Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   vw - nie kreci rozrusznikiem

vw - nie kreci rozrusznikiem

Data: 2019-04-06 10:55:10
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca. Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.

Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

Data: 2019-04-06 11:07:42
Autor: Zenek Kapelinder
vw - nie kreci rozrusznikiem
Oddaj w koncu na zlom i kup samochod.

Data: 2019-04-06 19:57:29
Autor: PiteR
vw - nie kreci rozrusznikiem
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Oddaj w koncu na zlom i kup samochod.

Naprawa pastucha 5 tys zł
nowy "samochód" 50 tys zł

hehe to jest logika króli choinek i plaka :)


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-04-06 12:41:09
Autor: Zenek Kapelinder
vw - nie kreci rozrusznikiem
A jak pastuch warty jest 1000 to tez warto naprawiac za 5000.

Data: 2019-04-06 20:49:31
Autor: PiteR
vw - nie kreci rozrusznikiem
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

A jak pastuch warty jest 1000 to tez warto naprawiac za 5000.

Tak bo 45 tys w kieszeni.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-04-06 13:19:33
Autor: Zenek Kapelinder
vw - nie kreci rozrusznikiem
Niekoniecznie. Ceny samochodow nie zaczynaja sie od piecdziesieciu tysiecy.

Data: 2019-04-06 22:54:53
Autor: Cavallino
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 06-04-2019 o 21:49, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

A jak pastuch warty jest 1000 to tez warto naprawiac za 5000.

Tak bo 45 tys w kieszeni.

Na tydzień czy miesiąc?

Data: 2019-04-06 17:28:09
Autor: Poldek
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.

Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Data: 2019-04-06 22:23:28
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.

Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

Data: 2019-04-07 09:10:45
Autor: J.F.
vw - nie kreci rozrusznikiem
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie? W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki. Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze. Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

J.

Data: 2019-04-07 10:44:07
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Nie słyszę nic.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)

Data: 2019-04-08 12:05:47
Autor: tck
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Nie słyszę nic.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)

a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-04-08 12:09:11
Autor: tck
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Nie słyszę nic.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)

a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem


doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-04-08 06:45:18
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message news:q8f6k7$2ts$2node2.news.atman.pl...
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Nie słyszę nic.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)

a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem


doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)

Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...

Data: 2019-04-08 15:59:58
Autor: Budzik
vw - nie kreci rozrusznikiem
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego
ostrzegania...

U mnie było dokładnie tak samo. Zadnych objawów az nagle jednego dnia ani drgnał.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2019-04-08 18:30:30
Autor: tck
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 08.04.2019 o 13:45, Pszemol pisze:
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message news:q8f6k7$2ts$2node2.news.atman.pl...
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Nie słyszę nic.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)

a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem


doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)

Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...


u mnie zaśniedziało połączenie i coraz słabiej kręcił, u brata urwało się ni z tego ni z owego i nagle przestało kręcić.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-04-08 17:34:45
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
tck <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:
W dniu 08.04.2019 o 13:45, Pszemol pisze:
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message news:q8f6k7$2ts$2node2.news.atman.pl...
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.

Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

Nie słyszę nic.

Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)

I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)

a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem


doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)

Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...


u mnie zaśniedziało połączenie i coraz słabiej kręcił, u brata urwało się ni z tego ni z owego i nagle przestało kręcić.

Z tym że u mnie nic się nie urwało...

Data: 2019-04-06 17:59:43
Autor: Budzik
vw - nie kreci rozrusznikiem
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
Automatyczna skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
objawów. Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to rozrusznik czy cos innego.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
Nikt nie zauważy różnicy."   H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2019-04-06 22:23:30
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
Automatyczna skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
objawów. Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to rozrusznik czy cos innego.



No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))

Data: 2019-04-06 20:58:49
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:q8b8t2$eio$2dont-email.me...
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
Automatyczna skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
objawów.

Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
rozrusznik czy cos innego.



No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))

Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.

Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
I to bardzo szybko.

Data: 2019-04-07 08:22:54
Autor: tck
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 07.04.2019 o 03:58, Pszemol pisze:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:q8b8t2$eio$2dont-email.me...
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
Automatyczna skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
objawów.

Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?

przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
rozrusznik czy cos innego.



No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))

Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.

Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
I to bardzo szybko.

czyli płać i płacz...


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-04-07 20:49:37
Autor: Tomasz Pyra
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:

Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
Robienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka trochę rzeźba.

To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio + na elektromagnes.
Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to z rozrusznikiem (albo przewodami do niego).



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-04-07 15:12:35
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:5caa4641$0$524$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:

Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
Robienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka trochę rzeźba.

To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio + na elektromagnes.
Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to z rozrusznikiem (albo przewodami do niego).

No właśnie zaczynam podejrzewać problemy z umasieniem silnika.
Bo podłączyłem woltomierz między szybkozłączkę wetkniętą w przekaźnik
rozrusznika (starter solenoid) i mam różne pomiary w zależności czy
minus woltomierza jest podłączony do bieguna ujemnego akumulatora
a gdy jest podłaczony do metalowej części obudowy alternatora lub
metalowej części miski oleju lub skrzyni biegów...

Zastanawiam się właśnie gdzie VW daje kabel umasienia silnika w tych
autach: 2004 Passat V6 2.8L ATQ. Ktoś się orientuje?

Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę karoserii...

Data: 2019-04-08 11:59:59
Autor: Budzik
vw - nie kreci rozrusznikiem
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę
karoserii...

Ano, daj kabel rozruchowy z minusa aku bezposrednio na silnik i to tez jest dobry trop.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2019-04-08 20:20:04
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsAA2B87769A763budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę
karoserii...

Ano, daj kabel rozruchowy z minusa aku bezposrednio na silnik i to tez
jest dobry trop.

Znalazłem oryginalne umasienie i oczyściłem połączenia, jest dobrze.

Data: 2019-04-08 00:44:05
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:5caa4641$0$524$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:

Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
Robienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka trochę rzeźba.

To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio + na elektromagnes.
Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to z rozrusznikiem (albo przewodami do niego).

No właśnie zaczynam podejrzewać problemy z umasieniem silnika.
Bo podłączyłem woltomierz między szybkozłączkę wetkniętą w przekaźnik
rozrusznika (starter solenoid) i mam różne pomiary w zależności czy
minus woltomierza jest podłączony do bieguna ujemnego akumulatora
a gdy jest podłaczony do metalowej części obudowy alternatora lub
metalowej części miski oleju lub skrzyni biegów...

Zastanawiam się właśnie gdzie VW daje kabel umasienia silnika w tych
autach: 2004 Passat V6 2.8L ATQ. Ktoś się orientuje?

Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę karoserii...

Znalazłem usterkę i autko naprawione.

Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.

Cyfrowy omomierz pokazywał 115 ohm między minusem aku a metalowymi
częściami silnika.

Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
75ohm.

Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
podwozia...
Udało się tą nakrętkę zdjąć po akrobacjach z przegubowymi przedłużkami i
wężowym śrubokrętem. Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma zero ohm
i silnik zapala zdecydowania i bez wahania.

Fajnie, że nie trzeba było kupować nowego rozrusznika za 230 dolków!

Ciekawe co będzie następne??

Data: 2019-04-08 03:13:50
Autor: J.F.
vw - nie kreci rozrusznikiem
Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
75ohm.
Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
podwozia...

Ile lat ma samochod ?

Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)

J.

Data: 2019-04-08 02:59:46
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.

Jakiś tydzień temu raz nie odpalił po przekręceniu w Start. Potem jeszcze
raz kluczyk trzeba w VW cofnąć do Off i znowu start - odpalił.

Potem kilka dni odpalał niezawodnie aż wczoraj ani me ani be ani
kukuryku...

Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał
75ohm.
Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze.
Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie
,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół
podwozia...

Ile lat ma samochod ?

Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)

Rocznik 2004.
Niecwiem czy przypadkiem monterzy od wymiany alternatora niedawno nie
pogorszyli sprawy - bo te połączenia były dziwnie zrobione - nakrętki bez
podkładek, stalowe.
Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii
elektrochemicznej...

Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a
gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl bo inaczej
będzie kiepskie połączenie...

Data: 2019-04-08 11:18:35
Autor: J.F.
vw - nie kreci rozrusznikiem
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8edf2$52r$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.

To moze jednak nie to ?

Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-)

Ile lat ma samochod ?
Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)
Rocznik 2004.

To widac dobrze zrobiony - czas zezlomowac i kupic nowy :)

Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii
elektrochemicznej...
Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a
gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl bo inaczej
będzie kiepskie połączenie...

No jak ? Przeciez krajowy przemysl nie produkowal takich podkladek.

J.

Data: 2019-04-08 06:44:33
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5cab1246$0$498$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8edf2$52r$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu
nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek.
Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a
ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.

To moze jednak nie to ?

No ale była na tym połączeniu korozja, 115 ohm a teraz jest zero ohm...

Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-)

No więc wydaje mi się, że przed usterką wymagał naciśnięcia pedału
gazu do tego aby rozrusznik wystartował... Teraz tego nie potrzebuje.
To może być jakiś myk, że się umasiał przez pedał hamulca może...
Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem.

Ile lat ma samochod ?
Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)
Rocznik 2004.

To widac dobrze zrobiony - czas zezlomowac i kupic nowy :)

Teraz zezłomować? Nowe opony wymienione w procesie szukania
przyczyny wibracji przodu, nowy alternator, nowy akumulator...
Wymiana uderzonych drzwi na drzwi ze szrotu z tym samym lakierem :-)
No i teraz nowa masa między silnikiem a podwoziem - no trzeba
będzie przynajmniej z rok pojeździć aby wyjeździć te naprawy :-)

Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii
elektrochemicznej...
Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl
bo inaczej będzie kiepskie połączenie...

No jak ? Przeciez krajowy przemysl nie produkowal takich podkladek.

Nie? Przyśniło mi się?
Czy tatuś szmuglował podkładki zza Żelaznej Kurtyny?

Data: 2019-04-08 14:22:41
Autor: J.F.
vw - nie kreci rozrusznikiem
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8fc71$e8g$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.
To moze jednak nie to ?
No ale była na tym połączeniu korozja, 115 ohm a teraz jest zero ohm...

Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-)

No więc wydaje mi się, że przed usterką wymagał naciśnięcia pedału
gazu do tego aby rozrusznik wystartował... Teraz tego nie potrzebuje.
To może być jakiś myk, że się umasiał przez pedał hamulca może...

Jest mozliwe, ze przez linke gazu ... ale ze ona to wytrzymala ... dobre samochody robi VW :-)

Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem.

Mnie jeszcze chodza moej przypadki - auto normalnie zapala, a pare godzin pozniej ani drgnie.
Sie okazuje, ze jest duzy spadek napiecia miedzy bolcem akumulatora a klema przewodu.

Ale wydawalo mi sie, ze takie rzeczy to tylko w maluchach, no i raz widzialem w Punto ... wiec tylko we fiatach :-)

Ile lat ma samochod ?
Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)
Rocznik 2004.

To widac dobrze zrobiony - czas zezlomowac i kupic nowy :)

Teraz zezłomować? Nowe opony wymienione w procesie szukania
przyczyny wibracji przodu, nowy alternator, nowy akumulator...

Bylo przy pierwszej awarii, bo teraz jak widac - coraz drozej :-)

Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii
elektrochemicznej...
Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl
bo inaczej będzie kiepskie połączenie...

No jak ? Przeciez krajowy przemysl nie produkowal takich podkladek.

Nie? Przyśniło mi się?
Czy tatuś szmuglował podkładki zza Żelaznej Kurtyny?

Moze tatus akurat produkowal takowe, ale raczej w znikomej ilosci :-)

J.

Data: 2019-04-08 17:33:25
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8fc71$e8g$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.
To moze jednak nie to ?
No ale była na tym połączeniu korozja, 115 ohm a teraz jest zero ohm...

Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-)

No więc wydaje mi się, że przed usterką wymagał naciśnięcia pedału
gazu do tego aby rozrusznik wystartował... Teraz tego nie potrzebuje.
To może być jakiś myk, że się umasiał przez pedał hamulca może...

Jest mozliwe, ze przez linke gazu ... ale ze ona to wytrzymala ... dobre samochody robi VW :-)

Pomyłka - chciałem napisać że wymagał naciśnięcia pedału hamulca.
Tam jest włączany tym pedałem przekaźnik wyjmujący trzpień blokady skrzyni
biegów w położeniu P (park).
Być może coś w tym obwodzie pomagało również rozrusznikowi? Nie wiem.
Ale jedno jest ciekawe że teraz zapala motor bez potrzeby wciskania pedału
hamulca...
Dziwne.

Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem.

Mnie jeszcze chodza moej przypadki - auto normalnie zapala, a pare godzin pozniej ani drgnie.
Sie okazuje, ze jest duzy spadek napiecia miedzy bolcem akumulatora a klema przewodu.

Ale wydawalo mi sie, ze takie rzeczy to tylko w maluchach, no i raz widzialem w Punto ... wiec tylko we fiatach :-)

No więc tak sobie tłumaczę, że postępująca korozja spowodowała że
metaliczne połączenie kabla masy do aluminiowego ucha poduszki silnika
powodowała coraz to mniejszy przekrój aktywny, aż pewnego dnia metaliczne
połączenie przepaliło się pod wpływem przepływu dużego prądu rozrusznika i
został proszek między nakrętką a uchem kabla który słabo przewodził.

Sprawdziłem dziś rano - znowu zapalił bez zająknięcia się.
Ile lat ma samochod ?
Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)
Rocznik 2004.

To widac dobrze zrobiony - czas zezlomowac i kupic nowy :)

Teraz zezłomować? Nowe opony wymienione w procesie szukania
przyczyny wibracji przodu, nowy alternator, nowy akumulator...

Bylo przy pierwszej awarii, bo teraz jak widac - coraz drozej :-)

No właśnie... ale każda z tych napraw była zbyt mała aby sama przeważyła
szalę.
Gdyby mi ktoś powiedział 3 miesiace temu że za tydzień będzie potrzebny
alternator a za miesiąc akumulator to bym się zastanowił :)

Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii
elektrochemicznej...
Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl
bo inaczej będzie kiepskie połączenie...

No jak ? Przeciez krajowy przemysl nie produkowal takich podkladek.

Nie? Przyśniło mi się?
Czy tatuś szmuglował podkładki zza Żelaznej Kurtyny?

Moze tatus akurat produkowal takowe, ale raczej w znikomej ilosci :-)

Tatuś jest lekarzem. Musiało mi się zatem przyśnić.
Kiedy zaczęto używać takich bimetalicznych podkładek?

Data: 2019-04-08 12:00:00
Autor: Budzik
vw - nie kreci rozrusznikiem
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Znalazłem usterkę i autko naprawione.
Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.
Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i
obluzowaniu nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia
biały proszek. Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem
poduszki silnika a ocynowanym kółkiem miedzianym kabla.

A od kiedy ta awaria trwala ?
Przedwczoraj zapalal ?

Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż
pokazywał 75ohm.
Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy
alternatorze. Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani
grzechotką. Pewnie „mądrzy” inżynierowie z VW chcą do tej operacji
zdejmować zderzak i pół podwozia...

Ile lat ma samochod ?

Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)

W ducato 2012r. miałem identyczna awarie w trzecim roku uzytkowania... czyli w 2015r...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2019-04-08 14:42:49
Autor: LordBluzg(R)
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-08 o 02:44, Pszemol pisze:

Znalazłem usterkę i autko naprawione.

Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było
przyczyną usterki.

Miałem kiedyś Passata i coraz słabiej kręcił rozrusznikiem. Pewnego dnia, przypadkiem chwyciłem w rękę (po dłuższym kręceniu) kabel od "masy" i wyraźnie był ciepły. Okazało się że kabel stracił...przewodność bo po wymianie na nowy/inny z 'metra' (nieoryginalny) zaczął kręcić jak nówka. Oczywiście wcześniej styki posprawdzane/zakute na nowo, oczyszczone. Długo się zastanawiałem, bo niby kabel miedziany ale rozmawiając z elektrykiem (dużo napraw) powiedział mi ze miał już takie przypadki.


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>
   SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

Data: 2019-04-08 15:14:48
Autor: Mateusz Viste
vw - nie kreci rozrusznikiem
On Mon, 08 Apr 2019 14:42:49 +0200, LordBluzg(R) wrote:
Długo się zastanawiałem, bo niby kabel miedziany ale rozmawiając z
elektrykiem (dużo napraw) powiedział mi ze miał już takie przypadki.

Niedawno widziałem coś podobnego w kablu od uziemienia satelity - ot, "popsuł się". W środku kabla (pod izolacją) pojawił się jakiś biały nalot, miedzi prawie nie było już widać, łamała się w palcach. Kabel był dwumetrowy, ale choroba dotknęła tylko 50cm od jednego z końców. Też się zastanawiałem, i też nie wiem co się stało...

Mateusz

Data: 2019-04-08 17:33:27
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
On Mon, 08 Apr 2019 14:42:49 +0200, LordBluzg(R) wrote:
Długo się zastanawiałem, bo niby kabel miedziany ale rozmawiając z
elektrykiem (dużo napraw) powiedział mi ze miał już takie przypadki.

Niedawno widziałem coś podobnego w kablu od uziemienia satelity - ot, "popsuł się". W środku kabla (pod izolacją) pojawił się jakiś biały nalot, miedzi prawie nie było już widać, łamała się w palcach. Kabel był dwumetrowy, ale choroba dotknęła tylko 50cm od jednego z końców. Też się zastanawiałem, i też nie wiem co się stało...

Jak to nie wiesz, nie oglądasz Ancient Archeology na kanale History? Ten
rozczochrany fascynat Ci powie....

Data: 2019-04-08 18:44:01
Autor: LordBluzg(R)
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-08 o 17:14, Mateusz Viste pisze:
On Mon, 08 Apr 2019 14:42:49 +0200, LordBluzg(R) wrote:
Długo się zastanawiałem, bo niby kabel miedziany ale rozmawiając z
elektrykiem (dużo napraw) powiedział mi ze miał już takie przypadki.

Niedawno widziałem coś podobnego w kablu od uziemienia satelity - ot,
"popsuł się". W środku kabla (pod izolacją) pojawił się jakiś biały
nalot,

Tlenek.

miedzi prawie nie było już widać, łamała się w palcach. Kabel był
dwumetrowy, ale choroba dotknęła tylko 50cm od jednego z końców. Też się
zastanawiałem, i też nie wiem co się stało...

Dostał wilgoci i zarazem powietrza, co spowodowało utlenienie oplotu.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>
   SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

Data: 2019-04-09 00:19:24
Autor: PiteR
vw - nie kreci rozrusznikiem
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Znalazłem usterkę i autko naprawione.

Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią
było przyczyną usterki.
 
Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma
zero ohm i silnik zapala zdecydowania i bez wahania.
 Widzisz a Kogut już Cię prawie namówil na złomowanie :) --
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-04-08 20:19:21
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsAA2C34A25143dayriderlocalhost.net...
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Znalazłem usterkę i autko naprawione.

Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią
było przyczyną usterki.


Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma
zero ohm i silnik zapala zdecydowania i bez wahania.


Widzisz a Kogut już Cię prawie namówil na złomowanie :)

No ale w praktyce cała niedziela w plecy...

Nie wiem jak Toyota to robi, ale moja 1995 Camry nigdy nie miała
takich problemów, a alternator wymieniłem w pół godziny, był
na wierzchu, w praktyce trzeba było sięgnąć ręką i go wyjąć :-)
Poszła w dobre ręce z 287 tysięcy mil na liczniku z oryginalnymi
łożyskami w kołach, wymienionym przegubami z przodu jeden raz...
Passat ma połowę tego a psują się w nim rzeczy po kolei i podwozie
całe jest do robienia: przeguby + łożyska kół. Zapaliła się niedawno
lampka od poduszek powietrznych i pojawia się i znika lampka check
engine z kodem P2098... Silnik dmuchawy w kabinie wyje jak się
skręca w lewo :-) Japońce kopią tyłek Niemcom na potęge.

Jak sam widzisz, na złomowanie nie trzeba mnie bardzo namawiać :-)

Data: 2019-04-09 20:01:11
Autor: PiteR
vw - nie kreci rozrusznikiem
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Widzisz a Kogut już Cię prawie namówil na złomowanie :)

No ale w praktyce cała niedziela w plecy...

no tak, to mnie przekonuje :)

 
Nie wiem jak Toyota to robi, ale moja 1995 Camry nigdy nie miała
takich problemów, a alternator wymieniłem w pół godziny, był
na wierzchu, w praktyce trzeba było sięgnąć ręką i go wyjąć :-)
Poszła w dobre ręce z 287 tysięcy mil na liczniku z oryginalnymi
łożyskami w kołach, wymienionym przegubami z przodu jeden raz...

Mój kolega pracował w Toyota i stąd wiem jak Toyota to robi.
Z rana gimnastyka ;)


Passat ma połowę tego a psują się w nim rzeczy po kolei i podwozie
całe jest do robienia: przeguby + łożyska kół. Zapaliła się niedawno
lampka od poduszek powietrznych i pojawia się i znika lampka check
engine z kodem P2098... Silnik dmuchawy w kabinie wyje jak się
skręca w lewo :-) Japońce kopią tyłek Niemcom na potęge.

Ale w Avensis półośki pękają ;)

 
Jak sam widzisz, na złomowanie nie trzeba mnie bardzo namawiać :-)

Bo Ty już jesteś level wyżej. Kupujesz nie samochód tylko usługę wożenia. Telewizory kiedyś się naprawiało :)



--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-04-10 06:07:28
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsAA2CCBA74C808dayriderlocalhost.net...
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

Widzisz a Kogut już Cię prawie namówil na złomowanie :)

No ale w praktyce cała niedziela w plecy...

no tak, to mnie przekonuje :)

.... z drugiej strony: miałem frajdę uciekając co 1/2h przed
przelotnym deszczem i nie wydałem na rozrusznik ani centa...
A cenę już sprawdziłem w sklepie: $220. Mogło być gorzej,
bo i robociznę musiałbym zapłacić, bo sam bym go nie wydarł
z silnika na parkingu...

Nie wiem jak Toyota to robi, ale moja 1995 Camry nigdy nie miała
takich problemów, a alternator wymieniłem w pół godziny, był
na wierzchu, w praktyce trzeba było sięgnąć ręką i go wyjąć :-)
Poszła w dobre ręce z 287 tysięcy mil na liczniku z oryginalnymi
łożyskami w kołach, wymienionym przegubami z przodu jeden raz...

Mój kolega pracował w Toyota i stąd wiem jak Toyota to robi.
Z rana gimnastyka ;)

Najwyraźniej inny design, inna kultura w fabryce no i skutkuje.

Passat ma połowę tego a psują się w nim rzeczy po kolei i podwozie
całe jest do robienia: przeguby + łożyska kół. Zapaliła się niedawno
lampka od poduszek powietrznych i pojawia się i znika lampka check
engine z kodem P2098... Silnik dmuchawy w kabinie wyje jak się
skręca w lewo :-) Japońce kopią tyłek Niemcom na potęge.

Ale w Avensis półośki pękają ;)

Mi pękła w 2007 Acurze TL-S. I to na parkingu, przy ruszaniu w zimie
z miejsca na głębokim śniegu, przy mocno skręconych kołach...

Jak sam widzisz, na złomowanie nie trzeba mnie bardzo namawiać :-)

Bo Ty już jesteś level wyżej. Kupujesz nie samochód tylko usługę
wożenia. Telewizory kiedyś się naprawiało :)

Czy ja wiem... wciąż lubię samemu jeździć.
Zwłaszcza prawie 300-konną Acurą.

Data: 2019-04-07 08:32:38
Autor: Trybun
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
skrzynia Tiptronix

Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.

Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.

Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?

Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?



Co to za "zielona lampka"?

Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.

Data: 2019-04-07 12:26:00
Autor: Lewis
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-07 o 08:32, Trybun pisze:

Co to za "zielona lampka"?

Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.


O pierwsza sensowna odpowiedź :)

Spróbuj dzwignię wyboru biegu przestawić na N i odpalić. Jak zagada to pozycjometr.

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub stacyjka.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2019-04-07 13:25:59
Autor: Twardy
vw - nie kreci rozrusznikiem
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
stacyjka.

Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.

--
Pozdr.
T.

Data: 2019-04-07 10:45:50
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"Twardy" <x_twardy@xpoczta.onet.pl> wrote in message news:5ca9de7f$0$484$65785112news.neostrada.pl...
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
stacyjka.

Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.

Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
bendiksa lub jest przerwa elektryczna.

Data: 2019-04-07 18:28:04
Autor: Twardy
vw - nie kreci rozrusznikiem
Pszemol wrote:
"Twardy" <x_twardy@xpoczta.onet.pl> wrote in message
news:5ca9de7f$0$484$65785112news.neostrada.pl...
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć
kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni
lub stacyjka.

Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.

Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
bendiksa lub jest przerwa elektryczna.


*Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
 Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy. Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch, oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i powtórnie obsadzić w gnieździe.

 Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka. Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA LUZIE!).

--
Pozdr.
T.

vw - nie kreci rozrusznikiem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona