Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych

w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych

Data: 2010-01-11 23:15:01
Autor: AL
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ?
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded

IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety'

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-01-12 07:28:25
Autor: MadMan
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Dnia Mon, 11 Jan 2010 23:15:01 +0100, AL napisał(a):

jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ?
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded

IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety'

Tak, zostałby IMO zdmuchnięty, to jedno. Druga sprawa że takie coś
raczej nie pojedzie bez osłony aero tych 190, opory powietrza byłyby za
duże dla takiego silniczka. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-12 10:08:23
Autor: RadoslawF
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Dnia 2010-01-12 07:28, Użytkownik MadMan napisał:

jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ?
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded

IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety'

Tak, zostałby IMO zdmuchnięty, to jedno. Druga sprawa że takie coś
raczej nie pojedzie bez osłony aero tych 190, opory powietrza byłyby za
duże dla takiego silniczka.

Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę
problemu z tym samym na rowerze.
To że (podobno) rozpędził do takiej prędkości samo koło nie
oznacza że da radę rozpędzić cały rower z siedzącym człowiekiem.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 17:39:08
Autor: MadMan
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Dnia Tue, 12 Jan 2010 10:08:23 +0100, RadoslawF napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded

IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety'

Tak, zostałby IMO zdmuchnięty, to jedno. Druga sprawa że takie coś
raczej nie pojedzie bez osłony aero tych 190, opory powietrza byłyby za
duże dla takiego silniczka.

Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę
problemu z tym samym na rowerze.

Na takim rowerze widzę duży problem z utrzymaniem stabilności przy
takiej prędkości :) Lokalne zawirowania powietrza zrobią swoje. Nie od parady szybkie motocykle mają owiewki...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-12 18:08:33
Autor: RadoslawF
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Dnia 2010-01-12 17:39, Użytkownik MadMan napisał:

Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę
problemu z tym samym na rowerze.

Na takim rowerze widzę duży problem z utrzymaniem stabilności przy
takiej prędkości :) Lokalne zawirowania powietrza zrobią swoje. Nie od parady szybkie motocykle mają owiewki...

Nie od parady a do zmniejszenia oporów.
Ale oczywiście nie wszystkie.
Zainteresuj sie jak wygląda choper.


Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 17:14:13
Autor: Jan Srzednicki
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
On 2010-01-12, RadoslawF wrote:
Dnia 2010-01-12 17:39, Użytkownik MadMan napisał:

Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę
problemu z tym samym na rowerze.

Na takim rowerze widzę duży problem z utrzymaniem stabilności przy
takiej prędkości :) Lokalne zawirowania powietrza zrobią swoje. Nie od parady szybkie motocykle mają owiewki...

Nie od parady a do zmniejszenia oporĂłw.
Ale oczywiście nie wszystkie.
Zainteresuj sie jak wygląda choper.

I chopper pojedzie 190km/h? Wolne Ĺźarty.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-01-12 18:23:14
Autor: ToMasz
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Jan Srzednicki pisze:
On 2010-01-12, RadoslawF wrote:
Dnia 2010-01-12 17:39, Użytkownik MadMan napisał:

Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę
problemu z tym samym na rowerze.
Na takim rowerze widzę duży problem z utrzymaniem stabilności przy
takiej prędkości :) Lokalne zawirowania powietrza zrobią swoje. Nie od parady szybkie motocykle mają owiewki...
Nie od parady a do zmniejszenia oporĂłw.
Ale oczywiście nie wszystkie.
Zainteresuj sie jak wygląda choper.

I chopper pojedzie 190km/h? Wolne Ĺźarty.

próbowałes i nie dało sie?

ToMasz

Data: 2010-01-12 18:24:47
Autor: MadMan
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Dnia Tue, 12 Jan 2010 18:08:33 +0100, RadoslawF napisał(a):

Nie od parady a do zmniejszenia oporów.
Ale oczywiście nie wszystkie.
Zainteresuj sie jak wygląda choper.

Wiem jak wygląda chopper. Wiem też że przy próbie bicia rekordu prędkości na "konwencjonalnym"
rowerze (czyli pionowym) gdy zawodnikowi zdarzyło się wypaść z tunelu
powietrznego nastąpiło bolesne spotkanie z gruntem. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-12 14:55:28
Autor: Jesse Custer
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
On 12 Sty, 18:24, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Wiem też że przy próbie bicia rekordu prędkości na "konwencjonalnym"
rowerze (czyli pionowym) gdy zawodnikowi zdarzyło się wypaść z tunelu
powietrznego nastąpiło bolesne spotkanie z gruntem.

To trochę inna sytuacja, wyjeżdżając z tunelu aerodynamicznego
zawodnik ''zderzył'' się z ''ścianą'' powietrza co spowodowało stratę
równowagi i upadek. (Po głowie kołacze mi się różnica ciśnień
powietrza w tunelu aerodynamicznym a poza, ale nie upieram się że to
właściwe tłumaczenie tego zjawiska.)

Inna sprawa że jak wspomniano obciążone koło tych 190km/h nie wyciśnie
(chyba że by znaleźć odpowiedni zjazd ;) ). Przy prędkościach w
granicach 100km/h w więcej bał bym się najbardziej że siła odśrodkowa
rozerwie koła. Z drugiej strony na odpowiednio pancernych częściach
nie powinno być to problemem.

Data: 2010-01-12 18:43:13
Autor: RadoslawF
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
Dnia 2010-01-12 18:24, Użytkownik MadMan napisał:

Nie od parady a do zmniejszenia oporów.
Ale oczywiście nie wszystkie.
Zainteresuj sie jak wygląda choper.

Wiem jak wygląda chopper. Wiem też że przy próbie bicia rekordu prędkości na "konwencjonalnym"
rowerze (czyli pionowym) gdy zawodnikowi zdarzyło się wypaść z tunelu
powietrznego nastąpiło bolesne spotkanie z gruntem.

Bo nastąpiła nagła zmiana warunków otoczenia.
Jak wyjedziesz z za ściany lasu rozpędzony na rowerze
a będzie mocny wiatr to tez tobą zdrowo majtnie.
Powiedział bym że dla rowerzysty powinno być to oczywiste.


Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 12:39:52
Autor: Saurus
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
W dniu 2010-01-11 23:15, AL pisze:
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci
deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ?
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded

IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety'


A gdzie on osiąga te 190 km/h? Wiesz, samo koło w powietrzu to ja też bym pewnie spokojnie do ponad 100 km/h na odpowiednim przełożeniu.

Data: 2010-01-12 15:34:42
Autor: Piotrek
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
A tuz po hamowaniu, zsiadamy z roweru i smazymy jajecznice na tarczach :)

Data: 2010-01-12 18:31:42
Autor: ToMasz
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych
AL pisze:
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci
deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ?
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded

IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety'

JAkie tam są akumulatory? napewno 2 ( lub wiecej) ale policzmy dla 2.
2x12V=24V
1000W/24V=41.6A

Czy ten silnik na luzie pobierał 1000w? skad! on musiał pokonać opory
tarcia w łożyskach, które są znikome przy oporze powietrza dla 100km/h
powiem wiecej, ( bazując na moim erowerze) te opory są znikome do oporów
 podczas normalnej jazdy. Tak wiec szczerze wątpie czy uda mu sie to
osiagnąć przy tak małym( gabarytowo) silniczku i akumulatorkach.

Gdybym miał dobierać akumulatory do takiego napędu, musiałby to być
2x45Ah czyli dwa normalne akumulatory samochodowe. te na rowerze mają
najwyżej 18Ah(moge sie mylic) i gwarantuje ( takie mam w swoim erowerze)
ze umrą jeśli bedą obciażane 41 amperami, tym bardziej ze silnik
elektryczny podczas rozruchu moze szarpnąć drugie tyle.
ToMasz

w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona