Data: 2019-04-06 17:59:43 | |
Autor: Budzik | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Witam,przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to rozrusznik czy cos innego. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś. Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr. |
|
Data: 2019-04-06 22:23:30 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ... No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :))) |
|
Data: 2019-04-06 20:58:49 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:q8b8t2$eio$2dont-email.me... Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote: Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę. Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem. I to bardzo szybko. |
|
Data: 2019-04-07 08:22:54 | |
Autor: tck | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
W dniu 07.04.2019 o 03:58, Pszemol pisze:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message czyli płać i płacz... -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-04-07 20:49:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze:
Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prostoRobienie w elektryce w miarę nowych samochodów bez schematu to jest taka trochę rzeźba. To czego powinieneś poszukać to przekaźnika rozrusznika (tego który steruje elektromagnesem bendixa), wyciągnąć go i tam podać bezpośrednio + na elektromagnes. Jak zakręci to znaczy że masz problem ze sterowaniem, jak nie zakręci, to z rozrusznikiem (albo przewodami do niego). -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2019-04-07 15:12:35 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:5caa4641$0$524$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-04-07 o 03:58, Pszemol pisze: No właśnie zaczynam podejrzewać problemy z umasieniem silnika. Bo podłączyłem woltomierz między szybkozłączkę wetkniętą w przekaźnik rozrusznika (starter solenoid) i mam różne pomiary w zależności czy minus woltomierza jest podłączony do bieguna ujemnego akumulatora a gdy jest podłaczony do metalowej części obudowy alternatora lub metalowej części miski oleju lub skrzyni biegów... Zastanawiam się właśnie gdzie VW daje kabel umasienia silnika w tych autach: 2004 Passat V6 2.8L ATQ. Ktoś się orientuje? Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę karoserii... |
|
Data: 2019-04-08 11:59:59 | |
Autor: Budzik | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Albo mu wpieprzę gruby kabel masy gdzieś między silnik a blachę Ano, daj kabel rozruchowy z minusa aku bezposrednio na silnik i to tez jest dobry trop. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton |
|
Data: 2019-04-08 20:20:04 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsAA2B87769A763budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ... Znalazłem oryginalne umasienie i oczyściłem połączenia, jest dobrze. |
|
Data: 2019-04-08 00:44:05 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:5caa4641$0$524$65785112news.neostrada.pl... Znalazłem usterkę i autko naprawione. Skorodowane połączenie kabla masy między silnikiem a karoserią było przyczyną usterki. Cyfrowy omomierz pokazywał 115 ohm między minusem aku a metalowymi częściami silnika. Po dostaniu się do mocowania kabla z łatwiejszej strony i obluzowaniu nakrętki przy poduszce silnika posypał się z połączenia biały proszek. Korozja elektrogalwaniczna między aluminiowym uchem poduszki silnika a ocynowanym kółkiem miedzianym kabla. Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał 75ohm. Musiałem dostać się do drugiej strony kabla umasiającego przy alternatorze. Tam nie ma jak się dostać z kluczami nasadowymi ani grzechotką. Pewnie ,,mądrzy" inżynierowie z VW chcą do tej operacji zdejmować zderzak i pół podwozia... Udało się tą nakrętkę zdjąć po akrobacjach z przegubowymi przedłużkami i wężowym śrubokrętem. Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie ma zero ohm i silnik zapala zdecydowania i bez wahania. Fajnie, że nie trzeba było kupować nowego rozrusznika za 230 dolków! Ciekawe co będzie następne?? |
|
Data: 2019-04-08 03:13:50 | |
Autor: J.F. | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Znalazłem usterkę i autko naprawione. A od kiedy ta awaria trwala ? Przedwczoraj zapalal ? Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał Ile lat ma samochod ? Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-) J. |
|
Data: 2019-04-08 02:59:46 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł. Jakiś tydzień temu raz nie odpalił po przekręceniu w Start. Potem jeszcze raz kluczyk trzeba w VW cofnąć do Off i znowu start - odpalił. Potem kilka dni odpalał niezawodnie aż wczoraj ani me ani be ani kukuryku... Po oczyszczeniu i zakręceniu tej strony niestety omomierz wciąż pokazywał Rocznik 2004. Niecwiem czy przypadkiem monterzy od wymiany alternatora niedawno nie pogorszyli sprawy - bo te połączenia były dziwnie zrobione - nakrętki bez podkładek, stalowe. Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o korozjii elektrochemicznej... Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w ścianie a gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę CuAl bo inaczej będzie kiepskie połączenie... |
|
Data: 2019-04-08 11:18:35 | |
Autor: J.F. | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8edf2$52r$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Dnia Mon, 8 Apr 2019 00:44:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a): No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł. To moze jednak nie to ? Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-) Ile lat ma samochod ?Rocznik 2004. To widac dobrze zrobiony - czas zezlomowac i kupic nowy :) Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do No jak ? Przeciez krajowy przemysl nie produkowal takich podkladek. J. |
|
Data: 2019-04-08 06:44:33 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5cab1246$0$498$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8edf2$52r$1@dont-email.me... No ale była na tym połączeniu korozja, 115 ohm a teraz jest zero ohm... Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-) No więc wydaje mi się, że przed usterką wymagał naciśnięcia pedału gazu do tego aby rozrusznik wystartował... Teraz tego nie potrzebuje. To może być jakiś myk, że się umasiał przez pedał hamulca może... Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem. Ile lat ma samochod ?Rocznik 2004. Teraz zezłomować? Nowe opony wymienione w procesie szukania przyczyny wibracji przodu, nowy alternator, nowy akumulator... Wymiana uderzonych drzwi na drzwi ze szrotu z tym samym lakierem :-) No i teraz nowa masa między silnikiem a podwoziem - no trzeba będzie przynajmniej z rok pojeździć aby wyjeździć te naprawy :-) Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do Nie? Przyśniło mi się? Czy tatuś szmuglował podkładki zza Żelaznej Kurtyny? |
|
Data: 2019-04-08 14:22:41 | |
Autor: J.F. | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8fc71$e8g$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message A od kiedy ta awaria trwala ? Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-) No więc wydaje mi się, że przed usterką wymagał naciśnięcia pedału Jest mozliwe, ze przez linke gazu ... ale ze ona to wytrzymala ... dobre samochody robi VW :-) Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem. Mnie jeszcze chodza moej przypadki - auto normalnie zapala, a pare godzin pozniej ani drgnie. Sie okazuje, ze jest duzy spadek napiecia miedzy bolcem akumulatora a klema przewodu. Ale wydawalo mi sie, ze takie rzeczy to tylko w maluchach, no i raz widzialem w Punto ... wiec tylko we fiatach :-) Ile lat ma samochod ?Rocznik 2004. Teraz zezłomować? Nowe opony wymienione w procesie szukania Bylo przy pierwszej awarii, bo teraz jak widac - coraz drozej :-) Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do Nie? Przyśniło mi się? Moze tatus akurat produkowal takowe, ale raczej w znikomej ilosci :-) J. |
|
Data: 2019-04-08 17:33:25 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8fc71$e8g$1@dont-email.me... Pomyłka - chciałem napisać że wymagał naciśnięcia pedału hamulca. Tam jest włączany tym pedałem przekaźnik wyjmujący trzpień blokady skrzyni biegów w położeniu P (park). Być może coś w tym obwodzie pomagało również rozrusznikowi? Nie wiem. Ale jedno jest ciekawe że teraz zapala motor bez potrzeby wciskania pedału hamulca... Dziwne. Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem. No więc tak sobie tłumaczę, że postępująca korozja spowodowała że metaliczne połączenie kabla masy do aluminiowego ucha poduszki silnika powodowała coraz to mniejszy przekrój aktywny, aż pewnego dnia metaliczne połączenie przepaliło się pod wpływem przepływu dużego prądu rozrusznika i został proszek między nakrętką a uchem kabla który słabo przewodził. Sprawdziłem dziś rano - znowu zapalił bez zająknięcia się. Ile lat ma samochod ?Rocznik 2004. No właśnie... ale każda z tych napraw była zbyt mała aby sama przeważyła szalę. Gdyby mi ktoś powiedział 3 miesiace temu że za tydzień będzie potrzebny alternator a za miesiąc akumulator to bym się zastanowił :) Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do Tatuś jest lekarzem. Musiało mi się zatem przyśnić. Kiedy zaczęto używać takich bimetalicznych podkładek? |
|
Data: 2019-04-08 12:00:00 | |
Autor: Budzik | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
ZnalazĹem usterkÄ i autko naprawione. W ducato 2012r. miaĹem identyczna awarie w trzecim roku uzytkowania... czyli w 2015r... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg |
|
Data: 2019-04-08 14:42:49 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
W dniu 2019-04-08 o 02:44, Pszemol pisze:
Znalazłem usterkę i autko naprawione. Miałem kiedyś Passata i coraz słabiej kręcił rozrusznikiem. Pewnego dnia, przypadkiem chwyciłem w rękę (po dłuższym kręceniu) kabel od "masy" i wyraźnie był ciepły. Okazało się że kabel stracił...przewodność bo po wymianie na nowy/inny z 'metra' (nieoryginalny) zaczął kręcić jak nówka. Oczywiście wcześniej styki posprawdzane/zakute na nowo, oczyszczone. Długo się zastanawiałem, bo niby kabel miedziany ale rozmawiając z elektrykiem (dużo napraw) powiedział mi ze miał już takie przypadki. -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy>>> SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS. |
|
Data: 2019-04-08 15:14:48 | |
Autor: Mateusz Viste | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
On Mon, 08 Apr 2019 14:42:49 +0200, LordBluzg(R) wrote:
Długo się zastanawiałem, bo niby kabel miedziany ale rozmawiając z Niedawno widziałem coś podobnego w kablu od uziemienia satelity - ot, "popsuł się". W środku kabla (pod izolacją) pojawił się jakiś biały nalot, miedzi prawie nie było już widać, łamała się w palcach. Kabel był dwumetrowy, ale choroba dotknęła tylko 50cm od jednego z końców. Też się zastanawiałem, i też nie wiem co się stało... Mateusz |
|
Data: 2019-04-08 17:33:27 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
On Mon, 08 Apr 2019 14:42:49 +0200, LordBluzg(R) wrote: Jak to nie wiesz, nie oglądasz Ancient Archeology na kanale History? Ten rozczochrany fascynat Ci powie.... |
|
Data: 2019-04-08 18:44:01 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
W dniu 2019-04-08 o 17:14, Mateusz Viste pisze:
On Mon, 08 Apr 2019 14:42:49 +0200, LordBluzg(R) wrote: Tlenek. miedzi prawie nie było już widać, łamała się w palcach. Kabel był Dostał wilgoci i zarazem powietrza, co spowodowało utlenienie oplotu. -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy>>> SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS. |
|
Data: 2019-04-09 00:19:24 | |
Autor: PiteR | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Znalazłem usterkę i autko naprawione. Po godzinie solidnego klęcia na głos (po polsku) to połączenie maWidzisz a Kogut już Cię prawie namówil na złomowanie :) -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-04-08 20:19:21 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsAA2C34A25143dayriderlocalhost.net...
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: No ale w praktyce cała niedziela w plecy... Nie wiem jak Toyota to robi, ale moja 1995 Camry nigdy nie miała takich problemów, a alternator wymieniłem w pół godziny, był na wierzchu, w praktyce trzeba było sięgnąć ręką i go wyjąć :-) Poszła w dobre ręce z 287 tysięcy mil na liczniku z oryginalnymi łożyskami w kołach, wymienionym przegubami z przodu jeden raz... Passat ma połowę tego a psują się w nim rzeczy po kolei i podwozie całe jest do robienia: przeguby + łożyska kół. Zapaliła się niedawno lampka od poduszek powietrznych i pojawia się i znika lampka check engine z kodem P2098... Silnik dmuchawy w kabinie wyje jak się skręca w lewo :-) Japońce kopią tyłek Niemcom na potęge. Jak sam widzisz, na złomowanie nie trzeba mnie bardzo namawiać :-) |
|
Data: 2019-04-09 20:01:11 | |
Autor: PiteR | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Widzisz a Kogut już Cię prawie namówil na złomowanie :) no tak, to mnie przekonuje :) Nie wiem jak Toyota to robi, ale moja 1995 Camry nigdy nie miała Mój kolega pracował w Toyota i stąd wiem jak Toyota to robi. Z rana gimnastyka ;) Passat ma połowę tego a psują się w nim rzeczy po kolei i podwozie Ale w Avensis półośki pękają ;) Jak sam widzisz, na złomowanie nie trzeba mnie bardzo namawiać :-) Bo Ty już jesteś level wyżej. Kupujesz nie samochód tylko usługę wożenia. Telewizory kiedyś się naprawiało :) -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-04-10 06:07:28 | |
Autor: Pszemol | |
vw - nie kreci rozrusznikiem | |
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsAA2CCBA74C808dayriderlocalhost.net...
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: .... z drugiej strony: miałem frajdę uciekając co 1/2h przed przelotnym deszczem i nie wydałem na rozrusznik ani centa... A cenę już sprawdziłem w sklepie: $220. Mogło być gorzej, bo i robociznę musiałbym zapłacić, bo sam bym go nie wydarł z silnika na parkingu... Nie wiem jak Toyota to robi, ale moja 1995 Camry nigdy nie miała Najwyraźniej inny design, inna kultura w fabryce no i skutkuje. Passat ma połowę tego a psują się w nim rzeczy po kolei i podwozie Mi pękła w 2007 Acurze TL-S. I to na parkingu, przy ruszaniu w zimie z miejsca na głębokim śniegu, przy mocno skręconych kołach... Jak sam widzisz, na złomowanie nie trzeba mnie bardzo namawiać :-) Czy ja wiem... wciąż lubię samemu jeździć. Zwłaszcza prawie 300-konną Acurą. |
|