visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu

Data: 2010-10-15 21:56:49
Autor: punk__
visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
Witam

Płaciłem dzi¶ za niewielkie zakupy (nieco poniżej 50 zł) Vis± Elektron z Inteligo i transakcja poszła bez autoryzacji z mojej trony. Sprzedawczyni przejechała paskiem przez terminal i wręczyła mi od razu potwierdzenie i paragon. To chyba nie jest normalne? Czy sprzedawcy mog± tak ustawić terminale aby nie wymagac np. do pewnej kwoty pinu b±dĽ podpisu? A może to bank co¶ pokręcił? Co będzie jak zareklamuję tak± transakcję?

--
punk

Data: 2010-10-15 15:12:05
Autor: witek
On 10/15/2010 2:56 PM, punk__ wrote:
[...]

to zależy gdzie. W Polsce nie, za granic± tak.
Ryzyko fraudów bierze na siebie sklep.
Bardziej opłaca mu się oddać 50 zł i obsłużyć 3 osoby w tym samym czasie przy kasie. Czas kasjerki kosztuje więcej.

Czy sprzedawcy mog±
tak ustawić terminale aby nie wymagac np. do pewnej kwoty pinu b±dĽ
podpisu? A może to bank co¶ pokręcił?

ja widać mog±

  Co będzie jak zareklamuję tak±
transakcję?

a) nic sie nie stanie, sklep wykaże, że to jednak ty, np. z kamer
b) dostaniesz 50 zł z powrotem
c) bedziesz miał w papierach wpis, karany.

Data: 2010-10-15 22:33:38
Autor: scream
Dnia Fri, 15 Oct 2010 15:12:05 -0500, witek napisał(a):

Czy sprzedawcy mog±
tak ustawić terminale aby nie wymagac np. do pewnej kwoty pinu b±dĽ
podpisu? A może to bank co¶ pokręcił?
ja widać mog±

Przecież przy autoryzacji podpisem nic nie trzeba ustawiać. Terminal pyta
od razu po wydrukowaniu kwitka dla sprzedawcy, czy podpis zgodny z tym na
karcie i czy drukować kopię dla klienta. Z tym, że tu sprzedawca kręci bat
na własn± d.., bo je¶li klient nie podpisuje papierka to sprzedawca nie ma
potem żadnego potwierdzenia, że to faktycznie ów klient płacił (wiem,
podpis to słabe potwierdzenie, ale zawsze jakie¶).

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-15 18:20:30
Autor: witek
On 10/15/2010 3:33 PM, scream wrote:
[...]

Albo i nie pyta w ogóle.
Terminale np. na stacjach benzynowych nie pytaj± sprzedawcy, bo go tam nie ma.

ma, facjate klienta na kamerze.

Data: 2010-10-16 14:39:28
Autor: neoniusz
W dniu 10-10-16 01:20, witek pisze:
[...]

Bo tam sie wpisuje PIN.

Data: 2010-10-17 15:16:11
Autor: witek
On 10/16/2010 7:39 AM, neoniusz wrote:

Albo i nie pyta w ogóle.
Terminale np. na stacjach benzynowych nie pytaj± sprzedawcy, bo go tam
nie ma.

Bo tam sie wpisuje PIN.

to zalezy jak lezy.
moge napisac co dokładnie odwrotnego.
1. nie wpisuje sie pinu
2. moja karta w ogóle go nie posiada

Data: 2010-10-16 18:05:22
Autor: cef
witek wrote:

[...]

A dlaczego w Polsce nie?
Np w jakich¶ miejscach wymuszaj±cych wła¶nie szybk± obsługę
(terminal autostrady, automaty biletowe).

W tym wypadku akurat w przypadku karty Inteligo, która jest na podpis, kasjerka pewnie
przycisnęła guzik i wydała kwit automatycznie.

Data: 2010-10-16 18:14:15
Autor: Olgierd
visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
W dniu Sat, 16 Oct 2010 18:05:22 +0200, cef napisał, a ja na to:

to zaleĹĽy gdzie. W Polsce nie, za granicÄ… tak.

A dlaczego w Polsce nie?
Np w jakichś miejscach wymuszających właśnie szybką obsługę (terminal
autostrady, automaty biletowe).

W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwiÄ…zanie.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-17 00:15:52
Autor: MK
On 16 PaĽ, 20:14, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
W dniu Sat, 16 Oct 2010 18:05:22 +0200, cef napisał, a ja na to:

W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwi±zanie.

Sugerujesz, ze paypass tez jest bezprawny? ;)

MK

Data: 2010-10-17 07:28:37
Autor: Olgierd
W dniu Sun, 17 Oct 2010 00:15:52 -0700, MK napisał, a ja na to:

W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwiÄ…zanie.

Sugerujesz, ze paypass tez jest bezprawny?

Jeśli te fale są "elektroniczną identyfikacją posiadacza" z art. 28 ust. 5, to nie jest. Podobnie w przypadku transakcji bezpinowych/
bezpodpisowych. --
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-17 14:44:29
Autor: Krzysztof Halasa
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwiÄ…zanie.

Sugerujesz, ze paypass tez jest bezprawny?

Jeśli te fale są "elektroniczną identyfikacją posiadacza" z art. 28 ust. 5, to nie jest.

Przeciez wiadomo ze te "fale" nie sa zadna identyfikacja niczego innego
niz karty.

Inna sprawa ze nikt nie powiedzial, ze bank nie bedzie uwzglednial
reklamacji przy czyms takim, nawet jesli za chwile sprawa zajmie sie
policja itd.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-17 14:04:57
Autor: Olgierd
visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
W dniu Sun, 17 Oct 2010 14:44:29 +0200, Krzysztof Halasa napisał, a ja na
[...]

Z drugiej strony zgodnie z definicją instrumentu służy on m.in. "elektronicznej identyfikacji posiadacza"; zaś "kod identyfikacyjny" to jest jakby coś innego, niż owa "elektroniczna identyfikacja posiadacza". Wydaje mi się, że w tym sensie ustawa pozwala na naprawdę wiele (i pozostawia wiele do interpretacji zainteresowanych).

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-17 09:45:35
Autor: Kamil Jońca
[...]

A dlaczego?
KJ

Jak kto¶ ma pecha, to złamie z±b podczas seksu oralnego (S.Sokół)

Data: 2010-10-17 14:03:08
Autor: Olgierd
W dniu Sun, 17 Oct 2010 09:45:35 +0200, Kamil Jońca napisał, a ja na to:

W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwiÄ…zanie.

A dlaczego?

Art. 28 ust. 5.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-17 17:21:32
Autor: Kamil Jońca
[...]

" Posiadacza nie obci±żaj± operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na
dokumencie obci±żeniowym. Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obci±żenia
posiadacza zakwestionowan± przez niego operacj±, chyba że został złożony
bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18
wrze¶nia 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 oraz
z 2002 r. Nr 153, poz. 1271)."

Dalej nie rozumiem, dlaczego to wyklucza.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam

Data: 2010-10-17 21:18:50
Autor: Olgierd
W dniu Sun, 17 Oct 2010 17:21:32 +0200, Kamil Jońca napisał, a ja na to:

Dalej nie rozumiem, dlaczego to wyklucza.

"nie obciążają operacje jeżeli karta została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym": czyli dopuszczalne modele to:
- uĹĽycie plastiku+elektroniczna identyfikacja
- złożenie podpisu

zatem bardzo moĹĽliwe, ĹĽe samo uĹĽycie karty nie wystarczy.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-18 08:30:19
Autor: Kamil Jońca
visa elektron zakupy bez pinu i podpisu
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

W dniu Sun, 17 Oct 2010 17:21:32 +0200, Kamil Jońca napisał, a ja na to:

Dalej nie rozumiem, dlaczego to wyklucza.

"nie obci±żaj± operacje jeżeli karta została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na dokumencie obci±żeniowym": czyli dopuszczalne modele to:
- użycie plastiku+elektroniczna identyfikacja

Dlaczego? W pewnych sytuacjach samo "wylegitymowanie" się posiadaniem
karty może być wystarczaj±ce do identyfikacji (elektronicznej żeby nie
było) (casus IKM-ek)
KJ

The world is coming to an end.  Please log off.

Data: 2010-10-18 09:36:58
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 18 Oct 2010 08:30:19 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

[...]

No wła¶nie mam w±tpliwo¶ć czy można powiedzieć, że karta sama w sobie identyfikuje posiadacza. Je¶li tak by to wygl±dało, to zbyteczne byłoby pisanie o fizycznym okazaniu karty i (ł±cznie) podaniu kodu pin lub złożeniu podpisu pod dyspozycj± obci±żenia karty. Ba, czę¶ć polskich serwisów internetowych nie miałaby problemu ze stałym obci±żaniem karty użytkownika bez po¶redników (wystarczałoby wklepać dane w jaki¶ formularz i zapisać na serwerze, aby następnie, cyklicznie, obci±żać j±).

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-18 17:53:25
Autor: Król Dopalaczy
W dniu 2010-10-15 22:12, witek pisze:
[...]

inteligo oraz visa z volswagen banku nie wymagaja pinu przy transakacjach

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-18 11:26:07
Autor: witek
On 10/18/2010 10:53 AM, Król Dopalaczy wrote:
inteligo oraz visa z volswagen banku nie wymagaja pinu przy transakacjach

a podpis?

Data: 2010-10-15 21:31:56
Autor: pmlb
visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
?

"punk__" <punk__@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9abm3$i5q$1news.onet.pl...
[...]

Wiem, ze takowe zachowanie mialy udostepnione karty Kredytowe Visa.
Mialo to zastapic "drobne" i miec autoryzacje do 10 funtow. Wlasnie bez podpisu, bez pinu.
Ale o tym, ze na debetowce tez to jest pierwsze slysze.

Data: 2010-10-16 18:09:54
Autor: cef
pmlb wrote:

[...]

Kilka dni temu bez pinu i podpisu zapłaciłem w ci±gu ułamka
sekundy kwotę nieco wyższ± niż 50zł (VE inteligo), więc da się,
ale faktycznie nie w PL

Data: 2010-10-16 19:31:39
Autor: Paweł U.
visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu

Użytkownik "pmlb" <brak@dresu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:YS2uo.3992$T31.2324newsfe21.ams2...
?

[...]

Debetowa Visa z Barclaysa idzie bez podpisu i pinu na bramkach autostrady A4. Ale to było niecałe dwa funty :-)

Paweł

Data: 2010-10-17 00:02:05
Autor: pmlb
[...]

Ja nie wiem, ale oplaty na sutosradzie to jeszcze inna bajka - tak mi sie wydaje.
W UK jest jedna platna autostrada (prywatna M6) i tam tak samo sie placi debetowka jak i kredytowka, choc, mozna wcisnac guzik z rachunkiem.
Ale w sklepie kazdym w uk kredytowka przechodzila bez podpisu i pinu jesli kwota byla ponizej 10 funtow. Jak pisalem, idea tego miala zastapic drobne.

Data: 2010-10-17 08:47:41
Autor: hants
"pmlb" <brak@dresu.pl> wrote in message news:N9quo.8548$vi1.8262newsfe07.ams2...

Ale w sklepie kazdym w uk kredytowka przechodzila bez podpisu i pinu jesli kwota byla ponizej 10 funtow. Jak pisalem, idea tego miala zastapic drobne.

Troche wiocha z kredytowka do transakcji ponizej 10 funtów... :-P

Praktycznie na parkingu kazdego lotniska w bramkach nie ma mozliwosci wpisania pinu, wkladasz czipa, wyciagasz czipa i juz. Bezpieczenstwo (dowód) tych transakcji gwarantuje system rozpoznawania tablic rejestracyjnych.

Bodajze na Heathrow dziala to jeszcze fajniej - podjezdza sie pod bramke, wklada karte, wjezdza na parking, a przy wyjezdzie znowu wklada sie te sama karte, szlaban w gore i mozna jechac.

Data: 2010-10-17 11:38:55
Autor: pmlb

"hants" <marcin@hants.pl> wrote in message news:4cbaaa34$1news.home.net.pl...
[...]

Dlaczego wiocha?
Wpadasz do sklepu po kanapke, nie masz drobnych, bo kazdy mowi, ze to wiocha miec i trzeba korzystac z karty i potem placisz za kanpke 2 funty tracac czas na wbijanie pinu czy podpisywanie. A tak traktyjesz to jak platnosc drobnymi, przejezdzasz przez terminal i tyle...
Bardzo ulatwia to zycie, nie raz mi sie zdarzylo z tego skorzystac (np. kupno gazety za 60 pena... lec do bankomatu wyplacaj, potem spowrotem dop sklepu... a tuy ciach i juz)

[...]

Tak jak z autostrada wydae mi sie, ze to inny rodzaj tranzakcji. O oplacie nieautoryzowanej do 10 funtow mam na mysli normaly sklep.

Data: 2010-10-17 23:53:29
Autor: T.F.
On 17/10/2010 11:38, pmlb wrote:

[...]

Dokladnie.
Nie kumam tego tekstu z wiocha.

Codziennie place kredytowka w UK.
I ponizej, i powyzej 10 GBP.
I jest szybciej niz debetowka - nie pytaja o 'cashback'.

PS:
No i zawsze z pinem.

--
T.F.

Data: 2010-10-18 06:41:35
Autor: xbartx
visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:56:49 +0200, punk__ napisał(a):

Witam

Płaciłem dziś za niewielkie zakupy (nieco poniżej 50 zł) Visą Elektron z
Inteligo i transakcja poszła bez autoryzacji z mojej trony.
Sprzedawczyni przejechała paskiem przez terminal i wręczyła mi od razu
potwierdzenie i paragon. To chyba nie jest normalne? Czy sprzedawcy mogÄ…
tak ustawić terminale aby nie wymagac np. do pewnej kwoty pinu bądź
podpisu? A może to bank coś pokręcił? Co będzie jak zareklamuję taką
transakcjÄ™?

Może było tak, że Pani jest do PINów przyzwyczajona a skoro poszło z paska, to pewnie miał być podpis. Pani od razu kliknęła wydrukowanie potwierdzenia i dała Tobie razem z paragonem to potwierdzenie zupełnie zapominając, że musisz się podpisać na slipie. Też chyba tak kiedyś raz mi się przytrafiło - zdarza się i tyle.

--
xbartx

visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu