2011 13:49, adam pisze:
Czy to dobry wybor? Jak juz wczesniej wspominalem, glowne zastosowanie
to rozszerzenie netboka czyli internet, zdjecia itd.

Zdjęcia? Na monitorze za 400 zł? :)

Większość użytkowników przez zdjęcia rozumie coś, co aparat za 700zł wypluł jako JPG, pomniejszone do 600x400 na Picasie. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-08 09:18:42
Autor: nom
vga czy hdmi

Użytkownik "adam" <adabi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j3vokl$np0$1news.onet.pl...

Wybralem model:
http://allegro.pl/monitor-lcd-iiyama-e2008hdd-b1-gw-36m-c-0-bad-pix-i1787322222.html

Czy to dobry wybor?

W jakiejś gazetce reklamowej widziałem LG 21,5" FuulHD za 399zł.
Iiyamę raz naprawiałem koledzę LCD 17" i w środku miał elektronikę Acera, a matrycę nie wiem jaką, bo nie pisało. :-)

vga czy hdmi