Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   via toll inaczej

via toll inaczej

Data: 2011-10-24 19:32:48
Autor: WildS
via toll inaczej
On 2011-10-24, Barti <bartekWYTNIJ.TO@software.com.pl> wrote:
moze to pytanie okaze sie pytaniem swiadczacym o totalnym moim laicyzmie. Jednak zaryzykuje...
Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja z autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach, a teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?

Kiedyś byla obowiązkowa winieta. Pozwalała ona na przejazd drogami i
autostradami bez dodatkowych opłat. W szczególności dzięki umowie
panstwa z kulczykiem, również kulczykówką i innymi prywatnymi.

Problemem jest głównie kulczykówka. Kulczyk ustawił sobie wysokie
opłaty, zeby panstwo mu wysoko zwracalo. Teraz panstwo przestało zwracac
a oplaty sa pobierane od kierowców.

Teraz zamiast obowiązkowej winiety jest obowiązkowy viatoll, który
jednak nie pozwala na przejazd prywatnymi autostradami bez dodatkowych
opłat. Przestało się po prostu opłacać. Stawka kulczyka to 63zł/bramke
czyli 189 zł/100km (3 bramki) a to czyni ta autostrade chyba najdrozsza
w europie.


Pytanie - skoro wczesniej była umowa to dlaczego nie dało się umówic,
zeby viatoll placil za kulczykowke? Gdize indziej jest tak, ze
ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
gotowka.... burdel jakich mało.

Do tego doszło szukanie oszczednosci. Stad wiecej tirów poza
autostradami.

Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.


--
WildS

Data: 2011-10-24 21:54:31
Autor: Deflegmator
via toll inaczej
Dnia Mon, 24 Oct 2011 19:32:48 +0200 (CEST), WildS napisa³(a):

Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.



Nareszcie kto¶ rozs±dny. Masz 100% racji.

Data: 2011-10-25 09:27:07
Autor: Arek
via toll inaczej
W dniu 2011-10-24 21:54, Deflegmator pisze:
Dnia Mon, 24 Oct 2011 19:32:48 +0200 (CEST), WildS napisa³(a):

Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.



Nareszcie kto¶ rozs±dny. Masz 100% racji.

Niestety rozs±dek, jest ostatnim czynnikiem jaki jest brany pod uwagê przy projektowaniu takich rozwi±zañ.

A.

Data: 2011-10-25 13:39:34
Autor: WildS
via toll inaczej
On 2011-10-25, Arek <abc@abc.pl> wrote:
Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.
Nareszcie ktoÅ› rozsÄ…dny. Masz 100% racji.
Niestety rozsądek, jest ostatnim czynnikiem jaki jest brany pod uwagę przy projektowaniu takich rozwiązań.

w Polsce to wygląda tak jakby nadrzednym celem budowy autostrad było
napchanie kasy 'wlasciwym osobom', które dostały kluczowe kawałki
autostrad.

Nagłe postawienie 18t na 92 w Koninie w kierunku Wrześni tylko tego dowodzi.

--
WildS

Data: 2011-10-27 14:01:56
Autor: J.F
via toll inaczej
Użytkownik "WildS"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Problemem jest głównie kulczykówka. Kulczyk ustawił sobie wysokie
opłaty, zeby panstwo mu wysoko zwracalo. Teraz panstwo przestało zwracac
a oplaty sa pobierane od kierowców.

Przy czym musimy Kulczykowi oddac sprawiedliwosc - wybudowal austrade na wlasny koszt, i zaczal pobierac oplaty na dlugo przed wejsciem do Unii, gdy panstwo mu wcale nie placilo za ciezarowki. Ktos pamieta jak to wtedy bylo - jezdzily, czy nie ?

Pytanie - skoro wczesniej była umowa to dlaczego nie dało się umówic,
zeby viatoll placil za kulczykowke?

Mysle ze jak najbardziej sie dalo, i podejrzewam ze odpowiednia propozycja nawet padla.
Tylko ze:
a) maja swoje wysokie stawki, a w Viatollu sa znacznie nizsze (pewnie mozna by podniesc)
b) zapewne gdaka proponowala takze udzial w kosztach viatola.

I co sie dziwic ze z tak swietnej propozycji nie skorzystali :-)

Gdize indziej jest tak, ze
ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
gotowka.... burdel jakich mało.

Francja, Wlochy, Hiszpania ? Czyli wszystkie kraje gdzie sa "prywatne" autostrady.
Austria moze jeszcze, ale w ograniczonym zakresie, bo tam chyba tylko dwa kawalki prywatne.


Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.

Tylko skad te autostrady maja sie wziasc ? :-)

J.

Data: 2011-10-27 17:20:45
Autor: Cavallino
via toll inaczej
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Przy czym musimy Kulczykowi oddac sprawiedliwosc - wybudowal austrade na wlasny koszt, i zaczal pobierac oplaty na dlugo przed wejsciem do Unii, gdy panstwo mu wcale nie placilo za ciezarowki. Ktos pamieta jak to wtedy bylo - jezdzily, czy nie ?

Nie.

Data: 2011-10-28 18:36:16
Autor: WildS
via toll inaczej
On 2011-10-27, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Gdize indziej jest tak, ze
ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
gotowka.... burdel jakich mało.
Francja, Wlochy, Hiszpania ? Czyli wszystkie kraje gdzie sa "prywatne" autostrady.
Austria moze jeszcze, ale w ograniczonym zakresie, bo tam chyba tylko dwa kawalki prywatne.


Na włochy akurat nie jezdzilem i nie jezdze ale na francje i hiszpanie
mam 'dkv box' i wszystkie telepejdże z marszu przejezdzam.


Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
(congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
najtaniej za autostrady.
Tylko skad te autostrady maja sie wziasc ? :-)

z akcyzy i podatku drogowego k***a. Wiem, za duzo chyba od panstwa
wymagam, zeby umialo wydac pieniadze zgodnie z przeznaczeniem ;)


--
WildS

Data: 2011-11-01 17:14:16
Autor: jerzu
via toll inaczej
On Thu, 27 Oct 2011 14:01:56 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ktos pamieta jak to wtedy bylo - jezdzily, czy nie ?

Nie je¼dzi³y. Je¼dzi³y z Konina przez Golinê i S³upcê do Wrze¶ni i
dalej na Poznañ. Obecn± DK92.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-11-01 18:35:16
Autor: Cavallino
via toll inaczej
U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ph60b718l5g3ncup7s6lujapr2okcbealk4ax.com...
On Thu, 27 Oct 2011 14:01:56 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ktos pamieta jak
to wtedy bylo - jezdzily, czy nie ?

Nie je¼dzi³y. Je¼dzi³y z Konina przez Golinê i S³upcê do Wrze¶ni i
dalej na Poznañ. Obecn± DK92.

Teraz ju¿ nie je¿d¿±, bo te¿ jest p³atna, wiêc jad± wojewódzkimi.

Data: 2011-11-01 18:46:49
Autor: WildS
via toll inaczej
On 2011-11-01, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ktos pamieta jak
to wtedy bylo - jezdzily, czy nie ?
Nie jeździły. Jeździły z Konina przez Golinę i Słupcę do Wrześni i
dalej na Poznań. Obecną DK92.
Teraz już nie jeżdżą, bo też jest płatna, więc jadą wojewódzkimi.

przez goline akurat nie jezdza bo 92 pomiedzy koninem a wrzesnia ma 18t
dmc a kawalek przy golinie do a2 (nie pamietam numeru, czterystailes) ma
12tdmc

Znaki objazdu prowadza na płatną prywatną A2. Ktoś musiał nieźle
posmarować ;) Brak drogi alternatywnej bezpłatnej do A2 na tym odcinku.
Mi to wisi bo pracodawca płaci ale na jego miejscu to bym zbierał kwitki
i potem wytoczył np. gdace albo hgw komu proces o odszkodowanie za to,
ze zmusza do jazdy prywatnym kawałkiem a2.

--
WildS

Data: 2011-11-01 21:18:21
Autor: jerzu
via toll inaczej
On Tue, 1 Nov 2011 18:46:49 +0100 (CET), WildS <falcon@nightfall.pl>
wrote:

przez goline akurat nie jezdza bo 92 pomiedzy koninem a wrzesnia ma 18t
dmc a kawalek przy golinie do a2 (nie pamietam numeru, czterystailes) ma
12tdmc

Drug± stron± te¿ siê nie da, bo tam jest chyba 10 albo 12 ton.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

via toll inaczej

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona