w góry w najbliższy długi łikend

Data: 2009-06-01 08:33:29
Autor: Paweł Suwiński
w góry w najbliższy długi łikend
Witam (i teraz ja pytam :)

Zastanawiam  się  nad  wyjazdem  w  góry  w  najbliższy  długi  łikend
(Boże  Ciało). Obawiam  się jednak  dzikich  tłumów :/.  Może ktoś  ma
doświadczenia z takiego okresu i się podzieli (?).

Jeden z warunków wyjazdu  na te 4ry dni to wsiąść  wieczorem w Gdyni w
sypialny/ kuszetkę  i następnego  dnia z  rana z  najlepiej od  razu z
pociągu ruszyć  na szlak. Nocowanie  w schroniskach na  szlaku ("dzień
dobry czy jest miejsce dla dwojga?") lub w krzakach ("chyba nie będzie
padać w  nocy to  może tutaj zostaniemy").  No i powrót  do 3M  też za
pomocą "wehikułu czasu i przestrzeni" :).

Nie wiem, np. myślę o początku Szlaku Beskidzkiego, z Wisły i skończyć
gdzieś w okolicach Szczyrku lub dalej.

Ktoś  coś poleci lub np. wybije z głowy taki pomysł? Będę wdzięczny. --
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-06-01 09:01:40
Autor: Marcin Kysiak
Paweł Suwiński pisze:

[...]

Zeszłoroczne Boże Ciało spędziłem w Tatrach. W dolinach (do schronisk) tłumy potworne pomimo nieszczególnej pogody, ale bazując na Ornaku i wychodząc na cały dzień w góry dawało się miło spędzić czas. Było to jednak dobre 2-3 tygodnie wcześniej.

Pozdrawiam,
Marcin

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-06-01 11:08:16
Autor: Janusz Chmielewski
Paweł Suwiński pisze:
[...]

Spodziewaj się tłumów dzikich wszędzie nisko i blisko siedzib/dolin/komunikacji/wyciągów.
Z doświadczenia np. w Pieninach i Karkonoszach wygląda to generalnie nieszczególnie. Podobnie będzie w Beskidzie Sląskim, choć z pewnością znajdziesz miejsca bardziej odludne. W Pieninach np. część słowacka jest mniej oblegana.
Ja proponuję Spisz polski - łatwo dojechać z Nowego Targu, łatwo o nocleg we wsiach, pustki na szlakach i poza nimi, wrażenie pewnej dzikości. I wspaniałe widoki na Tatry, także na Pieniny i Gorce.
Trochę ciekawostek architektonicznych, przyrodniczych i etnograficznych.

Więcej o tym terenie znajdziesz w tym materiale:
http://www.trekandmore.pl/viewone-0-6-109,3-dni-samotnosci-na-spiszu.html

Data: 2009-06-01 13:00:41
Autor: Ariel Ciechański (z pracy)
Janusz Chmielewski <cos@gdzies.com> napisał(a):
Z doświadczenia np. w Pieninach i Karkonoszach wygląda to generalnie nieszczególnie.
Dwa lata temu długi weekend czerwcowy wypadał tydzień wcześniej. W Izerach bez
tłumów (w Chatce Górzystów z marszu dostawało się łóżko). W Karkonoszach na
tyle ile szedłem po polskiej stronie też dało się wyżyć. Ogólnie czerwiec to
okres sesji egzaminacyjnych więc podstawowa grupa społeczna łazikująca po
górach ma tak jakby inne problemy.
Pozdr.
CAr.

Data: 2009-06-01 15:17:12
Autor: bans
w góry w najbliższy długi łikend
Ariel Ciechański (z pracy) pisze:

W Izerach

Wrrrr, gdzie?

--
bans

Data: 2009-06-01 13:21:19
Autor: Ariel Ciechański (z pracy)
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
Ariel Ciechański (z pracy) pisze:

> W Izerach

Wrrrr, gdzie?

OK. Górach Izerskich - czy wszędzie trzeba stosować nazewnictwo zgodne z
podziałem fizycznogeograficznym Polski wg prof. J. Kondrackiego??
Pozdr.
CAr.

Data: 2009-06-01 20:27:37
Autor: Citizen Cain
w góry w najbliższy długi łikend

Użytkownik "Ariel Ciechański (z pracy)"

OK. Górach Izerskich - czy wszędzie trzeba stosować nazewnictwo zgodne z
podziałem fizycznogeograficznym Polski wg prof. J. Kondrackiego??

Nie, ale określenie "Izery" nie ma sensu, chyba że o Górach Sowich chcesz analogicznie mówić "Sowy".

Lesiek

Data: 2009-06-01 15:29:49
Autor: Przemek

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:h00l08$lh9$1mx1.internetia.pl...
Ariel Ciechański (z pracy) pisze:

W Izerach

Wrrrr, gdzie?

-- bans

na zachód o przełeczy szklarskiej

p.

Data: 2009-06-01 17:48:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
w góry w najbliższy długi łikend
Panie Paweł Suwiński, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:slrn.pl.h26tho.172.draconogod.gdynia.mm.pl> przy ul....

Zastanawiam  się  nad  wyjazdem  w  góry  w  najbliższy  długi  łikend
(Boże  Ciało). Obawiam  się jednak  dzikich  tłumów :/.  Może ktoś  ma
doświadczenia z takiego okresu i się podzieli (?).

Mam doświadczenia z weekendu majowego i polecam Beskid Mały.
Wsiadasz w pociąg relacji Gdynia Główna - Wisła Głębice, wysiadasz w
Bielsku, jedziesz/jedziesz na Straconkę i dalej to już gdzie Ci się żywcem
podoba. Ewentualnie jedziesz do Łodygowic (trzeba się przesiąść) i
zaczynasz od Magurki Wilkowickiej.
W weekend majowy poza schroniskami i "punktami letników" (Żar, Magurka,
Chrobacza Łąka, Groń Jana Pawła II) nie było ludzi za dużo. W 4 dni można
przejść w zasadzie cały Beskid Mały. --

Data: 2009-06-02 10:16:57
Autor: Przemek
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:a7de88cos0mx$.dlgpedaluje.ile.moze...
Wsiadasz w pociąg relacji Gdynia Główna - Wisła Głębice, wysiadasz w
Bielsku

O matko, od kiedy pociągi do Wisły przez Bielsko jadą :)

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-06-02 11:44:36
Autor: Olin

http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/731205/495925/497432/4981/4095/?q=pl/node/146&ld=pkp&seqnr=2&ident=gq.01318329.1243935610&

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

Data: 2009-06-02 12:24:21
Autor: Przemek
Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:1io5g8igm1n61.vuqao6dy07pl$.dlg40tude.net...
[...]

PKP nie przestaje mnie zaskakiwać ;)

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-06-02 13:58:57
Autor: Marcin Kysiak
Przemek pisze:
[...]

Dlaczego?

Ten pociąg ma czas przejazdu na odcinku Katowice - Wisła Głębce 2:52, w porównaniu do 2:35 osobowym przez Zabrzeg i Chybie (osobowe tak jeżdżą). Za to jako pociąg dalekobieżny obsługuje dodatkowo jedno duże miasto, które - gdyby to się nawet liczyło - również jest punktem wyjścia w góry i punktem przesiadkowym do wielu miejscowości turystycznych.

Mnie tylko zaskakuje, że rzeczony pociąg przyjeżdża do Katowic o 04:43, ale odjeżdża stamtąd 04:28 :-P

Pzdr,
M.

Data: 2009-06-02 15:05:59
Autor: rAzor
Użytkownik Marcin Kysiak napisał:
Przemek pisze:
[...]

Przeciez napisane jak byk, że pospieszny.

Data: 2009-06-02 15:55:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
w góry w najbliższy długi łikend
Panie Przemek, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:h02n5v$a47$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Co najmniej od ostatniej zmiany rozkładu, ale nie wiem dokładnie. ;-)

w góry w najbliższy długi łikend