[co kupić] volvo, saab a może c oś innego?

Data: 2009-05-17 23:50:43
Autor: MAc
[co kupić] volvo, saab a może c oś innego?
Chodzi za mną coś w okolicach 30.000. Chętnie diesel, chętnie automat. :-)
Po wstępnych rozważaniach na placu boju pozostało Volvo V70 i saab9-5 (a może 9-3) - właściwie nieważne czy sedan czy kombi.

Czy są jakieś wersje które należy omijać dużym łukiem? (słyszałem o ponoć fatalnym jakościowo 3litrowym silniku saaba)
A może czegoś szukać szczególnie intensywnie (nawet kosztem dodatkowej kasy)?

Jak sie w tych autach spisują automatyczne skrzynie?

Każda uwaga mile widziana.
maC

Data: 2009-05-17 23:53:51
Autor: zinek

Użytkownik "MAc" <mac_dx@tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:guq0rk$b04$1news.onet.pl...
[...]

ja radze uwazac na przebieg - czesto auta po przeplynieciu przez baltyk magicznie traca po 200 tys przebiegu -
popros sprzedajacego o nr rejestracyjny i sprawdz na slynnej szwedziej stronie autentyczny przebieg sprzeta
powodzenia w zakupie
pozdro

Data: 2009-05-17 23:56:22
Autor: MAc
[...]

Dzieki, będę pamiętał :-)

Data: 2009-05-18 06:30:22
Autor: Arek M
[...]

'Chetnie' diesel - zatem niekoniecznie ;)
Jesli volvo - szukałbym T5 ze skrzynia geartronic. Mialem ten 'komplet' w S60. Spisywał się bosko! :) Moim zdaniem ta skrzynia to jeden z lepszych automatów - a mialem okazje jezdzic napreawde wieloma.

W przypadku volvo na diesla może ten budzet nie starczyc, no i będzie duzo trudniej znaleźć rozsądny egzemplarz.

W saabie automatów raczej unikaj. Są kiepskie. Diesel 125KM jakos sobie z tym autem radzi, choc bezawaryjnością nie grzeszy i makabrycznie klekocze. D5 z volvo znacznie lepszy. Za to w sabie masz tez fajne turbobenzynówki. 1.8T 150KM i 2.0 210KM. mialem okazje jezdzic tym pierwszym. Niby tylko 150KM, ale wiatrak znacznie obniza mijesce, kiedy zaczyna ciągnąć :)

Ja na  Twoim miejscu szukalbym:
- saaba 9-3 ss 1.8T LPT lub 2.0T z ręczną zkrzynią
- volvo v70/s60 T5 geartronic
Diesle w tym budzecie będą raczej mooooocno zmęczone.
A jesli jestes sklonny dołożyć - volvo z silnikiem D5.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2009-05-18 08:39:04
Autor: Jacek Bronowski
[...]

Potwierdzam. Zestaw V70 + D5 jest super. Jak na diesla dosc cichy i malo trzesacy a bardzo dynamiczny. Tyle ze za 30 tys. to bedzie juz dosc stary, albo zajezdzony. Jak bys mogl dorzucic z 15 tys to juz mozna sensowny 4-5 letni egz. znalezc.
Ja od prawie roku jezdze V70D5 i jestem bardzo zadowolony. Tyle ze ja mam z wyboru man. skrzynie (nie lubie automatow). A ponoc zestaw D5 + automat czasem sprawia problemy.
Jak szukalem (przelom lata i jesieni '08) to roczniki 2003 mozna bylo znalezc w oklicach 30 tys. Ale w wiekszosci nie wygladaly zachecajaco... W koncu znalazlem ladny egz. z 2004 (wowczas czteroleni) z pewnego zrodla i z full wyposazeniem - ale wywolawczo kosztowal 55 tys. (troche stargowalem :-) Ale uwazam, ze bylo warto!

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

Data: 2009-05-18 08:54:24
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Arek M" <> napisał w wiadomości news:pl...

Chodzi za mną coś w okolicach 30.000. Chętnie diesel, chętnie automat. :-)

'Chetnie' diesel - zatem niekoniecznie ;)
Jesli volvo - szukałbym T5 ze skrzynia geartronic. Mialem ten 'komplet' w S60. Spisywał się bosko! :)

do czasu aż ten geartronic nie padnie...
te skrzynie z tamtego czasu miewały problemy
włącznie z tym że była jakaś seria z wadliwym sterownikiem
ekektrohydraulicznym - Vovlo najczęśniej "po cichu" wymieniało
w czasie przeglądów sterownik lub skrzynie ale głównie w tzw.
cywilizowanych krajach i jak ktos miał trochę szczęścia...
Problem tej wady był taki, że nie było błędów w komputerze
a wadliwy sterownik powodował że skrzynia szarpała,
więc zwalano to głównie na użytkowanie i jak padała
to właściciel musiał robić na swój koszt.

Nie jest też tak, że wszystkie z tamtego okresu już padły :)
jak ktoś spokojnie jeździł to dojeździł i sprzeda taką która
może paść w każdej chwili

A poza tym same plusy i tez polecam Volvo :)

Tadeusz

[co kupić] volvo, saab a może c oś innego?