Data: 2010-12-03 14:21:07 | |
Autor: The_EaGle | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał jeździć na zimówkach. Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2010-12-03 14:44:25 | |
Autor: Mario | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze: To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i musisz świecić. BPNMSP :-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-03 14:48:13 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 03.12.2010 14:44, Mario pisze:
To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i To przez tych, co jeździli bez świateł póki jeszcze cokolwiek widzieli. Tudzież sklerotyków. Niestety - przez idiotów powstają idiotyczne przepisy. Ja osobiście jestem za jeżdżeniem "na światłach" cały rok przez całą dobę - ale z drugiej strony tkwiąc w korku czy choćby stojąc za kimś w oczekiwaniu na zmianę sygnału na skrzyżowaniu - wyłączam sobie oświetlenie albo przynajmniej przestawiam na pozycyjne. Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie - się zmieni), ale dlatego, że lubię mieć dobrze naładowany akumulator bez konieczności ciągłego podłączania go do ładowarki. |
|
Data: 2010-12-03 14:56:52 | |
Autor: The_EaGle | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 14:48, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 03.12.2010 14:44, Mario pisze: A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach? Ileż to problemu rozwiązuje? Jeżeli natężenie oświetlenia spada do jakieś tam granicy to światła się włączają i już... problem z tymi co im zawsze jest jasno rozwiązany... To samo podczas wjazdów do tuneli. Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy dziennej. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2010-12-03 15:03:48 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
On Fri, 03 Dec 2010 14:56:52 +0100, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:
[...] Niestety - przez idiotów powstają idiotyczne przepisy. Ja osobiście I jak ktoś z przeciwka zaświeci, to gasiłby światła. A jeśli i tamten miałby czujniki... pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-12-04 00:01:22 | |
Autor: jerzu | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
On Fri, 03 Dec 2010 15:03:48 +0100, "Mariusz Chwalba"
<mariusz@chwalba.net> wrote: I jak ktoś z przeciwka zaświeci, to gasiłby światła. Nie gasną. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-12-03 16:12:46 | |
Autor: Mario | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
To samo podczas wjazdów do tuneli.
Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdyotóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza woli przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-12-03 17:42:08 | |
Autor: Arek (G) | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 16:12, Mario pisze:
To samo podczas wjazdów do tuneli. Ale o co Ci chodzi? "2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej." A. |
|
Data: 2010-12-03 20:30:30 | |
Autor: Mario | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 17:42, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 16:12, Mario pisze: Że jak nie mam takich świateł to muszę kupić lub jak debil świecić światłami które SĄ PRZEZNACZONE DO INNEGO CELU. mario |
|
Data: 2010-12-03 23:50:19 | |
Autor: masti | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
Dnia piÄknego Fri, 03 Dec 2010 20:30:30 +0100 osobnik zwany Mario
wystukaĹ: W dniu 2010-12-03 17:42, Arek (G) pisze:straszne. teraz sÄ przeznaczone, mocÄ ustawy do tego wĹaĹnie celu. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-04 23:49:46 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 03.12.2010 16:12, Mario pisze:
otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka Tu akurat nie doczytałeś przepisu: jak najbardziej można świecić dziennymi zamiast mijania... jeśli ktoś posiada. |
|
Data: 2010-12-03 23:10:37 | |
Autor: Jacek_P | |
w niemczech tylko na zimĂłwkach | |
The_EaGle napisal:
A nie proĹciej by byĹo ustawiÄ czujnik zmierzchu w samochodach? Bez czujnika kontrastu sprawy to nie rozwiÄ Ĺźe. ĹwiatĹa sÄ bardzo przydatne, gdy ĹwiecÄ samochody jadÄ ce od 'niskiego' sĹoĹca. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-12-04 23:48:47 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 03.12.2010 14:56, The_EaGle pisze:
A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach? Ileż to Widzę kilka problemów: światła innych pojazdów, oświetlenie uliczne i pie*.*ne oczojebne reklamy. Czujnik zmierzchowy nie zadziała też w "warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza" (światła rozproszonego będzie dość, ale pojazdów bez oświetlenia i tak nie będzie widać). |
|
Data: 2010-12-03 15:04:05 | |
Autor: marek | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie - moze czas wreszcie zamontowac alternator zamiast pradnicy w Twoim 126p ? |
|
Data: 2010-12-04 23:56:30 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 03.12.2010 15:04, marek pisze:
Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie - Alternator to nie perpetuum mobil - jak masz niskie obroty (np. podczas turlania się w korku) i spory pobór energii (światła, grzanie szyby i zasilanie paru innych elektrycznych drobiazgów) to i tak będzie deficyt energii. Tylko ktoś nieuświadomiony to myśli, że zgaśnięcie lampki kontrolnej alternatora oznacza dodatni bilans energetyczny. W sumie szkoda, że w samochodach nie ma obecnie normalnego amperomierza, jak w dawnych czasach. |
|
Data: 2010-12-05 02:01:41 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
Dnia Sat, 04 Dec 2010 23:56:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
Alternator to nie perpetuum mobil - jak masz niskie obroty (np. podczas Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje co innego... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-05 13:18:20 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 05.12.2010 02:01, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sat, 04 Dec 2010 23:56:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a): A jakie masz zużycie paliwa? |
|
Data: 2010-12-05 17:48:45 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:18:20 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje coA jakie masz zużycie paliwa? Normalne, a czemu miało by być większe? Alternator na biegu jałowym trzyma napięcie 13,8V mimo włączonych świateł, nawiewów etc. I jeszcze ładuje akumul;atror. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-05 22:34:34 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 05.12.2010 17:48, Adam Płaszczyca pisze:
Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje coA jakie masz zużycie paliwa? Choćby z powodu zimy ;-> Ale pytanie było natury ogólnej - duży silnik na nieco wyższych obrotach i z mocniejszym alternatorem będzie miał większy zapas energii elektrycznej, niż mały silnik z niewielkim alternatorem, w dodatku regulowany i jeżdżony na minimalizację zużycia paliwa. Tylko zużycie paliwa będzie "ciut" większe. Standardowo: coś za coś. |
|
Data: 2010-12-05 23:15:36 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
Dnia Sun, 05 Dec 2010 22:34:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
Ale pytanie było natury ogólnej - duży silnik na nieco wyższych obrotach Więsze od czego/ -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-06 00:04:48 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 05.12.2010 23:15, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 05 Dec 2010 22:34:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):Przeczytaj jeszcze raz. |
|
Data: 2010-12-03 14:58:50 | |
Autor: The_EaGle | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:
A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i Taaa a podobno mamy parcie na ekologie... Choć szczególnie zimą chętnie przyczynie się do efektu cieplarnianego... Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2010-12-03 17:45:51 | |
Autor: Arek (G) | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze: A kto Ci nakazuje świecić w korku? "7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy." A. |
|
Data: 2010-12-03 20:29:16 | |
Autor: Mario | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 17:45, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:może przestań świat postrzegać 1bitowo. Korek może być też taki, gdzie toczysz się 10km/h przez godzinę, obowiązkowo trzeba być lepiej widocznym i świecić. mario |
|
Data: 2010-12-03 16:41:59 | |
Autor: J.F. | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w
A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał jeździć na zimówkach. Kiedy prawde mowiac to jest wlasciwy termin :-) Ewentualnie mamy dobry niemiecki wzor do skopiowania - mozesz sobie zmieniac kiedy chcesz, nawet wcale. Ale po osniezonej drodze na letnich jezdzic nie wolno. No nic - efekt bedzie taki ze sie rozwina opony caloroczne i bardzo dobrze :-) J. |
|
Data: 2010-12-03 17:35:28 | |
Autor: Arek (G) | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze: Jak już wszystko zawiedzie, to zawsze można przeczytać co się komentuje. Na początku artykułu boldem napisali: "Od soboty w Niemczech wchodzi w życie nakaz poruszania się na oponach zimowych, jeśli na jezdni jest śnieg lub oblodzenie. Kto w takich warunkach będzie jechał na oponach letnich, naraża się na mandat w wysokości 40 euro." Jeżeli przy +20 na jezdni będzie śnieg lub oblodzenie, to faktycznie będzie powód do płaczu. A. |
|
Data: 2010-12-03 17:51:08 | |
Autor: Artur Maśląg | |
w niemczech tylko na zimówkach | |
W dniu 2010-12-03 17:35, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ wysokości 40 euro." A ja dołożę podkreślenie, by komuś nie umknęło "będzie jechał na oponach letnich". -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|