w sprawie aplikacji

Data: 2009-09-22 20:26:38
Autor: karkow
w sprawie aplikacji
witam serdecznie,
    mam pytanie - dostaje sie na aplikacje (zalozmy ze radcowska lub notarialna) ale nie mam patrona (czytaj znajomego wujka z branzy czy osoby u ktorej moge zakotwiczyc) - co wtedy? czy okregowa rada ma obowiazek dobrac mi kogos?
pozdrawiam
dziekuje za odp

Data: 2009-09-22 19:27:46
Autor: GK
w sprawie aplikacji
Jeśli egzaminy będą wyglądać tak jak ostatni, to w najbliższych latach w niektórych izbach może zabraknąć patronów, by "obsłużyć" wszystkich aplikantów...

GK

Data: 2009-09-22 21:50:30
Autor: karkow
w sprawie aplikacji

" GK" <kroelewicz.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h9b8fi$je9$1inews.gazeta.pl...
Jeśli egzaminy będą wyglądać tak jak ostatni, to w najbliższych latach w
niektórych izbach może zabraknąć patronów, by "obsłużyć" wszystkich
aplikantów...

z drugiej strony - jesli egzaminy beda wygladac tak jak PRZEDostatni to 'patroni' beda narzekac na nadmiar wolnego czasu i brak przydupasów do 'przynies, podaj...'

Data: 2009-09-22 21:37:26
Autor: BK
w sprawie aplikacji
On 22 Wrz, 21:50, "karkow" <kar....@op.pl> wrote:
" GK" <kroelewicz.SKA...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]

z drugiej strony - jesli egzaminy beda wygladac tak jak PRZEDostatni to
'patroni' beda narzekac na nadmiar wolnego czasu i brak przydupasów do

A od kiedy aplikant dla patrona to przydupas do "przynies. podaj" ?

Aplikant radcowski nie musi pracowac u swojego patrona.

Druga sprawa, ze nie kazdy ma ochote miec jakis wafli pod opieka.
Bycie patronem to tez jakies tam obowiazki, a sa ludzie, ktorzy wola
miec swiety spokoj.

Data: 2009-09-23 09:59:31
Autor: GK
w sprawie aplikacji
karkow <kar.kow@op.pl> napisał(a):
z drugiej strony - jesli egzaminy beda wygladac tak jak PRZEDostatni to 'patroni' beda narzekac na nadmiar wolnego czasu i brak przydupasów do 'przynies, podaj...'
Liczba aplikantów w zeszłym roku odpowiadała możliwościom izb w zakresie sprawnego kształcenia aplikantów (może w Wawie i Krakowie było trochę gorzej) i możliwości zapewnienia sensownych patronów. Na sytuacji z obecnego roku zyskają tylko izby, nie aplikanci. Aplikanci będą płacić tysiąc zł miesięcznie za wątpliwej jakości szkolenie. I piszę to ze świadomością, że egzamin ten i, daj Boże, aplikacja czeka także mnie.

GK

Data: 2009-09-22 20:36:36
Autor: ### LONGUS ###
w sprawie aplikacji

TAK

Data: 2009-09-22 20:48:49
Autor: karkow
w sprawie aplikacji

"### LONGUS ###" <longuspars@poczta.onet.pl> wrote in message news:h9b5ev$uc$1news.task.gda.pl...

TAK

dzieki
moglbys przytoczyc jakas podstawe prawna?
co do samej aplikacji? jak to wyglada w praktyce? sa jakies kolokwia, zaliczenia?
mozna z tego 'wyleciec' jak ze studiow? czy raczej jak juz sie dostane to dokoncze?:)
pozdrawiam serdecznie

w sprawie aplikacji