Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   vw - nie kreci rozrusznikiem

vw - nie kreci rozrusznikiem

Data: 2019-04-07 12:26:00
Autor: Lewis
vw - nie kreci rozrusznikiem
W dniu 2019-04-07 o 08:32, Trybun pisze:

Co to za "zielona lampka"?

Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.


O pierwsza sensowna odpowiedź :)

Spróbuj dzwignię wyboru biegu przestawić na N i odpalić. Jak zagada to pozycjometr.

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub stacyjka.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2019-04-07 13:25:59
Autor: Twardy
vw - nie kreci rozrusznikiem
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
stacyjka.

Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.

--
Pozdr.
T.

Data: 2019-04-07 10:45:50
Autor: Pszemol
vw - nie kreci rozrusznikiem
"Twardy" <x_twardy@xpoczta.onet.pl> wrote in message news:5ca9de7f$0$484$65785112news.neostrada.pl...
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
stacyjka.

Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.

Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
bendiksa lub jest przerwa elektryczna.

Data: 2019-04-07 18:28:04
Autor: Twardy
vw - nie kreci rozrusznikiem
Pszemol wrote:
"Twardy" <x_twardy@xpoczta.onet.pl> wrote in message
news:5ca9de7f$0$484$65785112news.neostrada.pl...
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć
kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni
lub stacyjka.

Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.

Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
bendiksa lub jest przerwa elektryczna.


*Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
 Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy. Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch, oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i powtórnie obsadzić w gnieździe.

 Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka. Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA LUZIE!).

--
Pozdr.
T.

vw - nie kreci rozrusznikiem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona