w końcu

Data: 2015-04-13 09:52:53
Autor: Pawel O'Pajak
w końcu
Powitanko,

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-chca-wyciac-drzewa-sa-grozne-dla-kierowcow,nId,1715282

Taa, w Zabolandzie. U nas wolimy kilkaset osob rocznie odeslac do sw. Piotra, niz wyciac pare drzew lub je oddzielic barierka energochlonna.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2015-04-13 10:33:10
Autor: RadoslawF
w końcu
W dniu 2015-04-13 o 09:52, Pawel O'Pajak pisze:
[...]

U nas dajemy wolny wybór chętnym na nagrodę Darwina.
I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie
wydawać kasę na barierki na trzeciorzędnych drogach ?
Tego nawet najbogatsze kraje nie robiÄ….

Pozdrawiam

Data: 2015-04-13 13:45:35
Autor: Ergie
w końcu
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mgfv00$cen$4@node2.news.atman.pl...

U nas dajemy wolny wybór chętnym na nagrodę Darwina.

ROTFL. Jak z naprzeciwka ktoś wyprzedza na trzeciego i ja nie mam gdzie uciec to w jaki niby sposób zasługuję na nagrodę Darwina?

I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie
wydawać kasę na barierki na trzeciorzędnych drogach ?
Tego nawet najbogatsze kraje nie robiÄ….

Jakie barierki? Wystarczy wyciąć drzewa tak aby uciekając przed czołówka miałeś gdzie się schować.

Pozdrawia
Ergie

Data: 2015-04-13 14:57:38
Autor: RadoslawF
w końcu
W dniu 2015-04-13 o 13:45, Ergie pisze:

U nas dajemy wolny wybór chętnym na nagrodę Darwina.

ROTFL. Jak z naprzeciwka ktoĹ› wyprzedza na trzeciego i ja nie mam gdzie
uciec to w jaki niby sposób zasługuję na nagrodę Darwina?

Może dlatego że wyjechałeś za szybko na taką drogę w takim nieodpornym
pojeździe i nie zdążyłeś zahamować.

[...]

Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić
z dróg pustynie. I ja głosuję właśnie za taką opcją.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-13 15:10:01
Autor: J.F.
w końcu
[...]

Ale ci zapierdalacze nie powoduja az tak wiele wypadkow.
A jak ograniczysz to sie zaczna inne efekty - np wyjada i kto ci bedzie emeryture placil ?

Poza tym moze jestes w mniejszosci ? :-)

J.

Data: 2015-04-13 19:11:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
w końcu
W dniu .04.2015 o 14:57 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić
z dróg pustynie. I ja głosuję właśnie za taką opcją.

Jedziesz 87km/h, DK82, droga prawie pusta. Z naprzeciwka ukraiĹ„ski Tir z  kierownikiem, ktĂłremu na chwilÄ™ siÄ™ przysnęło. A tym masz do wyboru prawe  pobocze z drzewami co 4 metry (metr od jezdni) lub lewe z Ĺ›cianÄ… lasu.
Ĺ»ycie nie jest czarno biaĹ‚e. Jakby te drzewa (wielkie topole, ktĂłre w  kolejnym roku powaliĹ‚a nawaĹ‚nica) rosĹ‚y sobie te 10m od krawÄ™dzi jezdni  pozbieraĹ‚byĹ› urwany tĹ‚umik czy chlapacze i pojechaĹ‚ dalej. A tak masz  dylemat - czoĹ‚Ăłwka z Tirem czy metrowa topola.
Trafnych wyborĂłw ĹĽyczÄ™.

TG

Data: 2015-04-14 02:17:57
Autor: Tomasz Pyra
w końcu
Dnia Mon, 13 Apr 2015 19:11:41 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Trafnych wyborów życzę.

On wtedy zeskakuje szybko z siodełka i chowa się za tym drzewem co to je
wła¶nie chc± wyci±ć ;)

Data: 2015-04-14 09:44:51
Autor: Ergie
w końcu
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mggeft$tnt$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Przeczytaj jeszcze raz _powoli_.

Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo ciężarówka jadąca 90.

[...]

A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę?
Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny śmierci na drodze utożsamiasz z "zapierdalaczami"?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-04-14 10:05:35
Autor: masti
w końcu
Ergie wrote:

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mggeft$tnt$1@node2.news.atman.pl...

ROTFL. Jak z naprzeciwka kto¶ wyprzedza na trzeciego i ja nie mam gdzie
uciec to w jaki niby sposób zasługuję na nagrodę Darwina?

Może dlatego że wyjechałe¶ za szybko na tak± drogę w takim nieodpornym
pojeĽdzie i nie zd±żyłe¶ zahamować.

Przeczytaj jeszcze raz _powoli_.

Moja prędko¶ć nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zd±żyć się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo ciężarówka jad±ca 90.

ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-04-14 13:32:42
Autor: Ergie
w końcu
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mgiopf$r6i$1@dont-email.me...

[...]

Wiem. A skoro obaj to wiemy to podasz jaki¶ powód dla którego mieliby¶my na tym pozostać a nie po prostu to niebezpieczeństwo ograniczyć?

Skoro drzewa odpowiadaj± za 10% ¶mierci (nie wypadków - bo za te odpowiadaj± kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego my¶l±cego jest oczywiste że skoro wycinaj±c drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyci±ć.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-04-14 11:33:56
Autor: masti
w końcu
Ergie wrote:

[...]

to nie drzewa odpowiadaj± za 10% ¶mierci tylko sprawcy wypadków. Więc
może zacznijmy od eleminacji prawdziwego powodu wypadków

Data: 2015-04-14 14:44:22
Autor: MichałG
w ďż˝
masti pisze:
Ergie wrote:

Uďż˝ytkownik "masti"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci grup dyskusyjnych:mgiopf$r6i$1@dont-email.me...

Moja pr�dko�� nie ma wi�kszego znaczenia. Mog� jecha� nawet 30 km/h i zd��y�
si� zatrzyma� i mi to nie pomo�e jak we mnie z naprzeciwka walnie czo�owo
ci�ar�wka jad�ca 90.
ale wiesz, �e generalnie ruch pojazd�w jest niebezpieczny?
Wiem. A skoro obaj to wiemy to podasz jaki� pow�d dla kt�rego mieliby�my na tym pozosta� a nie po prostu to niebezpiecze�stwo ograniczy�?

Skoro drzewa odpowiadaj� za 10% �mierci (nie wypadk�w - bo za te odpowiadaj� kierowcy, mechanicy itp.) to dla ka�dego my�l�cego jest oczywiste �e skoro wycinaj�c drzewa mo�na ograniczy� liczb� zgon�w to nale�y je wyci��.

to nie drzewa odpowiadaj� za 10% �mierci tylko sprawcy wypadk�w. Wi�c
mo�e zacznijmy od eleminacji prawdziwego powodu wypadk�w

  dla niekumatych - od sprawcĂłw.....

Data: 2015-04-14 15:39:05
Autor: m
w końcu
W dniu 14.04.2015 o 13:32, Ergie pisze:
> [...]

Skoro drzewa odpowiadaj± za 10% ¶mierci (nie wypadków - bo za te odpowiadaj± kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego my¶l±cego jest oczywiste że skoro wycinaj±c drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyci±ć.

Ale może się zdarzyć że się okaże że z wycinaniem drzew jest jak z
odczepianiem ostatniego wagonu w poci±gu (wszyscy znaj± kawał?)

p. m.

Data: 2015-04-14 15:49:18
Autor: Liwiusz
w końcu
W dniu 2015-04-14 o 15:39, m pisze:
W dniu 14.04.2015 o 13:32, Ergie pisze:
ale wiesz, ĹĽe generalnie ruch pojazdĂłw jest niebezpieczny?
Wiem. A skoro obaj to wiemy to podasz jakiś powód dla którego mielibyśmy na tym pozostać a nie po prostu to niebezpieczeństwo ograniczyć?

Skoro drzewa odpowiadają za 10% śmierci (nie wypadków - bo za te odpowiadają kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego myślącego jest oczywiste że skoro wycinając drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyciąć.

Ale może się zdarzyć że się okaże że z wycinaniem drzew jest jak z
odczepianiem ostatniego wagonu w pociągu (wszyscy znają kawał?)

Nie.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 18:02:24
Autor: m
w końcu
W dniu 14.04.2015 o 15:49, Liwiusz pisze:
[...]

Kawał jest o tym że w pociągu jakiś dziadek odpina ostatni wagon. Ktoś
go na tym przyłapuje i pyta się, czemu to robi, a ten że robi to ze
względów bezpieczeństwa, bo wyczytał że w ostatnim wagonie jest X%
większe niebezpieczeństwo śmierci w razie wypadku.

p. m.

Data: 2015-04-14 20:30:23
Autor: Liwiusz
w końcu
W dniu 2015-04-14 o 18:02, m pisze:
[...]

Aha. Ale to błędna analogia. Mam tłumaczyć?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 18:19:45
Autor: Cavallino
w końcu

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mgitsr$i59$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tylko trzeba pamiętać, że kapelusznik to Twój niemy¶l±cy, tak z założenia.
Więc i tak nie pojmie przekazu.

Data: 2015-04-14 15:40:24
Autor: Budzik
w końcu
Użytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

I dlatego w imie niewiadomo czego wolisz robic go jeszcze niebezpieczniejszym? Hmm...

Data: 2015-04-14 17:57:35
Autor: masti
w końcu
Budzik wrote:

[...]

usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki,
pieszych rowerzystów, psy, koty, sarny ... ?

Data: 2015-04-14 18:45:08
Autor: Budzik
w końcu
[...]

Usunałbym wszystko co stoi BO TAK i nie ma innej funkcji.

Czy drzewa przy drodze maj± dzi¶ jak±s funkcję?
Bo ze kiedys miały to wiemy - osłaniały asfalt przed przegrzaniem, bo ten sie rozpływ±ł, obnizały temperature w samochodach bo dawały cien.
A dzis - technologia taka, ze z asfaltem nie ma problemu, samochody coraz czesciej maja klimatyzację.

Wiec wybieram bezpieczenstwo nad przyzwyczajenie ze sa bo zawsze były.

Data: 2015-04-14 20:48:25
Autor: J.F.
w końcu
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Nie - te drzewa sa starsze niz asfalt i samochody.
Cien mogly koniom dawac.

J.

Data: 2015-04-14 20:00:38
Autor: Budzik
w końcu

[...]

To w sumie nie wazne.
Wazne, ze dzis do niczego nie sa potrzebne.

Data: 2015-04-14 20:13:29
Autor: masti
w końcu
Budzik wrote:

[...]

taka droga powiatowa Ci wystarczy?
Czy jeszcze za blisko s± przeszkody?
<http://kierunekirlandia.eu/tmp/images/2013-03/max-800x600/1362655479-145416992-da0997cd1c-z.jpg>

Data: 2015-04-15 06:40:40
Autor: Budzik
w końcu
[...]

Zamiast sprowadzac dyskusje do absurdu, powiedziałbys w koncu po co te drzewa... Bo dyskusja ma juz sto postów a twoim koronnym argumentem jest cały czas BO TAK...

Odpowiadajac na Twoje pytanie - tak, taka droga byłaby super... ;-)

Data: 2015-04-15 11:26:22
Autor: masti
w końcu
Budzik wrote:

[...]

Twoim koronnym argumentem jest usunięcie drzew bo znienacka atakuj±
kierowców. To powiedz po co chcesz je usuwać

Odpowiadajac na Twoje pytanie - tak, taka droga byłaby super... ;-)

to zbuduj. Co Cię powstrzymuje?

Data: 2015-04-15 15:46:30
Autor: Budzik
w końcu
[...]

Nie, moim argumentem jest to ze ludzie popełniaj± błędy.
Dlatego tez tam gdzie sie da - minimalizuje sie ryzyko wypadku montuj±c wszelkiego rodzaju osony, alarmy, czujniki etc.
Na tej samej zasadzie trzeba podejsc do drzew i usun±c je ze skajni jezdni - jako zabezpieczenie.
Nie sa tam potrzebne a zwiekszaj± niepotrzebnie skutki wypadków.

Odpowiadajac na Twoje pytanie - tak, taka droga byłaby super... ;-)

to zbuduj. Co Cię powstrzymuje?

Ale dlaczego ja? Przeciez to był twój argument ad absurdum. Nikt poza toba takich rozwiazań nie proponował...
Nie moja wina, ze ktos postuluje wybudowanie ławki na przystanku a ty pytasz sie czy trybuna na 1000 osób bedzie ok...

Data: 2015-04-15 15:52:16
Autor: masti
w końcu
Budzik wrote:

[...]

to ty chcesz robić drogi gminne otoczone pust± jak autostrady

Nie moja wina, ze ktos postuluje wybudowanie ławki na przystanku a ty pytasz sie czy trybuna na 1000 osób bedzie ok...

nie. ty chcesz usun±ć ławkę bo kto¶ może na ni± wpa¶ć. A ja się pytam po
co?

Data: 2015-04-15 16:14:37
Autor: Budzik
w końcu
Użytkownik masti gone@to.hell ...

Ale dlaczego ja? Przeciez to był twój argument ad absurdum. Nikt poza
toba takich rozwiazań nie proponował...

to ty chcesz robić drogi gminne otoczone pust± jak autostrady

I nie widzisz róznicy miedzy paroma czy parunastoma metrami wolnymi przy drodze a zdjęciem ktore przedstawiłes?
Byc moze st±d taki kłopot w zrozumieniu argumentów.
BTw swoich nadal nie podałes...

[...]

Nie, ławka w przeciwienstwie do drzew przy drodze pełni jak±s funkcję.
Gdyby na tym przystanku miały być wystaj±ce prety z ziemi to tez postulowałbym ich usuniecie.

Data: 2015-04-14 20:31:06
Autor: Liwiusz
w końcu
W dniu 2015-04-14 o 19:57, masti pisze:
Budzik wrote:

UĹĽytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

pieszych rowerzystĂłw, psy, koty, sarny ... ?

Wystarczy ciebie usunąć.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 19:04:38
Autor: masti
w końcu

Budzik wrote:

[...]

Wystarczy ciebie usun±ć.

bardzo merytoryczne. A co¶ na temat?

Data: 2015-04-14 21:07:04
Autor: Liwiusz
w końcu

Budzik wrote:

[...]

bardzo merytoryczne. A coĹ› na temat?

Zaczynaj, wszyscy czekają z niecierpliwością.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 19:09:38
Autor: masti
w końcu

Budzik wrote:

[...]

Zaczynaj, wszyscy czekaj± z niecierpliwo¶ci±.

ha, ha, ha. Chyba się po drodze pukn±łe¶ w drzewo. --

Data: 2015-04-15 06:40:42
Autor: Budzik
w końcu
Użytkownik masti gone@to.hell ...

A co¶ na temat?

No własnie cały czas czekam na te merytorycznosc "na temat" - po co te drzewa przy drogach?
Bo razie to ja przedstawiam argumenty, dlaczego nie, a ty mowisz, ze "BO TAK".

Data: 2015-04-14 21:16:55
Autor: Axel
w końcu
"masti"  wrote in message news:mgjkef$9e1$1dont-email.me...

[...]

To może przestańmy też budować bezpieczniejsze samochody i drogi, ¶cigać pijanych i łami±cych przepisy?

--
Axel

Data: 2015-04-14 19:32:49
Autor: masti
w końcu
Axel wrote:

[...]

z tymi bezpieczniejszymi samochodami to też ¶rednio wychodzi. Widziałe¶ testy w Stanach gdzie wyszło, że samochody s± projektowane pod
konkretne testy zderzeniowe? a zmiana offsetu uderzenia robi z nich
miazgę?
Nie mówi±c o kieruj±cych, którym się wydaje, że jak maj± te 10 systemów
na trzy litery to s± nie¶miertelni

Data: 2015-04-14 22:49:18
Autor: Tomasz Pyra
w końcu
Dnia Tue, 14 Apr 2015 19:32:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Axel wrote:

[...]

Tylko niekoniecznie oznacza to co¶ bardzo złego.
Je¶li test (wł±cznie z tym ofsetem) wpisuje się dobrze w statystyczny
charakter wypadków, to samochód robiony pod test będzie całkiem nieĽle
przygotowany do rzeczywistych wypadków.

To że na ten test, kto¶ opracował antytest, jeszcze nie dowodzi że z tym
pierwszym jest co¶ nie tak.

Wszystko sprowadza się do statystycznego modelu wypadku.
I tu też może się okazać że statystyczny wypadek w Europie, to inne
zagadnienie techniczne niż statystyczny wypadek w Polsce.

Nie mówi±c o kieruj±cych, którym się wydaje, że jak maj± te 10 systemów
na trzy litery to s± nie¶miertelni

Może nie nie¶miertelni, ale mimo wszystko maj±cy spor± przewagę.
Chociaż tu oczywi¶cie kompensacja ryzyka na pewno wyższa - o ile raczej
nikt nie jeĽdzi z wkalkulowanym poważnym dzwonem licz±c że go uratuj±
poduszki, to takich co to ¶wiadomie pakuj± się w zakręt bomb± wiedz±c że
ESP daje radę to już znam.

Data: 2015-04-14 21:02:25
Autor: masti
w końcu

Axel wrote:

[...]

to niestety oznacza, że samochód ma wzmocnienia w konkretnym miejscu.
nie wierzę, że statystycznie smaochód jest trafiany w to samo miejsce z
dokładno¶ci± do centymetra :)

Data: 2015-04-15 01:46:45
Autor: Tomasz Pyra
w końcu
Dnia Tue, 14 Apr 2015 21:02:25 +0000 (UTC), masti napisał(a):

[...]

Nie s±dzę żeby miało się dobrze zachowywać tylko trafione co do centymetra.
Bo jako¶ nowoczesne auta maj± różne wypadki i działaj± całkiem dobrze.

Zawsze należy założyć że auta będ± robione pod test, ale je¶li te kryteria
maj± sens, to jest to ok.
A żeby utrudnić robienie zbyt sztywnych aut które dobrze zadziałaj± tylko
przy konkretnym offsecie, jest teraz nowy test - pełna szeroko¶ć w
nieodkształcaj±c± się ¶cianę przy 50km/h.

Data: 2015-04-22 10:22:10
Autor: Gotfryd Smolik news
w końcu
On Wed, 15 Apr 2015, Tomasz Pyra wrote:

[...]

  Ale ten test musiałby być uzupełniony o wersję "z odchyleniem
co 10 stopni". Znaczy k±ta uderzenia w ¶cianę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-14 23:06:02
Autor: re
w końcu

Użytkownik "masti"

[...]

-- -
To domy rosn± na ulicach ?

Data: 2015-04-22 10:26:49
Autor: Gotfryd Smolik news
w końcu
On Tue, 14 Apr 2015, re wrote:

Użytkownik "masti"

usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki,
pieszych rowerzystów, psy, koty, sarny ... ?
-- -
To domy rosn± na ulicach ?

  Nie *na* a *przy*.
  Tak jak drzewa.
  Za ewentualnym poboczem, chodnikiem i (ewentualnymi) innymi
kawałkami, kwalifikuj±cymi się na "skrajnię".
  Obiegaj±ce kraj zdjęcia pojazdów "w domach" dowodz± tego
podobieństwa :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-14 12:26:36
Autor: pisczyk
w końcu

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:mgighk$4kj$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mggeft$tnt$1@node2.news.atman.pl...

> [...]

Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo ciężarówka jadąca 90.

Czyli pomału dochodzimy do absurdu - instalowanie urządzeń uniemożliwiających
debilom wyprzedzanie na trzeciego.

Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić
z dróg pustynie. I ja głosuję właśnie za taką opcją.

A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę?

Pomoże o tyle, że pozwoli znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo
uniknięcia wypadku. Mniej zapierdalaczy = mniej wypadków.

Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny śmierci na drodze utożsamiasz z "zapierdalaczami"?
Ergie

Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększają ilość wypadków
śmiertelnych na drogach. Jak lubią to niech wyniosą się na puste lotnisko
i tam poustawiają gęsto betonowe przeszkody dla podniesienia "atrakcji".
Niestety za mało jest policji, fotoradarów na drogach.

Data: 2015-04-14 13:36:10
Autor: Ergie
w końcu
UĹĽytkownik "pisczyk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mgiq11$l64$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A jak juĹĽ wyeliminujesz "zapierdalaczy"  (np. przez elektroniczne ograniczniki montowane w autach) i wyprzedzajÄ…cych na trzeciego (zrobisz barierki na Ĺ›rodku jezdni) przyjmiesz wreszcie do wiadomoĹ›ci ĹĽe np. jak Ci pÄ™knie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoĹĽe, a brak przydroĹĽnych drzew jak najbardziej zwiÄ™kszy Twoje szanse na przeĹĽycie?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-04-14 15:40:23
Autor: Budzik
w końcu
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększaj± ilo¶ć
wypadków ¶miertelnych na drogach. Jak lubi± to niech wynios± się na
puste lotnisko i tam poustawiaj± gęsto betonowe przeszkody dla
podniesienia "atrakcji". Niestety za mało jest policji, fotoradarów
na drogach.

A jak już wyeliminujesz "zapierdalaczy"  (np. przez elektroniczne ograniczniki montowane w autach) i wyprzedzaj±cych na trzeciego
(zrobisz barierki na ¶rodku jezdni) przyjmiesz wreszcie do wiadomo¶ci
że np. jak Ci pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże, a
brak przydrożnych drzew jak najbardziej zwiększy Twoje szanse na
przeżycie?

Moj znajomy zaliczył tak czołówke, bo zakret był oblodzony i co prawda on to przewidział i jechał wolno, ale gosc jadacy z naprzeciwka nie. Może gdyby nie było drzew to zamiast czolowki miałby ubłocone auto...

Data: 2015-04-18 06:21:39
Autor: Shrek
w końcu
On 2015-04-14 13:36, Ergie wrote:

Ci pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże,

A rzeczywiście przy pękającej opinie wylatujesz z drogi? Bo czytałem parę razy zeznania ludzi, że przebicie jest praktycznie niezauważalne jeśli chodzi o kierunek, a wybuchu opony w osobówce nie słyszałem.

Shrek.

Data: 2015-04-18 08:08:46
Autor: Jacek Maciejewski
w końcu
Dnia Sat, 18 Apr 2015 06:21:39 +0200, Shrek napisał(a):

, a wybuchu opony w osobówce nie słyszałem.

Raz w Rumunii kiedy jechałem transgranicznym busem, strzeliła przednia
prawa. Huk był zajeb..., felga zaturkotała po asfalcie, kierownik
delikatnie przyhamował i zatrzymał się bez problemów. Droga była w±ska,
siedziałem z przodu i miałem widoczno¶ć. Nie ¶ci±gnęło nawet na 10 cm.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-04-18 17:16:13
Autor: Shrek
w końcu
On 2015-04-18 08:08, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

No wła¶nie - ma wrażenie, że argyment z wybuchaj±cymi oponami jest z d4 wzięty.

Shrek.

Data: 2015-04-18 18:42:43
Autor: m4rkiz
w końcu
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mgtsfq$kil$1node1.news.atman.pl...
[...]

z jednej strony moze byc tak jak piszesz, z drugiej:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_autobusu_w_Gda%C5%84sku

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-04-18 21:24:36
Autor: Shrek
w końcu
On 2015-04-18 18:42, m4rkiz wrote:

[...]

No dobra - może niezupełnie z d4, ale pomijalny w skali statystycznej.

Wiem, że dla każdego kogo bliski zginie wygl±da to inaczej, a;e kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego rozpatruje się statystycznie. A tu wybuchaj±ce opony maj± pomijalne znaczenie (podobnie zreszt± jak pijani rowerzy¶ci je¶li chodzi o ofiary postronne). Widzę pewne analogie.

Shrek.

Data: 2015-04-20 10:13:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
w końcu
Dnia 2015-04-18, o godz. 06:21:39

On 2015-04-14 13:36, Ergie wrote:

> Ci pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże,

A rzeczywi¶cie przy pękaj±cej opinie wylatujesz z drogi? Bo czytałem parę razy zeznania ludzi, że przebicie jest praktycznie niezauważalne je¶li chodzi o kierunek, a wybuchu opony w osobówce nie słyszałem.

Raz eksplozja opony się zdarzyło ze 40 lat temu mojemu Ojcu w Syrenie
103. Czyli przy maks 70-80km/h ale zapewne mniej. O ile kojarzę to lewe
przednie koło. Samochód wykonał oberka około 270 stopni wokół lewego
boku i wpadł tyłem w rów po lewej stronie szosy. Uszkodzenia samochodu
były mniejsze niż przy kolejnym wydarzeniu - kolizji ze spłoszon±
krow±. ;-)

Zdrówko

Data: 2015-04-20 11:34:49
Autor: J.F.
w końcu
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomo¶ci
Shrek <1@wp.pl> napisał(a):
> [...]

przednie koło. Samochód wykonał oberka około 270 stopni wokół lewego
boku i wpadł tyłem w rów po lewej stronie szosy.

A na pewno bylo to pekniecie opony, a nie urwanie przegubu ?

Takiego kompletnego pekniecia opony to nie przezylem.
Natomiast zejscie powietrza ... gwaltowne zazwyczaj nie jest.
Czesto w ogole trwa dluzej  i jesli z tylu, to trudne do zauwazenia.

No ale w USA bylo sporo wypadkow po peknieciu opon Bridge/Firestone.

https://www.youtube.com/watch?v=aIL-SmCaEug

Za to przy przedniej moze byc tak ...
https://www.youtube.com/watch?v=ywj4sR0pVHU

P.S. A temu to opona wybuchla, czy kaganiec ?
https://www.youtube.com/watch?v=0tOqWaY7ajk

J.

Data: 2015-04-20 12:09:59
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
w końcu
Dnia 2015-04-20, o godz. 11:34:49
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
>boku i wpadł tyłem w rów po lewej stronie szosy.

A na pewno bylo to pekniecie opony, a nie urwanie przegubu ?

Pęknięcie opony. Siedziałem na tylnym siedzeniu. Po telefonie (akurat
obok była jaka¶ le¶niczówka) przyjechał swoj± Syren± znajomy. Na linie
wyci±gnęli z rowu Syrenę Ojca, zmiana koła na zapas i o własnych siłach
pojechali¶my  dalej.

Takiego kompletnego pekniecia opony to nie przezylem.
Natomiast zejscie powietrza ... gwaltowne zazwyczaj nie jest.
Czesto w ogole trwa dluzej  i jesli z tylu, to trudne do zauwazenia.

Widziałem kiedy¶ też z pozycji widza urwane koło które wyprzedziło busa.
Dla odmiany lewe przednie. Spory snop iskier gdy karoseria zaczęła
trzeć o jezdnię ale jako¶ specjalnie mocno samochodu nie zarzuciło. Za
to z przeciwka 2 samochody się stuknęły po tym jak pierwszy gwałtownie
hamuj±c unikn±ł uderzenia przez urwane koło. Ten z tyłu się zagapił
albo za wolno reagował.

Zdrówko

Data: 2015-04-14 21:27:48
Autor: Axel
w końcu

"pisczyk"  wrote in message news:mgiq11$l64$1node1.news.atman.pl...

[...]

A co wymyślisz na maszyny rolnicze wyjeżdżające na drogę z pola i na takich, co to nie przekraczają nigdy prędkości dopuszczalnej, ale wpadają w poślizg, bo nie przewidzieli, że może być ślisko?

[...]

Zakładając, że usuniesz wszystkich, którzy powodują wypadki spowodowane jazdą z prędkością powyżej dopuszczalnej, uzyskasz zwiększenie prawdopodobieństwa o jakieś 5%. Super osiągnięcie.

[...]

O ile? Bo wszystkich wypadkĂłw o jakieĹ› 5%.

--
Axel

Data: 2015-04-15 00:45:09
Autor: pisczyk
w końcu

Użytkownik "Axel" <axel.usunto@op.pl> napisał w wiadomości news:mgjqaq$fsl$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dla raĹĽÄ…co Ĺ‚amiÄ…cych przepisy, obowiÄ…zkowy egzamin z jazdy
 i przepisĂłw.

[...]

Trudno powiedzieć czy to będzie 5%, wg mnie będzie więcej. Często podają,
 ĹĽe przyczynÄ… wypadku  byĹ‚a nadmierna prÄ™dkość. CzÄ™sto widzÄ™ w newsach coĹ› owiniÄ™te wokół sĹ‚upa/drzewa, trudno rozpoznać markÄ™. Od razy widać, ĹĽe musiaĹ‚ nieĹşle za...ć.

Data: 2015-04-15 06:40:42
Autor: Budzik
w końcu
Użytkownik pisczyk d4exs@weq.pl ...

A co wymy¶lisz na maszyny rolnicze wyjeżdżaj±ce na drogę z pola i na
takich, co to nie przekraczaj± nigdy prędko¶ci dopuszczalnej, ale
wpadaj± w po¶lizg, bo nie przewidzieli, że może być ¶lisko?

Dla raż±co łami±cych przepisy, obowi±zkowy egzamin z jazdy
 i przepisów.

Przed czy po tym, jak przez nich zginiesz na drzewie?
Swoja drog± podziwiam pewnosc, ze Ty nigdy nie wpadniesz w poslizg...

Data: 2015-04-15 12:09:20
Autor: Axel
w końcu
"pisczyk"  wrote in message news:mgk5br$5fk$1node1.news.atman.pl...

[...]

Tu już Ci Budzik odpisał, nie będę się powtarzał.

[...]

Hint: "nadmierna prędkość" nie jest tożsama z pojęciem "przekroczona prędkość dopuszczalna", jest to pojęcie o wiele szersze. Tak mniej więcej 4 razy szersze, jeśli chodzi o liczbę wypadków.

Często widzę w newsach
coś owinięte wokół słupa/drzewa, trudno rozpoznać markę.
Od razy widać, że musiał nieźle za...ć.

Mylisz przyczynę wypadku ze skutkami. Duża prędkość powoduje dużo większe skutki wypadku, ale nie zawsze jest przyczyną.

--
Axel

Data: 2015-04-22 10:46:34
Autor: Gotfryd Smolik news
w końcu
On Wed, 15 Apr 2015, pisczyk wrote:

Dla raż±co łami±cych przepisy, obowi±zkowy egzamin z jazdy
i przepisów.

  Ja w sprawie formalnej.
  S±dzisz, że łamanie przepisów (raż±ce) jest zwi±zane z ich
nieznajomo¶ci±?
  Przecież "obowi±zkowy egzamin" to jest co¶, co nieco
do¶wiadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.
  To oczywiste :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-22 11:34:08
Autor: Wickolo
w końcu

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1504221044090.3580quad...

 Przecież "obowi±zkowy egzamin" to jest co¶, co nieco
do¶wiadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.
 To oczywiste :P
pzdr, Gotfryd

Obowi±zkowy egzamin tutaj jest form± dodatkowej kary, a przy okazji
nie zaszkodzi.
Obowi±zkowy egzamin jest oczywi¶cie nie za darmo, płaci zdaj±cy.
Egzaminatorzy potrafi± udowodnić, że przepisów nie zna
większo¶ć kierowców.

Data: 2015-04-22 19:52:43
Autor: Shrek
w końcu
On 2015-04-22 10:46, Gotfryd Smolik news wrote:
e przepisów (raż±ce) jest zwi±zane z ich
nieznajomo¶ci±?
  Przecież "obowi±zkowy egzamin" to jest co¶, co nieco
do¶wiadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.

Raczysz sobie żartować - przeciętny kierowca "jeżdz±cy lepiej niż ¶rednia" nie przeszedłby teorii o jeżdzie na mie¶cie nie wspominaj±ć. Na samym pocz±tku - trzeba pamietać, żeby prawidłowo trzymać ręce na kierownicy.

Uwierz - jak zdawałem na A, to próbowałem jeżdzić samochodem jak na egezaminie - sam siebie bym nie przepu¶cił i wcale nie trzebaby do tego zło¶liwo¶ci.

Shrek.

Data: 2015-04-14 14:42:10
Autor: MichałG
w końcu
Ergie pisze:
[...]

barierki są tańsze. Chowasz sie w rowie czy dopiero na polu za rowem?

Data: 2015-04-14 15:31:23
Autor: Ergie
w końcu
UĹĽytkownik "MichaĹ‚G"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:552d0b24$0$8385$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Postawienie barierek tańsze niż wycinka drzew? Zaiste dziwna matematyka :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-04-16 14:44:18
Autor: MichałG
w końcu
Ergie pisze:
[...]

Oczywiście - spytaj ile kosztuje wycinka starych drzew, zwykle nie nadających sie do tartaku

Data: 2015-04-16 15:37:15
Autor: Ergie
w końcu

UĹĽytkownik "MichaĹ‚G"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:552faea2$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...

Ergie pisze:
[...]

Oczywiście - spytaj ile kosztuje wycinka starych drzew, zwykle nie nadających się do tartaku

Cena w necie poniżej 100zł za sztukę. Przy pracy seryjnej pewnie sporo taniej.

Zakładając 1 drzewo na 20mb pobocza to nam daje koszt 5 zł za mb. Koszt wywózki pokryje cena sprzedaży na opał/biomasę

A teraz barierka energochłonna cena w necie od 115 do 400zł za jeden metr!

Pewnie przy sporym zamówienie byłoby taniej, ale dochodzi jeszcze koszt kotwienia do gruntu. Takie "drobiazgi" jak projekt pomijam :-)

Jak widać koszt zamontowania barierek jest kilkadziesiąt razy większy od kosztu wycinki drzew.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-04-23 08:37:41
Autor: MichałG
w końcu

Ergie pisze:
[...]

ceny w necie i takie kalkulacje to sobie mozesz..... :-)

Data: 2015-04-13 10:40:46
Autor: Maciek
w końcu
...niz wyciac pare drzew lub je oddzielic barierka energochlonna.

Chyba taniej wyszłoby wyci±ć, pewnie znalazłoby się wielu amatorów darmowego opału ;-) Poza tym droga bez drzew jest raczej bezpieczniejsza, zazwyczaj za drzewami s± pola a i męcz±cy efekt stroboskopowy ładuj±cy po oczach znika (słońce/cień) ;-)

Data: 2015-04-13 11:38:29
Autor: J.F.
w końcu
Użytkownik "Pawel O'Pajak"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

W Zabolandzie jest dopiero dyskusja.
U nas juz dawno sporo wycieto.

Oczywiscie zlosliwi twierdza, ze to nie dla poprawy bezpieczenstwa, tylko aby rodzina wojta zarobila podwojnie - i na wycince, i na "utylizacji" drzewa.

A tak prawde mowiac, mam mieszane uczucia.
Na jednych drogach drzewa stoja wyjatkowo blisko i az sie prosi o wycinke,
na innych stoja troche dalej, czy predkosc mniejsza i nie powinny byc zagrozeniem,
zostaja te, co to czasem na nich mlodziez wracajaca z dyskoteki sie rozbija ...

J.

w końcu