Data: 2015-04-13 09:52:53 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
w końcu | |
Powitanko,
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-chca-wyciac-drzewa-sa-grozne-dla-kierowcow,nId,1715282 Taa, w Zabolandzie. U nas wolimy kilkaset osob rocznie odeslac do sw. Piotra, niz wyciac pare drzew lub je oddzielic barierka energochlonna. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-04-13 10:33:10 | |
Autor: RadoslawF | |
w końcu | |
W dniu 2015-04-13 o 09:52, Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,U nas dajemy wolny wybór chętnym na nagrodę Darwina. I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie wydawać kasę na barierki na trzeciorzędnych drogach ? Tego nawet najbogatsze kraje nie robią. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-04-13 13:45:35 | |
Autor: Ergie | |
w końcu | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mgfv00$cen$4@node2.news.atman.pl...
U nas dajemy wolny wybór chętnym na nagrodę Darwina. ROTFL. Jak z naprzeciwka ktoś wyprzedza na trzeciego i ja nie mam gdzie uciec to w jaki niby sposób zasługuję na nagrodę Darwina? I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie Jakie barierki? Wystarczy wyciąć drzewa tak aby uciekając przed czołówka miałeś gdzie się schować. Pozdrawia Ergie |
|
Data: 2015-04-13 14:57:38 | |
Autor: RadoslawF | |
w końcu | |
W dniu 2015-04-13 o 13:45, Ergie pisze:
U nas dajemy wolny wybór chętnym na nagrodę Darwina. Może dlatego że wyjechałeś za szybko na taką drogę w takim nieodpornym pojeździe i nie zdążyłeś zahamować. Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robićI nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie z dróg pustynie. I ja głosuję właśnie za taką opcją. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-04-13 15:10:01 | |
Autor: J.F. | |
w końcu | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
W dniu 2015-04-13 o 13:45, Ergie pisze: I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie Ale ci zapierdalacze nie powoduja az tak wiele wypadkow. A jak ograniczysz to sie zaczna inne efekty - np wyjada i kto ci bedzie emeryture placil ? Poza tym moze jestes w mniejszosci ? :-) J. |
|
Data: 2015-04-13 19:11:41 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
w końcu | |
W dniu .04.2015 o 14:57 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:
Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić Jedziesz 87km/h, DK82, droga prawie pusta. Z naprzeciwka ukraiński Tir z kierownikiem, któremu na chwilę się przysnęło. A tym masz do wyboru prawe pobocze z drzewami co 4 metry (metr od jezdni) lub lewe z ścianą lasu. Życie nie jest czarno białe. Jakby te drzewa (wielkie topole, które w kolejnym roku powaliła nawałnica) rosły sobie te 10m od krawędzi jezdni pozbierałbyś urwany tłumik czy chlapacze i pojechał dalej. A tak masz dylemat - czołówka z Tirem czy metrowa topola. Trafnych wyborów życzę. TG |
|
Data: 2015-04-14 02:17:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
w końcu | |
Dnia Mon, 13 Apr 2015 19:11:41 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
Trafnych wyborów życzę. On wtedy zeskakuje szybko z siodełka i chowa się za tym drzewem co to je wła¶nie chc± wyci±ć ;) |
|
Data: 2015-04-14 09:44:51 | |
Autor: Ergie | |
w końcu | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mggeft$tnt$1@node2.news.atman.pl...
ROTFL. Jak z naprzeciwka ktoś wyprzedza na trzeciego i ja nie mam gdzie Może dlatego że wyjechałeś za szybko na taką drogę w takim nieodpornym Przeczytaj jeszcze raz _powoli_. Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo ciężarówka jadąca 90. I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie Jakie barierki? Wystarczy wyciąć drzewa tak aby uciekając przed czołówka Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę? Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny śmierci na drodze utożsamiasz z "zapierdalaczami"? Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2015-04-14 10:05:35 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Ergie wrote:
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mggeft$tnt$1@node2.news.atman.pl... ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-14 13:32:42 | |
Autor: Ergie | |
w końcu | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mgiopf$r6i$1@dont-email.me...
Moja prędko¶ć nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zd±żyć ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny? Wiem. A skoro obaj to wiemy to podasz jaki¶ powód dla którego mieliby¶my na tym pozostać a nie po prostu to niebezpieczeństwo ograniczyć? Skoro drzewa odpowiadaj± za 10% ¶mierci (nie wypadków - bo za te odpowiadaj± kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego my¶l±cego jest oczywiste że skoro wycinaj±c drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyci±ć. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2015-04-14 11:33:56 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Ergie wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mgiopf$r6i$1@dont-email.me... to nie drzewa odpowiadaj± za 10% ¶mierci tylko sprawcy wypadków. Więc może zacznijmy od eleminacji prawdziwego powodu wypadków -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-14 14:44:22 | |
Autor: MichałG | |
w ďż˝ | |
masti pisze:
Ergie wrote: dla niekumatych - od sprawcĂłw..... |
|
Data: 2015-04-14 15:39:05 | |
Autor: m | |
w końcu | |
W dniu 14.04.2015 o 13:32, Ergie pisze:
> ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny?Wiem. A skoro obaj to wiemy to podasz jaki¶ powód dla którego mieliby¶my na tym pozostać a nie po prostu to niebezpieczeństwo ograniczyć? Ale może się zdarzyć że się okaże że z wycinaniem drzew jest jak z odczepianiem ostatniego wagonu w poci±gu (wszyscy znaj± kawał?) p. m. |
|
Data: 2015-04-14 15:49:18 | |
Autor: Liwiusz | |
w końcu | |
W dniu 2015-04-14 o 15:39, m pisze:
W dniu 14.04.2015 o 13:32, Ergie pisze: Nie. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-04-14 18:02:24 | |
Autor: m | |
w końcu | |
W dniu 14.04.2015 o 15:49, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-04-14 o 15:39, m pisze: Kawał jest o tym że w pociągu jakiś dziadek odpina ostatni wagon. Ktoś go na tym przyłapuje i pyta się, czemu to robi, a ten że robi to ze względów bezpieczeństwa, bo wyczytał że w ostatnim wagonie jest X% większe niebezpieczeństwo śmierci w razie wypadku. p. m. |
|
Data: 2015-04-14 20:30:23 | |
Autor: Liwiusz | |
w końcu | |
W dniu 2015-04-14 o 18:02, m pisze:
W dniu 14.04.2015 o 15:49, Liwiusz pisze: Aha. Ale to błędna analogia. Mam tłumaczyć? -- Liwiusz |
|
Data: 2015-04-14 18:19:45 | |
Autor: Cavallino | |
w końcu | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mgitsr$i59$1@node2.news.atman.pl... Użytkownik "masti" napisał w wiadomo¶ci grup Skoro drzewa odpowiadaj± za 10% ¶mierci (nie wypadków - bo za te odpowiadaj± kierowcy, mechanicy itp.) to dla każdego my¶l±cego jest oczywiste że skoro wycinaj±c drzewa można ograniczyć liczbę zgonów to należy je wyci±ć. Tylko trzeba pamiętać, że kapelusznik to Twój niemy¶l±cy, tak z założenia. Więc i tak nie pojmie przekazu. |
|
Data: 2015-04-14 15:40:24 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
I dlatego w imie niewiadomo czego wolisz robic go jeszcze niebezpieczniejszym? Hmm...ROTFL. Jak z naprzeciwka kto¶ wyprzedza na trzeciego i ja nie mam |
|
Data: 2015-04-14 17:57:35 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Budzik wrote:
Użytkownik masti gone@to.hell ... usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki, pieszych rowerzystów, psy, koty, sarny ... ? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-14 18:45:08 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
Usunałbym wszystko co stoi BO TAK i nie ma innej funkcji.I dlatego w imie niewiadomo czego wolisz robic go jeszcze niebezpieczniejszym? Hmm...ROTFL. Jak z naprzeciwka kto¶ wyprzedza na trzeciego i ja nie mam Czy drzewa przy drodze maj± dzi¶ jak±s funkcję? Bo ze kiedys miały to wiemy - osłaniały asfalt przed przegrzaniem, bo ten sie rozpływ±ł, obnizały temperature w samochodach bo dawały cien. A dzis - technologia taka, ze z asfaltem nie ma problemu, samochody coraz czesciej maja klimatyzację. Wiec wybieram bezpieczenstwo nad przyzwyczajenie ze sa bo zawsze były. |
|
Data: 2015-04-14 20:48:25 | |
Autor: J.F. | |
w końcu | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomo¶ci
Użytkownik masti gone@to.hell ... usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki, Nie - te drzewa sa starsze niz asfalt i samochody. Cien mogly koniom dawac. J. |
|
Data: 2015-04-14 20:00:38 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
To w sumie nie wazne.usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki, Wazne, ze dzis do niczego nie sa potrzebne. |
|
Data: 2015-04-14 20:13:29 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Budzik wrote:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... taka droga powiatowa Ci wystarczy? Czy jeszcze za blisko s± przeszkody? <http://kierunekirlandia.eu/tmp/images/2013-03/max-800x600/1362655479-145416992-da0997cd1c-z.jpg> -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-15 06:40:40 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
Zamiast sprowadzac dyskusje do absurdu, powiedziałbys w koncu po co te drzewa... Bo dyskusja ma juz sto postów a twoim koronnym argumentem jest cały czas BO TAK...To w sumie nie wazne. Odpowiadajac na Twoje pytanie - tak, taka droga byłaby super... ;-) |
|
Data: 2015-04-15 11:26:22 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Budzik wrote:
Użytkownik masti gone@to.hell ... Twoim koronnym argumentem jest usunięcie drzew bo znienacka atakuj± kierowców. To powiedz po co chcesz je usuwać
to zbuduj. Co Cię powstrzymuje? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-15 15:46:30 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
Nie, moim argumentem jest to ze ludzie popełniaj± błędy.Zamiast sprowadzac dyskusje do absurdu, powiedziałbys w koncu po coTo w sumie nie wazne. Dlatego tez tam gdzie sie da - minimalizuje sie ryzyko wypadku montuj±c wszelkiego rodzaju osony, alarmy, czujniki etc. Na tej samej zasadzie trzeba podejsc do drzew i usun±c je ze skajni jezdni - jako zabezpieczenie. Nie sa tam potrzebne a zwiekszaj± niepotrzebnie skutki wypadków. Ale dlaczego ja? Przeciez to był twój argument ad absurdum. Nikt poza toba takich rozwiazań nie proponował... Nie moja wina, ze ktos postuluje wybudowanie ławki na przystanku a ty pytasz sie czy trybuna na 1000 osób bedzie ok... |
|
Data: 2015-04-15 15:52:16 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Budzik wrote:
Użytkownik masti gone@to.hell ... to ty chcesz robić drogi gminne otoczone pust± jak autostrady Nie moja wina, ze ktos postuluje wybudowanie ławki na przystanku a ty pytasz sie czy trybuna na 1000 osób bedzie ok... nie. ty chcesz usun±ć ławkę bo kto¶ może na ni± wpa¶ć. A ja się pytam po co? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-15 16:14:37 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
I nie widzisz róznicy miedzy paroma czy parunastoma metrami wolnymi przy drodze a zdjęciem ktore przedstawiłes?Ale dlaczego ja? Przeciez to był twój argument ad absurdum. Nikt poza Byc moze st±d taki kłopot w zrozumieniu argumentów. BTw swoich nadal nie podałes... Nie moja wina, ze ktos postuluje wybudowanie ławki na przystanku a ty Nie, ławka w przeciwienstwie do drzew przy drodze pełni jak±s funkcję. Gdyby na tym przystanku miały być wystaj±ce prety z ziemi to tez postulowałbym ich usuniecie. |
|
Data: 2015-04-14 20:31:06 | |
Autor: Liwiusz | |
w końcu | |
W dniu 2015-04-14 o 19:57, masti pisze:
Budzik wrote: Wystarczy ciebie usunąć. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-04-14 19:04:38 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Liwiusz wrote:
W dniu 2015-04-14 o 19:57, masti pisze: bardzo merytoryczne. A co¶ na temat? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-14 21:07:04 | |
Autor: Liwiusz | |
w końcu | |
W dniu 2015-04-14 o 21:04, masti pisze:
Liwiusz wrote: Zaczynaj, wszyscy czekają z niecierpliwością. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-04-14 19:09:38 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Liwiusz wrote:
W dniu 2015-04-14 o 21:04, masti pisze: ha, ha, ha. Chyba się po drodze pukn±łe¶ w drzewo. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-15 06:40:42 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
A co¶ na temat? No własnie cały czas czekam na te merytorycznosc "na temat" - po co te drzewa przy drogach? Bo razie to ja przedstawiam argumenty, dlaczego nie, a ty mowisz, ze "BO TAK". |
|
Data: 2015-04-14 21:16:55 | |
Autor: Axel | |
w końcu | |
"masti" wrote in message news:mgjkef$9e1$1dont-email.me...
ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny? usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki, To może przestańmy też budować bezpieczniejsze samochody i drogi, ¶cigać pijanych i łami±cych przepisy? -- Axel |
|
Data: 2015-04-14 19:32:49 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Axel wrote:
"masti" wrote in message news:mgjkef$9e1$1dont-email.me... z tymi bezpieczniejszymi samochodami to też ¶rednio wychodzi. Widziałe¶ testy w Stanach gdzie wyszło, że samochody s± projektowane pod konkretne testy zderzeniowe? a zmiana offsetu uderzenia robi z nich miazgę? Nie mówi±c o kieruj±cych, którym się wydaje, że jak maj± te 10 systemów na trzy litery to s± nie¶miertelni -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-14 22:49:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
w końcu | |
Dnia Tue, 14 Apr 2015 19:32:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Axel wrote: Tylko niekoniecznie oznacza to co¶ bardzo złego. Je¶li test (wł±cznie z tym ofsetem) wpisuje się dobrze w statystyczny charakter wypadków, to samochód robiony pod test będzie całkiem nieĽle przygotowany do rzeczywistych wypadków. To że na ten test, kto¶ opracował antytest, jeszcze nie dowodzi że z tym pierwszym jest co¶ nie tak. Wszystko sprowadza się do statystycznego modelu wypadku. I tu też może się okazać że statystyczny wypadek w Europie, to inne zagadnienie techniczne niż statystyczny wypadek w Polsce. Nie mówi±c o kieruj±cych, którym się wydaje, że jak maj± te 10 systemów Może nie nie¶miertelni, ale mimo wszystko maj±cy spor± przewagę. Chociaż tu oczywi¶cie kompensacja ryzyka na pewno wyższa - o ile raczej nikt nie jeĽdzi z wkalkulowanym poważnym dzwonem licz±c że go uratuj± poduszki, to takich co to ¶wiadomie pakuj± się w zakręt bomb± wiedz±c że ESP daje radę to już znam. |
|
Data: 2015-04-14 21:02:25 | |
Autor: masti | |
w końcu | |
Tomasz Pyra wrote:
Dnia Tue, 14 Apr 2015 19:32:49 +0000 (UTC), masti napisał(a): to niestety oznacza, że samochód ma wzmocnienia w konkretnym miejscu. nie wierzę, że statystycznie smaochód jest trafiany w to samo miejsce z dokładno¶ci± do centymetra :)
-- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-15 01:46:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
w końcu | |
Dnia Tue, 14 Apr 2015 21:02:25 +0000 (UTC), masti napisał(a):
z tymi bezpieczniejszymi samochodami to też ¶rednio wychodzi. Widziałe¶ testy w Stanach gdzie wyszło, że samochody s± projektowane pod Nie s±dzę żeby miało się dobrze zachowywać tylko trafione co do centymetra. Bo jako¶ nowoczesne auta maj± różne wypadki i działaj± całkiem dobrze. Zawsze należy założyć że auta będ± robione pod test, ale je¶li te kryteria maj± sens, to jest to ok. A żeby utrudnić robienie zbyt sztywnych aut które dobrze zadziałaj± tylko przy konkretnym offsecie, jest teraz nowy test - pełna szeroko¶ć w nieodkształcaj±c± się ¶cianę przy 50km/h. |
|
Data: 2015-04-22 10:22:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
w końcu | |
On Wed, 15 Apr 2015, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Tue, 14 Apr 2015 21:02:25 +0000 (UTC), masti napisał(a): Ale ten test musiałby być uzupełniony o wersję "z odchyleniem co 10 stopni". Znaczy k±ta uderzenia w ¶cianę. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-04-14 23:06:02 | |
Autor: re | |
w końcu | |
Użytkownik "masti" ale wiesz, że generalnie ruch pojazdów jest niebezpieczny?I dlatego w imie niewiadomo czego wolisz robic go jeszcze usuniesz również wszystkie domy, sklepy, latarnie, słupki, barierki, pieszych rowerzystów, psy, koty, sarny ... ? -- - To domy rosn± na ulicach ? |
|
Data: 2015-04-22 10:26:49 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
w końcu | |
On Tue, 14 Apr 2015, re wrote:
Użytkownik "masti" Nie *na* a *przy*. Tak jak drzewa. Za ewentualnym poboczem, chodnikiem i (ewentualnymi) innymi kawałkami, kwalifikuj±cymi się na "skrajnię". Obiegaj±ce kraj zdjęcia pojazdów "w domach" dowodz± tego podobieństwa :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-04-14 12:26:36 | |
Autor: pisczyk | |
w końcu | |
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:mgighk$4kj$1node2.news.atman.pl... Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mggeft$tnt$1@node2.news.atman.pl...
>Może dlatego że wyjechałeś za szybko na taką drogę w takim nieodpornym Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć się zatrzymać i mi to nie pomoże jak we mnie z naprzeciwka walnie czołowo ciężarówka jadąca 90. Czyli pomału dochodzimy do absurdu - instalowanie urządzeń uniemożliwiających debilom wyprzedzanie na trzeciego. Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę? Pomoże o tyle, że pozwoli znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo uniknięcia wypadku. Mniej zapierdalaczy = mniej wypadków. Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny śmierci na drodze utożsamiasz z "zapierdalaczami"? Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększają ilość wypadków śmiertelnych na drogach. Jak lubią to niech wyniosą się na puste lotnisko i tam poustawiają gęsto betonowe przeszkody dla podniesienia "atrakcji". Niestety za mało jest policji, fotoradarów na drogach. |
|
Data: 2015-04-14 13:36:10 | |
Autor: Ergie | |
w końcu | |
Użytkownik "pisczyk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mgiq11$l64$1@node1.news.atman.pl...
Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększają ilość wypadków A jak już wyeliminujesz "zapierdalaczy" (np. przez elektroniczne ograniczniki montowane w autach) i wyprzedzających na trzeciego (zrobisz barierki na środku jezdni) przyjmiesz wreszcie do wiadomości że np. jak Ci pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże, a brak przydrożnych drzew jak najbardziej zwiększy Twoje szanse na przeżycie? Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2015-04-14 15:40:23 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...
Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększaj± ilo¶ć Moj znajomy zaliczył tak czołówke, bo zakret był oblodzony i co prawda on to przewidział i jechał wolno, ale gosc jadacy z naprzeciwka nie. Może gdyby nie było drzew to zamiast czolowki miałby ubłocone auto... |
|
Data: 2015-04-18 06:21:39 | |
Autor: Shrek | |
w końcu | |
On 2015-04-14 13:36, Ergie wrote:
Ci pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże, A rzeczywiście przy pękającej opinie wylatujesz z drogi? Bo czytałem parę razy zeznania ludzi, że przebicie jest praktycznie niezauważalne jeśli chodzi o kierunek, a wybuchu opony w osobówce nie słyszałem. Shrek. |
|
Data: 2015-04-18 08:08:46 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
w końcu | |
Dnia Sat, 18 Apr 2015 06:21:39 +0200, Shrek napisał(a):
, a wybuchu opony w osobówce nie słyszałem. Raz w Rumunii kiedy jechałem transgranicznym busem, strzeliła przednia prawa. Huk był zajeb..., felga zaturkotała po asfalcie, kierownik delikatnie przyhamował i zatrzymał się bez problemów. Droga była w±ska, siedziałem z przodu i miałem widoczno¶ć. Nie ¶ci±gnęło nawet na 10 cm. -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległo¶ci Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-04-18 17:16:13 | |
Autor: Shrek | |
w końcu | |
On 2015-04-18 08:08, Jacek Maciejewski wrote:
Raz w Rumunii kiedy jechałem transgranicznym busem, strzeliła przednia No wła¶nie - ma wrażenie, że argyment z wybuchaj±cymi oponami jest z d4 wzięty. Shrek. |
|
Data: 2015-04-18 18:42:43 | |
Autor: m4rkiz | |
w końcu | |
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:mgtsfq$kil$1node1.news.atman.pl...
Raz w Rumunii kiedy jechałem transgranicznym busem, strzeliła przedniaNo wła¶nie - ma wrażenie, że argyment z wybuchaj±cymi oponami jest z d4 wzięty. z jednej strony moze byc tak jak piszesz, z drugiej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_autobusu_w_Gda%C5%84sku -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2015-04-18 21:24:36 | |
Autor: Shrek | |
w końcu | |
On 2015-04-18 18:42, m4rkiz wrote:
No wła¶nie - ma wrażenie, że argyment z wybuchaj±cymi oponami jest z No dobra - może niezupełnie z d4, ale pomijalny w skali statystycznej. Wiem, że dla każdego kogo bliski zginie wygl±da to inaczej, a;e kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego rozpatruje się statystycznie. A tu wybuchaj±ce opony maj± pomijalne znaczenie (podobnie zreszt± jak pijani rowerzy¶ci je¶li chodzi o ofiary postronne). Widzę pewne analogie. Shrek. |
|
Data: 2015-04-20 10:13:00 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
w końcu | |
Dnia 2015-04-18, o godz. 06:21:39
Shrek <1@wp.pl> napisał(a): On 2015-04-14 13:36, Ergie wrote: Raz eksplozja opony się zdarzyło ze 40 lat temu mojemu Ojcu w Syrenie 103. Czyli przy maks 70-80km/h ale zapewne mniej. O ile kojarzę to lewe przednie koło. Samochód wykonał oberka około 270 stopni wokół lewego boku i wpadł tyłem w rów po lewej stronie szosy. Uszkodzenia samochodu były mniejsze niż przy kolejnym wydarzeniu - kolizji ze spłoszon± krow±. ;-) Zdrówko |
|
Data: 2015-04-20 11:34:49 | |
Autor: J.F. | |
w końcu | |
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomo¶ci
Shrek <1@wp.pl> napisał(a): > Ci pęknie opona to ani jedno ani drugie Ci nie pomoże, Raz eksplozja opony się zdarzyło ze 40 lat temu mojemu Ojcu w Syrenie A na pewno bylo to pekniecie opony, a nie urwanie przegubu ? Takiego kompletnego pekniecia opony to nie przezylem. Natomiast zejscie powietrza ... gwaltowne zazwyczaj nie jest. Czesto w ogole trwa dluzej i jesli z tylu, to trudne do zauwazenia. No ale w USA bylo sporo wypadkow po peknieciu opon Bridge/Firestone. https://www.youtube.com/watch?v=aIL-SmCaEug Za to przy przedniej moze byc tak ... https://www.youtube.com/watch?v=ywj4sR0pVHU P.S. A temu to opona wybuchla, czy kaganiec ? https://www.youtube.com/watch?v=0tOqWaY7ajk J. |
|
Data: 2015-04-20 12:09:59 | |
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz | |
w końcu | |
Dnia 2015-04-20, o godz. 11:34:49
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): >Raz eksplozja opony się zdarzyło ze 40 lat temu mojemu Ojcu w Syrenie Pęknięcie opony. Siedziałem na tylnym siedzeniu. Po telefonie (akurat obok była jaka¶ le¶niczówka) przyjechał swoj± Syren± znajomy. Na linie wyci±gnęli z rowu Syrenę Ojca, zmiana koła na zapas i o własnych siłach pojechali¶my dalej. Takiego kompletnego pekniecia opony to nie przezylem. Widziałem kiedy¶ też z pozycji widza urwane koło które wyprzedziło busa. Dla odmiany lewe przednie. Spory snop iskier gdy karoseria zaczęła trzeć o jezdnię ale jako¶ specjalnie mocno samochodu nie zarzuciło. Za to z przeciwka 2 samochody się stuknęły po tym jak pierwszy gwałtownie hamuj±c unikn±ł uderzenia przez urwane koło. Ten z tyłu się zagapił albo za wolno reagował. Zdrówko |
|
Data: 2015-04-14 21:27:48 | |
Autor: Axel | |
w końcu | |
"pisczyk" wrote in message news:mgiq11$l64$1node1.news.atman.pl... Moja prędkość nie ma większego znaczenia. Mogę jechać nawet 30 km/h i zdążyć Czyli pomału dochodzimy do absurdu - instalowanie urządzeń uniemożliwiających A co wymyślisz na maszyny rolnicze wyjeżdżające na drogę z pola i na takich, co to nie przekraczają nigdy prędkości dopuszczalnej, ale wpadają w poślizg, bo nie przewidzieli, że może być ślisko? Wystarczy zabierać PJ zapierdalaczom i nei będzie trzeba robić A co to pomoże na dziecko na drodze? Co to pomoże na pęknięta oponę? Pomoże o tyle, że pozwoli znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo Zakładając, że usuniesz wszystkich, którzy powodują wypadki spowodowane jazdą z prędkością powyżej dopuszczalnej, uzyskasz zwiększenie prawdopodobieństwa o jakieś 5%. Super osiągnięcie. Masz taką małą wyobraźnię czy tak małe doświadczenie życiowe że przyczyny Nie jest to jedyna przyczyna, ale zapierdalacze zwiększają ilość wypadków O ile? Bo wszystkich wypadków o jakieś 5%. -- Axel |
|
Data: 2015-04-15 00:45:09 | |
Autor: pisczyk | |
w końcu | |
Użytkownik "Axel" <axel.usunto@op.pl> napisał w wiadomości news:mgjqaq$fsl$1node2.news.atman.pl... "pisczyk" wrote in message news:mgiq11$l64$1node1.news.atman.pl... Dla rażąco łamiących przepisy, obowiązkowy egzamin z jazdy i przepisów. Pomoże o tyle, że pozwoli znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo Trudno powiedzieć czy to będzie 5%, wg mnie będzie więcej. Często podają, że przyczyną wypadku była nadmierna prędkość. Często widzę w newsach coś owinięte wokół słupa/drzewa, trudno rozpoznać markę. Od razy widać, że musiał nieźle za...ć. |
|
Data: 2015-04-15 06:40:42 | |
Autor: Budzik | |
w końcu | |
Użytkownik pisczyk d4exs@weq.pl ...
A co wymy¶lisz na maszyny rolnicze wyjeżdżaj±ce na drogę z pola i na Przed czy po tym, jak przez nich zginiesz na drzewie? Swoja drog± podziwiam pewnosc, ze Ty nigdy nie wpadniesz w poslizg... |
|
Data: 2015-04-15 12:09:20 | |
Autor: Axel | |
w końcu | |
"pisczyk" wrote in message news:mgk5br$5fk$1node1.news.atman.pl...
A co wymyślisz na maszyny rolnicze wyjeżdżające na drogę z pola i na takich, Dla rażąco łamiących przepisy, obowiązkowy egzamin z jazdy Tu już Ci Budzik odpisał, nie będę się powtarzał. Pomoże o tyle, że pozwoli znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo Trudno powiedzieć czy to będzie 5%, wg mnie będzie więcej. Często podają, Hint: "nadmierna prędkość" nie jest tożsama z pojęciem "przekroczona prędkość dopuszczalna", jest to pojęcie o wiele szersze. Tak mniej więcej 4 razy szersze, jeśli chodzi o liczbę wypadków. Często widzę w newsach Mylisz przyczynę wypadku ze skutkami. Duża prędkość powoduje dużo większe skutki wypadku, ale nie zawsze jest przyczyną. -- Axel |
|
Data: 2015-04-22 10:46:34 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
w końcu | |
On Wed, 15 Apr 2015, pisczyk wrote:
Dla raż±co łami±cych przepisy, obowi±zkowy egzamin z jazdy Ja w sprawie formalnej. S±dzisz, że łamanie przepisów (raż±ce) jest zwi±zane z ich nieznajomo¶ci±? Przecież "obowi±zkowy egzamin" to jest co¶, co nieco do¶wiadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem. To oczywiste :P pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-04-22 11:34:08 | |
Autor: Wickolo | |
w końcu | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1504221044090.3580quad...
Obowi±zkowy egzamin tutaj jest form± dodatkowej kary, a przy okazji nie zaszkodzi. Obowi±zkowy egzamin jest oczywi¶cie nie za darmo, płaci zdaj±cy. Egzaminatorzy potrafi± udowodnić, że przepisów nie zna większo¶ć kierowców. |
|
Data: 2015-04-22 19:52:43 | |
Autor: Shrek | |
w końcu | |
On 2015-04-22 10:46, Gotfryd Smolik news wrote:
e przepisów (raż±ce) jest zwi±zane z ich nieznajomo¶ci±? Raczysz sobie żartować - przeciętny kierowca "jeżdz±cy lepiej niż ¶rednia" nie przeszedłby teorii o jeżdzie na mie¶cie nie wspominaj±ć. Na samym pocz±tku - trzeba pamietać, żeby prawidłowo trzymać ręce na kierownicy. Uwierz - jak zdawałem na A, to próbowałem jeżdzić samochodem jak na egezaminie - sam siebie bym nie przepu¶cił i wcale nie trzebaby do tego zło¶liwo¶ci. Shrek. |
|
Data: 2015-04-14 14:42:10 | |
Autor: MichałG | |
w końcu | |
Ergie pisze:
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mgfv00$cen$4@node2.news.atman.pl...barierki są tańsze. Chowasz sie w rowie czy dopiero na polu za rowem? |
|
Data: 2015-04-14 15:31:23 | |
Autor: Ergie | |
w końcu | |
Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:552d0b24$0$8385$65785112@news.neostrada.pl...
I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie Jakie barierki? Wystarczy wyciąć drzewa tak aby uciekając przed czołówka miałeś gdzie się schować. barierki są tańsze. Chowasz sie w rowie czy dopiero na polu za rowem? Postawienie barierek tańsze niż wycinka drzew? Zaiste dziwna matematyka :-) Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2015-04-16 14:44:18 | |
Autor: MichałG | |
w końcu | |
Ergie pisze:
Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:552d0b24$0$8385$65785112@news.neostrada.pl...Oczywiście - spytaj ile kosztuje wycinka starych drzew, zwykle nie nadających sie do tartaku |
|
Data: 2015-04-16 15:37:15 | |
Autor: Ergie | |
w końcu | |
Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:552faea2$0$2204$65785112@news.neostrada.pl... Ergie pisze: Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:552d0b24$0$8385$65785112@news.neostrada.pl... Oczywiście - spytaj ile kosztuje wycinka starych drzew, zwykle nie nadających się do tartaku Cena w necie poniżej 100zł za sztukę. Przy pracy seryjnej pewnie sporo taniej. Zakładając 1 drzewo na 20mb pobocza to nam daje koszt 5 zł za mb. Koszt wywózki pokryje cena sprzedaży na opał/biomasę A teraz barierka energochłonna cena w necie od 115 do 400zł za jeden metr! Pewnie przy sporym zamówienie byłoby taniej, ale dochodzi jeszcze koszt kotwienia do gruntu. Takie "drobiazgi" jak projekt pomijam :-) Jak widać koszt zamontowania barierek jest kilkadziesiąt razy większy od kosztu wycinki drzew. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2015-04-23 08:37:41 | |
Autor: MichałG | |
w końcu | |
Ergie pisze:
ceny w necie i takie kalkulacje to sobie mozesz..... :-) |
|
Data: 2015-04-13 10:40:46 | |
Autor: Maciek | |
w końcu | |
...niz wyciac pare drzew lub je oddzielic barierka energochlonna. Chyba taniej wyszłoby wyci±ć, pewnie znalazłoby się wielu amatorów darmowego opału ;-) Poza tym droga bez drzew jest raczej bezpieczniejsza, zazwyczaj za drzewami s± pola a i męcz±cy efekt stroboskopowy ładuj±cy po oczach znika (słońce/cień) ;-) |
|
Data: 2015-04-13 11:38:29 | |
Autor: J.F. | |
w końcu | |
Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomo¶ci
Powitanko, http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-chca-wyciac-drzewa-sa-grozne-dla-kierowcow,nId,1715282 Taa, w Zabolandzie. U nas wolimy kilkaset osob rocznie odeslac do sw. Piotra, niz wyciac pare drzew lub je oddzielic barierka energochlonna. W Zabolandzie jest dopiero dyskusja. U nas juz dawno sporo wycieto. Oczywiscie zlosliwi twierdza, ze to nie dla poprawy bezpieczenstwa, tylko aby rodzina wojta zarobila podwojnie - i na wycince, i na "utylizacji" drzewa. A tak prawde mowiac, mam mieszane uczucia. Na jednych drogach drzewa stoja wyjatkowo blisko i az sie prosi o wycinke, na innych stoja troche dalej, czy predkosc mniejsza i nie powinny byc zagrozeniem, zostaja te, co to czasem na nich mlodziez wracajaca z dyskoteki sie rozbija ... J. |