w amerykańskich mass mediach

Data: 2010-03-29 09:43:59
Autor: mkarwan
w amerykańskich mass mediach
(...)zacząłem sie uważniej przyglądać przejawom tego, co niektórzy polscy,
prawicowi publicyści nazywają antypolonizmem lub antypolska propaganda w
amerykańskich mass mediach.
Akurat na kanale "9" telewizji nowojorskiej prezentowano we wiadomościach
głośne przeprosiny papieża Jana Pawła II za prześladowania Żydów przez
chrześcijan.
Czarna prezenterka Ms. Blackmon skomentowała to następująco: "Trudno sie
dziwić, ze przeprasza człowiek, który pochodzi z kraju, gdzie to wszystko
(tzn. Holocaust) miało miejsce".

Wieczorem na kanale "11" oglądałem film, znanego i u nas z głupawych seriali
dla młodzieży, amerykańskiego producenta Aarona Spellinga.
Jego córka Torry Spelling grała tutaj bogata, inteligentną i piękną Żydówkę,
której zazdrości cala klasa, ale wręcz paranoiczna zawiść żywi do niej
koleżanka, córka Polki sprzątaczki, pracującej u bogatej żydowskiej rodziny.
W pewnym momencie polska uczennica nie wytrzymuje i zabija piękna Torry
nożem.
Na podłodze leży zakrwawiony trup ze sterczącym z brzucha ofiary narzędziem
kuchennym. Inna scena z tego filmu pokazuje "wyrobionemu" amerykańskiemu
widzowi z jakim ciemnogrodem i bigoteria mamy do czynienia.
Otóż, matka morderczyni przynosi potajemnie do koszernego domu swoich
pracodawców figurkę Matki Boskiej a kiedy nikt nie widzi, stawia ja na stole
i na klęczkach żarliwie sie modli.
Ta symboliczna scena miała chyba uzmysłowić widzowi gdzie leży źródło
polskiego antysemityzmu.

Coraz większą rolę w tworzeniu współczesnej amerykańskiej kultury zaczynają
odgrywać Żydzi - radzieccy imigranci.
Z ich inicjatywy powstał, znany chyba i w Polsce, film "Z piekła do piekła",
ubiegający sie o Zloty Glob i Oskara.
Pozytywnym bohaterem był tutaj polski Żyd komendant UB, natomiast
karykaturalnymi postaciami byli Polacy.
W jednej ze scen rozjuszona Polka ściga z siekierą Żydówkę.
Dzieł takich będzie chyba więcej.

Niedawno wśród Polonii poruszenie wzbudził fakt, ze nawet napisanie
scenariusza do filmu o Katyniu powierzono radzieckiemu Żydowi, byłemu
pracownikowi KGB, który uciekł kiedyś do USA.
Jak widać, polskie sprawy tu za Oceanem znajdują sie w "dobrych" rekach.

Kiedyś z okazji wizyty Prezydenta Rzeczpospolitej Aleksandra Kwaśniewskiego
(pamiętamy jak przepraszał Żydów w imieniu Polaków za Jedwabne) u Prezydenta
Stanów Zjednoczonych G.W.Busha, popularna gazeta należąca do koncernu R.
Murdocha New York Post "przywitała" miłego gościa artykułem, w którym Polskę
przyrównuje sie do Bośni i do Rwandy, gdzie miały miejsce krwawe czystki
etniczne.
Z kolei, redaktor Zev Chafets z Daily News wymienia trzy narody, które
wymordowały najwięcej Żydów, a są to Niemcy, Polacy i Arabowie.

Intryguje mnie pytanie czy kształtowany tutaj w USA "image" Polaka lub Polki
stojących nad zabitym Żydem z zakrwawiona siekiera czy nożem kuchennym w
dłoni nie jest zbyt prymitywny dla amerykańskiego odbiorcy ichniej kultury
masowej.
Kim jest przeciętny amerykański widz mogłem sie przekonać oglądając
widowisko z serii "Funniest home video".
Prezenter, przystojniaczek o śródziemnomorskiej urodzie, pokazuje taka oto
scenę, utrwaloną przez rodziców kilkuletniego chłopca na taśmie video.
Dzieje sie to w czasie pierwszej komunii dziecka.
W pewnym momencie, przejętemu uroczystością chłopcu robi sie niedobrze i
wymiotuje hostia.
Prezentacja tego "filmu" odbywa sie przy rechocie publiczności wypełniającej
do ostatniego miejsca olbrzymia sale studio telewizyjnego.
Na honorowych miejscach siedzi chłopiec wraz z rodzicami.

Oglądam te programy od dłuższego czasu, ale nigdy nie widziałem, żeby
rodzice żydowskiego chłopca przysłali do TV np. "śmieszne" sceny z ceremonii
obrzezania, robiąc "kino" z ważnej w ich religii uroczystości dla kilkuset
dolarów nagrody, jak to zrobili ich chrześcijańscy sąsiedzi.

Inny przykład sprzed kilku lat..
W czasie mszy z okazji Święta Wniebowzięcia NMP w największej katedrze
rzymsko-katolickiej w Nowym Jorku pod wezwaniem Św. Patryka amerykanska para
obnażyła się i na oczach wiernych dokonala seksualnego aktu.
Jak sie później okazało, to perwersyjne zachowanie było zaaranżowane i
transmitowane na żywo przez jedna z miejscowych radiostacji a jej
bohaterowie dostali za to wysoka nagrodę.
Czy można sie dziwić temu, ze w parę dni później środki masowego przekazu
doniosły o desakralizacji rzeźby Matki Boskiej przed jednym z kościołów
Brooklynu, która została w nocy wysmarowana ludzkimi odchodami przez
nieznanych sprawców.

Jak widać Amerykanie ciągle się doskonale bawią, ale zaczyna to juz trochę
przypominać bal na "Titanicu".
Na koniec nutka optymizmu.
Gwoli sprawiedliwości należy powiedzieć, że nie wszyscy
Amerykanie-chrześcijanie pozbawieni są głębszej refleksji.
Szczególnie po ataku terrorystycznym na WTC niektórzy sie przebudzili.
Kiedyś zauważyłem na ulicy samochód, na którym poza pasiasto-gwiaździstymi
chorągiewkami właściciel umieścił takie oto hasło: "Rosjanie przywracają
Boga do szkół - my go z nich wykopaliśmy."

Ówczesna propozycja prezydenta Busha, aby dąć rodzicom vouchery, które
pozwoliłyby uboższym rodzinom na przeniesieni dzieci ze szkol publicznych do
prywatnych i parafialnych, głownie katolickich, wzbudziła bardzo pozytywny
odzew a wśród "kolorowych" rodziców wręcz entuzjazm.
Spotkałem sie z opinią afro-amerykańskich rodziców protestantów, którzy
gotowi byli posłać swoje dzieci do parafialnej szkoły katolickiej.
Niestety, propozycja powyższa sprowokowała bardzo nieprzychylne opinie i
protesty nieomal wszystkich środowisk żydowskich.
"Druzgocące" argumenty można było przeczytać zarówno w liberalnym New York
Times, konserwatywnym New York Post, syjonistycznych Daily News jak i w
libertariańskim Village Voice.
źródło
http://users.rcn.com/salski/No28Folder/Polacy_szkoly_USA.htm

Data: 2010-03-29 09:52:57
Autor: Piotr
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hoplso$10k$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Hm, to rzeczywiście musi być jakiś naciągany pic dla durnych roboli, bo nijak nie umiem sobie wyobrazić tej Tori Spelling jako pięknej i inteligentnej... Przecież to paszczur, że szok, i widać, że nieinteligentny tylko tatełe nadziany.
Piotr

Data: 2010-03-29 10:16:18
Autor: Spamer Codzienny heÂŽsk
w amerykańskich mass mediach