Data: 2010-01-11 23:15:01 | |
Autor: AL | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ?
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded IMHO - bez owiewek - po prostu zostanie 'zdmuchniety' -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-01-12 07:28:25 | |
Autor: MadMan | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Dnia Mon, 11 Jan 2010 23:15:01 +0100, AL napisał(a):
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ? Tak, zostałby IMO zdmuchnięty, to jedno. Druga sprawa że takie coś raczej nie pojedzie bez osłony aero tych 190, opory powietrza byłyby za duże dla takiego silniczka. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-01-12 10:08:23 | |
Autor: RadoslawF | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Dnia 2010-01-12 07:28, Użytkownik MadMan napisał:
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci deklarowanej na ponizszym filmiku (190km/h) ? Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę problemu z tym samym na rowerze. To że (podobno) rozpędził do takiej prędkości samo koło nie oznacza że da radę rozpędzić cały rower z siedzącym człowiekiem. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-01-12 17:39:08 | |
Autor: MadMan | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Dnia Tue, 12 Jan 2010 10:08:23 +0100, RadoslawF napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=m8u0N2elaTk&feature=player_embedded Na takim rowerze widzę duży problem z utrzymaniem stabilności przy takiej prędkości :) Lokalne zawirowania powietrza zrobią swoje. Nie od parady szybkie motocykle mają owiewki... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-01-12 18:08:33 | |
Autor: RadoslawF | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Dnia 2010-01-12 17:39, Użytkownik MadMan napisał:
Skoro da sie bez problemu utrzymać ma motocyklach to nie widzę Nie od parady a do zmniejszenia oporów. Ale oczywiście nie wszystkie. Zainteresuj sie jak wygląda choper. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-01-12 17:14:13 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
On 2010-01-12, RadoslawF wrote:
Dnia 2010-01-12 17:39, UĹźytkownik MadMan napisaĹ: I chopper pojedzie 190km/h? Wolne Ĺźarty. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-01-12 18:23:14 | |
Autor: ToMasz | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Jan Srzednicki pisze:
On 2010-01-12, RadoslawF wrote:prĂłbowaĹes i nie daĹo sie? ToMasz |
|
Data: 2010-01-12 18:24:47 | |
Autor: MadMan | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Dnia Tue, 12 Jan 2010 18:08:33 +0100, RadoslawF napisał(a):
Nie od parady a do zmniejszenia oporów. Wiem jak wygląda chopper. Wiem też że przy próbie bicia rekordu prędkości na "konwencjonalnym" rowerze (czyli pionowym) gdy zawodnikowi zdarzyło się wypaść z tunelu powietrznego nastąpiło bolesne spotkanie z gruntem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-01-12 14:55:28 | |
Autor: Jesse Custer | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
On 12 Sty, 18:24, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Wiem też że przy próbie bicia rekordu prędkości na "konwencjonalnym" To trochę inna sytuacja, wyjeżdżając z tunelu aerodynamicznego zawodnik ''zderzył'' się z ''ścianą'' powietrza co spowodowało stratę równowagi i upadek. (Po głowie kołacze mi się różnica ciśnień powietrza w tunelu aerodynamicznym a poza, ale nie upieram się że to właściwe tłumaczenie tego zjawiska.) Inna sprawa że jak wspomniano obciążone koło tych 190km/h nie wyciśnie (chyba że by znaleźć odpowiedni zjazd ;) ). Przy prędkościach w granicach 100km/h w więcej bał bym się najbardziej że siła odśrodkowa rozerwie koła. Z drugiej strony na odpowiednio pancernych częściach nie powinno być to problemem. |
|
Data: 2010-01-12 18:43:13 | |
Autor: RadoslawF | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
Dnia 2010-01-12 18:24, Użytkownik MadMan napisał:
Nie od parady a do zmniejszenia oporów. Bo nastąpiła nagła zmiana warunków otoczenia. Jak wyjedziesz z za ściany lasu rozpędzony na rowerze a będzie mocny wiatr to tez tobą zdrowo majtnie. Powiedział bym że dla rowerzysty powinno być to oczywiste. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-01-12 12:39:52 | |
Autor: Saurus | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
W dniu 2010-01-11 23:15, AL pisze:
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosci A gdzie on osiąga te 190 km/h? Wiesz, samo koło w powietrzu to ja też bym pewnie spokojnie do ponad 100 km/h na odpowiednim przełożeniu. |
|
Data: 2010-01-12 15:34:42 | |
Autor: Piotrek | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
A tuz po hamowaniu, zsiadamy z roweru i smazymy jajecznice na tarczach :)
|
|
Data: 2010-01-12 18:31:42 | |
Autor: ToMasz | |
w nawiazaniu do niedawnych rowerow elektrycznych | |
AL pisze:
jaka jest szansa, ze czlowiek utrzyma sie na rowerze przy tej predkosciJAkie tam są akumulatory? napewno 2 ( lub wiecej) ale policzmy dla 2. 2x12V=24V 1000W/24V=41.6A Czy ten silnik na luzie pobierał 1000w? skad! on musiał pokonać opory tarcia w łożyskach, które są znikome przy oporze powietrza dla 100km/h powiem wiecej, ( bazując na moim erowerze) te opory są znikome do oporów podczas normalnej jazdy. Tak wiec szczerze wątpie czy uda mu sie to osiagnąć przy tak małym( gabarytowo) silniczku i akumulatorkach. Gdybym miał dobierać akumulatory do takiego napędu, musiałby to być 2x45Ah czyli dwa normalne akumulatory samochodowe. te na rowerze mają najwyżej 18Ah(moge sie mylic) i gwarantuje ( takie mam w swoim erowerze) ze umrą jeśli bedą obciażane 41 amperami, tym bardziej ze silnik elektryczny podczas rozruchu moze szarpnąć drugie tyle. ToMasz |