Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   w niemczech tylko na zimówkach

w niemczech tylko na zimówkach

Data: 2010-12-03 14:21:07
Autor: The_EaGle
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html

mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał jeździć na zimówkach.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-12-03 14:44:25
Autor: Mario
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html


mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
jeździć na zimówkach.

Pozdrawiam
Rafal

To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i musisz świecić.
BPNMSP :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-12-03 14:48:13
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 03.12.2010 14:44, Mario pisze:

To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
musisz świecić.
BPNMSP :-)


To przez tych, co jeździli bez świateł póki jeszcze cokolwiek widzieli.

Tudzież sklerotyków.

Niestety - przez idiotów powstają idiotyczne przepisy. Ja osobiście
jestem za jeżdżeniem "na światłach" cały rok przez całą dobę - ale z
drugiej strony tkwiąc w korku czy choćby stojąc za kimś w oczekiwaniu na
zmianę sygnału na skrzyżowaniu - wyłączam sobie oświetlenie albo
przynajmniej przestawiam na pozycyjne.

Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie -
się zmieni), ale dlatego, że lubię mieć dobrze naładowany akumulator bez
konieczności ciągłego podłączania go do ładowarki.

Data: 2010-12-03 14:56:52
Autor: The_EaGle
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 14:48, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 03.12.2010 14:44, Mario pisze:

To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
musisz świecić.
BPNMSP :-)


To przez tych, co jeździli bez świateł póki jeszcze cokolwiek widzieli.

Tudzież sklerotyków.

Niestety - przez idiotów powstają idiotyczne przepisy. Ja osobiście
jestem za jeżdżeniem "na światłach" cały rok przez całą dobę - ale z
drugiej strony tkwiąc w korku czy choćby stojąc za kimś w oczekiwaniu na
zmianę sygnału na skrzyżowaniu - wyłączam sobie oświetlenie albo
przynajmniej przestawiam na pozycyjne.

A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach? Ileż to problemu rozwiązuje? Jeżeli natężenie oświetlenia spada do jakieś tam granicy to światła się włączają i już... problem z tymi co im zawsze jest jasno rozwiązany... To samo podczas wjazdów do tuneli.
Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy dziennej.


Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-12-03 15:03:48
Autor: Mariusz Chwalba
w niemczech tylko na zimówkach
On Fri, 03 Dec 2010 14:56:52 +0100, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:
[...]
Niestety - przez idiotów powstają idiotyczne przepisy. Ja osobiście
jestem za jeżdżeniem "na światłach" cały rok przez całą dobę - ale z
drugiej strony tkwiąc w korku czy choćby stojąc za kimś w oczekiwaniu na
zmianę sygnału na skrzyżowaniu - wyłączam sobie oświetlenie albo
przynajmniej przestawiam na pozycyjne.

A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach? Ileż to  problemu rozwiązuje?

I jak ktoś z przeciwka zaświeci, to gasiłby światła. A jeśli i tamten  miałby
czujniki...

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-04 00:01:22
Autor: jerzu
w niemczech tylko na zimówkach
On Fri, 03 Dec 2010 15:03:48 +0100, "Mariusz Chwalba"
<mariusz@chwalba.net> wrote:

I jak ktoś z przeciwka zaświeci, to gasiłby światła.

Nie gasną.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-12-03 16:12:46
Autor: Mario
w niemczech tylko na zimówkach
To samo podczas wjazdów do tuneli.
Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy
dziennej.


otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza woli przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-12-03 17:42:08
Autor: Arek (G)
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 16:12, Mario pisze:
To samo podczas wjazdów do tuneli.
Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy
dziennej.


otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka
lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza woli
przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa
załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą.

Ale o co Ci chodzi?

"2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej."

A.

Data: 2010-12-03 20:30:30
Autor: Mario
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 17:42, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 16:12, Mario pisze:
To samo podczas wjazdów do tuneli.
Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy
dziennej.


otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka
lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza woli
przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa
załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą.

Ale o co Ci chodzi?

"2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości
powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać
świateł do jazdy dziennej."

A.

Że jak nie mam takich świateł to muszę kupić lub jak debil świecić światłami które SĄ PRZEZNACZONE DO INNEGO CELU.

mario

Data: 2010-12-03 23:50:19
Autor: masti
w niemczech tylko na zimówkach
Dnia pięknego Fri, 03 Dec 2010 20:30:30 +0100 osobnik zwany Mario
wystukał:

W dniu 2010-12-03 17:42, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 16:12, Mario pisze:
To samo podczas wjazdĂłw do tuneli.
Druga sprawa to montowanie (jak obecnie) w samochodach lamp do jazdy
dziennej.


otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za
kilka lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza
woli przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa
załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą.

Ale o co Ci chodzi?

"2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości
powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać
świateł do jazdy dziennej."

A.

Że jak nie mam takich świateł to muszę kupić lub jak debil świecić
światłami które SĄ PRZEZNACZONE DO INNEGO CELU.

straszne. teraz są przeznaczone, mocą ustawy do tego właśnie celu.




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-04 23:49:46
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 03.12.2010 16:12, Mario pisze:

otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka
lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza woli
przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa
załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą.

Tu akurat nie doczytałeś przepisu: jak najbardziej można świecić
dziennymi zamiast mijania... jeśli ktoś posiada.

Data: 2010-12-03 23:10:37
Autor: Jacek_P
w niemczech tylko na zimĂłwkach
The_EaGle napisal:
A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach?

Bez czujnika kontrastu sprawy to nie rozwiąże. Światła są bardzo
przydatne, gdy świecą samochody jadące od 'niskiego' słońca.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-12-04 23:48:47
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 03.12.2010 14:56, The_EaGle pisze:

A nie prościej by było ustawić czujnik zmierzchu w samochodach? Ileż to
problemu rozwiązuje? Jeżeli natężenie oświetlenia spada do jakieś tam
granicy to światła się włączają i już... problem z tymi co im zawsze

Widzę kilka problemów: światła innych pojazdów, oświetlenie uliczne i
pie*.*ne oczojebne reklamy.

Czujnik zmierzchowy nie zadziała też w "warunkach zmniejszonej
przejrzystości powietrza" (światła rozproszonego będzie dość, ale
pojazdów bez oświetlenia i tak nie będzie widać).

Data: 2010-12-03 15:04:05
Autor: marek
w niemczech tylko na zimówkach
Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie -
się zmieni), ale dlatego, że lubię mieć dobrze naładowany akumulator bez
konieczności ciągłego podłączania go do ładowarki.

moze czas wreszcie zamontowac alternator zamiast pradnicy w Twoim 126p ?

Data: 2010-12-04 23:56:30
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 03.12.2010 15:04, marek pisze:
Nie z oszczędności (zużycie paliwa może o parę kropelek - dosłownie -
się zmieni), ale dlatego, że lubię mieć dobrze naładowany akumulator bez
konieczności ciągłego podłączania go do ładowarki.

moze czas wreszcie zamontowac alternator zamiast pradnicy w Twoim 126p ?

Alternator to nie perpetuum mobil - jak masz niskie obroty (np. podczas
turlania się w korku) i spory pobór energii (światła, grzanie szyby i
zasilanie paru innych elektrycznych drobiazgów) to i tak będzie deficyt
energii.

Tylko ktoś nieuświadomiony to myśli, że zgaśnięcie lampki kontrolnej
alternatora oznacza dodatni bilans energetyczny. W sumie szkoda, że w
samochodach nie ma obecnie normalnego amperomierza, jak w dawnych czasach.

Data: 2010-12-05 02:01:41
Autor: Adam Płaszczyca
w niemczech tylko na zimówkach
Dnia Sat, 04 Dec 2010 23:56:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Alternator to nie perpetuum mobil - jak masz niskie obroty (np. podczas
turlania się w korku) i spory pobór energii (światła, grzanie szyby i
zasilanie paru innych elektrycznych drobiazgów) to i tak będzie deficyt
energii.

Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje co
innego...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-05 13:18:20
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 05.12.2010 02:01, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sat, 04 Dec 2010 23:56:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Alternator to nie perpetuum mobil - jak masz niskie obroty (np. podczas
turlania się w korku) i spory pobór energii (światła, grzanie szyby i
zasilanie paru innych elektrycznych drobiazgów) to i tak będzie deficyt
energii.

Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje co
innego...


A jakie masz zużycie paliwa?

Data: 2010-12-05 17:48:45
Autor: Adam Płaszczyca
w niemczech tylko na zimówkach
Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:18:20 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje co
innego...
A jakie masz zużycie paliwa?

Normalne, a czemu miało by być większe?

Alternator na biegu jałowym trzyma napięcie 13,8V mimo włączonych świateł,
nawiewów etc. I jeszcze ładuje akumul;atror. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-05 22:34:34
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 05.12.2010 17:48, Adam Płaszczyca pisze:

Tak, tak.... Tylko wiesz, jakoś u mnie w aucie amperomierz pokazuje co
innego...
A jakie masz zużycie paliwa?

Normalne, a czemu miało by być większe?

Choćby z powodu zimy ;->

Ale pytanie było natury ogólnej - duży silnik na nieco wyższych obrotach
i z mocniejszym alternatorem będzie miał większy zapas energii
elektrycznej, niż mały silnik z niewielkim alternatorem, w dodatku
regulowany i jeżdżony na minimalizację zużycia paliwa. Tylko zużycie
paliwa będzie "ciut" większe.

Standardowo: coś za coś.

Data: 2010-12-05 23:15:36
Autor: Adam Płaszczyca
w niemczech tylko na zimówkach
Dnia Sun, 05 Dec 2010 22:34:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Ale pytanie było natury ogólnej - duży silnik na nieco wyższych obrotach
i z mocniejszym alternatorem będzie miał większy zapas energii
elektrycznej, niż mały silnik z niewielkim alternatorem, w dodatku
regulowany i jeżdżony na minimalizację zużycia paliwa. Tylko zużycie
paliwa będzie "ciut" większe.

Więsze od czego/ --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-06 00:04:48
Autor: Andrzej Lawa
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 05.12.2010 23:15, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Sun, 05 Dec 2010 22:34:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Ale pytanie było natury ogólnej - duży silnik na nieco wyższych obrotach
i z mocniejszym alternatorem będzie miał większy zapas energii
elektrycznej, niż mały silnik z niewielkim alternatorem, w dodatku
regulowany i jeżdżony na minimalizację zużycia paliwa. Tylko zużycie
paliwa będzie "ciut" większe.

Więsze od czego/
Przeczytaj jeszcze raz.

Data: 2010-12-03 14:58:50
Autor: The_EaGle
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
jeździć na zimówkach.

To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
musisz świecić.
BPNMSP :-)

Taaa a podobno mamy parcie na ekologie... Choć szczególnie zimą chętnie przyczynie się do efektu cieplarnianego...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-12-03 17:45:51
Autor: Arek (G)
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html



mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
jeździć na zimówkach.

Pozdrawiam
Rafal

To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
musisz świecić.
BPNMSP :-)

A kto Ci nakazuje świecić w korku?

"7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy."


A.

Data: 2010-12-03 20:29:16
Autor: Mario
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 17:45, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html




mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
jeździć na zimówkach.

Pozdrawiam
Rafal

To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
musisz świecić.
BPNMSP :-)

A kto Ci nakazuje świecić w korku?

"7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania
pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli
zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł
zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem
i za nim, stoją inne pojazdy."


A.
może przestań świat postrzegać 1bitowo. Korek może być też taki, gdzie toczysz się 10km/h przez godzinę, obowiązkowo trzeba być lepiej widocznym i świecić.

mario

Data: 2010-12-03 16:41:59
Autor: J.F.
w niemczech tylko na zimówkach
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w
A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał jeździć na zimówkach.

Kiedy prawde mowiac to jest wlasciwy termin :-)

Ewentualnie mamy dobry niemiecki wzor do skopiowania - mozesz sobie zmieniac kiedy chcesz, nawet wcale.
Ale po osniezonej drodze na letnich jezdzic nie wolno.

No nic - efekt bedzie taki ze sie rozwina opony caloroczne i bardzo dobrze :-)

J.

Data: 2010-12-03 17:35:28
Autor: Arek (G)
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html


mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
jeździć na zimówkach.

Jak już wszystko zawiedzie, to zawsze można przeczytać co się komentuje. Na początku artykułu boldem napisali:

"Od soboty w Niemczech wchodzi w życie nakaz poruszania się na oponach zimowych, jeśli na jezdni jest śnieg lub oblodzenie. Kto w takich warunkach będzie jechał na oponach letnich, naraża się na mandat w wysokości 40 euro."

Jeżeli przy +20 na jezdni będzie śnieg lub oblodzenie, to faktycznie będzie powód do płaczu.

A.

Data: 2010-12-03 17:51:08
Autor: Artur Maśląg
w niemczech tylko na zimówkach
W dniu 2010-12-03 17:35, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
W dniu 2010-12-03 12:34, PH pisze:
http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko-na-zimowkach,wiadomosc.html



mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.

A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
jeździć na zimówkach.

Jak już wszystko zawiedzie, to zawsze można przeczytać co się komentuje.
Na początku artykułu boldem napisali:

"Od soboty w Niemczech wchodzi w życie nakaz poruszania się na oponach
zimowych, jeśli na jezdni jest śnieg lub oblodzenie. Kto w takich
warunkach będzie jechał na oponach letnich, naraża się na mandat w
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wysokości 40 euro."

Jeżeli przy +20 na jezdni będzie śnieg lub oblodzenie, to faktycznie
będzie powód do płaczu.

A ja dołożę podkreślenie, by komuś nie umknęło "będzie jechał na
oponach letnich".

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

w niemczech tylko na zimówkach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona