Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   volvo_geartronic

volvo_geartronic

Data: 2010-01-19 10:28:42
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.

Chodzi mi zwłaszcza o skrzynię, bo volvo (V 70) ma Geartronic i najechane 170 000 km - wedlug opinii netowych "powinna się ona już kończyć"?

które V70???
jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...


--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2010-01-19 15:48:20
Autor: Piotr
volvo_geartronic


mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.

które V70???
jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...


 V70 II. sprzedający podal mi VIN, już wiem, że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?
serwis informacji przez telefon nie chciał udzielic - "tylko osobiście, z włascicielem". jakie macie zdanie o tej skrzyni?
motor to 2.0 turbo 180 KM. co myslą o nim użytkownicy? mniejsza o spalanie, bardziej zalezy mi na trwałości, zwłaszcza turbo.

wątek rozpalił dosyc gorącą dyskusję ;-) niemniej można wyczytac istotne informacje. dziękuję udzielającym się!

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2010-01-19 19:46:17
Autor: KiG
volvo_geartronic

Użytkownik Piotr napisał:


że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?

Ani lepiej ani gorzej. To to samo.

--
KiG

Data: 2010-01-20 09:17:50
Autor: Jacek
volvo_geartronic
Piotr pisze:
mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.
które V70???
jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...


 V70 II. sprzedający podal mi VIN, już wiem, że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?
serwis informacji przez telefon nie chciał udzielic - "tylko osobiście, z włascicielem". jakie macie zdanie o tej skrzyni?
motor to 2.0 turbo 180 KM. co myslą o nim użytkownicy? mniejsza o spalanie, bardziej zalezy mi na trwałości, zwłaszcza turbo.

wątek rozpalił dosyc gorącą dyskusję ;-) niemniej można wyczytac istotne informacje. dziękuję udzielającym się!

Pozdrawiam

Piotr

bardzo fajny silnik, malo pali w stosunku do mocy
a skrzynia jest prostsza niz geartronic i tansza w naprawach

poza tym kupujesz samochód, ktorego nie widziales - czy to nie jest nie madre?

Data: 2010-01-20 09:48:18
Autor: Piotr
volvo_geartronic
bardzo fajny silnik, malo pali w stosunku do mocy
a skrzynia jest prostsza niz geartronic i tansza w naprawach

poza tym kupujesz samochód, ktorego nie widziales - czy to nie jest nie madre?

owszem, to byłoby niemądre. gdybym tak zrobił, ale ja tak nie robię - jutro będe go oglądał i próbował, przedtem staram się zasięgnąc opinii innych. ja sam nigdy automatem nie jeździłem i nie interesowałem się, nie wiem więc na co zwrócić uwagę.

jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?

Piotr

Data: 2010-01-20 10:30:37
Autor: Tadeusz
volvo_geartronic

Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

 ja sam nigdy automatem nie jeździłem i nie interesowałem się, nie wiem więc na co zwrócić uwagę.

jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?

jeżeli nie jeździłeś automatem i nie masz o tym pojęcia
to po prostu odżałuj te 200 czy 300 zł i sprawdź ten
samochód w ASO...

na oko nie sprawdzisz też turbiny, prędzej na ucho :)
ale też trzeba mieć pojęcie czego słuchać - jeżeli
słychać takie coś a'la gwizd to może wskazywać
na problem z turbiną...

Z tym, że jeszcze raz: jak nie znasz sie na tyle żeby dobrze
ocenić całokształt auta to turbina może okazać się najmniejszym
z twoich potencjalnych problemów...

Data: 2010-01-20 12:27:29
Autor: Jarek
volvo_geartronic

jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek
przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?

Na pocieszenie napisze, ze nawet jesli zrobisz to z pomoca warsztatu, to i tak nie masz pewnosci, ze turbo nie padnie za tydzien. To samo dotyczy kazdej innej czesci w samochodzie. Oczywiscie nie podwazam sensu wizyty w warsztacie, ale nie wszystko da sie wykryc - pomijam sprawy ewidentne, jak np. luzy zawieszenia, zuzycie klockow hamulcowych itp.

volvo_geartronic

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona