w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców

Data: 2012-12-26 03:45:57
Autor: mistraczek
w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców
w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców (oczywiście za ich zgodą), tak aby po ich śmierci nie wchodziła w masę spadkową, ale jednocześnie w przypadku kiedy ja zmarłbym wcześniej ta nieruchomość wróciłaby do nich

Data: 2012-12-26 08:20:11
Autor: witek
mistraczek@poczta.onet.pl wrote:
[...]

a chcesz zeby ta nieruchomosc byla twoja juz teraz czy dopiero po ich smierci?

Data: 2012-12-26 13:03:16
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d2cddbbf-5047-440f-991c-512d32c7e1bd@googlegroups.com...
[...]

Przepisać?

Data: 2012-12-26 17:41:40
Autor: maruda
W dniu 2012-12-26 12:45, mistraczek@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Wydaje mi się, że jest możliwa darowizna z wyłączeniem z zachowku.
Po czym Ty w testamencie zapisujesz to rodzicom. Jeśli oni umrą wcześniej, to zmieniasz testament.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-26 10:50:04
Autor: witek
maruda wrote:
[...]

W zasadzie nie.  :)

Po czym Ty w testamencie zapisujesz to rodzicom. Jeśli oni umrą
wcześniej, to zmieniasz testament.

A ja proponuje inne rozwiazanie. Dosyc skuteczne bo załatwia problem zachowku.  Umowa dożywocia. :)
Plus to co ty proponujesz. testament w drugą strone, gdyby cos poszlo nie tak.

Data: 2012-12-26 23:38:22
Autor: lombardo
W dniu środa, 26 grudnia 2012 17:50:04 UTC+1 użytkownik witek napisał:
maruda wrote:

> [...]

Plus to co ty proponujesz. testament w drugą strone, gdyby cos poszlo nie tak.

dzięki, ale wtedy musieliby przyjąć również mój dom obciążony kredytem

Data: 2012-12-27 08:52:22
Autor: witek

[...]

niekoniecznie. od kwietnia bodajze calkiem sensownie rozbudowano przepisy o zapisie testamentowym. Daje sie wreszcie podarowac konkretna rzecz, wyjmujac ja z reszty spadku.

Data: 2012-12-27 10:14:07
Autor: Marek
On Dec 27, 3:52 pm, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
lombardo wrote:

niekoniecznie. od kwietnia bodajze calkiem sensownie rozbudowano
przepisy o zapisie testamentowym. Daje sie wreszcie podarowac konkretna
rzecz, wyjmujac ja z reszty spadku.

....zeby "wyrolowac" pozostalych spadkobiercow ?

Data: 2012-12-27 12:21:44
Autor: witek
maruda wrote:

[...]

punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

z jednej strony zeby wyrolowac pozostalych spadkobiercow.

z drugiej strony zeby rozporzadzac wlasnym majatkiem wg wlasnego uznania a nie uznania tych na wiejskiej.

Data: 2012-12-27 19:18:56
Autor: maruda
W dniu 2012-12-27 19:14, Marek pisze:
[...]

Nie. Żeby dysponować swoją własnością jak swoją własnością.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-27 10:46:19
Autor: Marek
On Dec 27, 7:18 pm, maruda <mar...@null.com> wrote:

> ...zeby "wyrolowac" pozostalych spadkobiercow ?

Nie. Żeby dysponować swoją własnością jak swoją własnością.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

A moze to ma zwiazek z "odwroconą hipoteką"  - planowym pozbawianiem
majatku Polakow ?

Data: 2012-12-27 13:44:36
Autor: witek
Marek wrote:
A moze to ma zwiazek z "odwroconą hipoteką"  - planowym pozbawianiem
majatku Polakow ?

pierdzielisz jak potluczony.

odwrocona hipoteka nie jest korzystna, o czym powinni w szkole uczyc, ale jest i bardzo dobrze ze jest. czasami starsi ludzie siedza na gorze forsy, tylko nie moga jej spieniezyc i nie zalezy im czy dostana polowe czy cwierc jej wartosci bo teraz nie maja nic. Wazne aby im jeszcze na te pare lat do konca zycia wystarczylo.

Data: 2012-12-28 07:59:10
Autor: Maruda
W dniu 2012-12-27 20:44, witek pisze:
Marek wrote:
A moze to ma zwiazek z "odwroconą hipoteką" - planowym pozbawianiem
majatku Polakow ?

pierdzielisz jak potluczony.

Potwierdzam. Patrz post, gdzie Marek wyjaśnia co to jest zalc-zajer :)

[...]

.... wtedy ktoś życzliwy powinien powiedzieć "weź kredyt pod hipotekę tego domu, a potem niech się spadkobiercy martwią". Niestety - nie dociera. Mam wśród znajomych takie osoby, które nie chciałyby zostawiać domu ustawowym spadkobiercom, a żyją niemal w nędzy, za groszową emeryturę.
Wersja "sprzedaj dom z klauzulą dożywocia" do nich też nie dociera. Boją się wyrolowania? Nie wiem... Starzy ludzie inaczej myślą. Dobrze, że jakkolwiek.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2012-12-27 23:49:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 27 Dec 2012, Marek wrote:

[...]

....to już wyjaśnili.
"Rolowanie" byłoby możliwe jakby pozostali musieli spłacać długi :>
(jeśli reszta ma wartość ujemną)

pzdr, Gotfryd

w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców