w ING już jest podgląd kont z innych banków

Data: 2019-10-24 19:17:52
Autor: Robert Sierant
w ING już jest podgląd kont z innych banków
jak w temacie, loguję się do systemu ING i widzę też swoje konta z mBanku i Millennium (na razie dostępne są tylko te dwa banki)

ciekawa opcja, ING był pierwszym bankiem, który taką opcję wprowadził (w związku z wejściem dyrektywy PSD2)

korzystacie z tego?

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-10-24 10:34:30
Autor: Dawid Rutkowski
w ING już jest podgląd kont z innych banków
A w apce to jest?
Jak się to włącza?

Data: 2019-10-24 21:10:20
Autor: Robert Sierant
w ING już jest podgląd kont z innych bank Ăłw
A w apce to jest?
Jak się to włącza?

tak, widać je i w apce i na stronie

ścieżka wygląda tak:
- oferta ING,
- konta osobiste,
- dodaj konto z innego banku

i dla jasności, widać saldo i historię, ale operacji nie można wykonywać, aktywowałem dzisiaj i jest info, że widać historię do 12 m-cy wstecz oraz, że podgląd będzie aktywny jeszcze przez 89 dni (pewnie trzeba będzie odnawiać)

Data: 2019-10-24 13:21:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 24 października 2019 21:10:22 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:
> A w apce to jest?
> Jak się to włącza?
> tak, widać je i w apce i na stronie

No tak, nic dziwnego, zapomniałem o tym, że apka ing to właściwie przeglądarka.

ścieżka wygląda tak:
- oferta ING,
- konta osobiste,
- dodaj konto z innego banku

Na to bym sam nie wpadł, ew. tylko przypadkiem.

Całkiem to fajne - jako że w ing nie mam nic prócz bankowości elektronicznej ;)
Działa - z mBąka widać konta złotówkowe i euro, z milka ROR i kredytówkę - ale oszczędnościowego nie dało się.

Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym sprawdzić.
Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.

Data: 2019-10-24 22:36:03
Autor: Robert Sierant
w ING już jest podgląd kont z innych bank Ăłw

Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym sprawdzić.
Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.
ING było pierwsze, ale pewnie nie ostatnie, które taką opcję daje,
zobaczymy jak się usługa rozwinie

poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy pracownicy ING również to widzą?

Data: 2019-10-25 01:45:26
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 24 października 2019 22:36:04 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:

poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy pracownicy ING również to widzą?

Pracownik pracownikowi nierówny.
Na pewno w ing jest kopia salda - nawet sami o tym piszą, że aktualizują 4 razy dziennie oraz przy każdym logowaniu - z tego wynika, że mają kopię, a nie, że jakoś magicznie apka łączy się z milkiem czy mBąkiem. Zastanawiam się też, po co ta dodatkowa aktualizacja 4 razy dziennie - to dla działania apki always-on? Mało jej używałem, ale z tej okazji właśnie trochę, z przełączaniem na inne (sama przełącza przy dodawaniu TPP) - i po każdym przełączeniu żądała PINu.

Wracając więc do pracowników - są na pewno tacy, co nielegalnie mogą widzieć. Czy taki za biurkiem w oddziale może nielegalnie - dyskusyjne.
Ale jeśli zaznaczyłeś tą drugą zgodę, to może legalnie.

Data: 2019-10-25 10:04:34
Autor: z
W dniu 2019-10-24 o 22:36, Robert Sierant pisze:
poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy pracownicy ING również to widzą?

Zapewne sprzedali sobie informacje między bankami. Raz po to żeby wiedzieć a dwa żeby zoptymalizować podatki. Grube miliony poszły w koszty a podatków z tego nie będzie.

To bansterka. Wiemy jak oni działają ;-)

W którym momencie się na to zgodziłeś? Jeśli się zgodziłeś.

Data: 2019-10-25 21:17:16
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-25 o 10:04, z pisze:

To bansterka. Wiemy jak oni działają ;-)

W którym momencie się na to zgodziłeś? Jeśli się zgodziłeś.

było takie pytanie, ale się NIE zgodziłem

Data: 2019-10-25 21:46:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d717c68b-5dbb-4184-ae54-c5365cc6b6fb@googlegroups.com...
[...]

W zasadzie nic nie jest potrzebne

Działa - z mBąka widać konta złotówkowe i euro, z milka ROR i kredytówkę - ale oszczędnościowego nie dało się.

A jak wyglada autoryzacja dostepu ?

Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym sprawdzić.

Ma chyba obowiazek.

Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.

No, teraz to trzeba odwrotnie ... spytac te drugie banki, jak uzyskac liste dostepow przez ING ... i sprawdzic czy ING sprawdza te konta zgodnie z umowa, czy np monitoruje na swoje potrzeby.
A w zasadzie to jaka jest umowa ? (Klienta z ING)

J.

Data: 2019-10-24 20:09:04
Autor: ąćęłńóśźż
w ING już jest podgląd kont z innych banków
Uff, no to teraz wystarczy włamać się tylko na jedno ;-)

-- -- -
loguję się do systemu ING i widzę też swoje konta z mBanku i Millennium (na razie dostępne są tylko te dwa banki)

Data: 2019-10-25 06:24:03
Autor: Heniek
w ING już jest podgląd kont z innych banków
I co?
Zobaczysz ile mam, jakie kwoty wydaje na dziewczyny już niekoniecznie, bo mogę sobie ustawić rodzaj podglądu dodanego konta w innym banku.

Data: 2019-10-25 21:49:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Heniek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:70b7c35f-3286-4ff2-85d1-82449865fa26@googlegroups.com...
I co?
Zobaczysz ile mam, jakie kwoty wydaje na dziewczyny już niekoniecznie,

A jak zona ma kolezanke w ING, a ty na dziewczyny wydajesz z konta mbank ?

bo mogę sobie ustawić rodzaj podglądu dodanego konta w innym banku.

A nie powinno byc raczej w tym innym banku listy uprawnien, z ktorych moze korzystac ING ?

J.

Data: 2019-10-25 08:07:49
Autor: kjboss
w ING już jest podgląd kont z innych banków
Czy trzeba bylo username & password wpisac gdzies w ING, zeby konto np z mBanku dane zaaktualizowali, czy mbank udostepnia jak ten same PESEL?

Data: 2019-10-25 08:12:07
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 25 października 2019 17:07:51 UTC+2 użytkownik kjb...@gmail.com napisał:
Czy trzeba bylo username & password wpisac gdzies w ING, zeby konto np z mBanku dane zaaktualizowali, czy mbank udostepnia jak ten same PESEL?

Apka albo ST ING otwiera Ci w przeglądarce nowe okno/zakładkę z logowaniem do milka lub mBąka - logujesz się i w ST milka/mBąka akceptujesz dostęp dla ING.
Więc nie ma żadnego podawania loginu czy hasła z milka/mBąka do ING.
Oraz - teoretycznie, bo nie sprawdzałem - można też sobie włączyć podgląd kont kogoś innego, czyj login i hasło znamy - ale nie wiem, może jakoś weryfikują, że to jednak ta sama osoba.

Data: 2019-10-25 21:52:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d7bccbc1-15e2-476b-9721-b1df6750026e@googlegroups.com...
[...]

Jakis tam login musi ING miec, ale moze unikalny dla tej relacji.

A jakbym chcial zgode wycofac, to gdzie ?

J.

Data: 2019-10-26 10:04:51
Autor: dantes
kjb...@gmail.com napisał:
[...]

Przeciwnie.
Oraz - teoretycznie, bo nie sprawdzałem -
można też sobie włączyć podgląd kont kogoś innego, czyj login i hasło
znamy - ale nie wiem, może jakoś weryfikują, że to jednak ta sama osoba.
A co na to prokuratura?

Data: 2019-10-26 01:27:44
Autor: Dawid Rutkowski
w ING już jest podgląd kont z innych banków
W dniu sobota, 26 października 2019 10:04:33 UTC+2 użytkownik dantes napisał:
Dnia Fri, 25 Oct 2019 08:12:07 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a): > W dniu piątek, 25 października 2019 17:07:51 UTC+2 użytkownik
> logowaniem do milka lub mBąka - logujesz się i w ST milka/mBąka
> akceptujesz dostęp dla ING. Więc nie ma żadnego podawania loginu czy
> hasła z milka/mBąka do ING. Przeciwnie.

Weź to najpierw zrób, a potem pisz.
I przeczytaj dobrze, co napisałem.
A jak nadal będziesz tak twierdził, to się wysłów, gdzie oś symetrii postawić.

> [...]
> można też sobie włączyć podgląd kont kogoś innego, czyj login i hasło
> znamy - ale nie wiem, może jakoś weryfikują, że to jednak ta sama osoba.

Nic, o tym nic nie ma w KK - oczywiście chodzi o sytuację, że dane uzyskano legalnie od tej drugiej osoby.
Bo to, że zabrania tego bank, nie oznacza, że będzie to ścigać prokuratura.

Data: 2019-10-25 09:51:47
Autor: Pete
W dniu 2019-10-24 o 19:17, Robert Sierant pisze:
[...]

Dodałem we wtorek.
W środę dzwonił do mnie milek, że zauważyli, że dodałem w ING-u ich kredytówkę więc podpytywali co ja na to i czy będę korzystał z TPP w Mille jak wkrótce uruchomią.

--
Pete

Data: 2019-10-25 21:20:30
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-25 o 09:51, Pete pisze:

Dodałem we wtorek.
W środę dzwonił do mnie milek, że zauważyli, że dodałem w ING-u ich kredytówkę więc podpytywali co ja na to i czy będę korzystał z TPP w Mille jak wkrótce uruchomią.

serio?

mnie się kończy promocja w Mille więc (jak zwykle) złożyłem dyspozycję zamknięcia wszystkich kont + jednocześnie uruchomiłem podgląd Mille w ING (ale to działanie nie ma związku z pierwszym)

dzwonili, ale nie mogłem rozmawiać...zobaczę czy zaproponują to co zwykle czy może też zapytają o ten podgląd w ING

z drugiem strony, czy w Mille widzą/wiedzą, że mogę saldo przez apkę z ING podglądać?

Data: 2019-10-28 12:32:52
Autor: Pete
W dniu 2019-10-25 o 21:20, Robert Sierant pisze:
[...]

no.

z drugiem strony, czy w Mille widzą/wiedzą, że mogę saldo przez apkę z ING podglądać?

Skoro to udostępniają, to jak mają nie wiedzieć?

--
Pete

Data: 2019-10-25 21:54:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5db2a993$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
Dodałem we wtorek.
W środę dzwonił do mnie milek, że zauważyli, że dodałem w ING-u ich kredytówkę więc podpytywali co ja na to i czy będę korzystał z TPP w Mille jak wkrótce uruchomią.

Eee ... czy to nie jest jakies niedozwolone przetwarzanie danych osobowych?

Czy kiedys tam im udzieliles zgody na cele marketingowe ?

J.

Data: 2019-10-28 12:36:23
Autor: Pete
W dniu 2019-10-25 o 21:54, J.F. pisze:
[...]

Jestem ich klientem, więc dlaczego niedozwolone?

Czy kiedys tam im udzieliles zgody na cele marketingowe ?

Może, kto to pamięta :).
ALe pytanie, czy to zgoda marketingowa, bo sprzedać nic nie chcieli. Badali poziom zadowolenia klienta ;)

--
Pete

Data: 2019-10-28 18:49:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5db6d2ba$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przetwarzanie danych klienta powinno obejmowac rzeczy niezbedne dla klienta - np wygenerowanie wyciagu (o ile uznac, ze to niezbedne).

A powyzsze to jakby troche wykracza ...

Czy kiedys tam im udzieliles zgody na cele marketingowe ?
Może, kto to pamięta :).
ALe pytanie, czy to zgoda marketingowa, bo sprzedać nic nie chcieli. Badali poziom zadowolenia klienta ;)

Mozna podciagnac pod marketing :-)

Ale jak tam mysle, ze chcieli cos sprzedac :-)
Chociaz .. moze tylko sprawdzali jak sie pierwszym klientom sprawdza PSD :-)

J.

Data: 2019-11-06 05:06:18
Autor: Dawid Rutkowski
w ING już jest podgląd kont z innych banków
Już się popsiuło :(

Data: 2019-11-06 14:43:27
Autor: Pete
w ING już jest podgląd kont z innych bank Ăłw
Już się popsiuło :(

SOA#1 (*)

(*) Chyba że chodzi o mille, to nie działa od kilku dni.

--
Pete

Data: 2019-11-06 05:48:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 6 listopada 2019 14:43:30 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> Już się popsiuło :(
> SOA#1 (*)

(*) Chyba że chodzi o mille, to nie działa od kilku dni.

To w takim razie pół SOA#1 ;>
U mnie nie ściąga sald (albo też "wciąż ściąga") ani z mBąka, ani z ROR mille ani z KK mille, a ostatnią historię mam z 12 października - choć to nie najlepsza metoda pomiaru, bo od 12 października do 1 listopada na koncie nic się nie działo - ale z 1 listopada i poźniejszych mimo wszystko nie ma.

w ING już jest podgląd kont z innych banków