w Biedronce można już zapłacić telefonem

Data: 2013-10-08 04:08:03
Autor: woobe
w Biedronce można już zapłacić telefonem
Cześć,
Biedronka się nie przyznaje, ale płacić już można:
http://prnews.pl/hydepark/ruszyy-patnosci-mobilne-w-biedronce-2956627

Data: 2013-10-08 04:17:43
Autor: ls
W dniu wtorek, 8 października 2013 13:08:03 UTC+2 użytkownik woobe napisał:
Cześć,

Biedronka się nie przyznaje, ale płacić już można:

http://prnews.pl/hydepark/ruszyy-patnosci-mobilne-w-biedronce-2956627

Taa, juz pedze...

--
pozdr.
ls

Data: 2013-10-08 18:57:14
Autor: lolekanabolek
w Biedronce można już zapłacić telefonem
Witaj ls!

W dniu 8 października 2013 (wtorek) o godzinie 18:55:48 napisano:

napisał:
Cześć,

Biedronka się nie przyznaje, ale płacić już można:

http://prnews.pl/hydepark/ruszyy-patnosci-mobilne-w-biedronce-2956627

Taa, juz pedze...

a ja tam nie pogardzę, w przydomowych sklepikach muszę za 10 zeta
natrzaskać zakupów aby zapłacić kartą, więc ja tam nie narzekam
nawet już dzisiaj stestowałem i poszło sprawnie

--
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin "lolekanabolek"

Data: 2013-10-09 05:45:44
Autor: JaMyszka
[...]

To ja proszę o instrukcję dokładną (jak krowie na rowie), jak rozpocząć taką płatność?

--
Pozdrawiam :) JM http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2013-10-10 01:04:27
Autor: woobe
w Biedronce można już zapłacić telefonem

To ja proszę o instrukcję dokładną (jak krowie na rowie), jak rozpocząć taką płatność?

Ściągasz apkę PeoPay, zakładasz konto (czyli postępujesz zgodnie z instrukcjami na ekranie) i doładowujesz konto (bo to pre-paid). Idziesz do Biedronki, przy kasie informujesz, że płacisz telefonem. Pokazujesz kasjerce wygenerowany numer, ona wpisuje go do kasy, na telefonie wyświetla ci się kwota transakcji i prośba o PIN. Podajesz PIN i gotowe.
W zasadzie tak samo jak w IKO.

Data: 2013-10-10 04:30:57
Autor: JaMyszka
W dniu czwartek, 10 października 2013 10:04:27 UTC+2 użytkownik woobe napisał:
> [...]

Ściągasz apkę PeoPay, zakładasz konto (czyli postępujesz zgodnie z instrukcjami na ekranie) i doładowujesz konto (bo to pre-paid). Idziesz do Biedronki, przy kasie informujesz, że płacisz telefonem. Pokazujesz kasjerce wygenerowany numer, ona wpisuje go do kasy, na telefonie wyświetla ci się kwota transakcji i prośba o PIN. Podajesz PIN i gotowe.

To ja już byłam w Biedronce. We Wrocku jeszcze nie działa, ale kasjerka poinformawała mnie, że będą ulotki a wcześniej muszę iść do mojego banku i z bankiem to załatwić.
Ten PIN podaje się na klawiaturze modemu sklepowego czy na ucho kasjerce?

W zasadzie tak samo jak w IKO.
No, nie płaciłam jeszcze.
Wielkie thx:xD

--
Pozdrawiam :) JM http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2013-10-10 05:07:39
Autor: woobe
w Biedronce można już zapłacić telefonem

To ja już byłam w Biedronce. We Wrocku jeszcze nie działa, ale kasjerka poinformawała mnie, że będą ulotki a wcześniej muszę iść do mojego banku i z bankiem to załatwić.

Nie musisz. PeoPay założysz sobie przecież zdalnie - można pobrać z Google Play.

Ten PIN podaje się na klawiaturze modemu sklepowego czy na ucho kasjerce?

Ja pokazałem kasjerce pulpit telefonu z kodem, ona wpisała kod w ten swój monitorek. U mnie na telefonie wyświetliła się prośba o PIN i już.

Data: 2013-10-10 05:17:27
Autor: JaMyszka
W dniu czwartek, 10 października 2013 14:07:39 UTC+2 użytkownik woobe napisał:
> [...]
Ja pokazałem kasjerce pulpit telefonu z kodem, ona wpisała kod w ten swój monitorek. U mnie na telefonie wyświetliła się prośba o PIN i już.

Uff! Nawet nie wiesz, jak mi pomogłeś :) THx :)
Dożyłam tego wieku, gdy nowe rzeczy b. stresują. A teraz czuję się tsk , jakbym połowę już znała.
Duża buźka dla Ciebie :xD

--
Pozdrawiam :) JM http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2013-10-10 14:19:51
Autor: animka
W dniu 2013-10-10 14:07, woobe pisze:

[...]

Jednak to więcej czasu zajmuje niż zapłacenie kartą.

--
animka

Data: 2013-10-10 15:28:48
Autor: witek
animka wrote:

Jednak to więcej czasu zajmuje niż zapłacenie kartą.

dokładnie

Data: 2013-10-11 02:04:46
Autor: woobe
w Biedronce można już zapłacić telefonem

> Jednak to więcej czasu zajmuje niż zapłacenie kartą. dokładnie

W teorii może to tak wyglądać. Polecam jednak spróbować samemu i sobie porównać.

Ta szybkość płatności gotówką jest trochę przereklamowana. W praktyce i tak czekasz aż kasjerka wygrzebie i odliczy bilon z kasetki żeby wydać resztę, albo nasłuchasz się marudzenia w stylu "nie ma Pan drobnych? nie mam jak wydać". A jeśli podchodzisz do kasy z odliczoną gotówką to znaczy, że wcześniej stoisz i grzebiesz w portfelu. Czyli i tak poświęcasz tyle czasu co na odpalenie aplikacji i wygenerowanie kodu. A jak odliczysz bilon, to pani i tak musi go porozkładać w przegródkach kasetki zanim wyda ci paragon ;)

Może nie jestem obiektywny, ale mi się takie mobilne rzeczy po prostu podobają. Czekam tylko aż będzie jeden wspólny standard, a nie w każdym sklepie coś innego.

Data: 2013-10-11 06:26:59
Autor: ricardotesty
w Biedronce można już zapłacić telefonem
Pytanie co zyskuje klient na takiej płatności? Ja używam kart by wyrobić limit by nie płacić za jej obsługę lub dostać coś w ramach cashback. A tu trzeba pamiętać żeby załadować tego prepaida i dodatkowo opłata za transakcję 0,2 pln.

Data: 2013-10-11 16:01:00
Autor: J.F
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale w Biedronce alternatywa jest wylacznie placenie gotowka :-)

J.

Data: 2013-10-11 18:58:37
Autor: W
w Biedronce można już zapłacić telefonem
J.F wystukał, co następuje:

[...]

biedronka też ma alternatywy nie ograniczające się wyłącznie do gotówki ;)

Data: 2013-10-11 08:57:52
Autor: witek
woobe wrote:

[...]

to juz bym zrobil to tak, ze pani skanuje kod kreskowy wyswietlony na telefonie, np jako jeden z produktów, a ty na koncu go tylko zatwierdzasz.

Przy mniejszych kwotach z tego zatwierdzania tez mozna zrezygnowac.
Po prostu przygotowujesz kod kreskowy i dajesz go pani do zeskanowania i wychodzisz.

Data: 2013-10-14 11:04:48
Autor: Marx
On 11.10.2013 15:57, witek wrote:
[...]

kod kreskowy slabo sie skanuje z telefonow
M.

Data: 2013-10-15 05:29:50
Autor: xbartx
Dnia Fri, 11 Oct 2013 08:57:52 -0500, witek napisał(a):

to juz bym zrobil to tak, ze pani skanuje kod kreskowy wyswietlony na
telefonie, np jako jeden z produktĂłw, a ty na koncu go tylko
zatwierdzasz.

Przy mniejszych kwotach z tego zatwierdzania tez mozna zrezygnowac.
Po prostu przygotowujesz kod kreskowy i dajesz go pani do zeskanowania i
wychodzisz.

Zauważ, że czytniki w kasach są montowane na stałe, więc nie dość, że musiałbyś Pani oddać telefon, co według mnie nie powinno mieć miejsca, tak samo zresztą jak z kartami, to jeszcze kod musiałby się szybko skanować. Z racji całej gamy telefonów i ich różnych wyświetlaczy oraz różnych ustawień poziomu świecenia, naklejonych foli ochronnych itd itp mamy niezły misz-masz i raczej potencjalne problemy. IMO to już lepiej podyktować Pani ten kod albo jak się technologia rozwinie podać go np. przez NFC.

--
xbartx

Data: 2013-10-16 08:05:23
Autor: Marx
On 15.10.2013 07:29, xbartx wrote:
Zauważ, że czytniki w kasach są montowane na stałe,
Praktycznie we wszystkich marketach w których byłem prócz stałego czytnika jest tez taki ruchomy na kabelku
Marx

Data: 2013-10-10 15:27:41
Autor: witek
woobe wrote:

[...]

Za duzo kroków i za skomplikowane.

Data: 2013-10-10 20:41:15
Autor: xbartx
w Biedronce można już zapłacić telefonem
Dnia Thu, 10 Oct 2013 15:27:41 -0500, witek napisał(a):

Za duzo krokĂłw i za skomplikowane.

Płatności kartami też pewnie na początku takie były i znając życie jak się wszystko dotrze będzie mniej więcej taki sam czas gotówka/karta/
telefon. Ważniejsze jest to, że mniej pośredników przy tym i to jest według mnie bardzo na plus dla Biedronki, że nie daje się kartelowi ;)

--
xbartx

Data: 2013-10-10 16:41:55
Autor: witek
xbartx wrote:
[...]

W Polse to zawsze bedzie skomplikowane, bo nie ma bata na kombinatorów a sądy i policja nie działają w ogóle.

Na zachodzie nikt nie kombinuje jak koń pod górę tylko wypuszcza własne karty i ma problem rozwiązany.

Data: 2013-10-10 17:56:34
Autor: W
w Biedronce można już zapłacić telefonem
woobe wystukał, co następuje:

[...]

Czy są jakieś plany, żeby to obsługiwało więcej banków i nie wymagało zakładania dodatkowego subkonta? (jakby nie patrzeć mocno niewygodne a często pieniądze po prostu przepadają...)

w Biedronce można już zapłacić telefonem