Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   volvo_geartronic

volvo_geartronic

Data: 2010-01-18 13:06:41
Autor: Piotr
volvo_geartronic
Witam,

mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo. Czy możecie polecic jakiś warsztat, w którym auto mi sprawdzą przed zakupem?  Wiem, że jest tam diler Karlik, podobno samochód był tam serwisowany, ale strzeżonego...
Chodzi mi zwłaszcza o skrzynię, bo volvo (V 70) ma Geartronic i najechane 170 000 km - wedlug opinii netowych "powinna się ona już kończyć"? Jak sprawdzić stan skrzyni? Czy zmiany oleju w niej powinny być wpisane do ksiązki/ewidencji dilera? Zasadniczo strach więc jest, tym bardziej że parę zet do wydania....

Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

Pozdrawia
Piotr

Data: 2010-01-18 13:38:34
Autor: Jacek
volvo_geartronic
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

Data: 2010-01-18 18:32:03
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

Data: 2010-01-19 07:42:32
Autor: Jacek
volvo_geartronic
Tadeusz pisze:

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu, chociaz na starym oleju wjechales
jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny zablokowac
poza tym bardzo polecam wczytanie sie w google.pl w tej sprawie

Data: 2010-01-19 08:15:41
Autor: Arek M
volvo_geartronic

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu, chociaz na starym oleju wjechales
jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny zablokowac


Patrz Pan .....
A jedno z moich poprzednich auto mialo te skrzynie (s60 T5), przez 170 000 nie miało wymienionego oleju i nadal pracowała idealnie. Kolejny wlascicel dokrecił swoje - skrzynia nadal pracuje na starym oleju i nadal zadnych problemów. Wątpie, zeby moj egzemplarz był 'wyjątkowy'.

Nie zmiena to jednak faktu, ze olej co te 30-50 kkm powinno sie wymienić :) Jednak jesli nikt tego nie robił regularnie to lepiej nie ruszac - i nie oznacza to ze skrzynia na bank zdechnie.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-01-19 08:49:53
Autor: Jarek
volvo_geartronic

Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hj3m71$9bb$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu, chociaz na starym oleju wjechales
jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny zablokowac


Patrz Pan .....
A jedno z moich poprzednich auto mialo te skrzynie (s60 T5), przez 170 000 nie miało wymienionego oleju i nadal pracowała idealnie. Kolejny wlascicel dokrecił swoje - skrzynia nadal pracuje na starym oleju i nadal zadnych problemów. Wątpie, zeby moj egzemplarz był 'wyjątkowy'.

Nie zmiena to jednak faktu, ze olej co te 30-50 kkm powinno sie wymienić :) Jednak jesli nikt tego nie robił regularnie to lepiej nie ruszac - i nie oznacza to ze skrzynia na bank zdechnie.

Dokladnie to samo napisal Jacek.

Data: 2010-01-19 10:43:26
Autor: Arek M
volvo_geartronic

jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny zablokowac

Patrz Pan .....
A jedno z moich poprzednich auto mialo te skrzynie (s60 T5), przez 170 000 nie miało wymienionego oleju i nadal pracowała idealnie. Kolejny wlascicel dokrecił swoje - skrzynia nadal pracuje na starym oleju i nadal zadnych problemów. Wątpie, zeby moj egzemplarz był 'wyjątkowy'.

Nie zmiena to jednak faktu, ze olej co te 30-50 kkm powinno sie wymienić :) Jednak jesli nikt tego nie robił regularnie to lepiej nie ruszac - i nie oznacza to ze skrzynia na bank zdechnie.

Dokladnie to samo napisal Jacek.

"jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz"

Ja to zrozumiałem tak, ze jesli nie wymieniam oleju to skrzynia wytrzyma 100 000 km :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-01-19 11:13:13
Autor: Arek M
volvo_geartronic

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu, chociaz na starym oleju wjechales
jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny zablokowac

Dobra... zwracam honor :D
Wlasnie rozmawiałem z kolejnym wlascicelem tej eSki.
Przy przebiegu około 180 000 został wymieniony w skrzyni olej - po raz PIERWSZY :) Ponoc auto juz szarpało na zimnym - po wymianie jak ręką odjął. Obyło się tez bez zadnych przeszkód...

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-01-19 10:25:18
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Tadeusz pisze:

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu, chociaz na starym oleju wjechales

tiaaa... a czarne koty przynoszą pecha,
szczególnie w piątek 13-tego i przy zaćmieniu słońca...

dobrze że mój geartronic o tym nie wie :)

Przy okazji: jak wymieniasz olej to należy odżałować parę zł
i wymienić też filtr w skrzyni...

Poza tym widziałeś kiedyś skrzynię automatyczną od środka?
Skąd tych opiłków miało by się tam nabrać tyle żeby coś zablokować?
Jak ktoś jeździ jak debil, pałuje na zimnym, ciśnie gaz i hamulec,
przerzuca wajchą R-N-D zanim auto stanie i zmieli coś w skrzyni
to nawet wymiana co 1 kkm mu nie pomoże...

Wystarczy normalnie jeździć i wymieniać co ile instrukcja każe

Data: 2010-01-19 11:49:34
Autor: Jacek
volvo_geartronic
tiaaaa
To moze sie zalozymy tutaj na forum?
Ja powinienm w swojej wymienic, ale nie wymieinam wlasnie z tego powodu..
Moze zagwarantujesz mi pisemnie, ze jak wymienie i padnie to zaplacisz za napawe, bo koty, piatki 13 itd?


tiaaa... a czarne koty przynoszą pecha,
szczególnie w piątek 13-tego i przy zaćmieniu słońca...

dobrze że mój geartronic o tym nie wie :)

Przy okazji: jak wymieniasz olej to należy odżałować parę zł
i wymienić też filtr w skrzyni...

Poza tym widziałeś kiedyś skrzynię automatyczną od środka?
Skąd tych opiłków miało by się tam nabrać tyle żeby coś zablokować?
Jak ktoś jeździ jak debil, pałuje na zimnym, ciśnie gaz i hamulec,
przerzuca wajchą R-N-D zanim auto stanie i zmieli coś w skrzyni
to nawet wymiana co 1 kkm mu nie pomoże...

Wystarczy normalnie jeździć i wymieniać co ile instrukcja każe



Data: 2010-01-19 12:01:09
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
tiaaaa
To moze sie zalozymy tutaj na forum?

o co mam się z tobą założyć???
o to czy jeździłeś normalnie???
a skąd ja mam to wiedzieć???

co robisz ze swoim autem to twój problem,
ja swoje Volvo z geartronicem serwisuję
w ASO wg zaleceń czasowych z instrukcji
i nie mam problemów...

Data: 2010-01-19 13:14:50
Autor: Jacek
volvo_geartronic
o co mam się z tobą założyć???

o to co napisales - o obrone Twojej wlasnej opinie, ktora umiesciles w Internecie

o to czy jeździłeś normalnie???
a skąd ja mam to wiedzieć???

Jak chcesz to mozesz przyjechac, sprawdzic i pojezdzic przed wymiana, nie ma problemu i wszystko działa.
Zrobione ponad 80 000 km od zakupu pojazdu.

co robisz ze swoim autem to twój problem,
ja swoje Volvo z geartronicem serwisuję
w ASO wg zaleceń czasowych z instrukcji
i nie mam problemów...

a to nie ma w ogole znaczenia co robisz ze swoim pojazdem, bo nie o tym tu mowimy

Twierdzisz, ze ludzie bzdury pisza na forach, wiec obron swoje zdanie.
Jak skrzynia mi padnie po wymianie oleju to placisz za serwis? Tak czy nie?

Data: 2010-01-19 11:55:15
Autor: Robson
volvo_geartronic
Poza tym widziałeś kiedyś skrzynię automatyczną od środka?
Skąd tych opiłków miało by się tam nabrać tyle żeby coś zablokować?

Z metalu, kolego, z metalu, ktorego spora ilosc znajduje sie w skrzyni ;). A np. spora ilosc opilkow robi sie z niumiejetnego parkowania automatem na pochylosciach.

Jak ktoś jeździ jak debil, pałuje na zimnym, ciśnie gaz i hamulec,
przerzuca wajchą R-N-D zanim auto stanie i zmieli coś w skrzyni
to nawet wymiana co 1 kkm mu nie pomoże...

swieta prawda .

R

Data: 2010-01-19 10:28:42
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.

Chodzi mi zwłaszcza o skrzynię, bo volvo (V 70) ma Geartronic i najechane 170 000 km - wedlug opinii netowych "powinna się ona już kończyć"?

które V70???
jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...


--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2010-01-19 15:48:20
Autor: Piotr
volvo_geartronic


mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.

które V70???
jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...


 V70 II. sprzedający podal mi VIN, już wiem, że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?
serwis informacji przez telefon nie chciał udzielic - "tylko osobiście, z włascicielem". jakie macie zdanie o tej skrzyni?
motor to 2.0 turbo 180 KM. co myslą o nim użytkownicy? mniejsza o spalanie, bardziej zalezy mi na trwałości, zwłaszcza turbo.

wątek rozpalił dosyc gorącą dyskusję ;-) niemniej można wyczytac istotne informacje. dziękuję udzielającym się!

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2010-01-19 19:46:17
Autor: KiG
volvo_geartronic

Użytkownik Piotr napisał:


że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?

Ani lepiej ani gorzej. To to samo.

--
KiG

Data: 2010-01-20 09:17:50
Autor: Jacek
volvo_geartronic
Piotr pisze:
mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.
które V70???
jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...


 V70 II. sprzedający podal mi VIN, już wiem, że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?
serwis informacji przez telefon nie chciał udzielic - "tylko osobiście, z włascicielem". jakie macie zdanie o tej skrzyni?
motor to 2.0 turbo 180 KM. co myslą o nim użytkownicy? mniejsza o spalanie, bardziej zalezy mi na trwałości, zwłaszcza turbo.

wątek rozpalił dosyc gorącą dyskusję ;-) niemniej można wyczytac istotne informacje. dziękuję udzielającym się!

Pozdrawiam

Piotr

bardzo fajny silnik, malo pali w stosunku do mocy
a skrzynia jest prostsza niz geartronic i tansza w naprawach

poza tym kupujesz samochód, ktorego nie widziales - czy to nie jest nie madre?

Data: 2010-01-20 09:48:18
Autor: Piotr
volvo_geartronic
bardzo fajny silnik, malo pali w stosunku do mocy
a skrzynia jest prostsza niz geartronic i tansza w naprawach

poza tym kupujesz samochód, ktorego nie widziales - czy to nie jest nie madre?

owszem, to byłoby niemądre. gdybym tak zrobił, ale ja tak nie robię - jutro będe go oglądał i próbował, przedtem staram się zasięgnąc opinii innych. ja sam nigdy automatem nie jeździłem i nie interesowałem się, nie wiem więc na co zwrócić uwagę.

jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?

Piotr

Data: 2010-01-20 10:30:37
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

 ja sam nigdy automatem nie jeździłem i nie interesowałem się, nie wiem więc na co zwrócić uwagę.

jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?

jeżeli nie jeździłeś automatem i nie masz o tym pojęcia
to po prostu odżałuj te 200 czy 300 zł i sprawdź ten
samochód w ASO...

na oko nie sprawdzisz też turbiny, prędzej na ucho :)
ale też trzeba mieć pojęcie czego słuchać - jeżeli
słychać takie coś a'la gwizd to może wskazywać
na problem z turbiną...

Z tym, że jeszcze raz: jak nie znasz sie na tyle żeby dobrze
ocenić całokształt auta to turbina może okazać się najmniejszym
z twoich potencjalnych problemów...

Data: 2010-01-20 12:27:29
Autor: Jarek
volvo_geartronic

jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek
przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?

Na pocieszenie napisze, ze nawet jesli zrobisz to z pomoca warsztatu, to i tak nie masz pewnosci, ze turbo nie padnie za tydzien. To samo dotyczy kazdej innej czesci w samochodzie. Oczywiscie nie podwazam sensu wizyty w warsztacie, ale nie wszystko da sie wykryc - pomijam sprawy ewidentne, jak np. luzy zawieszenia, zuzycie klockow hamulcowych itp.

Data: 2010-01-19 10:33:50
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

telefonicznie raczej nie będą chcieć i wcale się im nie dziwię :)

tym niemniej Volvo ma jedną z najlepszych baz danych na temat swoich
samochodów: obejmuje dane z całego świata i jeżeli gdziekolwiek w ASO
było coś robione znajdziesz o tym zapis...


--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2010-01-19 11:50:52
Autor: Jacek
volvo_geartronic
Tadeusz pisze:

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

telefonicznie raczej nie będą chcieć i wcale się im nie dziwię :)

tym niemniej Volvo ma jedną z najlepszych baz danych na temat swoich
samochodów: obejmuje dane z całego świata i jeżeli gdziekolwiek w ASO
było coś robione znajdziesz o tym zapis...



a widziales kiedys od srodka baze innej marrki? np mercedsa?

Data: 2010-01-19 11:51:33
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
Tadeusz pisze:

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

telefonicznie raczej nie będą chcieć i wcale się im nie dziwię :)

tym niemniej Volvo ma jedną z najlepszych baz danych na temat swoich
samochodów: obejmuje dane z całego świata i jeżeli gdziekolwiek w ASO
było coś robione znajdziesz o tym zapis...



a widziales kiedys od srodka baze innej marrki? np mercedsa?

widziałem
np. Toyoty, BMW, Lexusa
nie umywają sie do bazy Volvo...

Data: 2010-01-19 17:58:39
Autor: Damian / EXCAR Group
volvo_geartronic

Użytkownik "Tadeusz" <
tym niemniej Volvo ma jedną z najlepszych baz danych na temat swoich
samochodów: obejmuje dane z całego świata i jeżeli gdziekolwiek w ASO
było coś robione znajdziesz o tym zapis...

Volvo ma baze tylko gwarancyjna tzn. odnotowane sa tylko wpisy uslug wykonywanych na gwarancji.

W Mercu, Audi, Vw czy Bmw jest pelna baza. Nawet po gwarancji.

Data: 2010-01-19 19:35:35
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Damian / EXCAR Group" <> napisał w wiadomości ...

czy Bmw jest pelna baza. Nawet po gwarancji.

w Volvo też jest zapisywane wszystko co jest robione
w jakimkolwiek ASO na całym świecie...

a co do BMW to wciskasz kit - kiedyś miałem E32 740
i 2 lata chciałem kupić lekko używane E60 530
każde ASO mogło podać tylko to co było robione u nich,
a jakakolwiek próba pytania o sprawdzenie czegokolwiek
co było robione w samochodzie poza granicami PL
generowała jedynie bezradne rozłożenie rąk...

Data: 2010-01-19 10:49:10
Autor: Arek M
volvo_geartronic

Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

Rożnie bywa...
We Wroclawiu wystarczał kiedyś telefon. Podawali kilometry przy ostatnim serwisie. Jak rozmówca Cie kojarzył, to dalo rade wyciągnąc nawet bardziej szczegołowe informacje (naprawy). Tak diwiedziałem się o wymianie wtryskiwaczy w jednym S60D5. Nie wiem jak jest teraz - jakiś czas temu zdradziłem marke volvo (po 4 volviakach) na rzecz japsa wiec nie dzwonie juz do nich :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

volvo_geartronic

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona