|
Data: 2019-04-06 17:28:09 |
Autor: Poldek |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
skrzynia Tiptronix
Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.
Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?
Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
|
|
|
Data: 2019-04-06 22:23:28 |
Autor: Pszemol |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
Witam,
VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
skrzynia Tiptronix
Nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.
Jak to diagnozować?
Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
stacyjki?
Gdzie te typy się najczęściej psują?
Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
|
|
|
Data: 2019-04-07 09:10:45 |
Autor: J.F. |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie? W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki. Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze. Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
J.
|
|
|
Data: 2019-04-07 10:44:07 |
Autor: Pszemol |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)
|
|
|
Data: 2019-04-08 12:05:47 |
Autor: tck |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)
a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
|
|
|
Data: 2019-04-08 12:09:11 |
Autor: tck |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)
a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
|
|
|
Data: 2019-04-08 06:45:18 |
Autor: Pszemol |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message news:q8f6k7$2ts$2node2.news.atman.pl...
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)
a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)
Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...
|
|
|
Data: 2019-04-08 15:59:58 |
Autor: Budzik |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego
ostrzegania...
U mnie było dokładnie tak samo. Zadnych objawów az nagle jednego dnia ani drgnał.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho
|
|
|
Data: 2019-04-08 18:30:30 |
Autor: tck |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
W dniu 08.04.2019 o 13:45, Pszemol pisze:
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message news:q8f6k7$2ts$2node2.news.atman.pl...
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)
a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)
Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...
u mnie zaśniedziało połączenie i coraz słabiej kręcił, u brata urwało się ni z tego ni z owego i nagle przestało kręcić.
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
|
|
Data: 2019-04-08 17:34:45 |
Autor: Pszemol |
vw - nie kreci rozrusznikiem |
tck <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:
W dniu 08.04.2019 o 13:45, Pszemol pisze:
"tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote in message news:q8f6k7$2ts$2node2.news.atman.pl...
W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator :-)
a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2 bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)
Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...
u mnie zaśniedziało połączenie i coraz słabiej kręcił, u brata urwało się ni z tego ni z owego i nagle przestało kręcić.
Z tym że u mnie nic się nie urwało...
|
|