vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami

Data: 2011-02-27 02:06:16
Autor: s2p
vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
Drodzy Mistrze!

1.Posiadam vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi. W ów pięknej maszynie pojawia się problem z redukcją biegu 4 na 3, aby to zrobić należy wpierw wrzucić bieg 2 a następnie pociągnąć zwinnie wajchą na bieg 3.Problem z biegami nie występuje przy zmianie biegów 1na2na3na4na5 oraz 5na4na2na1.

2.Historia:Fura kupiona pod Opolem 5 miesięcy temu na niemieckiej blaszce. Na pewno miała przygodę prawą stroną, zmieniany przegnity próg miesiąc temu.Co się wcześniej działo nie wiadomo, serwisowej książki brak.

3.Kowal ze wsi mówi że trzeba skrzynie zrzucić i młotkiem potłuc, usługę wycenił na 1300 pln a gwarancję powodzenia ocenił na: może się uda a może nie.

4.Co zrobić żeby Pan za mną podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał naciskać hebelka, klaksonu jednocześnie doświetlając długimi mojego zadka?!

Bardzo proszÄ™ o Pomoc!

Data: 2011-02-27 19:26:55
Autor: Grzegorz
vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
Hello s2p !:

4.Co zrobić żeby Pan za mną podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał
naciskać hebelka, klaksonu jednocześnie doświetlając długimi mojego zadka?!

Dodać gazu, aby obroty silnika wzrosły ???? Albo redukcja z tzw. "międzygazem" ???

Ale żarty na bok. Albo masz wyrąbany synchronizator i wtedy tylko mała wymiana albo sprzęgło nie wyłącza do końca. Jest jeszcze niewielka szansa, że mechanizm blokady włączenia dwóch biegów na raz szwankuje bądź regulacja cięgien.

Aha - a jak się przełączają na postoju z wyłączonym oraz z włączonym silnikiem ???

HTH
--
Grzegorz

Data: 2011-03-04 00:46:51
Autor: s2p
vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
W dniu 2011-02-27 19:26, Grzegorz pisze:
Hello s2p !:

[...]

Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem 5na4na3na2na1 działa bez problemu

Problem pojawia się kiedy jedzie się chodź by z 30 na godzinę na 4 i chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4 biegu drążek dać na 2 bieg a póżniej na 3.

Synchronizator?

Data: 2011-03-08 02:43:31
Autor: Czarek Daniluk
On 4 Mar, 00:46, s2p <s...@o2.pl> wrote:
> [...]

> Dodaæ gazu, aby obroty silnika wzros³y ???? Albo redukcja z tzw.
> "miêdzygazem" ???

> Ale ¿arty na bok. Albo masz wyr±bany synchronizator i wtedy tylko ma³a
> wymiana albo sprzêg³o nie wy³±cza do koñca. Jest jeszcze niewielka
> szansa, ¿e mechanizm blokady w³±czenia dwóch biegów na raz szwankuje
> b±d¼ regulacja ciêgien.

> Aha - a jak siê prze³±czaj± na postoju z wy³±czonym oraz z w³±czonym
> silnikiem ???

> HTH

Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem
5na4na3na2na1 dzia³a bez problemu

Problem pojawia siê kiedy jedzie siê chod¼ by z 30 na godzinê na 4 i
chce siê zredukowaæ odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
biegu dr±¿ek daæ na 2 bieg a pó¿niej na 3.

Synchronizator?

Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
W 6n1 standardem by³ pad skrzyni, mo¿e i u Ciebie to siê dzieje.

Najpierw ja bym wymieni³ olej i wla³ jaki¶ syf tupu bilstein r2000,
lub jaki teflon, mo¿e troszkê lepiej by zacze³a chodziæ :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-08 20:12:47
Autor: Grzegorz
vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
Hello Czarek Daniluk !:

Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
W 6n1 standardem by³ pad skrzyni, mo¿e i u Ciebie to siê dzieje.

Co to znaczy "pad skrzyni" ?????

Ja po 360.000 km zajecha³em N-kê w Scorpio. Popêka³y 4 zêby na kole atakuj±cym :-D ! Ale ciê¿k± nogê mam.

Najpierw powinien sprawdziæ olej, potem test z miêdzyagzem, potem dalej.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-03-08 21:41:26
Autor: Czarek Daniluk
vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
W dniu 2011-03-08 20:12, Grzegorz pisze:
Hello Czarek Daniluk !:

[...]

Co to znaczy pad skrzyni w Polo 6N - poczytaj to bêdziesz wiedzia³.
Jednak najczê¶ciej to zdycha ³o¿ysko przy ko³ach 5go biegu i to od niego zaczynaj± siê problemy, zaczyna ¶wistaæ itp itd. Jest to b³±d konstrukcyjny skrzyni - ma³e ³o¿ysko, umieszczone wysoko i w zwi±zku z tym s³abe smarowanie.
Co siê dzieje jak siê wysypie ?? raczej skrzynia koñczy swój ¿ywot :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-08 10:08:12
Autor: Grzegorz
vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
Hello s2p !:

Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem
5na4na3na2na1 działa bez problemu

Czyli mechanizm wyglÄ…da na OK.

Problem pojawia się kiedy jedzie się chodź by z 30 na godzinę na 4 i
chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
biegu drążek dać na 2 bieg a póżniej na 3.

A z międzygazem ? Czyli 4 - luz - puszczamy sprzęgło i gazu - naciskamy sprzęgło - 3 ???

Synchronizator?

Być może. Pytanie, czy szybka zmiana 2-3 jest możliwa czy nie.

Ale trzeba też sprawdzić olej. I czy na zimnym i na ciepłym jest tak samo ?

Pisz lepiej na prv, przy takim śmietniku na pms czasem trudno zauważyć odpowiedzi ...

I jeszcze jedno - pytałeś na forum Szmelcwagena Polo ? Chłopaki dobrze się znają. No i w Niemczech - tam jest jeszcze więcej informacji, tak znalazłem brak cykania w 9N1, czyli głośniczek ...

Powodzenia !
--
Grzegorz

vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami