w ING już jest podgląd kont z innych banków

Data: 2019-10-24 10:34:30
Autor: Dawid Rutkowski
w ING już jest podgląd kont z innych banków
A w apce to jest?
Jak się to włącza?

Data: 2019-10-24 21:10:20
Autor: Robert Sierant
w ING już jest podgląd kont z innych bank Ăłw
A w apce to jest?
Jak się to włącza?

tak, widać je i w apce i na stronie

ścieżka wygląda tak:
- oferta ING,
- konta osobiste,
- dodaj konto z innego banku

i dla jasności, widać saldo i historię, ale operacji nie można wykonywać, aktywowałem dzisiaj i jest info, że widać historię do 12 m-cy wstecz oraz, że podgląd będzie aktywny jeszcze przez 89 dni (pewnie trzeba będzie odnawiać)

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-10-24 13:21:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 24 października 2019 21:10:22 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:
> A w apce to jest?
> Jak się to włącza?
> tak, widać je i w apce i na stronie

No tak, nic dziwnego, zapomniałem o tym, że apka ing to właściwie przeglądarka.

ścieżka wygląda tak:
- oferta ING,
- konta osobiste,
- dodaj konto z innego banku

Na to bym sam nie wpadł, ew. tylko przypadkiem.

Całkiem to fajne - jako że w ing nie mam nic prócz bankowości elektronicznej ;)
Działa - z mBąka widać konta złotówkowe i euro, z milka ROR i kredytówkę - ale oszczędnościowego nie dało się.

Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym sprawdzić.
Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.

Data: 2019-10-24 22:36:03
Autor: Robert Sierant
w ING już jest podgląd kont z innych bank Ăłw

Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym sprawdzić.
Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.
ING było pierwsze, ale pewnie nie ostatnie, które taką opcję daje,
zobaczymy jak się usługa rozwinie

poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy pracownicy ING również to widzą?

Data: 2019-10-25 01:45:26
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 24 października 2019 22:36:04 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:

poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy pracownicy ING również to widzą?

Pracownik pracownikowi nierówny.
Na pewno w ing jest kopia salda - nawet sami o tym piszą, że aktualizują 4 razy dziennie oraz przy każdym logowaniu - z tego wynika, że mają kopię, a nie, że jakoś magicznie apka łączy się z milkiem czy mBąkiem. Zastanawiam się też, po co ta dodatkowa aktualizacja 4 razy dziennie - to dla działania apki always-on? Mało jej używałem, ale z tej okazji właśnie trochę, z przełączaniem na inne (sama przełącza przy dodawaniu TPP) - i po każdym przełączeniu żądała PINu.

Wracając więc do pracowników - są na pewno tacy, co nielegalnie mogą widzieć. Czy taki za biurkiem w oddziale może nielegalnie - dyskusyjne.
Ale jeśli zaznaczyłeś tą drugą zgodę, to może legalnie.

Data: 2019-10-25 10:04:34
Autor: z
W dniu 2019-10-24 o 22:36, Robert Sierant pisze:
poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy pracownicy ING również to widzą?

Zapewne sprzedali sobie informacje między bankami. Raz po to żeby wiedzieć a dwa żeby zoptymalizować podatki. Grube miliony poszły w koszty a podatków z tego nie będzie.

To bansterka. Wiemy jak oni działają ;-)

W którym momencie się na to zgodziłeś? Jeśli się zgodziłeś.

Data: 2019-10-25 21:17:16
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-10-25 o 10:04, z pisze:

To bansterka. Wiemy jak oni działają ;-)

W którym momencie się na to zgodziłeś? Jeśli się zgodziłeś.

było takie pytanie, ale się NIE zgodziłem

Data: 2019-10-25 21:46:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d717c68b-5dbb-4184-ae54-c5365cc6b6fb@googlegroups.com...
[...]

W zasadzie nic nie jest potrzebne

Działa - z mBąka widać konta złotówkowe i euro, z milka ROR i kredytówkę - ale oszczędnościowego nie dało się.

A jak wyglada autoryzacja dostepu ?

Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym sprawdzić.

Ma chyba obowiazek.

Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.

No, teraz to trzeba odwrotnie ... spytac te drugie banki, jak uzyskac liste dostepow przez ING ... i sprawdzic czy ING sprawdza te konta zgodnie z umowa, czy np monitoruje na swoje potrzeby.
A w zasadzie to jaka jest umowa ? (Klienta z ING)

J.

w ING już jest podgląd kont z innych banków