volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?

Data: 2009-08-16 09:37:22
Autor: michaca
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Witam,
Naszlo mnie ostatnio i trzyma mocno na zakup Volvo V40. Super wyglada i tak jakby tanszy byl od golfa czy corolli z tego samego rocznika (patrzylem na kombi, roczniki 97-01) a wyglada tak jakby o klase wyzej.
Mam wrazenie, ze wszyscy wiedza cos, czego ja nie wiem o tym modelu.
Ten model jest trefny? Cos nie tak z silnikiem? (patrzylem zarowno na benzyne + LPG jak i diesla, 1.9 zdaje sie) Moze zawieszenie ma od alfy? Albo elektronike od laguny? Co z nim jest nie tak? A moze marka juz podupadla? (Ford ich chyba przejal dopiero w '99 wiec tego "F" wiec tym "F" chyba jeszcze nie przesiaklo).
Bede sie przesiadal ze starej toyoty wiec szukam auta maksymalnie "nudnego" cos w stylu corolli tylko zeby wygladalo mniej kobieco i nie trzymalo irracjonalnie ceny (np jak ave I)  - taka odwrotnosc alfy.
Pozdrawiam,
Michal

Data: 2009-08-16 12:59:42
Autor: Mumin
michaca pisze:
[...]

To pomyśl o Mitsubishi Carismie - wiele podzespołów wspólnych (silniki, zawieszenie), a na pewno tańszy w zakupie. W oczy też się nie rzuca. V40 z lat 97-01 było robione we współpracy z Mitsubishi właśnie, więc Forda tam nie ma, ale jest sporo elementów od Renault (silniki diesla, skrzynie biegów).

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-16 13:55:05
Autor: żółta pięta
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Ten model jest trefny?

kiedy w 2000 interesowalem sie tym modelem, znajomy prowadzacy znany serwis volvo w krakowie powiedzial ze to najgorszy model w historii firmy. szczegolow juz nie pamietam.

Data: 2009-08-16 14:17:14
Autor: Arek M
[...]

Nie kupuj diesla - będziesz zadowolony. Mialem benzynową dwulitrówke kiedys. Mimo ze miało koszmarną, francuską skrzynie biegów (notorycznie wycierające sie tuleje wybieraka i rozszczelnienie - TTTM ) bylem z niego bardzo zadowolony. W ciagu dwoch lat zdechła tylko cześć, ktora miala na sobie napis 'made in france' :) Przerywacz kierunków.

Nie oczekuj duzej ilosci miejsca - to tylko kompakt. Za to tylko  volvo S60 siedzialem w wygodniejszym fotelu kierowcy. Nawet bardzo dlugie podróze nie męczyly.

Ja auto polecam :)

--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.0 -> volvo s60T5-> volvo s40 2.0d -> volvo S60D5 ->WRX :)

Data: 2009-08-16 21:05:51
Autor: rafalz
Arek M wrote:
[...]

Akurat mam już wyjeżdzonego citroena paronastoletnuiego w dodatku hydropneumatyka, czyli auto którego żadnem "mondry" nie kupuje i wymieniłem Boschowską sonde, ich wycieraczki, sasiki na wahaczach i inne niemieckie gówna i co ty na to ?
Chyba, że mam jakieś fartowne wysoce auto i to drugie takie w rodzinie ?
Podobno jest cos w tym znaczku marki bo aygo, citroen i pełgot robi to samo w tej samej fabryce i wszystko sie sypie oprócz tayoty. Sam znacek ponoc szaman jakiś okopcił na ognisku z niemieckiego drzewa i sie nie psuje ...
Ech, ... szkoda słów na ciemnośc tą naszą...

Data: 2009-08-16 21:31:08
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
rafalz pisze:

Nie kupuj diesla - be^dziesz zadowolony. Mialem benzynow? dwulitrówke
kiedys. Mimo ze mia^(3)o koszmarn?, francusk? skrzynie biegów
(notorycznie wycieraj?ce sie tuleje wybieraka i rozszczelnienie -
TTTM ) bylem z niego bardzo zadowolony. W ciagu dwoch lat zdech^(3)a
tylko cze??, ktora miala na sobie napis 'made in france' :)
Przerywacz kierunków.

Akurat mam ju? wyje?dzonego citroena paronastoletnuiego w dodatku hydropneumatyka, czyli auto którego ?adnem "mondry" nie kupuje i wymieni^(3)em Boschowsk? sonde, ich wycieraczki, sasiki na wahaczach i inne niemieckie gówna i co ty na to ?
Potwierdzam w 100% - w mojej byłej Cytrynce ( chlip :( )
Rozrusznik - Bosch
Alternator - Bosch
Wtrysk - Bosch (a przepraszam tylko piii... czujnik przepustnicy w cenie 1/2 auta)
Moduł zapłonu - Bosch
silniczek krokowy - Bosch
Wszystkie z dumnym napisem "Made in Germany"

Chyba, ?e mam jakie? fartowne wysoce auto i to drugie takie w rodzinie ?
Podobno jest cos w tym znaczku marki bo aygo, citroen i pe^(3)got robi to samo w tej samej fabryce i wszystko sie sypie oprócz tayoty. Sam znacek ponoc szaman jaki? okopci^(3) na ognisku z niemieckiego drzewa i sie nie psuje ...
Ech, ... szkoda s^(3)ów na ciemno?c t? nasz?...
To samo obowiązuje w przypadku Sharana/Alhambry/Galaxy
Sharan to 8 cud świata ochy i i achy "bo to Volkswagen,
Alhambra to "hiszpańska technologia i niemiecki temperament" - czyli Seatowska bylejakość,
a Galaxy - "wiadomo: nie kupuje się aut na F"
A wszystkie powstawały w tej samej fabryce...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-08-17 11:11:37
Autor: lleksem
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Nie oczekuj duzej ilosci miejsca - to tylko kompakt.

Jasne, a mondeo to klasa wyzsza w stylu V70.

Kompaktowa byla seria 300. Seria 400 to pelnowartosciowe auto klasy D,
choc jedno z bardziej filigranowych, to prawda.

Tomek

Data: 2009-08-17 13:31:28
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
Nie oczekuj duzej ilosci miejsca - to tylko kompakt.
(...)
Kompaktowa byla seria 300. Seria 400 to pelnowartosciowe auto klasy D,
choc jedno z bardziej filigranowych, to prawda.

Kolejny, który uwierzył w marketing :)

Data: 2009-08-17 13:47:17
Autor: Mikolaj Rydzewski
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
[...]

Jak zwal tak zwal. Auto do obszernych nie nalezy.

Data: 2009-08-17 13:51:42
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Mikolaj Rydzewski pisze:
(...)
Jak zwal tak zwal. Auto do obszernych nie nalezy.

To jest bardzo delikatne określenie.

Data: 2009-08-17 14:03:52
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Mon, 17 Aug 2009 11:11:37 GMT, lleksem@lleksem.com.pl napisał(a):

Kompaktowa byla seria 300. Seria 400 to pelnowartosciowe auto klasy D,
choc jedno z bardziej filigranowych, to prawda.

Przecież to Ford Focus ze srebrnymi ramkami i innym znaczkiem.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-17 13:44:20
Autor: lleksem
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?

A może Fiesta? Jeszcze lepiej brzmi.

Tomek

Data: 2009-08-17 16:38:14
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Mon, 17 Aug 2009 13:44:20 GMT, lleksem@lleksem.com.pl napisał(a):

A może Fiesta? Jeszcze lepiej brzmi.

Kompakt, to kompakt:

"W roku 2004 Volvo zaprezentowało drugą generację modelu S40, bazującą na
fordowskiej platformie P1, z której korzystają także między innymi Ford
Focus czy Mazda 3. Równocześnie z sedanem pojawiła się wersja kombi pod
zmienioną nazwą V50. Oba modele produkowane były w belgijskiej fabryce w
Gandawie. W 2006 roku przedstawiono wersję hatchback o nazwie C30. Wersja
T5 mogła występować z napędem AWD."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-17 16:54:06
Autor: Blyskacz
Przemysław Bernat wrote:

Przecież to Ford Focus ze srebrnymi ramkami i innym znaczkiem.
Takie stwierdzenie moze napisac tylko ktos kto w zyciu nie siedzial w obu autach.
Wersja I s/v40  ( o ktora pyta autor ) nie ma z fordem nic wspolnego.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Data: 2009-08-17 22:59:56
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Mon, 17 Aug 2009 16:54:06 +0100, Blyskacz napisał(a):

Przemysław Bernat wrote:

Przecież to Ford Focus ze srebrnymi ramkami i innym znaczkiem.
Takie stwierdzenie moze napisac tylko ktos kto w zyciu nie siedzial w obu autach.
Wersja I s/v40  ( o ktora pyta autor ) nie ma z fordem nic wspolnego.

Bo to akurat Mitsu Carisma jest. Czyli do segmentu D wciąż bardzo daleko.
Duży i wypasiony, ale tylko kompakt.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-18 09:15:49
Autor: Mikolaj Rydzewski
Przemysław Bernat wrote:
Bo to akurat Mitsu Carisma jest. Czyli do segmentu D wciąż bardzo daleko.
Duży i wypasiony, ale tylko kompakt.

Czy jakiś kompleks wszyscy mają? Na S/V40 wszyscy mówią, że to Carisma. Ale na Carismę nikt nie powie: to Volvo przecież! A ww modele były projektowanie wspólnie przez obie firmy.

Data: 2009-08-18 09:26:25
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 18 Aug 2009 09:15:49 +0200, Mikolaj Rydzewski napisał(a):

Czy jakiś kompleks wszyscy mają? Na S/V40 wszyscy mówią, że to Carisma. Ale na Carismę nikt nie powie: to Volvo przecież! A ww modele były projektowanie wspólnie przez obie firmy.

I zarówno V40 jak i Carisma nigdy nie były produkowane ani w Japonii, ani w
Szwecji. Oba to było takie holenderskie niewiadomoco. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-18 18:19:10
Autor: lleksem
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
I zarówno V40 jak i Carisma nigdy nie były produkowane ani w Japonii, ani w
Szwecji. Oba to było takie holenderskie niewiadomoco. --
Konkretnie belgijskie. Wspolna fabryka, plyta podlogowa i jeden silnik
GDI, n.b. w Volvo dosc egzotyczny i sporadycznie spotykany.

To, ze S/V40 to volvoid nie zmienia faktu, ze to nie kompakt.

Tomek

Data: 2009-08-18 21:06:04
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 18 Aug 2009 18:19:10 GMT, lleksem@lleksem.com.pl napisał(a):

Konkretnie belgijskie. Wspolna fabryka, plyta podlogowa i jeden silnik
GDI, n.b. w Volvo dosc egzotyczny i sporadycznie spotykany.

Tak? Belgia przejęła od Holandii Sittard-Geleen? Dobrowolnie, czy zbrojnie
odbili ją Holendrom?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-18 10:40:10
Autor: Blyskacz
Przemysław Bernat wrote:

Bo to akurat Mitsu Carisma jest.
znowu cos bredzisz ;-)
Poza plyta i jednym silnikiem to te modele nie maja chyba nic wiecej wspolnego...
To mniej wiecej tak, jakbys powiedzial, ze golf i oktavia to to samo...
Chociaz te i tak  maja ze soba wiecej wspolnego niz mitsu z volvem.

Czyli do segmentu D wciąż bardzo daleko.
Duży i wypasiony, ale tylko kompakt.
Ja tam sie na tych marketingowych podzialach to nie znam...
Seria  40/50 to takie tanie, male volvo ze swoimi zaletami i wadami - jak dla kogos za male to moze przebierac w wiekszych modelach.

pozdrawiam Blyskacz

Data: 2009-08-18 14:33:10
Autor: Mumin
Blyskacz pisze:
Przemysław Bernat wrote:

Bo to akurat Mitsu Carisma jest.
znowu cos bredzisz ;-)
Poza plyta i jednym silnikiem to te modele nie maja chyba nic wiecej wspolnego...

Nieprawda. Silniki przynajmniej dwa - francuski diesel i japońskie GDI były montowane też w Volvo, poza tym francuskie skrzynie biegów i wiele elementów zawieszenia jest wspólnych.
--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-18 17:59:52
Autor: Blyskacz
Mumin wrote:

Nieprawda. Silniki przynajmniej dwa - francuski diesel i japońskie GDI były montowane też w Volvo, poza tym francuskie skrzynie biegów i wiele elementów zawieszenia jest wspólnych.
malo precyzyjnie sie wyrazilem, chodzilo mi o wymiane czesci mitsu <-> volvo, o francuskich smieciach, ktore dziela te modele nie pomyslalem...
co do zawieszenia - mozliwe ze masz racje... tylko to dalej nie stawia znaku rownosci pomiedzy carisma a s40.

pozdrawiam Blyskacz

Data: 2009-08-18 21:10:39
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 18 Aug 2009 10:40:10 +0100, Blyskacz napisał(a):

Przemysław Bernat wrote:

Bo to akurat Mitsu Carisma jest.
znowu cos bredzisz ;-)
Poza plyta i jednym silnikiem to te modele nie maja chyba nic wiecej wspolnego...

Poza projektem, holenderską fabryką i francuskimi silnikami :-)

Ja tam sie na tych marketingowych podzialach to nie znam...
Seria  40/50 to takie tanie, male volvo ze swoimi zaletami i wadami - jak dla kogos za male to moze przebierac w wiekszych modelach.

Seria 40/50 to akurat Ford Focus w ładniejszej i świetnie wyposażonej
wersji jest. Dla odmiany produkowany w Belgii ;-)

Stare i nowe ma tyle wspólnego z Volvo, co Tata z Jagiem.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-18 21:04:07
Autor: Blyskacz
Przemysław Bernat wrote:

Seria 40/50 to akurat Ford Focus
ta... a Saab 9000 to Fiat Croma...
Tez ta sama plyta i elementy zawieszenia :-)

wersji jest. Dla odmiany produkowany w Belgii ;-)
Co Wy z tymi fabrykami macie... Volvo 850 tez bylo produkowane w Belgii i jakos nikt nie pisze glupot, ze to nie volvo.

Stare i nowe ma tyle wspólnego z Volvo, co Tata z Jagiem.

Jesli dla Ciebie uklady napedowe, wyposazenie, systemy bezpieczenstwa to nic wspolnego to ja wiecej pytan nie mam...

pozdrawiam Blyskacz

Data: 2009-08-18 18:17:49
Autor: lleksem
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Bo to akurat Mitsu Carisma jest. Czyli do segmentu D wciąż bardzo daleko.
Duży i wypasiony, ale tylko kompakt.

No to Lancer to fiat Punto, Colt to Suzuki Alto, za to Galant ==
Octavia.

Czas sie puknac.

Tomek

Data: 2009-08-16 14:48:59
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
michaca pisze:
[...]
Wady wymieniłeś na początku:
Nie jest VW...
Nie jest Toyotą...
Więc po co przepłacać... :)

Data: 2009-08-16 17:11:45
Autor: news-gazeta
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Nie jest VW...

Chcesz powiedziec ze vw to dobre auta?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-08-16 17:46:15
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
news-gazeta pisze:
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Nie jest VW...

Chcesz powiedziec ze vw to dobre auta?
Nooo
"Przecia wszystkie ludzie wiedzom,, co pod dyskotekom "U Sołtysa" Golf rzundzi...."
I z takiej "urban legend" bierze się zawyżenie cen i największa szansa na kupno reanimowanej padliny.

Data: 2009-08-16 21:24:15
Autor: Diabełson
news-gazeta pisze:
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Nie jest VW...

Chcesz powiedziec ze vw to dobre auta?

Pozdrawiam - Darek.

tak, na podstawie moich doświadczeń
mój T3 1.6td ma 21 lat i zapierdalał 130 na A1
nawet mam gdzieś film o tym zrobiony komórką :)

Data: 2009-08-16 18:39:15
Autor: Seba
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Dnia Sun, 16 Aug 2009 09:37:22 +0200, michaca napisał(a):

Co z nim jest nie tak?

Ale o co Ci chodzi? Nasza szara strefa (czyt. rynek uzywanych
aut/części) właśnie z tego słynie - jak coś nie jest fałwejem w kombi i
dizlu tedei to nie jest za duzo warte. Tyle, że akurat w tej kwestii chciałbym żeby to się utrzymało ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-08-16 19:11:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Seba pisze:
[...]

Ale jak pokazuje nasz rynek, każdy fałwej w tedeji, używany był za Odrą przez dziadka, rocznik co najwyżej 1940 i to tylko w weekendy.

Tyle, że akurat w tej kwestii chciałbym żeby to się utrzymało ;)

Planujesz jakąś zmianę? :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-16 20:12:11
Autor: Seba
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Dnia Sun, 16 Aug 2009 19:11:03 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Tyle, że akurat w tej kwestii chciałbym żeby to się utrzymało ;)

Planujesz jakąś zmianę? :)

Na razie nie - na tą chwilę aktualny 'dupowóz' (nomen omen na literkę f)
daje radę i to zacnie. Chociaż tak BTW, to człowiek się szybko przyzwyczaja do lepszego/dobrego
i chyba by się jakiś bolid 'w automacie' przydał - jesień się zbliża i
kolejny kataklizm komunikacyjny u nas w mieście przed nami...

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-08-16 20:55:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Na razie nie - na tą chwilę aktualny 'dupowóz' (nomen omen na literkę f)
daje radę i to zacnie.

No popatrz. Jakoś te na f jeżdżą i dają frajdę i nawet się nie psują. :)

Chociaż tak BTW, to człowiek się szybko przyzwyczaja do lepszego/dobrego
i chyba by się jakiś bolid 'w automacie' przydał - jesień się zbliża i
kolejny kataklizm komunikacyjny u nas w mieście przed nami...

Co do przyzwyczajeń - popieram w 100%. Automat też bym chciał, ale przy tym jakimi autami wolę jeździć, trochę się obawiam zakupu takowego. Zwłaszcza, że fachowy serwis asb raczej ciężko znaleźć.
A co do kataklizmu? Myślisz, że dlaczego na połowę września emigruję poza WRC? :>

Data: 2009-08-17 17:53:15
Autor: Seba
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
Dnia Sun, 16 Aug 2009 20:55:09 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Myślisz, że dlaczego na połowę września emigruję poza WRC? :>

Nie stać Cię na wakacje w sezonie, to dorabiasz ideologię.
Ale spoko luz - wrócisz, to się zacznie październik i Ci studenci zdążą
napsuć krwi ;))

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-08-17 23:12:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
napisał(a):

Myślisz, że dlaczego na połowę września emigruję poza WRC? :>

Nie stać Cię na wakacje w sezonie, to dorabiasz ideologię.

Stać mnie, ale nie lubię korków. A takie się potrafią tworzyć w sezonie na wejściach na plażę w Łebie (do której się wybieram, po raz drugi w tym roku) i innych takich miejscach. :P

Ale spoko luz - wrócisz, to się zacznie październik i Ci studenci zdążą
napsuć krwi ;))

Spoko. Zamienię Lagunę na BRDMa. I zobaczymy kto komu będzie krew psuł. ;)

Data: 2009-08-17 09:20:12
Autor: Mikolaj Rydzewski
michaca wrote:
Naszlo mnie ostatnio i trzyma mocno na zakup Volvo V40. Super wyglada i tak jakby tanszy byl od golfa czy corolli z tego samego rocznika (patrzylem na kombi, roczniki 97-01) a wyglada tak jakby o klase wyzej.

Mam takiego z 2004 (diesel). Nie powiem zlego slowa o autku. Przez 1.5 roku i ponad 32tys wymienilem tylko lacznik stabilizatora (150zl). Przeszkadza tylko (zbyt) nisko zawieszony przod - z tego co patrzylem, to diesle V40 tak wlasnie maja.

Data: 2009-08-18 08:42:29
Autor: michaça
dzieki za rady
jak w temacie, zwlaszcza te konstruktywne
- wiem, ze to kompakt ale widzialem nawet wersje z podlokietnikami!
- zmiescil bym sie nawet w golfie variancie ale mentalnie nie jestem gotowy na niemieckie auto - mysle raczej o japonii (kontynuajca) albo korei
- carisma chyba nie wystepuje w wersji kombi (widzialem wczoraj, przypadkiem lancera kombi ale to chyba cos innego)

Jak juz sie na cos zdecyduje to pewnie rzuce wtapliwosci na grupe, generalnie szukam czegos co by nie mialo ani jednej czesci "made in france" (no chyba ze opony michelin w dobrym stanie ;-))
Pozdrawiam,
Michal

Data: 2009-08-18 12:00:47
Autor: Municher
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
świetna fura, ładna, bezpieczna, mało pali (diesel z 99 - 5,5 na trasie),
klimatronic, fotele najwygodniesze na świecie, pojemna, trochę mało miejsca z tyłu ale da radę,
składane fotele (tył i przód), dobre nagłośnienie i radia, silnik z laguny 2 - części tanie,
inne części czasami droższe ale trzeba znnać importerów zamienników,
nie do zajeżdzenia ...

Data: 2009-08-18 12:02:13
Autor: Municher
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
acha, ma oczywiście podłokietnik, i bierz z relingiem

Data: 2009-08-18 12:05:43
Autor: Municher
volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?
i co istotne, fantastyczne i ogromne forum posiadaczy V40 !
tutaj znajdziesz odpowiedz na każde pytanie :
http://www.v40.pl/forum

volvo V40 - gdzie pies pogrzebany?